Spring naar bijdragen

FTF-klassement


Aanbevolen berichten

Zoals misschien bekend hou ik het FTF-klassement bij.

Je weet wel dat klassement waar bijgehouden wordt wie als nummers 1,2,3 de cache hebben gevonden.

Dit is niet een automatisch gebeuren.

Ik lees de logs van de nieuwe caches door een wijs dan goud, zilver en brons toe.

Op zich is dat een leuke klus.

Het kost echter nogal wat tijd, vooral ook omdat er tegenwoordig steeds meer caches gelegd worden. De laatste week zelfs 70!

Bovendien ben ik zelf vrij actief met geocachen, waardoor er soms een flinke achterstand ontstaat in het bijwerken. Zeker met mooi weer ben ik hele dagen op stap.

Soms ontstaat er ook achterstand, omdat geocaching.com traag is. Ik moet zoals je begrijpt steeds de caches aanklikken en bij trage toestanden is dat geen doen. Zit ik voortdurend tandenknarsend, duimendraaiend, kortom ongeduldig te wachten tot de cache-logs verschijnen. Meestal kap ik er dan voor dat moment mee en wacht op betere tijden.

 

Soms krijg ik dan "ongeduldige" mailtjes van mensen die hun goud, zilver of brons niet terug zien in het FTF-klassement. Gewoon omdat de betreffende cache nog niet is verwerkt.

 

Deze mailtjes brengen mij op een idee:

 

Geef via DHZ: Aanvragen correctie FTF aan welke teams 1,2,3 waren voor een cache. Dus ALLE 3 aangeven, dat is belangrijk!

 

Als je namelijk het vakje <Corrigeer FirstFinders> aankruist, komt de melding bij mij terecht. Ik hoef dan voor die cache niet de logs te lezen en kan meteen toewijzen. :lol1:

Het maakt me niet uit wie me dat mailt. Als meerdere mensen het melden voor dezelfde cache, is ook geen probleem.

 

Natuurlijk blijf ik ook op de gebruikelijke wijze gewoon doorgaan met toewijzen. Je helpt me echter met de gevraagde mail, om het proces te versnellen. Alvast bedankt. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Lijkt mij een goed plan. Naar mijn mening kan dit het beste worden doorgegeven door de cache-eigenaar die krijgt toch al een mailtje wanneer zijn cache is gevonden.

Dit lijkt me een goede oplossing, laat de cache eigenaar het doen, dan krijg je ook niet meerdere mailtjes :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet makkelijker voor je worden als we afspreken dat de eerste drie een bepaalde vaste tekst in hun logje opnemen? Bv. “ :lol1: FTF :lol1:”. Dan zou je de toekenning half-geautomatiseerd m.b.v. een scriptje kunnen laten doen. Dan hou je alleen de probleemgevallen over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met één van de vorige bijdragen eens, laat het een onderdeel zijn van de taken van de cache-eigenaar, deze informeerd de FTF beheerders lijst. Het is tevens inderdaad handig om FTF, STF, TT te vermelden in de logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij een goed plan. Naar mijn mening kan dit het beste worden doorgegeven door de cache-eigenaar die krijgt toch al een mailtje wanneer zijn cache is gevonden.

 

Op zich wel een goed idee, maar niet alle eigenaars/cachers komen op geocaching.nl laat staan op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het een heel goed idee. Mn de cache-eigenaar zou dit kunnen doen;die houdt zn nieuwe cache toch in de gaten!

 

Ander puntje; het lijkt me goed om dit dan niet (alleen) hier op het forum te zetten maar ook nog ergens anders. Bijv. een korte toelichting in de DHZ-pagina. Ik heb dit berichtje 'toevallig' gezien maar ik mis ook veel berichtjes op het forum. En zo zijn er veel meer mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij een goed plan. Naar mijn mening kan dit het beste worden doorgegeven door de cache-eigenaar die krijgt toch al een mailtje wanneer zijn cache is gevonden.

Dit lijkt me een goede oplossing, laat de cache eigenaar het doen, dan krijg je ook niet meerdere mailtjes :lol1:

 

Dat lijkt MIJ geen goed idee !

Mij interesseert het namelijk niet wie 1-2-3 zijn, en ik wil er dus ook geen verantwoordelijkheid voor hebben.

 

Neem van mij aan dat diegenen die het najagen degenen zijn die er belang aan hechten en daarmee ook de aangewezen personen zijn om het door te geven.

Zij zijn ook het makkelijkst te benaderen om dit met hen te communiceren: deels zijn het bijna allemaal actieve geocachers die ook op het forum komen, en als je "even" diegenen die met een redelijk aantal punten in dat klassement staan mailt met de nieuwe regeling , dan komt het wel goed.

Gewoon erin zetten dat FTF ed. alleen nog verwerkt kan worden als ze zelf melden op de door ons aller Willxi voorgestelde wijze ! :lol1:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij een goed plan. Naar mijn mening kan dit het beste worden doorgegeven door de cache-eigenaar die krijgt toch al een mailtje wanneer zijn cache is gevonden.

Dit lijkt me een goede oplossing, laat de cache eigenaar het doen, dan krijg je ook niet meerdere mailtjes :lol1:

 

Dat lijkt MIJ geen goed idee !

Mij interesseert het namelijk niet wie 1-2-3 zijn, en ik wil er dus ook geen verantwoordelijkheid voor hebben.

 

Geopatra.

 

Helemaal mee eens. Het is leuk om goud en dergelijke te halen maar de wil om in de lijst opgenomen te worden, en de verantwoordelijkheid daarvoor, ligt bij de cacher en niet bij de eigenaar van de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, de één wil lange multi's doen en de ander oprapers. De één wil goud, zilver of brons en de ander wil gewoon een cache doen. Laat toch ieder in zijn waarde en als iemand die FTFranking wil bijhouden is dat mooi meegenomen. Dit draadje gaat niet over het nut van FTF, dus laten we dit ON TOPIC houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel eigenlijk ook wel een beetje voor de oplossing van Team Firefox. Wij zijn er ook wel eens "in getrapt" dat we als eerste wilden zijn en daardoor niet genoeg van de cache zelf hebben kunnen genieten.

Aan de andere kant is de spanning van de jacht ook wel weer mooi. Maar bij een mooie wandelcache vind ik het echt jammer.

 

Dat Wilxlii daardoor niet zo veel kan cachen is natuurlijk niet erg (haha), hij staat toch al bovenaan.

Maar, alle gekheid op een stokje, het moet voor hem ook niet een dermate verplichting worden dat hij er genoeg van krijgt.

 

Dus een soort geautomatiseerd systeem is dan het beste. Vind je het belangrijk dan kun je het terug vinden en zo niet dan heb je er geen last van.

 

Happy Geocaching en mischien tot morgen om het GME :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem van mij aan dat diegenen die het najagen degenen zijn die er belang aan hechten en daarmee ook de aangewezen personen zijn om het door te geven.

Zij zijn ook het makkelijkst te benaderen om dit met hen te communiceren: deels zijn het bijna allemaal actieve geocachers die ook op het forum komen, en als je "even" diegenen die met een redelijk aantal punten in dat klassement staan mailt met de nieuwe regeling , dan komt het wel goed.

Gewoon erin zetten dat FTF ed. alleen nog verwerkt kan worden als ze zelf melden op de door ons aller Willxi voorgestelde wijze ! :lol1:

 

Geopatra.

 

Niets aan toe te voegen

bewerkt door buzzarsdseye
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...