Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ok, bedankt voor de tip, aangezien we nog wat verschillende houten gratis kunnen krijgen (Bij ons om de hoek is een kleine zagerij :P:lol1: ) dus dan vraag ik het daar wel even!

Geplaatst

Ik zou de volgende houtsoort gebruiken: Pyrus pyraster. Dit hout komt gewoon uit de Benelux en is daarom goed te gebruiken. Als je iets sterker hout wil gebruiken dan kan je ook de volgende soort gebruiken: Quercus robur. Dit laatste hout is de topper onder de houtsoorten, gaat jarenlang mee en is zeer geschikt om onder de grond te gebruiken.

Geplaatst (bewerkt)
Ik zou de volgende houtsoort gebruiken: Pyrus pyraster. Dit hout komt gewoon uit de Benelux en is daarom goed te gebruiken. Als je iets sterker hout wil gebruiken dan kan je ook de volgende soort gebruiken: Quercus robur. Dit laatste hout is de topper onder de houtsoorten, gaat jarenlang mee en is zeer geschikt om onder de grond te gebruiken.

voor de mensen die geen latijn kennen is het in gewoon nederlands:

Pyrus pyraster: wilde peren hout

Quercus robur: eikenhout :P

die laatste is overigens wel vrij prijzig voor een cachebox....

bewerkt door cachorganic
Geplaatst
Voor de mensen die geen latijn kennen is het in gewoon nederlands:

Pyrus pyraster: wilde peren hout

Quercus robur: eikenhout :lol1:

die laatste is overigens wel vrij prijzig voor een cachebox....

Lol, Polmske heeft meteen een idee voor een nieuwe mystery. 1 over houtsoorten in het Latijn :P

Geplaatst

Misschien ook een idee om een paar trottoirtegels te gebruiken? die kan je meestal wel hier en daar gratis krijgen. 1 op de bodem en 4 om een muurtje rondom mee te maken.

Gegarandeerd dat het niet verrot.

ps. nog iemand een paar tegels nodig? :P

Geplaatst
Jah maar welk hout dan? :lol1:;)

Nou, wat denk je van het hout dat je nog hebt liggen. Of zo.

Moet hier dan alles uitgevraagd worden? :P

Kun je zelf niet denken, of zo ?

Geopatra.

Geplaatst

Geopatra.

Je mag toch wel vragen welk hout het best kan tegen wegrotten als je geen verstand van hout hebt? :blush:

Je vraagt het bij de bouwmakrt of op het forum.

Geplaatst

Wil je echt duurzaam bezig zijn? Dan neem je (volkernplaat) Trespa. Dit is kunststof en er is gemakkelijk een kistje van te maken. Ga voor wat afvalstukken naar de plaatselijke aannemer want het is prijzig. Vergelijk anders de prijs maar eens met echt duurzaam hout. Dat verschil is niet zo groot.

Wij hebben enkele kistjes gemaakt (onderkant open) van spaanplaat wat we nog hadden liggen. We vervangen ze gewoon van tijd tot tijd als we cachecontrole doen.

De rotte rommel gooien we dan thuis in de kliko. :P (slijm, slijm)

Bedenk ook hoe lang een plank van 10 mm vurenhout nodig heeft om weg te rotten.

Ligt de cache er wel zo lang?

Geplaatst

Geopatra.

Je mag toch wel vragen welk hout het best kan tegen wegrotten als je geen verstand van hout hebt? :blush:

Welke bouwmarkt en welk forum? :blink:

Geplaatst (bewerkt)

Je mag toch wel vragen welk hout het best kan tegen wegrotten als je geen verstand van hout hebt? :P

Welke bouwmarkt en welk forum? :lol1:

Kijk, da's nou een redelijk overbodige vraag.... ;)

Deze Bouwmarkten en Dit Forum

bewerkt door dmace
Geplaatst (bewerkt)

Geopatra.

Waar het om gaat: er zijn zo nu en dan van die figuren die werkelijk alles uitgespeld, uitgelegd, uitgevraagd en zo nog wat termen willen hebben.

Gespeend van welke vorm van initiatief, nadenken en zo dan ook.

Cursusje assertiviteit kan dan geen kwaad.

Kom op mensen, denk zelf eens na. Probeer zelf eens wat uit. Etc.

Je kunt ook gewoon een gat maken en daar wat materiaal uit bijv. het bos zelf in zetten. Er ligt genoeg. Dan ben je ook kwa milieu goed bezig.

En zonder al dat gedoe gaat het ook. Minder gelikt ja. Wel eenvoudiger en goedkoper.

Denk eerst voor je vraagt!

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Bedankt voor alle antwoorden :lol1: Ik zal er wat mee doen!! Dat met de stoeptegel is ook een erg goed idee! :P

Geplaatst
Bedankt voor alle antwoorden :lol1: Ik zal er wat mee doen!! Dat met de stoeptegel is ook een erg goed idee! :P

Mocht je in de buurt zijn en een paar tegels nodig hebben hoor ik het wel ;)

Geplaatst

Bedankt voor alle antwoorden :thumbup: Ik zal er wat mee doen!! Dat met de stoeptegel is ook een erg goed idee! :sweatdrop:

Mocht je in de buurt zijn en een paar tegels nodig hebben hoor ik het wel :ph34r:

Wie weet, maar waar woon je dan? :dribble:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...