Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
- topo BeNeLux

:yes:

Altijd handig..een opberg mogelijkheid..

Even wat anders;

Wat is het verschil tussen Citynavigator en City select?

City Navigator is de opvolger van City Select, waar CS7 ophield ging CN8 verder.

Geplaatst

Er is reeds veel gezegd, maar toch ook even de bijdrage van Boswijk Posse :yes:

De standaard uitrusting is aangevuld met een 512Mb kaartje en TopoNL. Daarnaast ook gelijk een tasje genomen tegen de krassen. Zoals gezegd wordt de leesbaarheid wat minder en ook het bedienen van de grote knop gaat wat lastiger. Maar goed, de GPSr is snel in en uit de hoes gehaald. De suggestie van de folies is er ook een die ik eens ga uitproberen.

Verder ook nog een fietshouder.

Op de PC mag natuurlijk GSAK niet ontbreken. Daarmee zijn de caches rechtstreeks de GPSr in te laden. Na een jaar ontdek ik nog steeds nieuwe functionaliteit in dit tooltje. Misschien had ik eerst maar eens de manual moeten lezen :lol1: .

Geplaatst (bewerkt)

Nou het is niet Belgie, Nederland en Luxenburg in een, je moet het apart kopen!

bewerkt door smeule
Geplaatst
Morgen All,

Gisteren heb ik een 60 CSX besteld in de states. Sommigen van julle werken er al lang mee, dus ik vroeg me af...

Zijn er handige toebehoren welke het gebruik makkelijker maken of handig zijn om te hebben?

Ik wil graag een grote micro sd kaart erin doen, maar las dat deze niet altijd door de 60 geaccepteerd worden. Wat is jullie ervaring hier mee..

Groet,

Smok3y

Geplaatst

Ik zie op www.gps-garmin.nl ook niets staan over luxmburg. Maar goed, de vraag was dus hoe duur die topo LU dan is en of het echt aan de grens ophoudt, of nog een stukje duitsland in gaat

Hmm, net even gekeken. klopt topo lux kan je ook niet hebben. :)

sorry mij fout. maar topo belgie is wel beschikbaar!

sorry :blush:

Geplaatst

Ik zie op www.gps-garmin.nl ook niets staan over luxmburg. Maar goed, de vraag was dus hoe duur die topo LU dan is en of het echt aan de grens ophoudt, of nog een stukje duitsland in gaat

Hmm, net even gekeken. klopt topo lux kan je ook niet hebben. :)

sorry mij fout. maar topo belgie is wel beschikbaar!

sorry :blush:

Heb city navigator v9 nog nergens kunnen vinden hoor :(

Geplaatst (bewerkt)

Over krasjes: Ik had eerst een Legend, op een gegeven moment toch maar een hoesje gekocht, maar dat was niet echt leesbaar, veel reflectie van daglicht dus slecht afleesbaar schermpje. Van anderen begreep ik ook wel dat een origineel tasje van de Vista (met ritsje) er juist voor zorgde dat je krasjes kon krijgen op de Vista door het ritsje. Legend is overal meegeweest, maar wel voorzichtig er mee omgegaan. Voor mijn 60CSx dan ook geen standaard tasje gekocht. Ik heb nu een homemade stoffen tasje :) waar ie makkelijk in en uit gaat. In de rugzak gaat ie mee in het stoffen gewatteerde tasje, onderweg los in de hand of in de jaszak.

Verder had ik op de fiets al een steuntje voor de Legend, de autoklem voor de 60CSx past dan nu ook op de fiets, ik hoefde "alleen" de beanbag en klem te kopen (niet goedkoop! wel goed). Beanbag kan makkelijk (na de 2 onderdelen even uit elkaar te halen) in het laadje onder de stoel wanneer ik hem niet gebruik, ligt ie meteen uit het zicht.

Kwa geheugenkaart moet je even kijken welk merk zeker wel goed gaat, en welke niet. Is volgens mij al ergens een draadje over. Ik had geen zin om hierin risiko te lopen, en kaartje tegelijk bij de gps in dezelfde winkel gekocht, maar kan uiteraard ook elders. 1GB bevalt heel goed.

bewerkt door TheFalcon
Geplaatst
Ben erg benieuwd bij welke winkel je hem hebt besteld aangezien ik ook een amerikaanse 60csx wil kopen.

Even zoeken op eBay en je kunt 'm voor ca. 300 euro op de kop tikken.

Wat betreft het verschil tussen US basemap en EU basemap: ik heb de US versie. CityNavigator Europe (ik heb v9, voor ca. 100 euro, ook via eBay) gaat tot en met 12 km ; daarboven krijg je een summiere basiskaart (Worldmap), maar die grens ligt voor mij hoog genoeg om prima mee te werken.

• 1 month later...
Geplaatst

Ik kocht een 60 csx bij http://www.compuplus.com/

Gisteren ontvangen. ca. $ 400,= incl transport ....

Eh...

GSAK, City Navigator, TOPO kaarten, POI Loader, X-Image.

Ligt aan je budget.

GSAK lijkt me alleen zinvol als je ook premium member bent. $25

CN is natuurlijk een must en m.i. gaat dat boven eventuele topo kaarten

POI loader is gratis van Garmin

en X-Image is ook gratis maar als net gebruiker zou ik daar even mee wachten

Ach, X-image voor schermprintjes moet toch kunnen voor net net-gebruiker?

De rest komt dan wel een keer.

;) Ik kocht een Sandisk microSD Ultra II van 2Gb voor Euro 40,= -> werkt prima !!

Geplaatst
Ik kocht een Sandisk microSD Ultra II van 2Gb voor Euro 40,= -> werkt prima !!

Is dat niet het type wat nou juist afgeraden wordt om te gebruiken???? (zie o.a. Notter forum!)

Geplaatst

Ik kocht een Sandisk microSD Ultra II van 2Gb voor Euro 40,= -> werkt prima !!

Is dat niet het type wat nou juist afgeraden wordt om te gebruiken???? (zie o.a. Notter forum!)

Nou lijkt deze regel uit de update van de nieuwe firmware er niet op dat ze nu misschien wel goed werken?

Met de volgende veranderingen:

Changes made from version 3.10 to 3.20:

* ...

* Update data card driver to support SD version 2 cards.

* ...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...