Goedweerloper Geplaatst 20 januari 2007 Geplaatst 20 januari 2007 Ik doe sinds WWW 4 een first finder certificaat in de cache, dat vind ik wel een mooie beloning. En altijd een TB en/of coin. Meestal een maagdelijke, wel geactiveerd natuurlijk. Een FTF-beloning is niet nodig, maar dat is toch geen reden om het niet te doen?
LesMarten Geplaatst 20 januari 2007 Geplaatst 20 januari 2007 (bewerkt) We vinden het erg leuk om iets aparts aan te treffen bij een FTF. Het FTF-certificaat dat we aantroffen bij Tea Time van Xaa vonden we erg creatief: 20 januari 2007 bewerkt door LesMarten
Team WilP Geplaatst 20 januari 2007 Geplaatst 20 januari 2007 Bij een aantal FTF 's o.a. een flesje champagne aangetroffen bij een ander een certificaat, geeft nog wel een extra kick maar is natuurlijk geen must. Wel erg leuk. DE FTF hunters komen toch wel al ligt er maar een micro of zelfs als er een storm waarschuwing is.
tuitje Geplaatst 20 januari 2007 Geplaatst 20 januari 2007 doe eens iets voor de 100 ste vinder. is ook een motivatie. groeten tuitje
Nickx Geplaatst 20 januari 2007 Geplaatst 20 januari 2007 doe eens iets voor de 100 ste vinder.is ook een motivatie. groeten tuitje Heheh....das eigenlijk een veel leuker id......die eerste komt zowiezo.... Nickx
jojonl Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 das een VEEL beter idee. De ftf voor de maker is bijna geen lol meer aan: het zijn altijd dezelfde die voor dag en dauw op stap gaan nadat ze via hun bijna live verbinding met het internet een notify krijgen van alweer een nieuwe cache. Je kunt dus gif innemen op de personen die je cache voor de ftf, stf en ttf binnenhalen. Zo zonde om juist bv beginnende cachers dat gevoel ook af te nemen om dat ook eens te ervaren. Gun die lol toch ook eens aan een ander als je zelf al een aantal ftf-jes hebt gehad.... De 100e log of de 50e log, das net zo'n prestatie als de eerste en misschien nog wel een betere prestatie aangezien heel wat cachers van de o zo mooi gevulde kist een prullenbak maken... en tjsa nu ga ik offtopic dus laat ik gauw stoppen. Hulde aan de volhouders!
Ruud4d Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Ik heb in de Stevig Stappen serie een certificaat voor een ieder die de 3de cache gelopen heeft. Niet in de eerste twee. Er zijn er twee: voor als je hem in één keer gelopen hebt of voor als je hem in delen hebt gelopen. Voor de eerste vinder had ik een FTF-certificaat. En een klein flesje rose champagne. Maar ik heb dus voor elke wandelaar een beloning die ze mee mogen nemen. De ftf voor de maker is bijna geen lol meer aan: het zijn altijd dezelfde die voor dag en dauw op stap gaan nadat ze via hun bijna live verbinding met het internet een notify krijgen van alweer een nieuwe cache. Je kunt dus gif innemen op de personen die je cache voor de ftf, stf en ttf binnenhalen. Zo zonde om juist bv beginnende cachers dat gevoel ook af te nemen om dat ook eens te ervaren. Gun die lol toch ook eens aan een ander als je zelf al een aantal ftf-jes hebt gehad.... Degenen met die "life-verbinding" betalen hier wel voor. En ze nemen de moeite om heel vroeg op te staan. Dat kunnen de beginnende cachers ook. Vergeet niet dat al die bekende goudjagers ook eens zijn begonnen met het ontmaagden van caches. Ze hebben er over het algemeen net iets meer voor over om eerste te worden dan degene die tweede en derde worden. En als je een cache laat liggen voor anderen, wordt ie niet gedaan. Dat is tenminste wat wij mee hebben gemaakt. Toen zijn we na dagen toch maar gegaan en hadden alsnog de FTF. Verder komen de goudhunters regelmatig voor problemen te staan. Zoals laatst bij een cache. Eerst zijn we op weg naar de cache en komen er onderweg (gelukkig voor we op de start staan) achter dat ie gedisabeld is. Nu kwam ie laatst weer online en gingen we weer. Maar helaas bij het tweede WP bleek er geen enkele aanwijzing te vinden. Ook niet door anderen die voor en na ons zijn geweest. Wat dan wel heel flauw is, is dat de eigenaar van de cache geen hint wilt geven naar wat we moeten zoeken bij dat WP. Bij deze cache is het eremetaal al vergeven en gaat het dus alleen nog maar om de ongetwijfeld mooie wandeling. Deze eigenaar wilt blijkbaar niet dat zijn wandeling gelopen wordt. Dan maar niet. Of we maken er een oppikker van in plaats van een multi. Je moet er gewoon wat voor over hebben om een FTF te scoren. Wil je daar aan meedoen, moet je dus vroeger opstaan dan de anderen. (Maar hou je wel aan de regels!)
Gast Team_Maju Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Ik vind het wel leuk om een FTF certifcaatdingetje te vinden. Om iets neer te leggen voor de 100ste vinder vind ik wat lastiger.. want hoe hou je het bij? Ga je alle logjes tellen voor je vertrekt? Of alle logjes in logboekje tellen om te kijken of je wel de 100ste vinder bent? Of moet de cachelegger dat doen? Ik kan me erg goed voorstellen dat je als cachelegger daar niet zo mee bezig bent. Je hebt de cache gelegd en als je meerdere caches hebt liggen word het ineens best veel werk. Natuurlijk zou de 100ste vinder zich via de mail kunnen melden en dan een soort van certificaat gemaild kunnen krijgen, maar dan is de lol er weer vanaf omdat je dat niet in de cache aantrof. Zoals Ruud het heeft gedaan door voor iedereen een certificaat neer te leggen is ook leuk. Maar omdat nou bij iedere cache te doen ... nope. Zo hebben de schijnheiligen het leuk geregeld dat je aspirant lid word.. ook grappig... maar om er nu voor te zorgen dat je niet tig van die plaatjes in je handtekening krijgt lijkt me dat ook niet geschikt voor elke cache. Daarom iets leuks, iets kleins zoals een printje voor de eerste 3 vinders.. dat blijft in mijn ogen nog steeds het leukste. En voor diegene die dan roepen.. zo krijgen we nooit iets... blijft maar 1 oplossing.. zorgen dat je net iets eerder bij de cache bent als diegene die ook voor een FTF gaat. Ook zij staan er wat eerder voor op. Maar goed, over dat zijn al hele berichten geschreven. Al met al gaat het nog steeds om het vinden van de cache.. of je dat nou als eerste doet, of als tiende, dat maakt het niet. De grootste beloning is nog steeds dat je daadwerkelijk de cache weet te lokaliseren.. toch?
SN@G Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Al met al gaat het nog steeds om het vinden van de cache.. of je dat nou als eerste doet, of als tiende, dat maakt het niet. De grootste beloning is nog steeds dat je daadwerkelijk de cache weet te lokaliseren.. toch? En ik baal de laatste tijd behoorlijk van de opmerklingen dat er sommige caches bij zijn wat niets is, of opmerkingen: er had meer ingezeten. Vervolgens ga je kijken maar dan blijkt dat ze zelf nog niet een cache hebben gelegd. Mijn beloning naar de cachers is dat ik ze plaats en gelukkig zijn er mensen die ook blij zijn dat ik zoveel caches heb. Mochten de negatieve berichten de overhand nemen, dan kon het wel eens zo zijn dat ik stop met leggen, de geplaatste weg haal en alleen nog ga zoeken, want een dagje onderhoud kost al gauw 2 dagen tegenwoordig.
Team WilP Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 (bewerkt) Heb een nieuw topic gestart. eten en drinken in een cache is uit den boze. Toch was het flesje champagne, dat ik als FTF-er vond in de cache Het Dorp van Peerke, erg lekker 23 januari 2007 bewerkt door wilp
TheFalcon Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 eten en drinken in een cache is uit den boze. Ooit zelf ook een klein miniflesje voor de first finder in een eigen cache gedaan. Klopt, de regels zeggen dat het niet mag. Maar gezien de snelle reviewer(s) en de actieve FTF'ers ligt zoiets nooit lang te wachten .
Kruimeldief Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 eten en drinken in een cache is uit den boze. Ooit zelf ook een klein miniflesje voor de first finder in een eigen cache gedaan. Klopt, de regels zeggen dat het niet mag. Maar gezien de snelle reviewer(s) en de actieve FTF'ers ligt zoiets nooit lang te wachten . Ok, maar de reden dat er geen voedsel of drinken in een cache mag liggen heeft niets te maken met de houdbaarheidsdatum.
Kruimeldief Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 Topic opgeschoond. Alle offtopic postings betrekking hebbend op een cache idee van Ketelbinkje staan nu in zijn eigen topic Cache Idee. Het rommelige in de topic is van zijn hand
Aanbevolen berichten