Spring naar bijdragen

Galileo - alternatief voor gps? - 1 meter nauwkeurig door eu


Badnews

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 2 weeks later...

[u:post_uid0]Vandaag in het Haarlems Dagblad[/u:post_uid0]

 

[b:post_uid0]Satellietnet EU vast door ruzie[/b:post_uid0]

Brussel - De bouw van Galileo, een Europees netwerk van communicatiesatellieten, is nog altijd niet begonnen omdat Duitsland en Italie elkaar het leiderschap van het project niet gunnen. EC-voorzitter Prodi heeft een brief geschreven aan de Duitse en Italiaanse regeringsleiders om de twist snel op te lossen. In maart stemen de EU-ministers van Verkeer in met het miljardenproject. Voor de eerste fase komt 450 miljoen van de EU en 550 miljoen van de ruimteorganisatie ESA.

 

Volgens de ESA is het werk al begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Ook onze overheid doet een duit in het euro-zakje. Zie maar eens bij deze link:

http://www.radionavigatie.nl/galileo.html

van het Min. van Waterstaat.

En er is zelfs al een nationaal beleid. En afgelopen donderdag was er een bedrijvendag. ('er zijn kansen voor ons bedrijfsleven!')

Galileo gaat komen!

Onze overheid denkt er ook aan te kunnen verdienen! :blink:

 

Ze willen namelijk Galileo gebruiken om van elke auto de gereden afstanden bij te houden en de kilometerheffing te berekenen, het nieuwste alternatief voor de tolpoorten en rekeningrijden.

 

Wordt het geocachen buiten je directe woonomgeving ook minder interessant denk ik...

 

Ik heb het gelezen in een nieuwsbrief van Michelin: zie Michelin, nieuwsbrief over Galileo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat lezen zie ik 2 toegevoegde waarden:

 

* Zenden van (kleine hoeveelheden) gegevens naar de ontvanger

* Teruggeven van de posities van ontvangers naar een operator

 

Dit mist in de huidige GPS infrastructuur om van nut te zijn voor transportbedrijven, diefstal van autos e.d.

Zulke systemen maken daarvoor gebruik van extra communicatie systemen. B.v. SMS (gsm) of APRS (ham radio). Als dit geintegreerd kan worden is daar vast wel een blijde doelgroep voor te vinden.

 

Joop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Er is al een 5 x 5 mm chipje gesignaleerd van Siemens die zowel GPS als Galileo signalen aan kan. Tenminste dat wordt beweerd.

Je kan het lezen bij:

http://www.theinquirer.net/?article=9115

waar ze lyrische teksten gebruiken zoals:

"Siemens boffins create chip for Gallileo"

Maar met opmerkingen zoals "However, a team led by Keith Tomkinson has modified technology developed for DAB (Digital Audio Broadcasting) for use as Gallileo satellite receivers. " kan ik weinig. Maar even verder lees ik dat het zelfs getest is en dat het werkt want:

"His colleague, Zoran Dobrosavljevic, has developed a Gallileo satellite signal emulator so there's no need to wait for the first satellite to launch in 2004 before testing can start."

En ik maar denken dat ze nog niet de uiteindelijke specificaties voor de Galileo signalen hadden vastgelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleen wel jammer dat het galileoproject onder druk staat.. er moeten toch wat meer mensen in de buurt gaan werken zeg maar...

ik hoorde nl dat er idd nog een aantal specs moeten worden uitgepraat en daar zijn ze het helemaal niet over uit....

 

:angry:

groets,

 

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

PARIJS Er wordt eindelijk begonnen met het ruimteprogramma Galileo. De Europese ruimtevaartorganisatie ESA heeft dat bekendgemaakt. De ESA wordt gevormd door Noorwegen, Zwitserland en de landen van de EU minus Luxemburg en Griekenland.

 

Galileo is een navigatieproject, waarbij circa dertig satellieten in banen rond

de aarde worden gebracht. De deelnemers stellen dat Galileo nodig is door het economische, industriële en strategische belang van satellietnavigatie.

 

Critici vinden Galileo overbodig, omdat er al een Amerikaans navigatiesysteem bestaat waar iedereen gebruik van kan maken:GPS.

 

Bron: NOS Teletekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
bussie  January 18 2003, 13:36:55 Post #20 

 

Onze overheid denkt er ook aan te kunnen verdienen! 

 

Ze willen namelijk Galileo gebruiken om van elke auto de gereden afstanden bij te houden en de kilometerheffing te berekenen, het nieuwste alternatief voor de tolpoorten en rekeningrijden.

 

Wordt het geocachen buiten je directe woonomgeving ook minder interessant denk ik...

 

Weer actueel......de kilometerheffing en GPS :kissie: . Met Galileo kan Europa ons onafhankelijk belasting blijven opleggen wanneer het Amerikaanse systeem niet werkt :lol:. Eerst de Randstad en een paar knooppunten, daarna wij allemaal.......misschien kan geocaching.nl een balletje opwerpen om korting te krijgen omdat spelen met GPS juist onze hobby is :lol: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer actueel......de kilometerheffing en GPS. Met Galileo kan Europa ons onafhankelijk belasting blijven opleggen wanneer het Amerikaanse systeem niet werkt :huh:. Eerst de Randstad en een paar knooppunten, daarna wij allemaal.......misschien kan geocaching.nl een balletje opwerpen om korting te krijgen omdat spelen met GPS juist onze hobby is

Heb je dit zelf bedacht? Dan kun jij je idee wel weer uit de ideënbus halen. :lol: Dit is namelijk een van de grappen die onze regering al in petto hebben voor ons.

Ieder auto krijgt in de toekomst een klein GPSzendertje aan boord. De verzekeringen vragen erom en de rgering ruikt geld. Nu kan men precies berekenen hoeveel kilometers je maakt en kan je echt kilometrheffing betalen.

Veel taxi's, vrachtwagens en echt dure auto's hebben al zo'n systeem aan boord.

Zeg maar, ze hebben allemaal een KralenCache aan boord :lol: tracking and tracing is the action. :kissie:

 

Wie het eerst komt, het eerst maalt; maar niet per sé in die volgorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer actueel......de kilometerheffing en GPS. Met Galileo kan Europa ons onafhankelijk belasting blijven opleggen wanneer het Amerikaanse systeem niet werkt :lol:. Eerst de Randstad en een paar knooppunten, daarna wij allemaal.......misschien kan geocaching.nl een balletje opwerpen om korting te krijgen omdat spelen met GPS juist onze hobby is

Ieder auto krijgt in de toekomst een klein GPSzendertje aan boord. De verzekeringen vragen erom en de rgering ruikt geld. Nu kan men precies berekenen hoeveel kilometers je maakt en kan je echt kilometrheffing betalen.

tracking and tracing is the action. :kissie:

'n stukkie aluminium folie er omheen en het leed is weer geleden!

Oja meneer, ik heb kilometers in een nat loofbos gereden

 

Wie het eerst komt, wordt het eerst genaaid; maar niet per sé in die volgorde.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'n stukkie aluminium folie er omheen en het leed is weer geleden!

Oja meneer, ik heb kilometers in een nat loofbos gereden

Ben ik vergeten te melden dat het aluminiumfolieproof was?

 

 

Wie het eerst komt, wordt het eerst genaaid; maar niet per sé in die volgorde.

 

Hmmm concurrentie voor deze Kruimel?

 

God said: "Be good or be pretty."

Next time, God, I pick pretty!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tarief wordt 0,11 euro per kilometer en dat is geen geintje van me. :lol:

 

Bij de omwisseling van de gulden naar de euro is de gulden te laag gewaardeerd.

 

Over een paar weken mogen we stemmen voor de Europeese grondwet, je mag één maal raden wat ik dan ga stemmen. :kissie:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Nu kan men precies berekenen hoeveel kilometers je maakt en kan je echt kilometrheffing betalen.

(...)

 

Onder andere. Maar ook waar je te hard hebt gereden, welk straatje je in de verkeerde richting bent ingereden en hoe lang je voor welke etalage hebt gestaan.

 

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...