Spring naar bijdragen

Geolutins


Ketelbinkje

Aanbevolen berichten

Gisteren in een cache weer een fenomeen aangetroffen: Geolutin.

 

Ja kijk maar op dit draadje: http://geolutins.kikankoi.com

 

Joost mag het weten wat de bedoeling is, want als ik het draadje voor gevonden geolutin wil aanklikken dan geeft mijn internetverkenner geen thuis, omdat het geen chocolade kan maken van het php script.

 

Wat moet je met zo'n ding? En voor meer wil weten:

a) Het is NIET eetbaar;

:rolleyes: Het lijkt op een TB.

 

Wie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gisteren in een cache weer een fenomeen aangetroffen: Geolutin.

 

Ja kijk maar op dit draadje: http://geolutins.kikankoi.com

 

Joost mag het weten wat de bedoeling is, want als ik het draadje voor gevonden geolutin wil aanklikken dan geeft mijn internetverkenner geen thuis, omdat het geen chocolade kan maken van het php script.

 

Wat moet je met zo'n ding? En voor meer wil weten:

a) Het is NIET eetbaar;

:rolleyes: Het lijkt op een TB.

 

Wie

 

Dit heb ik ook al een keer meegemaakt. Op nederlandse vlag klikken account aanmaken en opgeven waar je de geolutin gevonden hebt en waar je hem achterlaat. Je krijgt er geen punten of zoiets voor, hoeft om mij ook niet, maar het zal wel leuk wezen voor de eigenaar . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:rolleyes: Wij hebben enkele weken geleden ook ergens 1 in handen gehad die heb ik geprobeerd te loggen op de genoemde site, maar daar moest ik me eerst weer registrere en daar had ik geen zin in. De heleboel was me ook niet helemaal duidelijk. Ik heb hem weer teruggelegd. Jammer voor de eigenaar maar ik wil niet op te veel verschillende site,s bekend zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

'k heb natuurlijk even gekeken en deze site is er ook in het nederlands. Zie hier voor de nederlandse uitleg.

 

't ziet eruit als ordinaire travelbugs maar dan door een andere club in het leven geroepen...

*edit* er staat een link naar geocaching-france.com; als je daar op een cache klikt, kom je niet op geocaching.com. Een alternatieve geocaching-club?

bewerkt door TinkerTeam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

*edit* er staat een link naar geocaching-france.com; als je daar op een cache klikt, kom je niet op geocaching.com. Een alternatieve geocaching-club?

 

Nee/ja, net zoals geocaching.nl tot geocaching.com staat. Een franse club dus.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Op het recent gehouden Poffertjes Event bleven er aan het eind van de dag 2 GeoLutins over. Blijkbaar wilde niemand ze hebben.

 

Het is inderdaad omslachtig om zo'n ding te loggen, maar het is me inmiddels dus toch gelukt.

- je moet je eerst aanmelden, je wordt dan een GeoMaster....

- als je er vervolgens een wil loggen omdat je hem gevonden hebt in een of andere cache, noemen ze dat Verdwijnen (quote: het verdwijnen is het feit van het meenemen van een GeoLutin uit een cache, de tijd die nodig is om hem ergens anders te plaatsen). Als je hem vervolgens ergens achterlaat noemen ze dat Opduiken (quote: het opduiken is het feit van het plaasten van een GeoLutin in een cache). Je moet dan wederom het identificatienummer invoeren, dus als je dat niet vooraf ergens noteert kun je hem niet meer loggen en heb je dus pech gehad.

- om te zien waar een bepaalde GeoLutin al is geweest klik je op je GeoMaster Homepage. Onder de tabel "tien laatste GeoLutins" staat dit [...] Als je daarop klikt verschijnt de volledige lijst van alle in omloop zijnde GeoLutins. Zoek degene die je wil zien op en je komt op de profielpagina van die GeoLutin.

 

Al met al niet echt handig, maar omdat ik van het standpunt uitga dat de eigenaar vast geïnteresseerd is in wat er met zijn/haar voorwerp gebeurd, heb ik er even de tijd voor genomen.

 

Mocht je er een vinden.................. suc6 ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad een alternatieve Travel Bug.

 

Lutin betekent volgens mijn uit 1961 stammende woordenboek: kaboutermannetje . Figuurlijk ook wel kwelgeest.

Lutiner = plagen cq. geen rust laten.

 

Kaboutermannetje heeft natuurlijk wel enige betekenis in het geocachewereldje. Mn. een paar jaar geleden. Ze lijken inmiddels behoorlijk obscuur te zijn. :frusty:

 

Aangezien het loggen van deze geolutins inderdaad lastiger cq. omslachtiger is dan het loggen van een TB, zou ik de term "kwelgeest, die je niet loslaat" als meest adekwate omschrijving willen voorstellen. :crybaby:

 

Als ik er een tegenkom ben ik geneigd om hem maar lekker te laten liggen waar hij ligt! :frusty:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als ik er een tegenkom ben ik geneigd om hem maar lekker te laten liggen waar hij ligt! :)

 

Geopatra.

Daar sluit ik me van harte bij aan :frusty: Ik heb er ooit één gelogd en laat ze nu links liggen. Te veel gedoe :crybaby:

 

Ook na een drietal gestopt.

 

:frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook na een drietal gestopt. :dribble:

 

Hè da's nou jammer, ik wilde het ding juist in jouw cache komen stoppen :P

 

Geen probleem hoor weet ik zeker dat ik hem niet vind ;)

Pas cache controle gedaan bij al mijn multi's dus hij zal voor de volgende vinder zijn ;)

 

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutermannetje heeft natuurlijk wel enige betekenis in het geocachewereldje. Mn. een paar jaar geleden. Ze lijken inmiddels behoorlijk obscuur te zijn. :dribble:

 

Geopatra.

<----

 

Dat valt toch wel mee. We komen niet zo vaak hier meer maar we zijn er nog wel. Zo obscuur zijn we niet, hoor.

 

tot cache,

team Wij Drie :blush:

bewerkt door Wij Drie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...