Spring naar bijdragen

oude of nieuwe kaarten?


GeoVlinder

cachekaarten  

93 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kaart gebruik jij?

    • de oude
      46
    • de nieuwe
      23
    • beiden, meestal de oude
      12
    • beiden, meestal de nieuwe
      9
    • ik gebruik geen cachekaarten
      3


Aanbevolen berichten

Als we dan toch gaan speculeren over de reden, ik denk dat de poll is opgezet uit nieuwsgierigheid.

Gewoon simpelweg willen weten wie nu de oude en nu de nieuwe kaarten gebruikt.

 

Maar als je de echte reden wil weten kun je beter gewoon een pbtje naar Team Firefox sturen, die zal wel weten waarom ie het wilde.

 

groetjes Geovlinder

 

Dan maar even reageren:

 

Persoonlijk vind ik de GM kaarten heel erg mooi en gebruik ze op een andere site eigenlijk een paar maanden naar tevredenheid. De hoeveelheid data die daar geladen wordt is alleen een factor 30 lager, waardoor de kaart vlot geladen wordt. De GM kaarten zijn verder aan elkaar gelijk. Mijn idee is dat het puur te maken heeft met een overload (lees: aantal caches) die geladen moet worden.

 

De reden van een poll: inderdaad heel erg benieuwd naar wie nu de GM kaarten gebruiken en wat de ervaringen zijn en wie de kaarten niet gebruiken en om wat voor reden dan niet.

 

Daarnaast het tussen de wal en het schip vallen van de drie Earth Caches die momenteel kennelijk alleen op de archief kaarten zijn terug te vinden, tenminste dat is bij 'Wheel of Bassa' nu het geval.

 

Het heeft niets met continuering/discontinuering van één van beide kaarten te maken. Er zal vast één kaart afvallen als de ander goed functioneert, lijkt mij niets meer dan logisch :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gestemd, ik gebruik de oude eerst en na het inzoomen dan de nieuwe, als het "nodig" is bij traditionals.

Sinds ik 6 mnd. geleden GSAk ben gaan gebruiken, gebruik ik de kaarten minder.

Ik zet de GPX files van de caches die ik denk te doen in de GPS en de PDA, dan komt alles (meestal) goed.

 

Bruintje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik altijd de nieuwe kaarten. Als je standaard je huisgebied met niet gevonden hebt ingesteld, ver genoeg ingezoomd is het ook zo geldaden. Eventueel zoomen naar een andere regio duurt iets langer, maar daar komt voor mij wel het voordeel bij dat je nu lekker ver in kunt zoomen. Kortom, ik vind het ideaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de eigen omgeving gebruik ik de oude kaart. Die staat ook nog steeds in mijn favorieten van Internet Explorer. Besluit ik echter een dagje te gaan cachen in den vreemde, dan maak ik gebruik van de Google Maps, waarvan ik een screenshot meeneem, zodat ik enigzins een idee heb hoe caches liggen ten opzichte van rivieren, kanalen, spoorlijnen en andere lastig te kruisen hindernissen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook gestemd. We gebruiken meestal de oude, domweg uit gewenning.... wanneer we vanaf een ander computer werken dan wil die wel eens met de nieuwe kaart opstarten. Dat duurt langer, maar met inzoomen is dan meer detail te zien. Kortom, beide hebben hun voordelen.

Typisch is wel dat wanneer je vanaf een aangeklikte cache(details) terug wilt naar de kaart (met de "back"-button), je opeens weer de uitgezoomde kaart te zien krijgt in plaats van de gedetailleerde waar je vandaan komt. (begrijpt iemand eigenlijk wat ik bedoel...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak nog steeds gebruik van de oude kaarten en wel om de reden dat ik veel onderweg ben in verschillende regio's. Dan werken de oude kaarten simpelweg sneller en nemen minder datagebruik als ik eens via GPRS of anders contact maak.

Voor thuis merk ik dat er toch een aanzienlijk snelheidsverschil is tussen de oude en nieuwe kaarten, ten voordele van de oude. Het laden tijdens het in en uitzoomen en niet kunnen tonen van alle caches is een extra puntje wat meespeelde in de beslissing om de oude kaarten te blijven gebruiken.

 

M.a.w. hopelijk kunnen we voorlopig gebruik blijven maken van de oude kaarten.

 

Groetjes Jan-Willem PA3FUS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt wel dat mensen niet altijd even goed lezen. Nergens staat dat de oude kaarten worden gediscontinueerd. Nergens staat dat de nieuwe kaarten worden gediscontinueerd. Maar niemand geeft je de garantie dat beide systemen naast elkaar blijven staan. Niemand geeft de garantie dat nieuwe gadgets, truukjes, aardigheidjes in beide systemen worden gebouwd. De poll is dan ook niet door, dan wel in opdracht van, geocaching.nl.

 

Gebruik wat je leuk/prettig/doeltreffend vind. Nogmaals, geocaching.nl is niet regulerend maar faciliterend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik altijd de nieuwe kaarten. Als je standaard je huisgebied met niet gevonden hebt ingesteld, ver genoeg ingezoomd is het ook zo geldaden. Eventueel zoomen naar een andere regio duurt iets langer, maar daar komt voor mij wel het voordeel bij dat je nu lekker ver in kunt zoomen. Kortom, ik vind het ideaal.

Sluit me hier helemaal bij aan.

Maar wil er wel aan toevoegen dat beide kaarten goed werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gestemd, ik was niet echt blij met de nieuwe cachekaarten. Ik gebruikte ze namelijk om snel inzicht te krijgen in de cachedichtheid van een gebied. Dat viel op die nieuwe kaarten niet mee en ze laadden ook nog eens langzaam. Eigenlijk ontweek ik geocaching.nl al een tijdje en zocht mijn heil weer op gc.com...

Dankzij de Sint-coin weer eens op het forum wezen kijken, dit draadje gezien en er toen achter gekomen dat je de oude kaarten weer terug kan krijgen.

Tja, hoe groot is het belang nu helemaal he? Ik kan me voorstellen dat je niet twee systemen naast elkaar wilt hebben, mocht definitief gekozen worden voor de nieuwe kaarten, dan hang ik mijn GPS toch niet aan de wilgen maar ga lekker verder. En met die nieuwe kaarten leer ik ook wel overweg gaan.

 

Groet Flatfisher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Typisch is wel dat wanneer je vanaf een aangeklikte cache(details) terug wilt naar de kaart (met de "back"-button), je opeens weer de uitgezoomde kaart te zien krijgt in plaats van de gedetailleerde waar je vandaan komt. (begrijpt iemand eigenlijk wat ik bedoel...)

 

Ik begrijp wat je bedoelt... Als je nou eens instelt dat je caches wil laten laden in een nieuwe pagina, dan heb je dat probleem niet meer. Wie weet krijgen we nog de optie: laden in een nieuwe tab? (voor IE7 en Mozilla) Vervolgens armoede, oorlog en ziekte wegwerken en de wereld is een ideaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...