Spring naar bijdragen

oude of nieuwe kaarten?


GeoVlinder

cachekaarten  

93 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kaart gebruik jij?

    • de oude
      46
    • de nieuwe
      23
    • beiden, meestal de oude
      12
    • beiden, meestal de nieuwe
      9
    • ik gebruik geen cachekaarten
      3


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Yep, gestemd! en wat doen we (ze) ermee?

Wat jullie er mee doen weet ik niet :lol1:

Ik doe er niks mee, uit hoofde van mijn functie alhier en voor Reintje kan ik niet spreken. Wel heb ik een vermoeden...

 

Vooralsnog zijn beide opties er nog en is er nog geen reden een van beide te discontinueren. Maar in de toekomst kan dat anders zijn/worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, gestemd! en wat doen we (ze) ermee?

Wat jullie er mee doen weet ik niet :no:

Ik doe er niks mee, uit hoofde van mijn functie alhier en voor Reintje kan ik niet spreken. Wel heb ik een vermoeden...

 

Vooralsnog zijn beide opties er nog en is er nog geen reden een van beide te discontinueren. Maar in de toekomst kan dat anders zijn/worden.

 

Bedankt voor de snelle respons! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, gestemd! en wat doen we (ze) ermee?

Wat jullie er mee doen weet ik niet :P

Ik doe er niks mee, uit hoofde van mijn functie alhier en voor Reintje kan ik niet spreken. Wel heb ik een vermoeden...

 

Vooralsnog zijn beide opties er nog en is er nog geen reden een van beide te discontinueren. Maar in de toekomst kan dat anders zijn/worden.

 

Gestemd, over het "discontinueren":

dat hoop ik niet, over beide kaarten is men tevreden, ik weet niet hoeveel werk er achter de schermen is om beide actief te kunnen houden . . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we dan toch gaan speculeren over de reden, ik denk dat de poll is opgezet uit nieuwsgierigheid.

Gewoon simpelweg willen weten wie nu de oude en nu de nieuwe kaarten gebruikt.

 

Maar als je de echte reden wil weten kun je beter gewoon een pbtje naar Team Firefox sturen, die zal wel weten waarom ie het wilde.

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut de oude. De laptop waar ik op werk is in mei gekocht dus oude computer nee, ik heb firefox gedownload maar blijf het een draak van een programma vinden en erger nog ik bespeur geen hogere snelheid in het gebruik van de kaart.

Het is ook totaal niet duidelijk hoe diep ik moet inzoomen om alle caches te zien, als ik er veel wil zien moet ik zo diep inzoomen dat ik net een kwart zie van wat ik zie als ik een regio op de oude kaart aanklik, dus redenen om ze niet te gebruiken voor mij zijn traagheid, niet tonen van alle caches op acceptabel zoomnivo. Ik zeg erbij ik beslis vaak pas op de ochtend van vertrek welke caches ik ga doen en dat doe ik door de not found kaart te gebruiken en dan heb ik dus het liefst een wat wijder overzicht, maar wat helpt dat als ik niet zeker kan zijn van het aantal getoonde caches.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch .... zijn die nieuwe GM kaarten verrekte mooi, dus vandaag maar eens via een ander forum uitgezocht wat er hier mis zou kunnen zijn :cry: Niks dus eigenlijk, hij is vrij van allerlei narigheden die je zo af en toe via het web kan oplopen. Dus dat is al uitgesloten. Wel de nieuwste versie van Java geinstalleerd:

 

 

Download Java Runtime Environment (JRE) 5.0 Update 10.

 

* Scroll omlaag naar : "The J2SE Runtime Environment (JRE) allows end-users to run Java applications".

* Klik op de "Download" knop aan de rechterkant.

* Vink aan: "Accept License Agreement".

* De pagina zal herladen.

* Klik op de link om Windows Offline Installation te downloaden met Meerdere-talen, en bewaar het naar je Bureaublad.

* Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!

* Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.

* Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.

* Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.

* Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.

* Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.

* Dubbelkik vervolgens op jre-1_5_0_10-windows-i586-p.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

 

 

Na de installatie maar eens gaan stoeien met de GM kaarten, want een cacher wil toch wat doen, met het slechte (cache) weer van vandaag :( Ik heb wat zitten spelen met instellingen en zowaar de kaarten lijken iets sneller. Nog niks in vergelijking met de oude kaarten, maar vooruit.

 

Wat mij verder opviel was het volgende: als je een cache pagina bezoekt en vervolgens terug wil naar de kaarten, dan kom je NIET op de laatste ingezoomde kaart terug, maar op de beginkaart, oftewel het trage laden en inzoomspel begint weer van vooraf aan. Je zal maar een stuk of tien caches willen bekijken voor je aan een cachedag begint :lol:

 

Vervolgens maar eens gekeken waar de Earth Cache van ons is terecht gekomen. En jawel: ook bij GM staat die op de archiefkaart , net als op de oude nl-kaarten :beerchug: De cache eigenschappen hadden we al aangepast.

 

Al met al toch wat uurtjes zitten spelen met als resultaat nog steeds eigenlijk nul-komma-nul. Wordt vast weer vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...