Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik heb net even gesproken met een opzichter van SBB, en die wist niets van een gewijzigd SBB beleid. Ook een medewerkster van SBB Noord kon me niet verder helpen.

Er is nog een mailtje onderweg naar "mijn" boswachter. Misschien dat die meer weet?

Vanavond de reactie van de boswachter:

Inderdaad als er een verguning wordt uitgeschreven dat worden kosten berekend.

Tot nu toe heb ik voor dergelijke activiteiten nog nooit kosten berekend. U hebt al toestemming dus zaak is geregeld.

groet,

R.

Blijkbaar kan dus voor het geven van toestemming een vergunning worden uitgeschreven, waaraan dus kosten zijn verbonden.

Ik ben toch benieuwd wat het landelijk beleid gaat worden.

• 2 months later...
Geplaatst
Met hulp van Oliva brief met toelichting gezonden. De heer Glastra zou regionale bevoegde zijn en die gaat echt niet overstag. Heb nu de overeenkomst binnen met rekening voor 25 euro voor 3 jaar.

Maar........ ik kreeg ook reactie van hoofdkantoor

wordt vervolgd..

en hier is-tie dan

Geachte heer en mevrouw Drost.

Allereerst mijn excuus voor de late reactie op uw mail.

Naar aanleiding hiervan heb ik contact gehad met boswachter Theo Glastra van boswachterij Ugchelen - Hoederloo. Samen met hem heb ik nog eens de afspraken t.a.v. GPS en Geocashing tegen het licht gehouden. We zijn tot de gezamenlijke conclusie gekomen dat uw activiteit geen commerciële insteek heeft. Voor niet commerciële activiteiten wordt in de regel door Staatsbosbeheer geen vergoeding gevraagd. Wel is het zo dat voor het uitzetten van GPSroutes en het plaatsen van Geocaches overeenstemming met de boswachter moet worden bereikt. Hij kent de kwetsbaarheden van het terrein en weet waar plaatsing van Geocaches ongewenst is.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet

Hans van Laake

Medewerker recreatie Staatsbosbeheer

telefoon: 0570 747116 / 06 54 98 43 26

email: h.laake@staatsbosbeheer.nl

Dus ik ga maar weer aan het denken :lol:

Geplaatst
Met hulp van Oliva brief met toelichting gezonden. De heer Glastra zou regionale bevoegde zijn en die gaat echt niet overstag. Heb nu de overeenkomst binnen met rekening voor 25 euro voor 3 jaar.

wordt vervolgd..

en hier is-tie dan

Naar aanleiding hiervan heb ik contact gehad met boswachter Theo Glastra van boswachterij Ugchelen - Hoederloo. Samen met hem heb ik nog eens de afspraken t.a.v. GPS en Geocashing tegen het licht gehouden. We zijn tot de gezamenlijke conclusie gekomen dat uw activiteit geen commerciële insteek heeft. Voor niet commerciële activiteiten wordt in de regel door Staatsbosbeheer geen vergoeding gevraagd. Wel is het zo dat voor het uitzetten van GPSroutes en het plaatsen van Geocaches overeenstemming met de boswachter moet worden bereikt. Hij kent de kwetsbaarheden van het terrein en weet waar plaatsing van Geocaches ongewenst is.

Vriendelijke groet

Hans van Laake

Dus ik ga maar weer aan het denken :lol:

Heel goed! Dus lokaal uitgegeven vergunningen mogen dus niet vergezeld gaan van leges (kosten voor afgeven vergunning). Goed nieuws denk ik voor SBB gebieden en contacten.

Zelfs hebben wij en nog een team dezelfde afspraak gemaakt met SBB voor een gebied hier in de buurt. Toestemming op papier maar zonder kosten. Tevens afgesproken dat wij voorlopig als enige daar wat neer mogen leggen om overdaad te voorkomen. Er wordt al hard aan gewerkt :yes: .......

Geplaatst

Ook ik heb onlangs, na lang wachen, opeens een berichtje gehad op mijn verzoek om een cache te mogen plaatsen en een route door SBB-gebied uit te zetten. Het was toen in een paar dagen geregeld :o . Alleen de standaard-voorwaarden werden genoemd (op de paden blijven etc.). Het plaatsen van de cache bleek ook geen probleem, mits binnen 5 meter vanaf het pad :lol: . Ik krijg alleen nog een gebruikersovereenkomst thuis. Weet iemand wat ik daarvan kan verwachten? Wat staat daarin?

Geplaatst (bewerkt)

Ver zal ik er niet naast zitten, maar ik verwacht iets van wat hieronder staat.

Dat jij eigenaar van en verantwoordelijk bent voor de cache. SBB niet, alsmede schade door bosonderhoudsactiviteiten en/of vandalisme enzo. Alsmede de lokaal besproken voorwaarden. Niet bij ieder bos hoeft 5 meter vanaf bospad aangehouden te worden, ligt aan de boswachter. En meestal geldig voor 10 jaar tenzij op nadrukkelijk verzoek van de boseigenaar de cache opgeruimd dient te worden bij bijzondere omstandigheden! Staat wellicht ook nog in over eigensdomrecht en dat je de plek niet kunt claimen na zoveel tijd. Voor de rest gelden de regels van de groene bordjes net zoals voor iedere menselijke ziel in het bos.

324b0fc1-8c48-41c4-b4e6-9e65656aa65c.jpg

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst (bewerkt)

wordt vervolgd..

en hier is-tie dan

Vriendelijke groet

Hans van Laake

Dus ik ga maar weer aan het denken :D

Heb pasgeleden toestemming verkregen, van SBB (namens J.Heikens), voor de cache "De Kooiberg". Heb daarvoor 25 euri betaald. Als ik het nu goed begrijp, TEN ONRECHTE :dribble:.

Ik zal de Heer H. van Laake eens een mailtje sturen om opheldering.

bewerkt door snif&snuitje
Geplaatst

wordt vervolgd..

en hier is-tie dan

Vriendelijke groet

Hans van Laake

Dus ik ga maar weer aan het denken :thumbup:

Eind goed al goed, dus. Da's mooi. Hoewel de term "geocashing" toch een licht commerciele insteek doet vermoeden :lol1:

Zou een mooie zijn voor de begrippenlijst: "geocashing" = GPS event met commerciele bedoelingen.....

• 2 weeks later...
Geplaatst

Het blijkt dat SBB maar wat aanrommelt met het vragen van geld voor vergunningen. Mensen wie ten onrechte geld is afgetroggeld kunnen dat nu terugkrijgen:

http://www.ad.nl/utrecht/oost/article1735905.ece

De vraag is nu, wie betaald de vakantie van de boswachter dG voor het volgend jaar? ;)

Remunj

Ik denk dat die looptrainer een aardige duit in het zakje blijft doen. :)

Ik geef hem wel gelijk wat de volgende opmerking betreft: "de druk op de natuur wordt steeds groter.’’

Geplaatst

Het blijkt dat SBB maar wat aanrommelt met het vragen van geld voor vergunningen. Mensen wie ten onrechte geld is afgetroggeld kunnen dat nu terugkrijgen:

http://www.ad.nl/utrecht/oost/article1735905.ece

De vraag is nu, wie betaald de vakantie van de boswachter dG voor het volgend jaar? ;)

Remunj

Ik denk dat die looptrainer een aardige duit in het zakje blijft doen. :)

Ik geef hem wel gelijk wat de volgende opmerking betreft: "de druk op de natuur wordt steeds groter.’’

Dat is natuurlijk ook zo, maar er dan gelijk geldelijk voordeel uit te trekken gaat me wel wat ver.

Remunj

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...