Spring naar bijdragen

Gemiddelde score


Zjurt

Aanbevolen berichten

Ja zeg, alsof je een hele boekenkast omver trekt. :eek:

Ik had maar een simpele vraag :no:

 

De vraag is een beetje ingegeven door de scores die bijgehouden worden; ik ervaar uit vele toppics dat het blijkbaar belangrijk is om je score bij te houden. Mijn enige punt is dat de huidige score een kwantitatieve score is. Ik was op zoek naar een kwalitatieve score. Ook die is natuurlijk te beïnvloeden of te verzieken.

Zoals enkelen al hun score hebben berekend via GSAK en excel, is een voorbeeld waar ik naar zocht.

 

Zoals ook de Geo d'Or een methode is om de kwaliteit van caches te meten, was ik ook wel benieuwd naar een equivalent voor cachers en of dat nu :thumbup: is of :angry:

 

Ik blijf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

HA!

Dus er is wel degelijk een handel in eind coördinaten. Ik ben nog steeds des duivels ten aanzien van de geocache het Vliegveld. ER IS GEEN WP1 ZODAT JE DAT KRENG KAN JE ALLEEN VINDEN ALS JE DE KLUIT BEDUVELD.

 

En als ik ongelijk heb dan had de maker of Kruimel moeten reageren. Afijn er schijnt een snoodaard te zijn die zijn nek gebroken heeft over deze cache. :no: Ik wil die persoon bedanken. Normaal wil ik cache rippers kruisigen of stenigen, maar voor deze wil ik een al geheel pardon voorstellen.

Wow? ff ontopic blijven. We hadden al een spinoff, maar nu gaat het verder op een cache die wel of niet gevonden is vanwege het toespelen van eindcoördinaten. Dat is weer een spinoff van een spinoff. Mag deze een eigen show (topic) op het forum? Of liever niet. Het lijkt me niet echt iets om over te posten, vooral niet als je "nog steeds des duivels" bent. Relax en pak een bakkie koffie. Het uitwisselen van coördinaten gebeurt altijd al.

Maar voordat je iemand gaat beschuldigen, moet je het zeker weten en verder, big deal. Wat wil je er tgen doen? Mag niet?

En ik had moeten reageren? Ik weet niet eens waarop. Ik heb geen cache gelopen van jou en geen coördinaten weggegeven of gekregen.

PB me anders maar, maar niet hier verder

 

:angry: Kruimel en anderen laat ik het even uitleggen:

Waarom ik zo hels wordt is dat je een cache selecteerd, die je eigenlijk niet kunt lopen, omdat de meesten de coördinaten kennen. Zo blijven fouten of te kortkomingen in de beschrijving onopgemerkt...

Totdat iemand die niet heeft...die gaat er eerst eens rustig voorzitten met een bakje koffie (Goed advies :thumbup:). Dan kom je op WP1 en dan moet je het volgende WP2 vinden. Geen foto en geen aanwijzingen. Dan gaat eerst een PM of e-mail naar de cache eigenaar. Geeft die geen sjoege dan is Kruimel de volgende op mijn lijst. Daarna geeft ik het op en ben ik ;)

 

Het is vrijwilligerswerk en daardoor hebben een hoop mensen een leuke hobby en lekker zeuren hoort erbij, maar het moet ook leuk blijven. Cache niet kunnen vinden is niet erg...dan ga ik desnoods drie keer terug. Niet kunnen vinden is normaal, maar komt gelukkig niet zo vaak voor. Ik heb zes caches die ik in de ban heb gedaan. In totaal zijn er nog 16 met wie ik nog een appeltje te schillen heb in de zin van dat ik die wil vinden. Dus die zullen eerdaags wel verschijnen in de logs...

 

Dankzij cachen kom je op plekjes waar je normaal geen weet van zou hebben. Mijn dank voor al die creativelingen.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zes caches die ik in de ban heb gedaan. In totaal zijn er nog 16 met wie ik nog een appeltje te schillen heb in de zin van dat ik die wil vinden. Dus die zullen eerdaags wel verschijnen in de logs...

 

Dankzij cachen kom je op plekjes waar je normaal geen weet van zou hebben. Mijn dank voor al die creativelingen.

 

Wat ik hier uit lees, is dat je met 44 gevonden caches, 6 in de ban en met 16 nog een appeltje te schillen in totaal al wel 66 caches hebt geprobeert (44 met succes)

 

Aan ruim 33 % van de door jou gezochte caches mankeert dus volgens jou blijkbaar iets.

 

Hopelijk is dit geen reflectie van een landelijk gemiddelde. :no:

 

Of zou het misschien nog aan iets (iemand) anders kunnen liggen? :angry:

 

Oops, sorry :thumbup:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ketelbinkje,

 

Wat je hebt geschreven aan Militrack en waarom hij niet reageert op je mail weet ik niet en hoef ik ook niet te weten, maar....je note bij de cache is niet erg subtiel :no:. Ik kan me het wel voorstellen wanneer je niets hoort, maar zou nooit iemand openlijk afzeiken met zo'n note! Haal hem weg of pas hem aan in de vragende stijl (bv. WP1 niet kunnen vinden, maar ik kom terug), want je zet jezelf voor schut en geeft andere cachers een vervelend gevoel wanneer ze aan deze bijzonder fraaie cache willen beginnen. Sterker nog, hij krijg nu een Geo d'Or van mij ;)!

Eigenlijk beweer je dat al diegene na jou (toen blijkbaar de piket weg was) de cache dus alleen maar hebben kunnen vinden door een coordinaten-uitwisselings-programma-achter-de-schermen :eek: . Dank je de koekoek en je beledigt een grote groep. Zonder die piket op het WP1 hadden meer cachers dat wel opgemerkt.

Ik herinner me dat we op WP1 ook enige tijd gezocht hebben tot we de befaamde piket hadden (die dus bij de spoilerfoto's staat). Daarna volgde een mooie tocht :thumbup:. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar je andere ban-caches en of die ook niet of alleen via het grijze cirquit te doen zijn :angry:. Voor de rest, suc6 met cachen...............

 

EDIT: ik zie dat Het Vliegveld al twee nominaties had, prima dus!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb zes caches die ik in de ban heb gedaan. In totaal zijn er nog 16 met wie ik nog een appeltje te schillen heb in de zin van dat ik die wil vinden. Dus die zullen eerdaags wel verschijnen in de logs...

 

Dankzij cachen kom je op plekjes waar je normaal geen weet van zou hebben. Mijn dank voor al die creativelingen.

 

Wat ik hier uit lees, is dat je met 44 gevonden caches, 6 in de ban en met 16 nog een appeltje te schillen in totaal al wel 66 caches hebt geprobeert (44 met succes)

 

Aan ruim 33 % van de door jou gezochte caches mankeert dus volgens jou blijkbaar iets.

 

Hopelijk is dit geen reflectie van een landelijk gemiddelde. :cry:

 

Of zou het misschien nog aan iets (iemand) anders kunnen liggen? :no:

 

Van die zestien heb ik de tocht niet af kunnen lopen. Daar is niets mis mee het zijn de afstanden die mij nekken. Bijvoorbeeld die rondom Froensburg. 37 kilometer.... Dus dit zijn leuke caches.... ;)

 

Oops, sorry :thumbup:

 

 

Beste Ketelbinkje,

 

Wat je hebt geschreven aan Militrack en waarom hij niet reageert op je mail weet ik niet en hoef ik ook niet te weten, maar....je note bij de cache is niet erg subtiel :eek:. Ik kan me het wel voorstellen wanneer je niets hoort, maar zou nooit iemand openlijk afzeiken met zo'n note! Haal hem weg of pas hem aan in de vragende stijl (bv. WP1 niet kunnen vinden, maar ik kom terug), want je zet jezelf voor schut en geeft andere cachers een vervelend gevoel wanneer ze aan deze bijzonder fraaie cache willen beginnen. Sterker nog, hij krijg nu een Geo d'Or van mij :yes:!

Eigenlijk beweer je dat al diegene na jou (toen blijkbaar de piket weg was) de cache dus alleen maar hebben kunnen vinden door een coordinaten-uitwisselings-programma-achter-de-schermen :eek: . Dank je de koekoek en je beledigt een grote groep. Zonder die piket op het WP1 hadden meer cachers dat wel opgemerkt.

Ik herinner me dat we op WP1 ook enige tijd gezocht hebben tot we de befaamde piket hadden (die dus bij de spoilerfoto's staat). Daarna volgde een mooie tocht :angry:. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar je andere ban-caches en of die ook niet of alleen via het grijze cirquit te doen zijn ;). Voor de rest, suc6 met cachen...............

 

EDIT: ik zie dat Het Vliegveld al twee nominaties had, prima dus!

 

Vragende stijl is driemaal gedaan. Daarna niet meer sorry...

Je kan ook reageren met heb even geen tijd. Prima. Kous af

 

Er is geen spoilerfoto of piket daar te vinden

 

Ik beledig geen groep....ik ben pissed omdat je iemand voor niets laat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu geen zin meer, maar ik zit er sterk over te denken om morgen een aparte topic te maken door deze topic op te splitsen, alhoewel me dat eigenlijk teveel van het goede of teveel eer is :angry:

 

@Ketelbinky: Allereerst begrijp ik echt niet het zo verschrikkelijke pissed worden van je als je een bepaalde WP niet kunt vinden. Het is nu eenmaal een feit dat de een er zo naar toe loopt en de ander uren aan het rondkeutelen is.

Als je een WP niet kunt vinden, tja so be it. Nog maar weer eens gaan kijken en anders de cache de cache laten. Ik heb ook caches gedaan waar ik op dat moment zo zat van werd, ook door het rondkeutelen, dat die caches in mijn vergeetboekje komen. Nu niet en misschien wel nooit niet. lekker belangrijk. Erkomen iedere maand 10 caches bij die ik ook nog weer allemaal mag doen. Maar pissed zijn en blijven en daar (met alle respect) over blijven mekkeren en daarbij nog een reply van mij volledig uit zijn verband trekkend, weet ik nog wel niet of Geocaching the sport is where You are the search engine.

 

Terecht wordt je erop gewezen dat je de cachers na jou te kort doet door ze over een kam te scheren en ze bijna allemaal gaat uitmaken voor handelaren in coördinaten.

Zo heb ik dat niet verwoord en zo kun je dat niet stellen. Immers, iemand die eens een eindcoördinaat uitwissel, wisselt een eindcoördinaat uit om zo snel mogelijk de cache te kunnen vinden. Dat uitwisselen zal men echt niet doen voor een WP1 als er nog een aantal WP's volgen. Zoals ik al eerder schreef, voor die cachers die coördinaten uitwisselen, is alleen maar een eindcoördinaat van belang. Puntje erbij.

 

Ik zie trouwens iemand op pad helpen niet als uitwisselen van eindcoördinaten of oneerlijk bezig zijn. En wie is nu oneerlijk tegenover wie? Er valt geen enkele eer meer te behalen dan een puntje erbij. Degene die de boel verne*kt, verne*kt zichzelf in feite en loopt de kans om een mooie cache te lopen mis. Maar dat moet men zelf weten en als je als eigenaar van zo'n cache dat uitwiselen niet kunt waarderen, hup archiveren met die hap. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

 

Je doet nu voorkomen alsof ik, in mijn reply, jouw vermeoden heb bevestigd dat heel geocaching Nederland de coördinaten weet en jou lekker daar stiekem buiten laat.

 

Schijnbaar heb je me een klacht gestuurd per email omdat een cacher niet op jouw note op een cachepagina reageert. Ik kan me geen email herinneren, maar dat kan best aan mij liggen. Ik heb net gecontroleerd, en kan je zeggen dat als ik voor ieder emaitje dat ik krijg 25 eurocent zou krijgen, ik me nooit meer druk hoef te maken om mijn inkomen en nooit meer zou hoeven te werken. Ik kan echt niet alles lezen en schift dan ook op onderwerp van een mailtje.

 

Maar.... dan nog, ik ben geen politieagent en kan een cache-eigenaar niet verplichten om jou te antwoorden. Ik ken de cache niet, ik heb hem ook niet opgezocht. Misschien dat ik je verkeerd beoordeel nu, maar als ik je manier van schrijven hier bekijk en je pissed zijn, dan kan ik begrijpen dat men niet reageert.

Verder kan ik op afstand niet controleren of een bepaalde Wp wel of niet aanwezig is en als ik een klacht over een cache binnenkrijg, lees ik een zooi logjes. Als ik na jouw log weer lees dat de cache wel gevonden wordt, mag ik aannemen dat het niet kunnen vinden door jou, aan jou ligt.

Er ligt echt niet iemand dag en nacht op een Ketelbinky te wachten om die eens lekker te gaan teasen door steeds de WP te verstoppen.

 

Misschien is een normaal, niet pissed mailtje aan de eigenaar met de vraag om hulp omdat je WP1 echt niet kunt vinden, genoeg om WP1 geschonken te krijgen. Dat is geen ramp, dat is geen schande, dat is geen handel in WP's en dat is wel done :no:

Als ik telefoon krijg van een cacher die een van mijn caches aan het doen is, en er niet uit kan komen, dan help ik ze verder totdat ze weer uit zichzelf verder kunnen, met de afspraak als er dan nog weer problemen zijn, ze weer kunnen en mogen bellen. Als cache-eigenaar wil je in de regel graag dat je cache gevonden wordt. En daar zal die ene eigenaar vast niet veel in verschillen.

 

Je schijnt 3x in vragende stijl geschreven te hebben en bent verbolgen dat ze helemaal niet gereageerd hebben. Een berichtje dat ze geen tijd hebben zou voor jou voldoende zijn. Ja, lekker, als ze zo'n berichtje sturen, hebben ze ook tijd om een coördinaat door te geven.

Hmmm, er is je hier al 3x gevraagd om per PB te reageren (Kruimel 2x, Ruud4d 1x) en ik heb in ieder geval geen enkele reactie daarop mogen ontvangen. Ook heb ik je gevraagd om de topic ontopic te laten en dat schijn je ook niet gelezen te hebben.

Trouwens, al eens gekeken of het emailadres van de bewuste cahe-eigenaar nog klopt? Soms meldt men zich aan met een emailadres dat na verloop van tijd niet meer in gebruik is en vergeet men dat aan te passen in hun profiel.

Al eens gekeken wanneer ze voor het laatst ingelogd zijn geweest?

Al nagedacht dat ze misschien ziek zijn of op vakantie, of voor werk naar het buitenland?

Al eens geprobeerd de WP via een andere kant te benaderen? Er leiden meer wegen naar Rome.

Al contact opgenomen met een cacher die net voor jou de cache heeft gevonden en je probleem voorgelegd en vriendelijk gevraagd om je verder te helpen?

Al eens hetzelfde geprobeerd met de cachers die na jou de cache of bewuste WP wel zo maar heeft kunnen vinden? Zelfs als die cacher de bewuste WP wel via ruilhandel (ik wou dat ik er nooit over was begonnen) heeft gekregen, is deze vast wel bereid een medecacher op weg te helpen.

 

En nu graag ontopic, alhoewel sluiten ook een optie is omdat topicstarter een paar pagina's terug zijn antwoord al heeft gekregen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beledig geen groep....ik ben pissed omdat je iemand voor niets laat komen.

Dat is nu geocaching. Achteraf constateren dat je dus iets over het hoofd hebt gezien, er zijn immers anderen die na jou het wel hebben gevonden. In jouw antwoord had je alleen ipv "iemand", "jezelf" neer moeten zetten en dat is achteraf, wanneer je het WP wel gevonden hebt, wel eens vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik beledig geen groep....ik ben pissed omdat je iemand voor niets laat komen.

Dat is nu geocaching. Achteraf constateren dat je dus iets over het hoofd hebt gezien, er zijn immers anderen die na jou het wel hebben gevonden. In jouw antwoord had je alleen ipv "iemand", "jezelf" neer moeten zetten en dat is achteraf, wanneer je het WP wel gevonden hebt, wel eens vervelend.

:yes: Nogmaals:

De discussie is deze: Het schrijven van een handleiding hoe de cache te vinden is niet eenvoudig. Laat daar geen misverstand over bestaan. Een spoilerfoto die ontbreekt, zodat in combinatie met het bord met geen mogelijkheid WP2 kan vinden. Dat is de discussie en dat je door een handel in WP's toch dergelijke routes kunt lopen.

Ik beldig niemand, maar stel de beschrijving van deze bepaalde cache aan de kaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: Nogmaals:

De discussie is deze: Het schrijven van een handleiding hoe de cache te vinden is niet eenvoudig. Laat daar geen misverstand over bestaan. Een spoilerfoto die ontbreekt, zodat in combinatie met het bord met geen mogelijkheid WP2 kan vinden. Dat is de discussie en dat je door een handel in WP's toch dergelijke routes kunt lopen.

Ik beldig niemand, maar stel de beschrijving van deze bepaalde cache aan de kaak.

Volgens mij begin ik het te begrijpen wat er bij het eerste WP gebeurd is. Ik denk dat je verkeerd hebt gezocht. Bij WP 1 hoor je op zoek te gaan naar zo'n houten tentharing zoals afgebeeld is op de foto. Jij hebt gezocht naar aanwijzingen op een informatiebord. Als er iemand is die dit bevestigen kan (Prof X?), graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is heel gevaarlijk om hierop te reageren, zeker omdat ik die cache nooit heb gedaan.

Wel heb ik even de cache beschrijving doorgespit, omdat er tegenstrijdige dingen worden geroepen over wel of niet bestaande spoiler foto's en aanwijzingen.

 

En wat zie ik daar...

Er staat geen spoilerfoto (meer) voor WP 1.

Je bent voor WP 1 dus helemaal op jezelf aangewezen.

Toch is de cache enkele keren na Ketelbinkje wel gevonden, en enkele keren zijn cachers vastgelopen ver na WP 1.

Dus het is wel mogelijk, gewoon beter zoeken!

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: Nogmaals:

De discussie is deze: Het schrijven van een handleiding hoe de cache te vinden is niet eenvoudig. Laat daar geen misverstand over bestaan. Een spoilerfoto die ontbreekt, zodat in combinatie met het bord met geen mogelijkheid WP2 kan vinden. Dat is de discussie en dat je door een handel in WP's toch dergelijke routes kunt lopen.

Ik beldig niemand, maar stel de beschrijving van deze bepaalde cache aan de kaak.

 

Nope, de discussie is deze: Heb je gelezen wat ik geschreven heb? Heb je gelezen wat ik nu al een aantal keren gevraagd heb?

 

De discussie is niet een ontbrekende spoilerfoto in combinatie met een bord en de discussie is geen handel in WP's

 

Ga ff terug naar bericht 1 in deze topic en je weet waar de "discussie" over ging. Je kaapt met al je bombarie en heisa een complete topic. Je handelt je probleem nu maar verder af met de eigenaar van de cache. Je hebt van deze en gene emmers vol handvaten en voor een jaar aandacht gekregen.

Ik zou het op prijs stellen er niets meer verder over te lezen op het forum.

 

Topic closed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...