Spring naar bijdragen

Kogel TB


Team WilP

Kogel TB (Bulletproof)  

96 leden hebben gestemd

  1. 1. Vind U dat deze 9 mm patroon TB in omloop moet blijven

    • Ja
      47
    • Nee
      46
    • Geen mening
      3


Aanbevolen berichten

Alemachtig zeg. Als iemand om een regeltje vraagt is de wereld hier te klein met iedereen die loopt te schreeuwen dat we niet nog meer regeltjes moeten hebben maar in een verhaal als dit loopt iedereen (ok, een aantal) meteen weer om de regeltjes te schreeuwen.

 

Zelfs een poll erbij, toemaar het kan niet op.

Als de inhoud of wat dan ook niet aanstaat, neem het dan niet mee. Het gaat hier om een tb gevonden in een ander land. Laat hem liggen voor de volgende. Misschien mag deze in belgie wel en in dit door regeltjes doorgeschoten land niet. Sterker nog als je niet uitkijkt krijg je in dit land nog een zwaarbewapend arrestatieteam achter je aan voor illegale wapensmokkel over de grens.

 

Lekker doordraven dus, tb lekker weer in een cache doen, daar is hij voor en zoals de starter van dit draadje al gevraagd heeft kan dit topic weer dicht (voordat we het hele wetboek weer doorgelopen hebben).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die kogel die wij losgelaten hebben aan een TB is aan de onderkant aan weerszijden helemaal doorboord, zodat het kettinkje er netjes doorheen kan. Hij bevat verder geen huls, slaghoedje en kruid. Wat zegt de nederlandse wapenwet van een dergelijke kogel?

 

Wapenwet: een metalen koker, zijnde de huls van een patroon, aan de onderzijde doorboord en voorzien van gaatjes KAN worden aangemerkt als een raket :eek::yes::lol: Wel te rusten allemaal :bangin:

dt1-46building_wr.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening (als iemand nog de moeite neemt om die te lezen...): kogels in een cache kunnen echt niet. Niet als goodie en ook niet als TB.

Als ik deze TB zou tegenkomen zou ik hem echter laten liggen. Niet discoveren, niet loggen. Negeren. Wat ik me afvraag is wat mensen ertoe brengt om een kogel te laten reizen. Wat is er mis met coins of beertjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alemachtig zeg. Als iemand om een regeltje vraagt is de wereld hier te klein met iedereen die loopt te schreeuwen dat we niet nog meer regeltjes moeten hebben maar in een verhaal als dit loopt iedereen (ok, een aantal) meteen weer om de regeltjes te schreeuwen.

 

Zelfs een poll erbij, toemaar het kan niet op.

Als de inhoud of wat dan ook niet aanstaat, neem het dan niet mee. Het gaat hier om een tb gevonden in een ander land. Laat hem liggen voor de volgende. Misschien mag deze in belgie wel en in dit door regeltjes doorgeschoten land niet. Sterker nog als je niet uitkijkt krijg je in dit land nog een zwaarbewapend arrestatieteam achter je aan voor illegale wapensmokkel over de grens.

 

Lekker doordraven dus, tb lekker weer in een cache doen, daar is hij voor en zoals de starter van dit draadje al gevraagd heeft kan dit topic weer dicht (voordat we het hele wetboek weer doorgelopen hebben).

Blazez is een beetje dom en gaat voorbij aan het persoonlijke gevaar voor deelnemers aan het spelletje. De kogel zou af kunnen gaan. Het is niet aan een niet-deskundige om te bepalen of iets op scherp staat en potentieel gevaarlijk is. Verwijderen dus.

Dit probleem staat gelijk aan toepassen van oranje munitiekisten. Die zie je ook nog wel eens. Betekent: scherpe munitie aanwezig. Waarom niet je gezond verstand gebruiken en steeds de goden verzoeken.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het gevaar af met mosterd na de maaltijd te komen:

 

Kogels en wapens op zich zijn niet gevaarlijk. Diegene die ze gebruikt echter wel...

 

De Poll heb ik niet ingevuld. "Moet" de TB in omloop blijven? Of "moet" deze verwijderd? Niks "moet", vind ik... Dezelfde tip als hierboven, laat de TB liggen als je er niets mee hebt. Maar misschien vindt iemand anders het wel leuk.

Zelf zou ik 'm gewoon loggen. Een voorwerp is een voorwerp, of het nu een kogel of een beertje betreft. Het gevoel dat je erbij hebt zit in jezelf.

Genoeg filosofie voor de maandagochtend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog ff.

 

Wat me verbaast is dat de meningen zo verdeeld zijn en dat de, in sommige mensen overbodige, poll toch laat zien dat er duidelijk 2 stromingen zijn en er niet een uitgesproken mening uit komt.

 

Voor mij het doel van dit draadje toch bereikt want dat is wat ik wilde weten, hoe wordt er over gedacht. :yes:

 

De TB gaat weer verder zoals ik reeds eerder aangaf.

 

:bangin:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hier nog een mooie 30 mm huls staan,

dus als ik hier een TB van zou willen maken

word dat door het gross aangezien als Not done?

dat is wat ik hier uit begrijp.

 

groeten Joost/Luilak

 

Gelijk een TAG eraan hangen en de wereld insturen, als JIJ het leuk vindt, gewoon doen :lol:. Een huls is beter dan een lege dop :blink:

Het ging om de combinatie van een huls met kogel(punt), de zogenaamde PATROON. En om het feit dat sommige mensen dachten dat de patroon nog scherp was (hoe haal je het in je hoofd :lol: ) en sommigen die het uit morele overwegingen "not done" vinden om zo'n patroon rond te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Hoi medecachers

 

Voor jullie mij gaan aangeven als lid van een terroristische organisatie wil ik even iets duidelijk stellen.

Ik ben namelijk de eigenaar van"bulletproof."

De kogel die daar aanhangt heb ik ooit als sleutelhanger gekocht op een motorbeurs (ik geloof zelfs in Nederland)

Ik heb hem zelf nooit opengemaakt maar je kan zien dat de aanhechting als sleutelhanger op de plaats van het slaghoedje zit dus dat is onklaar.

Het zou mij verwonderen dat men die dingen zou verkopen met kruit en slaghoed intact want zoals mensen hier terecht opmerkten er bestaat zoiets als een wapenwet.

Ik ben ook een beetje geschokken van de reactie van sommige mensen.

Ik wil hier in ieder geval geen welles nietes spelletje starten het is tenslotte onze hobby en dat moet plezant blijven.

Als die TB echt voor zoveel commotie zorgt laat me dan iets weten waar hij zit op het moment en ik probeer daar te raken, haal hem af en hang er een andere sleutelhanger aan.

Hem opsturen zou inderdaad geen goed idee zijn als ik al zie wat een reacties het hier teweegbrengt is de kans niet denkbeeldig dat men mij geboeid komt buitenhalen thuis en verantwoordelijk stelt voor alle aanslagen in Irak en Afhganistan.....lol

 

Groetjes hds883

mijn E-mail is mistral@pandora.be

 

Gevonden in een cache de Belgische TB; Bulletproof

Het betreft een 9 mm patroon (Browning en UZI geschikt) waarvan niet duidelijk is dat hij onklaar gemaakt is. :crybaby:

 

Graag reacties, gewoon in omloop laten, ondanks dat dit in NL onder de wapenwet valt, of uit roulatie nemen.

Uiteraard ga ik hem niet als kogelbrief naar de eigenaar terug sturen voor dat je het weet zit je zelf in de problemen wel wil ikeventueel met hem contact opnemen.

 

En hoe kijkt GC.nl hier tegen aan?

 

:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren een Brisant granaat opgegraven, maak ik een mystery bug van, lading en huls gaan aan de ene TB tag en het onsteking mechnisme aan de copy tag, met als opdracht dat ze graag weer herenigd willen worden :D:angry::eek:

Sorry kon het niet laten....... :crybaby:

 

Maar even serieuz, laatst werden er ook weer een aantal handgranaten gevonden in een huis waar kinder mee speelden, onder het zand van Hoek van Holland en andere zeeuwse kustplaatsen worden nog regelmatig landmijnen of granaten gevonden.

Om over de gevaren bij de oude kust verdedigngs werken maar niet te spreken.

 

Dus met andere woorden: gebruik je gezonde verstand, die kogel zal heus geen kwaad kunnen, vraag bij twijfel anders een expert zich over het voorwerp te buigen als je het niet vertrouwd.

Ik heb er totaal geen moeite mee om een sleutel hanger kogel te vinden / te laten reizen door caches.

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...