Spring naar bijdragen

Kogel TB


Team WilP

Kogel TB (Bulletproof)  

96 leden hebben gestemd

  1. 1. Vind U dat deze 9 mm patroon TB in omloop moet blijven

    • Ja
      47
    • Nee
      46
    • Geen mening
      3


Aanbevolen berichten

Gevonden in een cache de Belgische TB; Bulletproof

Het betreft een 9 mm patroon (Browning en UZI geschikt) waarvan niet duidelijk is dat hij onklaar gemaakt is. :thumbup:

 

Graag reacties, gewoon in omloop laten, ondanks dat dit in NL onder de wapenwet valt, of uit roulatie nemen.

Uiteraard ga ik hem niet als kogelbrief naar de eigenaar terug sturen voor dat je het weet zit je zelf in de problemen wel wil ikeventueel met hem contact opnemen.

 

En hoe kijkt GC.nl hier tegen aan?

 

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gevonden in een cache de Belgische TB; Bulletproof

Het betreft een 9 mm patroon (Browning en UZI geschikt) waarvan niet duidelijk is dat hij onklaar gemaakt is. :thumbup:

 

Graag reacties, gewoon in omloop laten, ondanks dat dit in NL onder de wapenwet valt, of uit roulatie nemen.

Uiteraard ga ik hem niet als kogelbrief naar de eigenaar terug sturen voor dat je het weet zit je zelf in de problemen wel wil ikeventueel met hem contact opnemen.

 

En hoe kijkt GC.nl hier tegen aan?

 

:beerchug:

 

Als het slaghoedje aan de achterzijde niet ingedrukt is kan het nog een scherpe (losse flodder)zijn. In iedergeval is er dan nog kruit aanwezig wat voldoende is om behoorlijk wat schade aan te richten. Mijn mening is om de TB uit de roulatie te halen en de eigenaar een seintje te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk drukte om niets.

Zelfs een in tiact uitziende "kogel" dus zonder ingedeukt slaghoedje hoeft geen lading te bevatten.

Ene zulke patronen kan iedereen op een beetje militair oefenterrein zo vinden.

Inderdaad mail de eigenaar even over uitleg of vraag of hij deze bij de TB wil plaatsen zonder het hier maar weer op te gaan blazen..... ( overigens gaat dat dan weer beter met een cannetje vloeibare nitroglycerine dat wordt mijn volgende TB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk toch dat ieder gezond denkend mens, militair of niet, echt niet een gevaarlijke TB de wereld in stuurt.

Dus ga er maar vanuit dat ie onklaar is gemaakt en als je eraan twijfeld, eerst een PB naar de eigenaar. Lijkt me wel zo netjes, ipv eerst op het forum te posten.

 

Valt een nep of onklare kogel onder de wapenwet?

 

Betekent dit ook dat alle speelgoed pistooltjes, ninja sterretjes, katapultjes e.a. 'gevaarlijk' uitziende goodies of TB's eigenlijk verboden zijn?

 

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, zo niet:

 

verwijderen dat ding! (of explosievenopuimingsdienst bellen! :thumbup: )

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel strikt valt de patroon onder de WWM,

 

Art. 3.

 

1. De bepalingen betreffende wapens zijn mede van toepassing op onderdelen en hulpstukken die specifiek bestemd zijn voor die wapens en van wezenlijke aard zijn.

 

2. De bepalingen betreffende munitie zijn mede van toepassing op onderdelen van die munitie, voorzover geschikt om munitie van te maken.

 

Anderzijds hoeveel mensen lopen niet met een patroonhanger om hun nek ? Hier is het hangertje nu toevallig in een cache gestopt. Als je er echt vanaf wilt kun je hem natuurlijk altijd naar de eigenaar terugsturen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2. De bepalingen betreffende munitie zijn mede van toepassing op onderdelen van die munitie, voorzover geschikt om munitie van te maken.

 

Toch goed om te weten, ik heb namelijk van de eerste kogel die mijn man als militair heeft afgevuurd, de huls gekregen. Wilde hier inderdaad een kettinkje aan hangen, maar begrijp nu dat dit onderdeeltje een verboden sieraad is, strikt genomen.

 

groetjes Geovlinder

 

ps De wet is de wet, maar wel een belachelijke regel, dat 1 enkel onschuldig los onderdeel veboden is.

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog geen jaar terug is er op dit forum een topic geweest over over een doorboorde kogel (duidelijk onklaar gemaakt) als ruil object. Uit dit topic is toen naar voren gekomen dat het eigelijk "not don" is. En is als gevolg hier is deze dus ook als zodanig verwijderd.

 

Dus lijkt bij het vrij normaal om deze TB totaal te negeren en/of in te leveren bij de juiste instantie. Zodat er geen twijfel meer over kan bestaan.

 

Het beruchte item

http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...84&hl=kogel

bewerkt door hesselannema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder de morele gevoelens van sommigen onder ons te willen kwetsen ben IK van mening dat zo'n TB best mag! Hij is onschadelijk gemaakt en valt dus niet meer onder de Wapenwet (of hoe die ook heet tegenwoordig). Kan je zelfs navragen bij de politie/marechaussee. Op deze wijze kunnen we de munitiekisten ook wel afschaffen, tenslotte zaten daar kogels in (niet cynische bedoeld, maar alleen om de betrekkelijkheid aan te geven :beerchug: )

Het ligt misschien aan het gevoel wat een kogel bij je oproept, maar dan kan je al het verderfelijke speelgoed en videogames ook wel uit de schappen halen. Laten we het TB en goodie assortiment lekker met rust laten. Wat jij niet leuk vindt of als not-done beschouwd kan door een ander weer heel anders gezien of uitgelegd worden. En mocht je het niet kind-vriendelijk vinden, dan kan je juist met zo'n TB uitleggen wat het is. Een tastbaar voorwerp zegt vaak meer dan woorden. Zo, deze kogel is door de kerk (op zondag :thumbup:)

BOVENDIEN: er zijn tientallen kogels als TB onderweg. Zoek maar eens op bullet. Voorbeeld:

fc58dd1f-64e7-4734-a313-02d3649e7210.jpg

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn er inderdaad meer, even voor de duidelijkheid:

 

Dit zijn dummy patronen welke gebruikt worden tijdens wapentrainingen bijv in het leger.

Als er op de schietbaan met scherp geschoten wordt dan zijn de veiligheidsnormen heel wat hoger.

Een dergelijke dummy is goed herkenbaar en bevat geen slaghoedje.

Indien het een losse flodder is dan bevat het patroon wel een slaghoedje en kruit maar geen kogel.

 

Een TB die ik op de watchlist heb staan is bijv deze: Nato Dummy van Geoknarf

 

Verhaal bij de TB lijkt me duidelijk, zou voor mij geen probleem zijn om een dergelijke TB tegen te komen.

 

Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...