Spring naar bijdragen

geen enkele ontvangst in Luxemburg


Finbar.nl

Aanbevolen berichten

Op mijn aanraden was mijn broer met een GPS60 op vakantie naar Luxemburg vertrokken in de hoop daar wat caches te kunnen vinden. Maar wat bleek: hij had er nauwelijks ontvangst, regelmatig zelfs helemaal geen ontvangst en heeft er geen enkele cache kunnen volbrengen. Zijn er mensen die dit herkennen? Zou het aan de GPS60 liggen of aan Luxemburg? Of zou er iest mis zijn met alleen die GPS60?

Alvast bedanktvoor de reacties.

Finbar.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We zijn de derde week van juli in de noordelijke helft van Luxemburg geweest met onze net aangeschafte gps60.

We hebben twee geocaches meegepakt, maar vooral een voorgeprogrammeerde hike gelopen.

De ontvangst valt inderdaad wel eens uit, tussen bergen en bomen, maar we hebben over ongeveer tachtig procent van het traject ontvangst gehad. (Een kaart is binnen die twintig procent erg handig :eek: )

 

Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar de apparaten met de sirfIII chip schijnen het alweer een stuk beter te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oktober 2005 verspreid over Luxemburg met m'n GPSMap60C 12 caches bezocht en alles prima kunnen vinden. Uiteraard wel de nodige ontvangst-problemen maar die werden veroorzaakt doordat de (soms steil oplopende) bergwanden gewoonweg het signaal afschermden.

Gewoon wat geduld met je GPSr hebben, goed gebruik maken van de plaatsen waar wél ontvangst is en logisch naar het terrein en je kaarten kijken, dan komt het allemaal goed.

Zo wordt ons spelletje nou eenmaal gespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat de GPS helemaal niets deed, zou het probleem ook kunnen zijn dat de GPS misschien, ivm de afstand, zich weer opnieuw moest "inregelen" bij de sattelieten. Dit gebeurt soms als je een GPS thuis uitzet en pas weer aanzet op een afstand van een aardig aantal kilometers.

Een GPSr kan zich dan weer gaan gedragen als een nieuwe GPS, dat kan vele, vele minuten duren (eigen ervaring :eek: ). Sindsdien doe ik de GPS aan als we weggaan, ook al gebruik ik hem niet in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is een van de originele probleem hebbers van de beschreven cache op het begin.

Het gaat over de cache Kummern Und Klusen

Wat men oom (de maker van de thread) niet wist was dat ongeveer de hele cache lang we door en zwaar bebost gebied liepen en constant in een dal zaten. Hierdoor hadden we ongeveer 10% van de tijd ontvangst.

We hebben zeker 3 opdrachten zonder GPS moeten volbrengen, wat dus redelijk irritant was....

Maar de uiteindelijke coordinaten kwamen in een nogal ongelukkig gebied terecht...de dichtsbijzijnde plek waar we ontvangst wisten te krijgen was op 500m afstand...als je dan een kleine cache zoekt is het nogal onhandig...

Maar het lag dus veel meer aan het landschap/omgeving dan aan Luxemburg zelf ;)

 

IK betwijfel of we er ooit nog een Cache gaan doen, maar het gebied is prachtig om gewoon lekker rond te wandelen, het is zeer zeker een aanrader voor mensen met een betere GPS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...