Spring naar bijdragen

GOOGLE EARTH


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er is een nieuwe versie van Google Earth te downloaden:Release 4 - Beta

 

Ziet er weer wat gelikter uit en is nog sneller.

 

 

Sites die ik jullie niet wil onthouden:

 

http://www.googleearthhacks.com/

http://www.googleglobe.com/

 

Zet nu zelf je cache online met de laatste website...  :thumbup:

 

En eindelijk nu ook ene Linux versie ! Werkt prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Heel Nederland is nu in een hogere resolutie te zien in Google Earth. Een hele verbetering mijn inziens.

 

Dus ook pitoreske dorpjes en bv de wadden eilanden zijn goed in detail te zien..

 

Heb zelf snel even bij zoutkamp gekeken.... Helaas geblurred.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel Nederland is nu in een hogere resolutie te zien in Google Earth. Een hele verbetering mijn inziens.

 

Dus ook pitoreske dorpjes en bv de wadden eilanden zijn goed in detail te zien..

 

Heb zelf snel even bij zoutkamp gekeken.... Helaas geblurred.

 

Heel mooi. Nog wel regionale verschillen in scherpte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel Nederland is nu in een hogere resolutie te zien in Google Earth. Een hele verbetering mijn inziens.

Inderdaad een hele verbetering! :) Ik heb natuurlijk de foto's van Sneek bekeken en kan aan de bebouwing zien dat het fotomateriaal heel recent is. Er is op de foto's namelijk een nieuw sportpark in aanbouw, inmiddels enkele weken gedeeltelijk in gebruik, dat pas januari 2007 officieel geopend gaat worden! De foto's zijn zeker geen jaar oud!

Mooi! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel Nederland is nu in een hogere resolutie te zien in Google Earth. Een hele verbetering mijn inziens.

 

Yep, ook Tilburg staat er nu goed op! Vrij recentelijk, want hier in het centrum komt een nieuw winkelgebied. De funderingen zijn te zien via GoogleEarth. :)

 

Wel jammer dat als ik inzoom op mijn huis dat het dan toch nog erg grof is. Maar ja, it's for free :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel Nederland is nu in een hogere resolutie te zien in Google Earth. Een hele verbetering mijn inziens.

Dus ook pitoreske dorpjes en bv de wadden eilanden zijn goed in detail te zien..

Heb zelf snel even bij zoutkamp gekeken.... Helaas geblurred.

Ja ik zie dat het gebied in Zoutkamp zelf ten noorden van het Hunsingo water en ten westen van de N388 verpixelt is. Op de topo-kaart is daar een bosje met wandelpad, wat gebouwen en een omhekt terrein dat er uit zien als een ammo-bunkeropslag. (atoombom?)

Even verderop naar het NW-sten ligt de Willem Lodewijk van Nassaukazerne vlak naast het schietgebied Marnewaard. Die kazerne is zeker ook belangrijk want die is ook weggepixelt.

De afluisterschotels ZW van Zoutkamp zijn te zien.

De kazerne in Rotterdam aan het Toepad is verpixeld.

De Hofvijver te Den Haag (verboden te zwemmen, vissen, surfen) is zichtbaar evenals het torentje van De Grote Baas.

Ook de Marine Kazerne Kattenburg in Amsterdam is verpixeld. Dit een bekend centrum voor stiekem-stiekem gedoe.

Het fotomateriaal is afkomstig van Aerodata International Surveys (in België gevestigd) die zijn materiaal slechts mag verspreiden na goedkeuring. Op hun website wordt vermeld: "Netherlands 2005 – 100% digital (NL) Digital aerial photography and seamless orthophoto production of the Netherlands (40.000 km²)". Zodoende deze verpixeling van plekken waar iets geheims aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een hele verbetering (althans voor Zwolle). Foto's zijn denk ik van mei dit jaar.

Gezien de vorderingen van de bouw van het nieuwe wijkcentrum hier en het feit dat mijn zonnescherm naar beneden staat :D en de partytent ook al weer achter het huis staat. :)

 

Herstel: Medio Augustus vorig jaar. Het oude winkelcentrum staat er nog en is in september tegen de vlakte gegaan.

Zelfs het eerste waypoin van de Vuilnisberg (GCJF0A) is duidelijk te herkennen.

 

Griezelig. :P

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een hele verbetering (althans voor Zwolle). Foto's zijn denk ik van mei dit jaar.

 

Ook Apeldoorn een duidelijke verbetering echter, onze overburen hebben hun huis in mei 2005 betrokken en op de tekening nog een zandhoop.Ook het stationsgebied is de laatste 2 jaar al een bouwput incl bouw ROC en daar is nog niets van te zien.

 

Desondanks wel veel meer details en actueler dan de vorige versie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een raadsel is voor mij wat er in Noordwijk aan de hand is in de gebouwen aan de Albertstraat en Beatrixstraat. Zie maar deze foto:

Noordwijk.jpg

Minder verrassend zijn de bekende plekken zoals Coevorden (245755 518200) maar vliegbasis Volkel is ook verpixeld terwijl die normaal op de topo-kaart staat getekend.

Soesterberg vliegveld is slecht te herkennen en het stuk bos dat op de topo-kaart staat is hier verpixeld. Had de USA hier niet ooit atoombommen klaar liggen?

Vliegveld Leeuwarden ligt er ook grofgepixeld bij.

In Wassenaar/Den Haag is ook veel weggepixeld; alle kazernes en nog veel meer. Bekijk het zelf maar. Je ziet het zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een raadsel is voor mij wat er in Noordwijk aan de hand is in de gebouwen aan de Albertstraat en Beatrixstraat. Zie maar deze foto:

--knip--

Minder verrassend zijn de bekende plekken zoals Coevorden (245755 518200) maar vliegbasis Volkel is ook verpixeld terwijl die normaal op de topo-kaart staat getekend.

Soesterberg vliegveld is slecht te herkennen en het stuk bos dat op de topo-kaart staat is hier verpixeld. Had de USA hier niet ooit atoombommen klaar liggen?

Vliegveld Leeuwarden ligt er ook grofgepixeld bij.

In Wassenaar/Den Haag is ook veel weggepixeld; alle kazernes en nog veel meer. Bekijk het zelf maar. Je ziet het zo.

 

Kijk ook eens naar de 'vitale delen' van Den Helder :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje:

 

Is de dowloadable GoogleEarth anders dan wat je bij Googlemaps (via internet) kan vinden.

 

Het valt mij namelijk op dat als je via het net kijkt er behoorlijk wat gebieden niet goed te zien zijn.

 

Dank u...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel Nederland is nu in een hogere resolutie te zien in Google Earth. Een hele verbetering mijn inziens.

 

Dus ook pitoreske dorpjes en bv de wadden eilanden zijn goed in detail te zien..

 

Heb zelf snel even bij zoutkamp gekeken.... Helaas geblurred.

 

Inderdaad nog beter gewoon; en meer recent.

Mijn afdak staat op deze foto's wel op! Voorheen was er nog een gat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een raadsel is voor mij wat er in Noordwijk aan de hand is in de gebouwen aan de Albertstraat en Beatrixstraat.

 

Een insider wist mij te vertellen dat zich daar een door defensie gebruikte zendinstallatie bevindt.

 

Door deze totaal onopvallende ( :blink: ) verpixeling weet de vijand die nu gelukkig niet te vinden. :smartass:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...