regenboog2 Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Ik ben van suiker en hier regent het al de hele dag, dus lekker op de bank met een puzzeltje!! De moeilijkere puzzels laat ik wel zonder problemen liggen hoor.
antarctica Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Vreemd dat er in ons land zoveel onzinnige puzzelcaches zijn. In het buitenland vind je dit veel minder. Ik zou het fijn vinden als al die cachebouwers gewoon mooie routes, mooie waypoints, mooie caches gingen bouwen, zonder puzzels. Antarctica 2
Linkalovers Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 (bewerkt) Vreemd dat er in ons land zoveel onzinnige puzzelcaches zijn.In het buitenland vind je dit veel minder. Is dat zo? Ik heb echt geen idee. Ik zou het fijn vinden als al die cachebouwers gewoon mooie routes, mooie waypoints, mooie caches gingen bouwen, zonder puzzels. Inderdaad ( a.u.b. ook zonder belachelijk moeilijk verstopte eindcaches of idiote formules ) 15 januari 2014 bewerkt door Linkalovers
regenboog2 Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Zou het afhangen van hoe stedelijk een gebied is? Als ik in Duitsland kijk bij Aken, Bonn, Berlijn liggen er ook heel veel puzzeltjes. In België kunnen ze er ook wat van. Ook in en rond steden als Wenen en Praag liggen er heel veel. Gaat niet helemaal op want rond Loden en Bordeaux liggen bijvoorbeeld hele series van tradies.
antarctica Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Een redelijke puzzel met als veldwerk een mooie multi vind ik prima. Maar de verhouding is vaak zoek; onbenullige puzzel en een sukkelige koker in het veld. Daar heb ik dus niets mee en sla ik over. Antarctica
Team Tabak Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Daar kan ik je geen ongelijk in geven. In Engeland kom je in verhouding nauwelijks puzzeltjes tegen. Tik op de geocachingkaart maar eens "York" in en bekijk de omgeving. Allemaal tradi's. Slechts een enkele multi of mystery cache. Schitterende trails liggen er door de velden via de vele publieke voetpaden. Je kunt er uren rondsjouwen zonder iemand tegen te komen. Waarom de puzzeltjes in ons land en enkele omringende landen wel zo populair zijn geworden weet ik niet. Kan er ook niets voor bedenken, maar misschien heeft één van jullie wel een plausibele verklaring voor dit fenomeen?
Twentse Mug Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 (bewerkt) In Californië waar ik afgelopen zomer geweest ben liggen ook nauwelijks mysteries en multies. En die paar die er liggen worden amper bezocht. De algemene klacht van Amerikanen is vaak dat traditionals te ver van een parkeerplaats liggen. Of dat er geen parkeerplaats "in de buurt" is. 15 januari 2014 bewerkt door Twentse Mug
Diederikus Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 NL 50% tradi 19% multi 28% mystery 3% overig BE 66% tradi 15% multi 18% mystery 1% overig IT 86% tradi 7% multi 5% mystery 2% overig
Vlindertje Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Puzzelen is gewoon erg populair. Volgens het NIPO puzzelt 65% van de Nederlandse bevolking boven 15 jaar, dat zijn 4,9 miljoen huishoudens! De geocaching-gemeenschap is tegenwoordig een afspiegeling van de samenleving. Combineer dat met het gegeven dat de meeste 'geocachers' zich nooit in de oorsprong en bedoeling van het spel hebben verdiept, maar elkaar domweg na-apen, en je hebt de dwaze vertoning van de puzzelaar, die 's avonds laat nog even een cryptogram oplost om daarna de hond aan te lijnen en een koker te rapen onder een bankje in het park. Dat plezier is hem van harte gegund, maar zijn bezigheid heeft natuurlijk net zoveel met geocaching te maken als een keukenmixer.
@Wilbertoord Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 In Californië waar ik afgelopen zomer geweest ben liggen ook nauwelijks mysteries en multies. En die paar die er liggen worden amper bezocht. De algemene klacht van Amerikanen is vaak dat traditionals te ver van een parkeerplaats liggen. Of dat er geen parkeerplaats "in de buurt" is. Zou Barny Amerikaanse voorouders hebben?
Hogelanders Geplaatst 12 februari 2014 Geplaatst 12 februari 2014 Even een frustratie kwijt: iemand enig idee waarom ik steeds van die supermoeilijke puzzels moet maken, die me veel te veel tijd kosten, om uiteindelijk met een boot of ladder een kokertje te pakken? Het lijkt wel een sport geworden hier in Groningen om elkaar daar mee te plagen. En zonder hulp niet te doen. Is dat geocaching 2014? Dan doe ik niet meer mee...
Barry Geplaatst 12 februari 2014 Geplaatst 12 februari 2014 Ik herken het... ik ben meer tijd kwijt aan het sorteren en het plaatsen van puzzelcaches op de ignore list. Sommige mensen zijn echt doorgeslagen en helaas komt het "puzzel" effect ook steeds meer in multicaches. Puzzelen is leuk, maar de hersenkronkel vinden van een maker vind ik meer een psychologische puzzel. Egostreling voor de maker noem ik het. Ik hoop ook dat er weer een normale tendens in komt, zonder waadpakken en ladders. Of zet dat er dan tenminste bij, zodat mensen deze cache kunnen inschatten en negeren.
Hogelanders Geplaatst 12 februari 2014 Geplaatst 12 februari 2014 Ik moet zo langzamerhand steeds meer caches negeren en daar heb ik zo m'n bedenkingen bij. En ik vind het niet normaal dat je het gewoon niet meer op eigen kracht kunt doen. Maar ik vertik het vanaf nu om nog langer hulp te vragen bij puzzels, ik doe ze gewoon niet meer. En anders neem ik wel een abo op Denksport...
team explorers Geplaatst 12 februari 2014 Geplaatst 12 februari 2014 Even een frustratie kwijt: iemand enig idee waarom ik steeds van die supermoeilijke puzzels moet maken, die me veel te veel tijd kosten, om uiteindelijk met een boot of ladder een kokertje te pakken? Het lijkt wel een sport geworden hier in Groningen om elkaar daar mee te plagen. En zonder hulp niet te doen. Is dat geocaching 2014? Dan doe ik niet meer mee... Dit is inderdaad de nieuw trent in het noorden. Listige niet te doorgronden puzzels met eind lokaties die niet "normaal te bereiken zijn. Deze heb ik zelf laatst opgelost en hoe.... Staat wel ik mijn log. http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d9f78d07-fbea-4411-8e0e-859a6af135f0 Gelukkig ben ik heel goed bekend in deze omgeving.
Team WilP Geplaatst 12 februari 2014 Geplaatst 12 februari 2014 Niet alleen Groningen is doorgeslagen ook in Eindhoven zitten een aantal "cachers" die menen hun gedachtenkronkels te moeten delen met de Geocache gemeenschap. Uren kun je er aan kwijt zijn en als je dan vaak gezamenlijk een oplossing hebt gevonden en die deelt met anderen zijn ze nog boos ook. He al vaker geventileers en geadvisserd met hun gedrochten naar een denksport pagina te gaan. Leg caches neer die iets toevoegen, moet je daarvoor een redelijk eenvoudige puzzel oplossen die gerelateerd is aan het onderwerp cq de route dan is dat prima, zelfs een aanrader vind ik. Maar ja wat ik vind ....................................................(moet ik loggen?????) 1
Aanbevolen berichten