Spring naar bijdragen

De ultieme GeoCaching prikstok?


godert

Aanbevolen berichten

Omg.... Probeer je eens behulpzaam te zijn, wordt je meteen afgestraft.

 

Helaas ben ik iets te druk met werk en geocachen  B)  om dit complete draadje te lezen. Ik had het gepost onder het mom: "baat het niet, dan schaadt het niet". Blijkbaar schaadt het toch sommige mensen, mijn excuses daarvoor.

 

Ik denk dat het apparaat gebruikt wordt om te ontwormen. Gewoon inbrengen en dan de trekveer aanspannen.

Het spijt me als ik onaardig overkwam. Zoals je schrijft heb je het al druk met je werk en met geocachen. Te druk om complete draadjes te lezen. En dit is het gevolg. je kunt niet alles en ook niet tegelijk. Hoeft ook niet. Je kunt beter een ding afmaken dan drie dingen tegelijk mee aan de gang gaan en halfgebakken werk leveren.

Zoals ik al eerder schreef. Iedereen weet inmiddels waar je het allemaal kunt kopen, waar het voor bedoeld is en een ieder die het ding hebben wil heeft het al.

 

Ik heb er 4 en gebruik ze allemaal tegelijk om te ontwormen. Heb dan ook veel en lange darmen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Tot nu toe is er veel gebabbeld over het gebruik als prikstok die het leven van ondergrondse wezentjes onaangenaam kan maken. Maar laatst dacht ik: zou dit ermee kunnen? En dat 'dit' is alsvolgt:

Bij het middelen van de cachepositie lag mijn GPS op de grond en er waren veel struiken plus een bobbel in het landschap. Niet een goede plek dus om satellieten te zien. Ik kon natuurlijk een kwartiertje met het ding in mijn hand gaan staan maar dan bedekt mijn lijf/kop ook weer een stukje hemel.

En als ik hem nu zo'n meter hoog ergens bovenop kan zetten.? Bijvoorbeeld zo'n oprolbare stok, zou dat niet kunnen? Er kan een infuuszak aan hangen dus ook een GPS 12 mbv. wat postbode-elastieken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Professor,

 

Dit is zeker mogelijk... alleen is de stok totaal maar 75 centimeter lang, als je dan ook nog een stuk de grond in moet om 'm vast te zetten blijft er niet echt veel hoogte over!

Misschien zijn die telescopische wandelstokker beter voor dit doeleinde? :thumbup:

 

Grt, Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Godert: Heb jij je prikstok bij BACO vandaan? Zo ja, dan was 'ie waarschijnlijk niet kompleet, want....

er staat in de handleiding een plaatje van een vent die probeert te pogo-sticken op onze zo gewaardeerde stok... :P

De begeleidende tekst brengt verlossing: bij de stok hoort een veredelde tentharing te zitten die je in het "stretcher"-hulpstuk kunt doen om hem zo in de grond te steken.

Zo wordt hij in ieder geval niet korter en volgens mij prima bruikbaar als GPS kapstok. :rolleyes:

 

Het is dat ik net een half uur geleden de infuushaak van het ding heb afgezaagd... ;)

 

groeten,

 

Laurus

BTW: Een scan van de Gebrauchsanweisung is eventueel beschikbaar, de tentharing en het stretcherhulpstuk kunnen voor €4,50 plus verzendkosten in heel NL geleverd worden :cry::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Laurus,

 

Nee, ik heb de "haring" niet bij de prikstok gekregen, wel de handleiding dus ik begrijp wat je bedoelt!

Toch leuk dat er -nog- een toepassing voor het ding is gevonden! :thumbup:

 

Grt, Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het was niet eenvoudig en het toeval heeft mij geholpen. Deze "stok" is in werkelijkheid een portable infuus standaard. Alleen er moet nog een kromming aan de top zitten. Deze is klaarblijkelijk er afgezaagd.

Ik heb de "stok" gevonden bij Baco in IJmuiden, inclusief leren opbergtas.

Er zijn nog enkele to koop voor 4,50 euro. Das geen geld.

 

Haast u want ze zijn dus zo op.

 

green :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haast u want ze zijn dus zo op.
Nee hoor, ik heb nog een ruime voorraad dus maak je geen zorgen. Voor €10,= krijg je er een thuisgestuurd, incl leren tas (bruin of groen) handleiding en tentharing. Voor de echte freaks kan ik zelfs nog een accesoire setje leveren :beerchug:

Kom maar op met al die bestellingen! Eens moet ik er toch vanaf.

Ook verkrijgbaar op de Megaheks BBQ party trouwens.

 

Groet,

 

Jaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ben ik toch wel benieuwd wat die e-mailtjes opgeleverd hebben bij die firma SchUkra.

Zou dit ding bestaan?

Is het echt een prikstok of is het eigenlijk iets anders?

Waar wordt hij dan voor gebruikt?

Waar kan ik hem krijgen?:lol1:

 

Laat het even weten

 

Groeten

Hans

 

Oeps ik ben te laat.

Het staat er al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Kruimeldief, het zijn dan ook wel 9 pagina's die je door moet worstelen en da's niet niks voor de moderne mens, die heeft haast.

 

Maar eh, Hans, begrijp ik dat je interesse hebt in een prikstok?

Zoals al eerder gememoreerd (slechts 2 postjes terug ±1000 pixels naar boven :lol1: ) voor €10 stuur ik je er eentje toe.

Stuur maar een PM of E-mail (zie knopjes hieronder)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Kruimeldief, het zijn dan ook wel 9 pagina's die je door moet worstelen en da's niet niks voor de moderne mens, die heeft haast.

 

Maar eh, Hans, begrijp ik dat je interesse hebt in een prikstok?

Zoals al eerder gememoreerd (slechts 2 postjes terug ±1000 pixels naar boven :D ) voor €10 stuur ik je er eentje toe.

Stuur maar een PM of E-mail (zie knopjes hieronder)

Hahaha, dat ligt aan je instellingen. Bij mij hoef ik maar 4 pagina's doorworstelen ;)

 

Bewaar nog maar een a twee van die stokkies voor mij. Ik heb er van eentje al bijna de kabel doorgesleten. :P Denk toch dat ik er wat minder vaak mee moet werpen. Het is in feite geen werpspeer.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol1:

 

Over moderne mens gesproken: E-meeuw: moderne postduif.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan heb ik vandaag zelfs eenzelfde prikstok gevonden. Stond mooi in de grond geduwd als was het een spoiler voor een cache. :D

 

Gevonden bij de cache "de Dellerboersterheide" van Skries. De laatste logger in het logboekje was 5 dagen terug en deze heeft de cache niet op de site gelogd...

 

GRTZ

 

kruimeldief :lol1:

 

Nu weet ik toch zeker dat ik mijn drinken op de aanrecht had neergezet, maar waar ik ook keek,.. geen aanrecht.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...