Spring naar bijdragen

De ultieme GeoCaching prikstok?


godert

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
ReizenReizen

Bij de Xenos zijn uitschuifbare wandelstokken in de aanbieding voor 6,95 euri. Ze zijn uitgevoerd met een soort schokdemper en kompas. Als je het rubber uiteinde er af haalt, krijg je een metalen pen. M.i. zijn deze ook te gebruiken als prikstok. Wij hebben er nu drie. De kleur is uiteraard rood :D .

 

p.s. de link is met firefox helaas niet te bekijken (bij mij tenminste) wel in explorer :D .

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien off topic voor dit draadje maar bij die zelfde winkelketen nu ook een LED-hoofdlamp in de aanbieding.

OK geen Petzl maar voor 5.95 val je je geen buil.

En als je hem snel haalt kan je hem zaterdagavond gebruiken en maandag weer ruilen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien off topic voor dit draadje maar bij die zelfde winkelketen nu ook een LED-hoofdlamp in de aanbieding.

OK geen Petzl maar voor 5.95 val je je geen buil.

En als je hem snel haalt kan je hem zaterdagavond gebruiken en maandag weer ruilen.  :blush:

 

De LED-hoofdlamp is in Zwolle reeds uitverkocht evenals de uitschuifbare wandelstokken. Ze zijn nog wel te bestellen (voor de aanbiedingsprijs).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Nieuwe Prikstokken.

 

Wegens het kwijtraken van de eigen stok :no: , stad en land afgespeurd naar nieuwe oprolbare prikstokken.

En jawel …… via Marktplaats hebben wij afgelopen weekend 10 oprolbare infuusstandaards op de kop getikt. Ze zaten nog nieuw in de verpakking. :thumbup:

Voor info: Marktplaats

Zelf houden we er in ieder geval 2, want we weten nu hoe belangrijk een reserve kan zijn. :ph34r:

Volgens het principe van “wie het eerst komt……” willen we de rest wel tegen kostprijs doorverkopen.

De punt hebben we er al afgeknipt dus ze zijn klaar voor het gebruik.

Kosten € 12,50 per stuk (inclusief leren hoesje). Verzendkosten € 2,25 per stok.

Stuur even een mail als je belangstelling hebt.

bewerkt door mvs "Team Pooh"
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze is momenteel te koop bij de Blokker; ook handig.

 

Kortgeleden nog bij de Blokker gekocht: Uitschuifbare wandelstokken voor Nordic Walking. € 9.95 per paar.

 

Ook heel handig als prikstok. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die Nordic Walking stokken zijn prima als prikstok. De klapper is te vinden bij XENOS; € 5,95 is geen geld  :beerchug:. Maar dan moet je snel zijn, aanbieding geldt t/m 3-7.

Ik heb die stokken toen ook gekocht, ze waren al een keer eerder in de aanbieding. Je moet er inderdaad snel bij zijn, want ze hadden er toen 30 binnen gekregen en die waren in 1 middag uitverkocht. Wij hebben uiteraard RODE stokken gekocht. Ik heb dan ook de "ultieme" prikstok van Pooh gekocht. Het voordeel hiervan is dat je gemakkelijker meeneemt in de rugzak. Bij een kleine cache heb ik geen zin om met die NW-stokken te lopen.

 

Conclusie: Je hebt prikstokken voor de korte en lange afstand :yes: .

 

Zie trouwens ook in die folder dat ze weer de headlights hebben voor € 5,95. Ik heb ze en ze voldoen prima, alleen nog ff batterijtjes er bij kopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een aantal berichten verwijderd met reclame voor eigen bedrijf. Ook een reply met een quote van de advertentie heb ik verwijderd.

 

Hier wordt zo langzamerhand de grens van het toelaatbare overschreden.

 

Een prikstok te koop? Prima. Ook kan ik er nog inkomen dat iemand een aantal van die stokkies meeneemt met de wetenschap dat er forumleden zijn die er al een tijd achteraan zitten en ze bijna niet te pakken kunnen krijgen.

Dat moet dan in mijn optiek ook als vriend voor een vriendenprijs "vekocht" gaan worden. Met andere woorden, wat je ervoor gegeven hebt plus de gemaakte onkosten.

Ga je een aantal van die dingen kopen met de bedoeling ze lekker via het forum te verkopen en er zo een (klein) slaatje uit te slaan, ga je al te ver.

Heb je een aantal weten te bemachtigen en je wilt een andere cacher tegen kostprijs helpen aan zo'n stok? Meldt dat levensgroot op het forum. Dat heet een vriendendienst en we zijn de laatste die daar tegen zouden optreden.

 

We hebben forumregels en daar moeten we ons aan jammer genoeg aan houden. Ze zijn al niet zo strak en zo geweldig strak wordt hier ook weer niet gemoderereerd, tenminste op een paar puntjes na.

 

Langzamerhand worden dan de regels steeds een beetje verder overschreden en daarom valt het zo goed als niet op.

 

Wanneer ben je een goede, vriendelijke geocacher die je helpt door voor jou een prikstok of wat voor geocachingatribuut dan ook, aan te schaffen en aan jou door te sturen, en wanneer ben je een goede, vriendelijke geocacher die een handeltje ziet?

Voor handelen in artikelen moet je op ebay of op marktplaats zijn en niet op het forum.

 

Als je nu ook nog een zaak hebt als Blokker of als Marskramer en je gaat dan ineens op het forum prikstokken aanbieden in de vorm van al dan niet inklapbare wandelstokken, of je gaat melden dat je ook goodies in je zaak te koop hebt die je eventueel als je meldt dat je van geocaching komt, tegen een korting kunt kopen, dan ga je te ver.

 

Ik ga er vanuit dat het onbewust is gebeurd, en dat de ondernemersgeest ook privé nog even doorwerkt.

Je bent ondernemer of niet. Maar om nu aan het einde van het bericht onder je cachenaam ook nog de naam van je zaak te plaatsen en waar je de zaak kunt vinden, neigt tochal aardig naar bewust reclame maken.

En dat is dus gewoon niet toegestaan.

 

Dat noodzaakt ons tot ingrijpen en betekent ook dat we ook berichten gaan verwijderen waarin gemeld wordt die iets zeggen als: Ïk heb er nog 10 in de aanbieding, wie het eerst komt, het eerst maalt....."

Natuurlijk als we uit de tekst niet kunnen halen dat er een handeltje wordt gedreven of dat er een vriendendienst wordt aangeboden.

Ik heb niet veel behoefte om eerst te gaan natrekken of er ook vaan verdiend gaat worden. Sterker nog, dat gaat me volgens mij niet eens wat aan :)

 

Ik weet dat ik mijn eerste infuusstokken kocht voor 3 euro en daar kwam dan nog de verzendkosten overheen. Als ik daar een aantal van koop en tegen gemaakte kosten weer doorgeef aan andere cachers, is het een ander verhaal dan dat ik denk er een slaatje uit te kunnen slaan.

 

De betrokken cachers hebben een bericht in hun Privé box hier op het forum en we gaan verdere "advertentes" weren. Dit geldt voor alle geocaching artikelen.

 

Wil jij je eigen gebruikte artikel kwijt? We hebben er een subforum voor.

 

Heb je een goede slag geslagen en je hebt meerdere te koop met de bedoeling er een euro tussenuit te plukken? Ebay, marktplaats, speuders.nl enz enz. Ga daar je gang en veel succes. Alle verwijzingen daarnaar worden zonder pardon en vermelding gedeleted.

 

Heb je een adres waar je goedkoper terecht kunt voor eenzelfde artikel? Geef het door en al vast bedankt.

 

Is er ergens een artikel te koop en het wordt per 10 verkocht en je wilt er 1 of 2? Vraag wie het samen met je wil kopen of koop alles op en vermeld duidelijk dat je het tegen kostprijs weer door wilt geven als je het op het forum wilt aanbieden.

 

Edit:

 

Na een opmerking via PB heb ik het bericht aangepast. Het verhaal is iets anders, de intentie is gelijk gebleven.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...