Spring naar bijdragen

De ultieme GeoCaching prikstok?


godert

Aanbevolen berichten

Graag vraag ik jullie hulp bij het volgende:

Na een aantal maanden GeoCachen ben ik er toch wel achter gekomen dat een goede prikstok

erg gemakkelijk is bij het zoeken naar caches.

Probleem is echter dat je een prikker niet erg gemakkelijk in je rugzak mee kan nemen.

Het zou dus ideaal zijn om een opvouwbare prikker te hebben!

En jawel, een oud collega van me komt met het volgende apparaat aan zetten:

 

schukra-5.jpg

 

Het lijkt een metalen slangetje maar als je de handle spant wordt het een prachtige prikstok!

 

schukra-4.jpg

 

Ideaal om in je rugzak mee te nemen!

Natuurlijk wil hij hem zelf houden :lol: maar ik wil toch een poging doen om te achterhalen waar dit apparaat vandaan komt!

Op de inzet bij foto 2 zie je de merknaam staan.

 

Wie weet wat dit is en hoe ik er eventueel aan kan komen?

Zelf kom ik niet verder dan een fabrikant van zittingen voor auto's en vliegtuigen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:lol: Leuk ding, maar het zou niet nodig moeten zijn...

Ik ben natuurlijk van oudsher een padvinder en heb altijd wel een zakmes bij me. En er is meestal ook wel een tak te vinden (niet levend natuurlijk) waarmee ik wel even een prikstok kan maken...

 

Maar... en mischien is dit wel iets voor een ander draadje... ik ben nooit zo blij met caches waarvoor een prikstok nodig is. Ik heb er nu een paar gehad en zie dan dat in de drang om de cache toch maar te vinden een groot deel van de omgeving wordt omgeploegd. Dat is mischien niet zo erg op een bouw terrein, maar in de vrije natuur waar de meeste caches te vinden zijn getuigd dat van weinig respect voor natuurwaarden. Daar komt nog bij dat we dan net doen alsof we een punt exact kunnen aangeven met onze GPS'en. Dat lukt beslist niet... Als EGNOS werkt en de ontvangst optimaal is en je wel 12 satelieten tegelijkertijd krijgt dan is het theoretisch mogelijk dat we met onze hobby GPS'en wel op 3m nauwkeurig komen (en dan maar hopen dat deze omstandigheden er ook waren toen de cache werd gemaakt). Dat is nog steeds een behoorlijk oppervlak om af te prikken! Jammer terwijl bij een goede verstop plek je er met enig denk werk dan wel gemakkelijk uit komt.

 

De moraal van dit verhaal... Een leuk ding, maar hij zou volgens mij niet nodig hoeven zijn (in de meeste situaties natuurlijk want er is vast wel weer een mogelijkheid te bedenken waar het wel moet en het geen kwaad kan; op het strand, in de woestijn,...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vind het ook wel een grappig iets en ben dan ook zo brutaal geweest om de betreffende firma een mailtje te sturen voor nadere info, dus hoop binnenkort het verlossende antwoord te hebben m.b.t wat, wanneer, nog steeds en hoe duur. ;)

 

>Kees<

Je bent me net voor geweest, ik heb zojuist hetzelfde gedaan :lol:

Nou ja,...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de batterij plaatst dan gaat de stok branden als een echte "LightSabre"! :lol:

 

Nee natuurlijk niet! ;)

 

Dit heb ik gedaan zodat jullie de grootte van de stok kunnen inschatten.

(Ik had even geen luciferdoosje bij de hand!)

 

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de e-mail's!

 

PS

Ik heb zelf geen probleem met caches waar je moet prikken, vaak scheelt het juist een hoop bukken en wroeten!

 

Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje,... waar is dat batterijtje voor? ;)  

Moet dat er ook in? ;)

 

Groetjes Dieckske  :D

Hi,

 

Wat denk je zelf Dieckske? :lol: Ik zal eens proberen om je haarkleur te raden. Laat me ff denken...........

................................................................................

................................................................................

.

..............

................................................................................

................................................................................

.

..............

................................................................................

................................................................................

.

..............

................................................................................

................................................................................

.

..............

................................................................................

............................................................blond misschien? :P

 

 

 

SY Etienne :o

 

 

er zijn mensen die denken dat ze denken, maar dat denken ze maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik gedaan zodat jullie de grootte van de stok kunnen inschatten.

(Ik had even geen luciferdoosje bij de hand!)

Toen ik die AA-batterij op de foto zag had ik juist gedacht: "over deze maatvergerlijking is goed nagedacht, inventief hoor". :D

 

En dan blijkt het nu slechts tweede keus te zijn. :D

 

Lucifersdoosjes zijn er in verschillende maten, terwijl er maar 1 maat AA-batterij is. En elke geocacher is daarmee vertrouwd, want die moet hij regelmatig in zijn apparaat duwen. ;)

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben nooit zo blij met caches waarvoor een prikstok nodig is. Ik heb er nu een paar gehad en zie dan dat in de drang om de cache toch maar te vinden een groot deel van de omgeving wordt omgeploegd.

 

Dan gaan mensen niet juist om met prikstok...of hebben verkeerde prikstok...

 

In mij geval is de prikstok niks meer als een prikker, die de grond voorziet van zuurstof. (de boer gebruikt meer capaciteiten om zijn grond te voorzien van zuurstof)

 

Ik zie liever dat mensen de prikstok gebruiken op juiste manier en niet met schoenen of een rotte stok gaan poken in grond, van dat gewroet en gepook krijg je pas schaden aan de natuur.

 

Nee geeft mij maar een prikstok, waar ik pas mee ga prikken als ik denk juist te zijn :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Oeps", zei heel verbaasd de zeer zeldzame Noordse Woelmuis toen hij - rustig in zijn holletje liggend - ruw kennis maakte met een prikstok.

Was die woelmuis soms aangetrokken door de heerlijke geur van slechtverpakt voedsel in de cache?

(Eigenlijk heb ik het idee dat woelmuizen daar helemaal niet op af komen, maar ja, zeer zeldzaam en dan vlak bij een cache....)

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist met een prikstok breng je minder schade aan dan zonder.

Helaas jammer van die muis, toevalstreffer.

:D Daar ben ik het dus hardgrondig niet mee eens! Één van de laatste caches die wij heben gedaan was del1. Deze cache is zonder geprik en gewoel niet te vinden. Dat was ook duidelijk te zien in een straal van ruim 10m rondom de plek waar ie zou moeten liggen dat is toch wel zo'n 315 vierkante meter! in een vrij kwetsbaar duin reservaat. We zijn daar gestopt met zoeken omdat tussen de bladeren en takken een 'kolonie' (boom) kikkers het plan hadden opgevat om daar te overwinteren.

 

En voor de voorganger die het prikken in de grond vergeleek met het 'beluchten' wat een boer doet. Dat is waar! Maar wel eens een cache in een weiland of op een akker gevonden? Of liggen ze nu meestal in de natuur, waarvan het duidelijk niet de bedoeling is dat deze grond door mensen wordt bewerkt? :D

 

Nee, beste mede cachers laten we het nu leuk houden... en zorg ervoor dat caches te bereiken zijn zonder dat -ik weet niet wat- moet worden beschadigd of verstoord...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje,... waar is dat batterijtje voor? :huh:  

Moet dat er ook in? :D

 

Groetjes Dieckske  :D

Hi,

 

Wat denk je zelf Dieckske? :D Ik zal eens proberen om je haarkleur te raden. Laat me ff denken...........

................................................................................

................................................................................

.

..............

................................................................................

................................................................................

.

..............

................................................................................

................................................................................

.

..............

................................................................................

................................................................................

.

..............

................................................................................

............................................................blond misschien? :P

 

 

 

SY Etienne :ph34r:

 

 

er zijn mensen die denken dat ze denken, maar dat denken ze maar

Ha ha! heel grappig! Origineel ook ;) !

 

Ik ben blij dat ik in ieder geval iets gedaan heb om proberen te achterhalen wat het is, en jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...