Spring naar bijdragen

De ultieme GeoCaching prikstok?


godert

Aanbevolen berichten

Ik ben blij dat ik in ieder geval iets gedaan heb om proberen te achterhalen wat het is, en jij?

Hi Dieckske,

 

Ik heb niks gedaan om eea. te achterhalen. Voor mij was het direct duidelijk waarom de auteur er een batterij bij geplaatst heeft. Ik ben trouwens ook niet blond ;) en ik val er wel op!

Maar zeg eens eerlijk, ben je nu blond of niet? :D

 

SY Etienne :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mensen, mensen,

 

Laten we ieder in zijn waarde laten en terug naar de topic gaan: Wie weet wat dit is?

Respect voor de natuur staat bij mij (en ik denk bij vele andere GeoCachers) voorop,

en ik denk dat een prikstok daar alleen maar aan bijdraagt. Wie prikt hoeft niet te woelen!

 

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de alternatieven voor prikstokken, wat gebruiken jullie?

 

Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een prikstok bij de IntraTuin vandaan. Redelijk stevig, metaal met een groene plastic laag er over heen en niet te duur. In principe bedoeld voor bijvoorbeeld dahlia's om die middels een rekje overeind te houden. Inderdaad is de lengte een beetje een probleem (ongeveer 60 cm). Enige oplossing is doormidden zagen, draad erop snijden en mddels een koppelstukje met hetzelfde draad een verbinding creeeren. Ik ga die contructie binnenkort zelf maken.

Overigens, met een prikstok behoef je de natuur absoluut geen schade toe te brengen zoals eerder wordt gesuggereerd. Dat is eerder het werk van mensen zonder prikstok!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, met een prikstok behoef je de natuur absoluut geen schade toe te brengen zoals eerder wordt gesuggereerd. Dat is eerder het werk van mensen zonder prikstok!

Dat is mijn mening ook, onze prikstok heeft mijn paps gemaakt voor me , tis een pen van 40 cm met een oud schroevendraaier handvat .

Oke me paps had hem wat te scherp gemaakt maar ik heb de punt stomp geveild.

Flapper heeft er een van me kado gekregen met zijn verjaardag...geloof dat die daar aardig kontent mee was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut helemaal mee eens. Een paar gaatjes her en der brengen totaal geen schade aan.

Mensen die als een wilde dingen gaan omwoelen met schoenen of die met een prikstok niet prikken maar gaan lopen vegen, daardoor ontstaat schade.

Dus het liefst een prikstok gebruiken èn hem gebruiken om te prikken... beschaafde gaatjes die nèt in de grond zitten zijn al ruim voldoende. Een cache ligt toch aan de oppervlakte en dan hoor je het toch direct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache ligt toch aan de oppervlakte en dan hoor je het toch direct.

Zo van plonk, HeBBes in geval van munitiekisten . Nu schijnt het te zijn dat plastic trommels tijdens vorst meteen scheuren...ga morgen ff onze megatonnen controleren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de alternatieven voor prikstokken, wat gebruiken jullie?

Hi,

 

Wat dacht je van een metaaldetector. Met moderne metaaldetectoren kan je ook kunststoffen en non-ferro metalen die in de grond liggen opsporen. Laats zo'n ding gekocht (voor weinig bij de Blokker). Direct wat testjes mee gedaan, de resultaten waren erg bevredigend.

Ik weet een prikstokje meenemen is wat eenvoudiger dan een complete metaaldetector. Maar als ik in een andere topic op dit forum lees wat sommigen mensen allemaal meenemen op een willekeurige stash hunt (je wilt het gewoon niet weten) dan kan er een metaaldetectortje volgens mij gemakkelijk bij. :D

 

 

SY Etienne :D

 

bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben we het over dit bedrijf? Naar welk adres hebben jullie je mail gestuurd?

 

Onderstaande beschijving ergens op het web gevonden.

 

Schukra of North America is the 
leading lumbar support manufacturer for 
the automotive industry. The company's 
products play a crucial part in 
automobiles, cars and trucks 
manufactured by several leading 
automotive organizations, including GM, 
Ford and Chrysler, providing the support 
mechanism for the seats in the 
automobiles. The privately held company 
with North American operations based in 
Windsor, Ontario and additional 
operations in Germany, Austria and 
Michigan, has approximately 600 
employees. Schukra originated in Europe 
in the 1950's, originally combining three 
European manufacturing companies. In 
1989, the company eventually brought 
the business operations over to Canada.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een prikstok bij de IntraTuin vandaan. Redelijk stevig, Overigens, met een prikstok behoef je de natuur absoluut geen schade toe te brengen zoals eerder wordt gesuggereerd. Dat is eerder het werk van mensen zonder prikstok!

:blink: Beste mensen, aangesproken? Mag kritisch zijn niet in dit forum of raken 'we' daar 'geprikkeld' van. In dat geval is het meestal raak! En dat kan je vaak van caches onder de grond in de eerste maal niet zeggen.

 

Mijn verzoek is: Lees mijn commentaar eens goed.... en oordeel dan! Nog een keer: mijn punt is niet een prikstok of geen prikstok.. Maarrrrr 'een prikstok zou (uiteraard uitzonderingen daargelaten) niet nodig moeten zijn'.

 

Ik ben overigens als natuur liefheber meer gecharmeerd van de ideen van een metaal detector. Maar ook daarvoor geldt naar mijn bescheiden mening: Precies...; het zou niet nodig moeten zijn. Met alle gevoelige nuances die daar bij horen.

 

Dus ik daag jullie uit: Kom nu eens met echte argumenten... :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarrrrr 'een prikstok zou (uiteraard uitzonderingen daargelaten) niet nodig moeten zijn'.

Tja, met tegenargumenten komen doe ik niet, want ik ben met jou van mening (tenminste, zo interpreteer ik jouw uitspraak ...) dat begraven van een cache eigenlijk nooit nodig is, en sterker nog: vaak onwenselijk is.

 

Ik heb nu zeven caches in onderhoud, en geen ervan is begraven. Ook al omdat ik er sowieso al niet er van houd om te moeten graven naar caches.

 

Mijn ervaring is, dat er eigenlijk altijd wel een goed alternatief voor te vinden is:

- onder een bruggetje

- onder een bos takken

- achter wat struiken

- in een holle boom

- onder wat stenen

 

Afijn, vast nog wel meer voorbeelden te noemen ...

 

Niet begraven beperkt over het algemeen schade aan de omgeving, en lijkt mij, alleen dáárom al, aan te bevelen. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...