Spring naar bijdragen

De ultieme GeoCaching prikstok?


godert

Aanbevolen berichten

We hebben ons z'n ding aangeschaft om oa Breinbrekers (begraven) te vinden.

1e resultaat: niets gevonden :unsure: . Thuis oefenen leert dat een smal munitiekistje op 20 cm gevonden kan worden (mits er geen ander metaal in de buurt is). Lijkt dus wel bruikbaar.

 

R&A

Hi, Rob & Annita

 

Jullie waren er zo, zo dicht bij (Breinbrekers). Als je de volgende keer je nieuwe metaaldetector wil gaan inzetten om Breinbrekers te vinden, dan denk ik dat dat niet gaat lukken. :D De reden is dat de stash een kunstof emmer is, zo'n 20 cm onder de grond, deze metaaldetector gaat daar volgens mij niet op reageren hoor. Prikken is hier de remedie!

 

De KCB (KernenergieCentraleBorssele) is daarentegen wel vindbaar met een metaaldetector, het betreft hier een metalen munitiekistje. (ff reclame maken voor m'n eigen caches ;) )

 

 

SY Etienne :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Natuurlijk kan ik de KralenFee al dat shit wel laten dragen, maar wie draagt dan alle eten, drinken, goodies, campingschep, handschoenen, snoep, vuilniszak, compass, GSM, portofoon, pockettools, zakmessen en ander gereedschap?

Hi,

 

Tja, Kruimeldief je hebt het goed voor elkaar!

 

 

En.... gadgets zijn van mij en daar blijft iedereen van af. Ook de KralenFee staat niet zo hoog bij mij op de ladder dat ze aan mijn stuff mag komen.....

 

Your right! Komt me heeel erg bekend voor :blink: .

 

SY Etienne :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Breinbrekers: )

De reden is dat de stash een kunstof emmer is, zo'n 20 cm onder de grond, deze metaaldetector gaat daar volgens mij niet op reageren hoor. Prikken is hier de remedie!

Dit is dus een nieuwe in het lijstje van caches die echt onder de grond ligt, en niet met de bovenkant aan het maaiveld zoals vaak het geval is.

Om problemen te voorkomen: weet je zeker dat het goed te doen is om daar gravend te gaan zoeken? Als mensen niet de precieze plek kunnen vinden gaan ze misschien elders graven en zo de hele omgeving omwoelen. Dat is de reden waarom begraven caches niet worden toegestaan om in de .com database te zitten en kun je wellicht een 'archive' actie verwachten.

(Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat men hem helemaal niet weer op 20cm teruglegt. Zo heb ik bij First Dutch -een cache die in een zandvlakte ligt, dus graven kan prima- de box ruim op pionierschopdiepte aangetroffen... dat is een dikke 50 tot 75 cm terwijl ook die op 20cm hoorde te liggen! Flinke jongen die zo diep kan prikken in het zand.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, met een prikstok behoef je de natuur absoluut geen schade toe te brengen zoals eerder wordt gesuggereerd. Dat is eerder het werk van mensen zonder prikstok!

Dat is mijn mening ook, onze prikstok heeft mijn paps gemaakt voor me , tis een pen van 40 cm met een oud schroevendraaier handvat .

Oke me paps had hem wat te scherp gemaakt maar ik heb de punt stomp geveild.

Flapper heeft er een van me kado gekregen met zijn verjaardag...geloof dat die daar aardig kontent mee was.

Inderdaad! Een super handig tooltje!

 

In combinatie met een teleskopische wandelstok (ook heel makkelijk, he Kruimeldief :blink: ) gaat team Flapper elke uitdaging aan! Maar eerlijk is eerlijk, die oprolbare prikstok is prachtig! :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In combinatie met een teleskopische wandelstok (ook heel makkelijk, he Kruimeldief :P )
Hehehe, dat krijg je als je ouder wordt. men moet rekenschap houden met de mindervalide, oudere medecacher.
Maar eerlijk is eerlijk, die oprolbare prikstok is prachtig!  B)

Yep, wil hem hebbe, nieuwe gadget.

 

Kruimeldief

 

Hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe en hebbe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij die met die platte staart hebben ze trouwens keurige roestvast stalen schepjes met handig wegklapbaar handvat in stevig draagetui, handig met kamperen, in de tuin, en in andermans tuin. B)

 

Je kunt natuurlijk ook een lawineset meenemen, schep van lekker formaat en een hele lange sonde, je weet tenslotte maar nooit in die donkere wintermaanden hoeveel sneeuw er gaat vallen.

 

Zo'n grote hond met vaatje is dan ook nooit weg :P

 

>Kees<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Kruimeltje)

De prikstokken die wij gebruiken zijn uitschuifbaar en zijn te koop in outdoorzaken. Ze lijken op skistokken met die verschil dat ze dus uitschuifbaar zijn en zelfs op een wandelstok kunnen lijken. Normaal gebruik ik het als wandelstok, er zit een behoorlijke ijzeren punt aan. Als ik het uitschuif dan komt het ding vanaf de grond tot aan mijn borst en ingeschoven vanaf de grond tot aan mijn knie, dus kan normaal aan een rugzak hangen.

Ik heb laatst zelf zo een stok aangeschaft. De eigenaar van de outdoorzaak waar ik hem gekocht heb legde uit dat dit een wandelstok en beslist geen prikstok was. De punt is redelijk breed en van een bijzonder harde metaalsoort. Een prik hiermee vernielt alles wat geraakt wordt, met name de wortelstelsels die vlak onder de grond zitten. Op drukke bergpaden is de begroeing aan de randen van de wegen hierdoor al verdwenen.

 

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar het adviues van betreffende persoon is tot op heden altijd bijzonder goed geweest, ik neem aan dat ook dit klopt.

 

Als wandelstok vind ik ze overigens wel ideaal.

 

<Jos>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst zelf zo een stok aangeschaft. De eigenaar van de outdoorzaak waar ik hem gekocht heb legde uit dat dit een wandelstok en beslist geen prikstok was. De punt is redelijk breed en van een bijzonder harde metaalsoort. Een prik hiermee vernielt alles wat geraakt wordt, met name de wortelstelsels die vlak onder de grond zitten. Op drukke bergpaden is de begroeing aan de randen van de wegen hierdoor al verdwenen.

 

Als wandelstok vind ik ze overigens wel ideaal.

 

<Jos>

Hehehehe, je adviseur zal wel gelijk hebben, alhoewel ik het een beetje een vreemd verhaal vind. Door de prikkende wandelstokken is de begroeing aan de randen van de wegen verdwenen? Wat zal er dan al niet allemaal verdwenen zijn door al die schoenen die bij die stokken liepen?

Alles wat je doet moet je met beleid doen. Wij gaan in de vermoedelijke buurt van de cache ook niet als een stel grondbeluchters te keer :P

 

Ik zie eigenlijk het verschil niet hoor. Of je nu met een in elkaar gebastelde prikstok te keer gaat of je prikt uiteindelijk je wandelstok ff op of in een vermoedelijke cacheplaats.

 

En als wandelstok zijn ze echt ideaal en als stok om wat schrikdraad of prikkeldraad naar de goede kant te duwen is het ook goed geschikt. Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik de Fee er al mee tot een moeras uitgetrokken, een vreemde koe de weg gewezen, een hond duidelijk gemaakt dat hij toch beter af was bij zijn eigen baas en enig respect afgedwongen bij wat vervelend jeugdig uitschot van de maatschappij.

 

GRTZ

 

Kruimeldief B)

 

Wat was was voordat was was was?

Voordat was was was, was was is.

Voordat was was was, was was schoon.

Voordat was was was, was was honing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles dat je met beleid doet gaat meestal wel goed. Feitelijk heb je dan ook niet zoveel regels nodig. Een probleem kan ontstaan als de geocaching gemeenschap groeit (en dat doet hij). Er zal dan altijd een deel van de geocachers zijn die niet de richtlijnen lezen over wat wel en niet te doen (ik vind nog steeds vieze kleefsnoepjes, e.d. in caches). Bovendien zal een groot deel niet het forum lezen en derhalve niet de discussies zien. Zodoende hebben zij geen idee dat een prikstok al dan niet de natuur zou kunnen vernielen.

 

Als een cache dan begraven is, gaat dit soort mensen wellicht de zaak omspitten. Je hebt niet eens zoveel mensen nodig om de boel zo grondig te verpesten. Als een cache niet begraven is, voorkom je (hopelijk ...) dat dit gebeurd. Je kan natuurlijk altijd mensen houden die altijd gaan spitten, maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet te voorkomen.

 

Ikzelf ben er dan ook voorstander van om caches bij voorkeur zo te verstoppen dat de hunter niet hoeft te graven. Het ingraven van een cache waarvan de bovenkant aan de oppervlakte ligt vind ik prima.

 

<Jos>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag antwoord gehad van de fa. Schukra, blijkt dat de eigenaar er maar zuinig op moet zijn, kan wel eens tamelijk uniek geval zijn. :blink:

 

>Kees<

 

hieronder volgt het komplete antwoord:

 

Thank you for your recent inquiry regarding the Schukra

"Walking Stick". As I was not familiar with this product, I did

some searching. It is my understanding that this product is

not available, however if in the future you have a lumbar support

interest, please contact us.

 

 

Regards,

 

Debbie Dickinson

Senior Sales Representative

ddickinson@schukra.net

cell: 416-434-8660

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag antwoord gehad van de fa. Schukra, blijkt dat de eigenaar er maar zuinig op moet zijn, kan wel eens tamelijk uniek geval zijn.  B)

 

>Kees<

 

hieronder volgt het komplete antwoord:

 

Thank you for your recent inquiry regarding the Schukra

"Walking Stick".  As I was not familiar with this product, I did

some searching.  It is my understanding that this product is

not available, however if in the future you have a lumbar support

interest, please contact us.

 

 

Regards,

 

Debbie Dickinson

Senior Sales Representative

ddickinson@schukra.net

cell: 416-434-8660

Hi,

 

Merkwaardig dit antwoord van Schukra. Dit bedrijf heeft zeer vermoedelijk ooit dit merkwaardige product gefabriceerd en weet nu niet meer wat het is :( en zelfs of zij het ooit op de markt gebracht hebben blijft de vraag. Mogelijk dat er meerdere bedrijven zijn met dezelfde firma naam.

 

SY Etienne :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medecachers,

 

Het is jammer dat de firma Shukra ons niet kan vertellen wat het nou precies is (of was),

we zullen er waarschijlijk wel nooit achter komen... helaas... :(

Toch wil ik iedereen bedanken voor de reacties, er zijn weer interessante discussies uit voortgekomen.

En misschien dat we in de toekomst nog eens een bezoeker van het forum krijgen die het wel weet!

Ik heb de stok inmiddels teruggeven aan de eigenaar dus misschien dat jullie hem nog een keer tegenkomen! :blink:

 

Nu maar op zoek naar een goed alternatief!

 

Groeten Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Dat "ding" is een pompstok waarmee de loop van een geweer wordt schoongemaakt.

 

Nee, lijkt mij niet:

 

- Een pompstok heeft een (meestal draaiend) handvat waardoor je de pompstok met grote kracht draaiend door de loop kunt trekken..

- een pompstok heeft één dikte.

- Een pompstok heeft, of een schroefuiteinde voor borstels, of in elk geval een langwerpig gat aan het uiteinde om een doekje in vast te zetten.

- Een pompstok bestaat uit maximaal 3 stukken om beschadigingen tegen te gaan maar is meestal één geheel.

 

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel. Voor welk wapen zou het dan moeten zijn? Ben vooral benieuwd naar het kaliber.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...