Spring naar bijdragen

Nederlandse statistieken


GPSiegurd

Aanbevolen berichten

Waarderingen voor caches hoeft van mij niet. Je weet toch zelf wat het behalen van die cache jou waard was. Anders zou je trouwens ook met handicappen moeten gaan werken. Want voor wie is de tocht van 5 km zwaarder? De fitte 20-er, de 40-er met een knieprobleem of de 70-er? Als je er een waardering aanhangt, haal je je veel meer problemen op de hals. Dus gewoon elke cache voor één cache tellen.

Ach, waardering voor caches door punten te vergeven? Als je ziet wat nu al een beetje negatieve log (een persoonlijk mening) over de kwaliteit van een cache al allemaal kan uitrichten. :)

En dan wordt het net het songfestival. Als jij mij niet bijt, bijt ik jou niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Team_Maju

Ik als Limbo zou het niet erg vinden als de gevonden buitenlandse caches ook mee gingen in de statistieken :thumbdown:

 

Maar goed, als het te ingewikkeld wordt om ze mee te laten tellen.. zoek ik wel wat harder hier in Nederland..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Er zit nog een klein foutje in de NL-statistieken.

Als je een cache enabled dan krijg je voor die maand een puntje erbij voor 'geplaatst'.

 

En verder vind ik die lijst van 'cacherstats' ook een goede, dan heb je een lijst van Nederlandse cachers, of Europese, of wereldwijd! Met alle internationale founds meegeteld en niet de geplaatste caches. :beerchug:

Allebei de lijsten hebben zo zijn waarde. Het heeft wel flink bijgedragen aan het raapgehalte van mijn cachetochten, zeker met kans op slecht weer als excuus. Maar zolang ik ze zelf niet ga strooien valt het nog wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien deze statistieken worden gebruikt missen er in 1x ook weer eens logjes bij mij.

En zoals ik het begrepen heb ben ik niet de enige, ik zal maar geen namen noemen hier. :D

 

Persoonlijk vind ik deze maar helemaal niks.

Als je 1 in Nederland gevonden hebt en 3000 in het buitenland sta je bovenaan in de ranking op wereld. :D

Lijkt mij een beetje een scheve wereld. ;)

 

Geef mij toch deze maar.

 

 

Gr Twinlife :oops:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik deze maar helemaal niks.

Als je 1 in Nederland gevonden hebt en 3000 in het buitenland sta je bovenaan in de ranking op wereld. ;)

Gr Twinlife :oops:

 

Kan het hier alleen maar mee eens zijn, het klopt niet dat iemand met iets meer dan 200 gevonden caches in Nederland als eerste hier in de ranking staat. Lijkt me toch dat het gaat om de ranking van Nederlandse geocachers.

 

Het zou wel beter zijn als de gevonden caches in het buitenland mee tellen voor de statistieken en de volgorde op de ranglijst, zeker voor cachers die aan de grens wonen is dit eerlijker.

 

Marja :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik deze maar helemaal niks.

Als je 1 in Nederland gevonden hebt en 3000 in het buitenland sta je bovenaan in de ranking op wereld. :oops:

Lijkt mij een beetje een scheve wereld. :D

Da's het verhaal van de klok en de klepel. 't Is namelijk niet helemaal waar.

 

Als je méér dan de helft van je founds in Nederland hebt, worden buitenlandse founds ook meegenomen.

Als je je hebt aangemeld voor de DHZ-functionaliteit, tellen alle buitenlandse caches sowieso mee.

 

Zoals je zelf kunt nazoeken, voldoet deze Heer Bill aan geen van twee voorwaarden. Door allerlei nevenwerkingen van de functionaliteit zoals op dit moment aanwezig in het systeem, vallen enkele door de mazen van het net. Maar ik heb vernomen dat 'er aan gewerkt' wordt.

 

Aan de andere kant, blijf beseffen dat we hier een Nederlandse site zijn en willen zijn. Dat dit nadelig kan zijn voor onze grensbewoners is ook bekend, maar ergens moet je keuzes maken. Iedereen is vrij om gebruik te maken van de geboden functionaliteit van geocaching.nl maar even zo vrij om andere sites als alternatief te benutten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou alleen al leuk zijn is ik de statistieken zou begrijpen. Met statistieken is het volgens mij altijd zo, dat je moet weten wat er wordt weergegeven. Als je weet dat het om de ranking van in Nederland gevonden caches gaat is er niets aan de hand.

 

Maar ik zag dat de statistieken zijn aangepast.

 

Ik kan echter op geen enkele wijze de geocaching.nl stats meer matchen met de geocaching.com waarden. Zijn er meer cachers met dit probleem?

 

Op Geocaching.com 406 founds, 16 hidden.

 

Stats op Geocaching.nl:

 

Nederland: 371 gevonden, 16 verstopt = 387 :D

Wereld: 402 gevonden, 16 verstopt = 418 :oops:

 

Tot eergisteren (toen keek ik voor het laatst) klopte het allemaal perfect.

 

Gammo_Team/Ed

bewerkt door gammo_team
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik heb vernomen dat 'er aan gewerkt' wordt.

 

Tja jij kan het weten.

Wij wachten maar weer af.

 

Zoals je zelf kunt nazoeken, voldoet deze Heer Bill aan geen van twee voorwaarden. Door allerlei nevenwerkingen van de functionaliteit zoals op dit moment aanwezig in het systeem, vallen enkele door de mazen van het net.

 

Natuurlijk heb ik het nagezocht en kan er nog niet bij dat deze meneer in de stats dan voor komt.

Maar dat heeft natuurlijk met de mazen te maken. ;)

 

Aan de andere kant, blijf beseffen dat we hier een Nederlandse site zijn en willen zijn. Dat dit nadelig kan zijn voor onze grensbewoners is ook bekend, maar ergens moet je keuzes maken. Iedereen is vrij om gebruik te maken van de geboden functionaliteit van geocaching.nl maar even zo vrij om andere sites als alternatief te benutten.

 

Toch raar dat het voor de grensbewoners dan weer nadelig gaat werken. :D

En dan hebben jullie natuurlijk weer de verkeerde keuze gemaakt in hun ogen.

 

Tot eergisteren (toen keek ik voor het laatst) klopte het allemaal perfect.

 

Tja ook bij mij dus en meerdere mensen klopen de stats niet, maar ik twijfel er niet aan dat dat ook weer goed gaat komen.

 

Geef mij toch deze maar.

 

Is het technisch niet mogelijk om het hiervan, ik neem aan dat deze van .com zijn te gaan genereren.

Als ik hier naar mijn totaal aantal founds ga klopt het altijd en daar komt nog bij dat de buitenlandse caches hier ook meetellen.(hoef je ook geen keuzes te maken)

Plus het zijn naar mijn mening alleen maar Nederlanders die hier tussen staan.

 

Het enige nadeel bij deze stats is dat ze niet direct bijgewerkt worden, hier gaat altijd 1 of meerdere dagen overheen.

 

Gr Twinlife :oops:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik heb vernomen dat 'er aan gewerkt' wordt.

 

Tja jij kan het weten.

Wij wachten maar weer af.

Ik had het vernomen... 5 minuten voordat ik het gepost had. Echt waar. Maar ik wil wel toegeven dat de communicatie niet altijd opperbest verloopt. Daarmee moet je wel in het achterhoofd houden dat geocaching.nl geen democratisch orgaan is. We leveren wat we leveren, en dat is het dan. Wil iemand wat anders, dan zul je elders je heil moeten zoeken, danwel hopen dat we het willen leveren/bouwen/verstrekken.

 

Om je een voorbeeld te geven: Ik loop al tijden met een idee om een waarderingssysteem te bouwen voor caches. Hoe dat systeem er uit gaat zien, houd ik nog even voor me. Een idee hebben is één, maar de tijd en moeite opbrengen het te gaan bouwen is al weer wat anders. Ik weet niet hoe het bij jou thuis gaat, maar als ik 's avonds te lang voor de computer hang, word ik vanzelf dusdanig vaak gestoord door de vrouw/kinderen dat ik het al snel opgeef. En een half uurtje programmeren zet niet echt zoden aan de dijk. Kijk, en nu is de vrouw werken, de kids naar bed of aan het schar_relen op hun kamer; nu heb ik dus het rijk alleen... WORD IK GESTOORD DOOR TWINLIFE :oops::D;)

En dan hebben jullie natuurlijk weer de verkeerde keuze gemaakt in hun ogen.

We maken altijd verkeerde keuzes; dat is inherent aan het feit dat je keuzes kan maken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me toch dat het gaat om de ranking van Nederlandse geocachers.

Helemaal mee eens. Hamvraag is: "Hoe herken je een Nederlandse geocacher"?

 

Een uurtje geleden waren er 6472 cachers die meer dan de helft van hun founds in Nederland hebben gevonden. Die lijken me helder.

 

Maar bijvoorbeeld Jurgen & Co, ook een Nederlander zit niet in dat lijstje. Hij heeft zijn meeste caches in Duitsland gevonden. En hij woont echt in Nederland en telt dus wel mee toch?

 

Voor het correct inlezen van logs van buitenlandse caches voor de "Jurgen & Co"s in ons midden heb ik het inlezen ook afhankelijk gemaakt van het gebruik van de aanvullende functionaliteit. Vroeger DHZ.

Je kunt dat hier lezen.

 

Totaal zijn er 145 cachers die wel aanvullende functionaliteit aan hebben staan en die niet meer dan de helft van hun caches in Nederland hebben gevonden. Met deze cachers "moet dus iets".

Jurgen & Co is een van hen en hij zou toch in het lijstje met Nederlandse cachers moeten voorkomen.

Grokky Grokson is een andere cacher met geactiveerde aanvullende functionaliteit. Maar iedereen weet dat hij een bekende Belg is. Daarom zou hij weer niet in de Nederlandse ranking moeten voorkomen. Net als Jurgen & Co heeft Grokky Grokson zijn meeste caches buiten Nederland gevonden.

 

Albrt heeft ooit een pagina gemaakt waar je dat soort overzichten goed kan bekijken: Hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...