Spring naar bijdragen

Nederlandse statistieken


GPSiegurd

Aanbevolen berichten

Lijkt me toch dat het gaat om de ranking van Nederlandse geocachers.

 

Het zou wel beter zijn als de gevonden caches in het buitenland mee tellen voor de statistieken en de volgorde op de ranglijst, zeker voor cachers die aan de grens wonen is dit eerlijker.

 

Marja :thumbup:

 

Aan de andere kant, blijf beseffen dat we hier een Nederlandse site zijn en willen zijn. Dat dit nadelig kan zijn voor onze grensbewoners is ook bekend, maar ergens moet je keuzes maken. Iedereen is vrij om gebruik te maken van de geboden functionaliteit van geocaching.nl maar even zo vrij om andere sites als alternatief te benutten.

 

Exact, alleen je kunt het op twee manieren neerzetten op geocaching.nl en daar is deze hele topic mee begonnen:

 

1

Je stelt een ranking aan de hand van de verstopte en gevonden caches in Nederland (zoals nu)

 

2

Je stelt een ranking aan de hand van alle gevonden en verstopte caches door Nederlandse Geocachers (veel eerlijker toch?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar bijvoorbeeld Jurgen & Co, ook een Nederlander zit niet in dat lijstje. Hij heeft zijn meeste caches in Duitsland gevonden. En hij woont echt in Nederland en telt dus wel mee toch?

 

Voor het correct inlezen van logs van buitenlandse caches voor de "Jurgen & Co"s in ons midden heb ik het inlezen ook afhankelijk gemaakt van het gebruik van de aanvullende functionaliteit. Vroeger DHZ.

Je kunt dat hier lezen.

Dan heb ik toch een vraagje Reintje, waarom kan het op deze site dan wel?

Op nummer 121 Jurgen & Co en volgens mij staan er alleen maar Nederlanders in :D

Ruud :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik toch een vraagje Reintje, waarom kan het op deze site dan wel?

Op nummer 121 Jurgen & Co en volgens mij staan er alleen maar Nederlanders in ;)

Ruud :thumbup:

Weet ik niet. Ik was er zo van overtuigd dat hij in de Duitse lijst zou voorkomen dat ik niet eens gekeken had. :D

Ik heb wel 2 ideetjes:

1) Op deze pagina staat de woonplaats van Jurgen & Co. Als je heel slim bent kun je daar geautomatiseerd wat mee.

2) Mogelijk is in het verleden de verhouding NL/DE caches anders geweest en had Jurgen meer caches in Nederland dan in Duitsland. Als het land van herkomst "ooit" is bepaald aan de hand van de toenmalige verhoudingen zou dat Nederland hebben opgeleverd.

 

Als dit laatste het geval is, zou het m.i. een bug zijn. "Toevallig" zag ik vandaag een log van iemand tegen die in 2004 en 2005 in Nederland actief was, maar nu veel caches in czechië logt. Als dat zo door gaat is die binnekort Nederlander af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...