Spring naar bijdragen

Nederlandse statistieken


GPSiegurd

Aanbevolen berichten

Zo ik het zie, is het kwestie van de lijst die er nu is, anders sorteren.

Er hoeft dus niemand bij of af.

 

 

Nou precies :)

 

EDIT: Je zult een handjevol buitenlanders aantreffen in die ranglijst. Is dat echt een probleem?

Ze staan er nu ook tussen, alleen nog niet zo hoog.

 

Nou niet echt, want ik neem aan dat alle buitenlanders die een cache in Nederland hebben gevonden op de lijst komen authomatisch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hier had GPSearching blijkbaar een vooruitziende blik. IK ga het niet meer doen. Na ruim twee jaar de statistieken bijgehouden te hebben, vind ik het eerlijk gezegd wel mooi geweest. Ik ga dus geen grote aanpassingen meer doen.

Als er iemand anders is die het wil en kan oppakken, be my guest. Maar ik pas dus.

 

En iedereen gaat gewoon voorbij aan wat hier staat. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je helemaal gelijk in. Natuurlijk heb ik het gelezen. Ik vind het jammer dat albrt het niet meer wil doen. Want samen met de anderen heeft hij goed werk geleverd en ons veel plezier gegeven. Ook weet ik, omdat ik Reintje en Albrt wat geholpen heb met wat testen, dat het heel veel werk is om het zo voor elkaar te krijgen dat het werkt en de gemeenschap tevreden is. Maar ik kan de taak niet oppakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Siegurd heeft gelijk als hij zegt dat je alle europeese caches mee moet tellen!

Waarom nu weer onderscheid tussen Europa en NL we zijn toch 1! :beerchug:

Ook wij hebben moeten puffen om in oa in Noorwegen op de Preikestolen een traditional te scoren. Laat ze gewoon mee tellen in het totaal overzicht.

1 Europa begin bij jezelf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom nu weer onderscheid tussen Europa en NL we zijn toch 1! :beerchug:

Waarom nu weer? Alsof het nieuw is. Nee, dit was er al toen we "nog geen 1" waren.

 

1 Europa begin bij jezelf ;)

Tja, dit is eigenlijk een mening van jouw. Het is politiek en dat is voor het forum je op glad ijs bewegen.

Ik neig nu te zeggen dat ik helemaal niet 1 wil worden met Europa, maar zal dat niet doen omdat zoiets niet toegestaan is op het forum.

Of Europa nu wel 1 is of niet, of Europa nu wel 1 moet zijn of niet, zou niet beslissend moeten zijn om stats nationaal of internationaal te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom nu weer onderscheid tussen Europa en NL we zijn toch 1! :beerchug:

Waarom nu weer? Alsof het nieuw is. Nee, dit was er al toen we "nog geen 1" waren.

 

Of Europa nu wel 1 is of niet, of Europa nu wel 1 moet zijn of niet, zou niet beslissend moeten zijn om stats nationaal of internationaal te hebben.

 

Dit was ook niet politiek bedoeld hoor, maar als je gewoon alle caches laat meetellen is het volgens mij veel gemakkelijker en overzichtelijker, dat is alles! ;)

 

*** Noot van moderator *** Kwoot leesbaar gemaakt

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inhoudelijk ga ik even niet in op het draadje, maar kijk eens hier.

 

 

Als ik het goed zie, staat bij de sortering op wereld iedereen die ook maar 1 cache in Nederland gedaan heeft.

 

Maar dat was bij de oorspronkelijke ook al zo, vergeet deze post maar.

 

Edit: toch, daar staan ook cachers in die niet in NL gelogd hebben, maar inderdaad, wereld is wereld. Alhoewel ook niet iedereen er in staat. Ben wel benieuwd (nieuwsgierig) wie er in deze lijst staan.

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom nu weer onderscheid tussen Europa en NL we zijn toch 1! :beerchug:

Waarom nu weer? Alsof het nieuw is. Nee, dit was er al toen we "nog geen 1" waren.

 

Of Europa nu wel 1 is of niet, of Europa nu wel 1 moet zijn of niet, zou niet beslissend moeten zijn om stats nationaal of internationaal te hebben.

 

Dit was ook niet politiek bedoeld hoor, maar als je gewoon alle caches laat meetellen is het volgens mij veel gemakkelijker en overzichtelijker, dat is alles! ;)

 

*** Noot van moderator *** Kwoot leesbaar gemaakt

Hehe, nee, maar ik ben niet over 1 Europa begonnen ;)

 

Maar goed, nu weer on topic. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed zie, staat bij de sortering op wereld iedereen die ook maar 1 cache in Nederland gedaan heeft.

 

Maar dat was bij de oorspronkelijke ook al zo, vergeet deze post maar.

 

Edit: toch, daar staan ook cachers in die niet in NL gelogd hebben, maar inderdaad, wereld is wereld. Alhoewel ook niet iedereen er in staat. Ben wel benieuwd (nieuwsgierig) wie er in deze lijst staan.

Dat maakt deze lijst juist zo onoverzichtelijk. Hij heeft niet de ambitie compleet te zijn.

 

Er zijn op dit moment 5260 cachers waarvoor de zaak wel compleet zou moeten zijn. Daarnaast zijn er logs van bijna 75000 cachers. De rede dat ze in de lijst vooromen zal een van de volgende zijn:

1) Hebben ooit een cache in een cache op de BeneLux kaart gedaan.

2) Hebben ooit een cache gedaan voordat die door een Nederlandse cacher is aangedaan.

3) Hebben ooit een cache gedaan voor het moment dat een van de race travelbugs daarin is geplaatst.

4) Hebben ooit een cache gedaan voor het moment dat iemand daar een DHZ corrigeer-logs op uitvoerde.

5) Hebben ooit een cache gedaan voor het moment dat iemand dat via iMode opvroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inhoudelijk ga ik even niet in op het draadje, maar kijk eens hier.

 

Ja precies Coen! En dat is nu precies wat ik bedoel: MiepMiep...Zzzoefff... zou ongeveer rond plaats 20 moeten zitten maar blijft bij 40 hangen... dat klopt toch niet? Of zie ik het nu verkeerd (of ben ik de enige die dat zo ziet want nu ga ik aan mezelf twijfelen :beerchug: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag mij af waarom er op de nederlandse cachepagina een wereld statistiek moet komen. Ik vind het prima zo.

Alle logs worden sowieso al bijgehouden op de .com site. Waarom hier nog eens een keer?

Het enige dat eventueel hoeft te veranderen is dat je idd kunt kiezen hoe de ranking uitgelezen wordt: nederlands of totaal. Dan zie je dus de ranking ten opzichte van andere nederlanders.

Waarderingen voor caches hoeft van mij niet. Je weet toch zelf wat het behalen van die cache jou waard was. Anders zou je trouwens ook met handicappen moeten gaan werken. Want voor wie is de tocht van 5 km zwaarder? De fitte 20-er, de 40-er met een knieprobleem of de 70-er? Als je er een waardering aanhangt, haal je je veel meer problemen op de hals. Dus gewoon elke cache voor één cache tellen.

 

 

My two cents (euro of nl).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag mij af waarom er op de nederlandse cachepagina een wereld statistiek moet komen. Ik vind het prima zo.

 

Omdat het nou eenmaal statistieken zijn. En ik bedoel niet dat de buitenlandse geocachers dan op de Nederlandse statistieken komen. En blijft voor de Nederlandse Geocacher.

 

Het enige dat eventueel hoeft te veranderen is dat je idd kunt kiezen hoe de ranking uitgelezen wordt: nederlands of totaal. Dan zie je dus de ranking ten opzichte van andere nederlanders.

 

Precies, dat bedoel ik dus :) Maar dan dus totaal!

 

Waarderingen voor caches hoeft van mij niet. Je weet toch zelf wat het behalen van die cache jou waard was. Anders zou je trouwens ook met handicappen moeten gaan werken. Want voor wie is de tocht van 5 km zwaarder? De fitte 20-er, de 40-er met een knieprobleem of de 70-er? Als je er een waardering aanhangt, haal je je veel meer problemen op de hals. Dus gewoon elke cache voor één cache tellen.

 

Ne daar heb je gelijk in maar dat hoeft voor mij ook niet!

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...