Spring naar bijdragen

verraden van puzzels


aktaion

Aanbevolen berichten

Overigens kan ik het me wel voorstellen dat je als cachelegger het leuker vindt als er echt gepuzzeld wordt met jouw cache en dus kan ik me er prima in vinden dat Kromhout en Pallas de cache (tijdelijk) gearchiveerd hebben.

 

Vaak heeft een cachelegger voldoende toestemming om de cache te leggen in een bepaald gebied. Een oplossing is dan om de cache gewoon een eind te verleggen en de puzzel aan te passen en dat te vermelden op de cache pagina. De stoelendans om coordinaten begint dan gewoon weer opnieuw. Zie ik een logje van Barny verschijnen, dan wordt het weer eens tijd om wat te gaan schuiven :thumbdown: Maar zoals anderen al zeiden: iedereen puzzelt op zijn of haar manier en daar zitten inderdaad alternatieve manieren tussen :nono: Dat is nou eenmaal het spelletje.

 

maar een kritisch puntje voor onze cache. Blijkbaar zit er dus toch nog een "foutje" in onze denkwijze waardoor de puzzel niet waterdicht is. Helaas voor ONS, daar gaan wij dus nu wat aan doen. Nogmaals: het is voor ons de uitdaging om mensen de puzzel te laten doen, en geen aanval naar mensen die hem gelogd hebben ZONDER de puzzel te doen. Dat moet ieder voor zich weten, aan ons de uitdaging om het tegen te gaan door onze cache-opzet!

 

Dat is nou juist zo leuk bij puzzel caches: het is net een kat-en-muis spelletje tussen de plaatser en de bezoekers. Alleen moet je denk ik niet te ver door gaan schieten, zodat de puzzel onoplosbaar gaat worden ;)

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat vervelend voor Team Aktaion. Ik kan het me levendig voorstellen dat het heel frustrerend is dat één hun frusti-caches zo dicht bij de oplossing ineens gearchiveerd is. Omdat ik er al heel veel tijd in heb gestoken, moet ik er niet aan denken dat “De Cock en de moord op een voetstuk (GCGWMP)” ineens uit de lucht gaat omdat er iemand coördinaten loopt rond te strooien.

 

Vraag nooit hulp, dat is mijn idee van hoe je een cache moet vinden. Als je een puzzel-cache niet kunt vinden dan heb je pech gehad. Dan ontbreekt er nog een stukje informatie waardoor je het licht nog niet ziet. Ondanks dat ik zelf ook heel graag de storende stipjes op mijn not-found kaart weg wil werken, gaat het cachen om het vinden en niet om het scoren. Als eerbewijs naar de cache-legger, zou ik ook nooit een door mij gevonden eind coördinaat doorspelen. Cachers die lijsten van eindcoördinaten aan elkaar doorspelen spelen, naar mijn mening, vals.

 

Dus ondanks dat het voor cachers zoals Aktaion, die te goeder trouw aan het zoeken zijn, heel frustrerend is, geef ik Kromhout + Pallas Athene, groot gelijk om hun cache te archiveren. Gelukkig geven ze de moed niet op en worden de punten van Kastrum gewijzigd en niet gearchiveerd.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer niet vaak maar deze vond ik wel even belangrijk genoeg.Ook ik vraag me al een tijd lang af hoe sommigen toch zo vreselijk veel scoren binnen een korte tijd,ook de meest moeilijke puzzel/mistery caches.Misschien zijn het gewoon hele goeie puzzelaars...maar heb vaak zo m'n twijfels als ik dan de logs lees.Zelf heb ik moeite met een aantal van die caches, bv die van willxi;daar snap ik bij voorbaat al niets van(ze liggen me maar aan te staren en af en toe kijk ik er weer eens naar) en zoek dus voorlopig andere die ik nog wel zelf kan doen. de eind-coords krijgen/geven is niet wat ik wil! een hintje o,k, om me op weg te helpen maar ik wil het ZELF doen en lopen ;dat is voor mij cachen! maar ja ik geef dan ook niet om de puntjes!!!Ik noem geen namen maar mijn wederhelft krijgt regelmatig een belletje en daarbij verklapt ie alles, terwijl IK notabene daar best wel een tijdje mee aan de gang ben geweest,wat ik leuk vind hoor daar niet van, maar dat vind ik niet nodig;een zetje in de goede richting of evt. controle, oke. Ieder het zijne,...tja, het zal wel..maar hebben die cache-piepeltjes ook zo'n vreselijk lekker voldaan gevoel als ze huiswaarts keren na het loggen??

bewerkt door de terriër
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder het zijne,...tja, het zal wel..maar hebben die cache-piepeltjes ook zo'n vreselijk lekker voldaan gevoel als ze huiswaarts keren na het loggn??

 

Ik denk dat het eraan ligt waar je een kick van krijg. De een zal het krijgen van het verhogen van het aantal gelogde caches en de ander van het oplossen van een multi en/of puzzel caches.

Wij vinden het zelf een kick als je zo'n puzzel zelf oplost. Soms is een hint in welke richting je moet denken wel eens nodig, maar niet eens zo vaak. Ook van een multi hebben we pas voldoening als we deze helemaal gelopen of opgelost hebben. Waar we af en toe wel eens gebruik van maken is om de coördinaten bij de maker te laten controleren.

Ieder zo zijn eigen smaak denk ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Zelf heb ik moeite met een aantal van die caches, bv die van willxi;daar snap ik bij voorbaat al niets van(ze liggen me maar aan te staren en af en toe kijk ik er weer eens naar) en zoek dus voorlopig andere die ik nog wel zelf kan doen. de eind-coords krijgen/geven is niet wat ik wil! een hintje o,k, om me op weg te helpen maar ik wil het ZELF doen en lopen ;dat is voor mij cachen!

...

 

<even off-topic>

Beste terriër. Net wat nieuwe hints op de sites van mijn 'moeilijkste' caches gezet.

</even off-topic>

 

Net mijn automatische Carrotte Coord Service aangepast.

Met het oude systeem kon je via het intikken van de coords op mijn site komen, maar alleen als je ze goed intikte. Sommige gingen dan proberen en tikten nogal wat coords in. Dat was niet erg. Toen kwamen de 'slimmeriken'. Die gingen lekker progjes schrijven. Eentje heeft het gepresteerd meer dan een miljoen keer op mijn site te kijken (en had toen nog steeds niet de juiste HIT, haha). Daardoor wel een maandje problemen met mijn site gehad wegens teveel bytes of zo.

Nu heb ik een ander systeem. Je kunt een word document downloaden. Als je daarna het juiste password (= coords) intikt, gaat het document open. Zo wordt mijn site niet meer overbelast.

 

Verder let ik tegenwoordig erg goed op als ik een puzzelcache plaats. Mijn allereerste cache werd al gekraakt voor ie er goed en wel lag en daar heb ik toen veel van geleerd. Ik heb mezelf beloofd, dat me dat niet weer zou gebeuren. Tot dusver gaat dat goed. ;)

 

Wat het verraden van oplossingen van puzzelcaches aan elkaar betreft, daar maak ik me niet druk over, want daar kan ik toch niks tegen doen. Ik redeneer dat iemand die veel moeite heeft gedaan mijn puzzels op te lossen, die oplossing liever niet zo gemakkelijk doorbrieft aan anderen. :thumbdown:

 

Verder kun je me altijd om hints vragen. Gebeurt veel en leidt vaak tot leuke correspondentie, want ik geef niet meteen alles weg natuurlijk. :nono:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder het zijne,...tja, het zal wel..maar hebben die cache-piepeltjes ook zo'n vreselijk lekker voldaan gevoel als ze huiswaarts keren na het loggn??

 

Ik denk dat het eraan ligt waar je een kick van krijg. De een zal het krijgen van het verhogen van het aantal gelogde caches en de ander van het oplossen van een multi en/of puzzel caches.

Wij vinden het zelf een kick als je zo'n puzzel zelf oplost. Soms is een hint in welke richting je moet denken wel eens nodig, maar niet eens zo vaak. Ook van een multi hebben we pas voldoening als we deze helemaal gelopen of opgelost hebben. Waar we af en toe wel eens gebruik van maken is om de coördinaten bij de maker te laten controleren.

Ieder zo zijn eigen smaak denk ik dan maar.

dasss nou precies wat ik bedoelde , toch??

bewerkt door de terriër
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<ook even off topic>

X-maal dank, wilxii,voor dit berichtje..zal er misschien gebruik van (moeten) maken. Neem nou alleen al "streepjes" . Maar misschien kunnen we dan toch eindelijk een serie rondom m'n geboorte-stad afmaken;ben gek op uitagingen! Je hoort zeker van me. thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....maar hebben die cache-piepeltjes ook zo'n vreselijk lekker voldaan gevoel als ze huiswaarts keren na het loggen??

 

Er zijn er die inderdaad voor de statistieken bezig zijn.

Zelf vind ik het leuker om de puzzel op te lossen.

Zo ben ik nog steeds niet uit de Laning. Komt wel weer een keer.

 

Het kan dus voorkomen dat je op de goede plek staat, maar gewoon de cache niet kan vinden. Dan blijft 'ie maar even op een Not Found staan. :thumbdown:

 

Afgelopen weekend heb ik 7 caches gedaan.

Had er ook de tijd voor gereserveerd en dan is het leuk om te doen. Vooral de kick dat je de cache op eigen kracht kan vinden. Dat 's avonds je statistieken omhoog gaan, da's weer extra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net mijn automatische Carrotte Coord Service aangepast.

Met het oude systeem kon je via het intikken van de coords op mijn site komen, maar alleen als je ze goed intikte. Sommige gingen dan proberen en tikten nogal wat coords in. Dat was niet erg. Toen kwamen de 'slimmeriken'. Die gingen lekker progjes schrijven. Eentje heeft het gepresteerd meer dan een miljoen keer op mijn site te kijken (en had toen nog steeds niet de juiste HIT, haha). Daardoor wel een maandje problemen met mijn site gehad wegens teveel bytes of zo.

Nu heb ik een ander systeem. Je kunt een word document downloaden. Als je daarna het juiste password (= coords) intikt, gaat het document open. Zo wordt mijn site niet meer overbelast.

 

Verder let ik tegenwoordig erg goed op als ik een puzzelcache plaats. Mijn allereerste cache werd al gekraakt voor ie er goed en wel lag en daar heb ik toen veel van geleerd. Ik heb mezelf beloofd, dat me dat niet weer zou gebeuren. Tot dusver gaat dat goed.  :P

 

Wat het verraden van oplossingen van puzzelcaches aan elkaar betreft, daar maak ik me niet druk over, want daar kan ik toch niks tegen doen. Ik redeneer dat iemand die veel moeite heeft gedaan mijn puzzels op te lossen, die oplossing liever niet zo gemakkelijk doorbrieft aan anderen.  :nono:

 

Verder kun je me altijd om hints vragen. Gebeurt veel en leidt vaak tot leuke correspondentie, want ik geef niet meteen alles weg natuurlijk.  ;)

 

Leuke coords service, na wat moeite en het instellen van een zoek masker duurde het precies 23 seconden om het Word document te kunnen openen op een P4-3-2Gb... ;) Ik snap nu alleen nog geen biet van deze puzzel :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe mooi is het om rechtstreeks op de cache af te stevenen, ipv de puzzle te maken! Ik vind dat nog de grootste uitdaging en is in feite een cachepage-debug.

 

Bedelen om eindcoordinaten bij medecachers kan ook bij de strategie horen. Soms moet je er heel diep voor door het stof, maar dat maakt mij nooit zoveel uit. Enige eigenwaarde ben ik immers van verschoond.

 

Aan de cache-owner om het geheel niet zo doorzichtig op te stellen en eventuele onverhoopte spoilers op tijd te verwijderen. En dan - dan pas wordt de puzzle interessant.

 

Grtz,

M.

 

:thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag je loggen als je in het logboek geschreven hebt. Hoe je bij dat logboek gekomen bent laat me koud. Natuurlijk probeer je van te voren de zwakke punten uit de puzzel of multi te halen, een mens is lui. Soms lukt het, meestal niet.

Het lijkt mij flauw om echt coords uit te wisselen en ik doe dat ook niet, maar als anderen dat doen laat het me koud. Ik erger me er niet aan, ik heb wel wat beters te doen.

 

Natuurlijk vind ik het als cache eigenaar niet zo leuk als er bij mijn caches afgesneden wordt, daarom probeer ik de berekeningen en puzzels onkraakbaar te maken. Ook een oplossing toch. Lukt het toch om de tocht te kraken, dan moet er dus iets veranderd worden. Daarom snap ik dat Kromhout de tocht tijdelijk uit de lucht heeft gehaald, om de cache wat meer hufterproof te maken.

 

Q :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Leuke coords service, na wat moeite en het instellen van een zoek masker duurde het precies 23 seconden om het Word document te kunnen openen op een P4-3-2Gb...  ;) Ik snap nu alleen nog geen biet van deze puzzel  :P

 

Blijkbaar heb je verstand van het kraken van passwords... :thumbdown:

 

Liever dat dat je dat min of meer juichend hier te berde brengt, had ik wat hulp van je gehad om te voorkomen dat men het password met weinig moeite kraakt... ;)

 

Misschien alsnog?... :nono:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Leuke coords service, na wat moeite en het instellen van een zoek masker duurde het precies 23 seconden om het Word document te kunnen openen op een P4-3-2Gb...  ;) Ik snap nu alleen nog geen biet van deze puzzel  :P

 

Blijkbaar heb je verstand van het kraken van passwords... :thumbdown:

 

Liever dat dat je dat min of meer juichend hier te berde brengt, had ik wat hulp van je gehad om te voorkomen dat men het password met weinig moeite kraakt... ;)

 

Misschien alsnog?... :nono:

 

PM'ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitwisselen van coordinaten doen we hier ook niet aan. Navragen van extra hints overigens wel. Helaas komt het nogal eens voor dat we geen respons krijgen van de eigenaar van een cache bij een verzoek om meer info (ook al zijn we er geweest en hebben we hem niet gevonden).

De manier zoals deze door willii gegeven worden is dan wel een uitkomst. Dat een site met scriptjes gebombardeerd wordt is niet netjes, maar (kort door de bocht) natuurlijk wel een andere technische benadering om een oplossing voor een cache te kraken. :nono:

Nu met de word documenten is dit niet anders. een ieder die ooit de combinatie documenten en wachtwoorden is tegengekomen kent hier ook de oplossing voor. Inderdaad hier ook ongeveer een oplossingstijd van 20-25 seconden op een paar testcaches.

Maar dan toch alleen maar omdat ik totaal niet goed ben in de meeste puzzelcaches. De meeste puzzels heb ik na een tijdje staren al meer dan genoeg van.

Tja, Als je hem niet met hersens kan oplossen, dan maar met techniek toch? :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...