Spring naar bijdragen

verraden van puzzels


aktaion

Aanbevolen berichten

Misschien alsnog?...  :thumbdown:

WinRAR is volgens mij de beste (Als je huis-tuin-en-keuken proggies wil gebruiken) anders iets creatiefs met PGP.

Of zal ik zelf wat fabrieken ? Dan werkt geen enkel downloadable proggie en kunnen de cryptografen aan de slag :nono:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuke coords service, na wat moeite en het instellen van een zoek masker duurde het precies 23 seconden om het Word document te kunnen openen op een P4-3-2Gb...  ;) Ik snap nu alleen nog geen biet van deze puzzel  :lol1:

 

Ik zou er als cache-eigenaar wel flink de ziekte in hebben als mensen op deze manier een cache van mij zouden oplossen :yes: . Wilxlii biedt deze service voor mensen die niet in Delft wonen, zodat ze niet voor niets in de auto hoeven te stappen. Dit is een extra service van hem, maar als er zo mee om wordt gegaan zou ik er in ieder geval geen seconde over na hoeven te denken: offline met die dingen, dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden! Als je de oplossing van Wilxlii's puzzels hebt gevonden weet je toch wel dat ze goed zijn, ze zitten namelijk altijd vrij ondubbelzinnig in elkaar, alle oplossingsrichtingen zijn fout, behalve de goede (behalve misschien bij Pi-Air, daar kan ik nog niet over meepraten...)!

 

Ik zelf vind het erg leuk om die puzzels op te lossen, en zou er ook absoluut geen voldoening uit halen om de coordinaten zo in mijn schoot geworpen te krijgen :). Als je punten wil scoren ga je maar lekker een paar simpele traditionals ophalen, maar da's mijn mening...

 

Als je via een beetje denkwerk thuis, wat Google-en en wat rondprikken op een makkelijke manier een multi kan scoren vind ik dat een andere zaak. Dan zit de cache mijns inziens gewoon niet goed in elkaar, dan ben je daar als cache-eigenaar zelf verantwoordelijk voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets blijft zo aantrekken als een onafgemaakte puzzelcache, dit is mijn mening. Een kleine extra hint vragen aan de eigenaar als je echt vast zit, maar verder zelf proberen op te lossen.

Ik kan mij echter wel voorstellen dat mensen die echt aantallen willen scoren, het liefst zo snel mogelijk een oplossing willen hebben. Hoe ze de oplossing krijgen maakt ze waarschijnlijk niet uit maar ik vind wel dat daar een puzzelcache niet voor gemaakt is.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien alsnog?... 

WinRAR is volgens mij de beste (Als je huis-tuin-en-keuken proggies wil gebruiken) anders iets creatiefs met PGP.

Of zal ik zelf wat fabrieken ? Dan werkt geen enkel downloadable proggie en kunnen de cryptografen aan de slag right]

 

Graag :lol1::);):yes:

 

Heb ook intussen goede PB's gekeregen over dit onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er als cache-eigenaar wel flink de ziekte in hebben als mensen op deze manier een cache van mij zouden oplossen  :yes: . Wilxlii biedt deze service voor mensen die niet in Delft wonen, zodat ze niet voor niets in de auto hoeven te stappen. Dit is een extra service van hem, maar als er zo mee om wordt gegaan zou ik er in ieder geval geen seconde over na hoeven te denken: offline met die dingen, dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden! Als je de oplossing van Wilxlii's puzzels hebt gevonden weet je toch wel dat ze goed zijn, ze zitten namelijk altijd vrij ondubbelzinnig in elkaar, alle oplossingsrichtingen zijn fout, behalve de goede (behalve misschien bij Pi-Air, daar kan ik nog niet over meepraten...)!

 

Ik zelf vind het erg leuk om die puzzels op te lossen, en zou er ook absoluut geen voldoening uit halen om de coordinaten zo in mijn schoot geworpen te krijgen  :). Als je punten wil scoren ga je maar lekker een paar simpele traditionals ophalen, maar da's mijn mening...

 

Als je via een beetje denkwerk thuis, wat Google-en en wat rondprikken op een makkelijke manier een multi kan scoren vind ik dat een andere zaak. Dan zit de cache mijns inziens gewoon niet goed in elkaar, dan ben je daar als cache-eigenaar zelf verantwoordelijk voor...

 

Niks om je druk over te maken hoor, ik ga voor het lopen op zich en zoek het liefst multi's in de natuur. Puzzelen is altijd leuk omdat je daar creatief in kunt zijn op vele manieren en kunnen vaak op meerdere manieren worden opgelost. Punten scoren kun je in dit dunbevolkte cache gebiedje hier (tenzij je uren wilt rijden) vergeten dus das ook geen drijfveer. Wij zullen niet vlug naar Delft toe gaan alleen al vanwege de reisafstand. Je kunt ook sms'en om hints coords ed, what's the difference ? Het is al lang leuk dat iemand de moeite neemt een dergelijke service op te zetten. En met betrekking tot het "bugje' in die service wordt al ge PM'med.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gun iedereen zijn of haar pleziertje.

 

Stoor je niet aan in jou ogen fraudeurs :) , maar richt je op de mensen die je wel een ongelooflijk plezier doet met de door jou geplaatste (puzzel)cache dat zijn er vele malen meer, dus laat de balans die kant uit slaan :lol1:

 

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gun iedereen zijn of haar pleziertje.

 

Stoor je niet aan in jou ogen fraudeurs  :) , maar richt je op de mensen die je wel een ongelooflijk plezier doet met de door jou geplaatste (puzzel)cache dat zijn er vele malen meer, dus laat de balans die kant uit slaan :lol1:

 

:yes:

 

Dank Wilp! ;) was toch aan mij gericht hè?

 

Heb al een nieuw ideetje ontwikkeld dat volgens Team Toby afdoende zou moeten zijn. Je ziet het; ik stoor me er niet aan. Het stimuleert me, hahaha :naughty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het niet echt 'eervol' om een cache te loggen waar ik de opgave niet van heb uitgevoerd.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik bij enkele puzzels wel van de eigenaar of een collegateam een hintje vraag, maar dan niet eerder nadat ik heb zitten filosoferen welke oplossingsrichtingen mogelijk zouden kunnen zijn.

Ik krijg regelmatig vragen over mijn eigen puzzelcache Nooit Links, of over puzzels van anderen die ik heb opgelost. Afhankelijk van hoe ik denk dat de vraagsteller er al mee bezig is geweest geef ik een hintje, nooit de oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vindt ik dat we elkaar moeten respecteren, als iemand veel tijd in een cache steekt dan verdient de cache het ook om helemaal gelopen te worden en te worden opgelost. Heb je daar geen zin dan kun je 2 dingen doen. Loggen en je mond houden over hoe je het hebt gedaan, of helemaal niet lopen.

 

My 2 cents

 

John

 

Ik heb te maken gehad met cachers die er een sport in hebben om bij multicaches thuis al helemaal uit te vlooien waar de cache moet liggen. Dit kan vaak omdat de cachebeschrijving dit ook (deels) toe laat in dat geval.

 

Ik was er niet blij mee toen men melding deed dat men mijn caches op deze manier had gevonden. Aan de andere kant kon ik de eerlijkheid wel waarderen, want het stelde me in de gelegenheid de cachebeschrijving zo bij te stellen dat hij alleen maar te vinden is door hem ook echt geheel te lopen/fietsen.

 

De aantrekkelijkheid van de cache zit hem juist in het volgen van de route. Als ze enkel voor een cache-log gaan is dat erg jammer; maar vooral voor die loggers. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gun iedereen zijn of haar pleziertje.

 

Stoor je niet aan in jou ogen fraudeurs  :) , maar richt je op de mensen die je wel een ongelooflijk plezier doet met de door jou geplaatste (puzzel)cache dat zijn er vele malen meer, dus laat de balans die kant uit slaan :yes:

 

 

Dank Wilp! :lol1: was toch aan mij gericht hè?

 

Heb al een nieuw ideetje ontwikkeld dat volgens Team Toby afdoende zou moeten zijn. Je ziet het; ik stoor me er niet aan. Het stimuleert me, hahaha ;)

 

Als je je er zelf niet aan stoort, wie ben ik dan om me er druk om te maken! :naughty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...