Spring naar bijdragen

Artikel Telegraaf 12-02-2006


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ondanks dat we geen voorstanders zijn van veel publiciteit rond deze hobby kan ik alleen maar zeggen dat ik het een prima verhaal vind. De Telegraaf ligt hier al bijna 31 jaar op de deurmat, soms een beetje té, maar meestal heerlijk om te lezen. Willem, je stond goed op de foto, het stuk was prima :beerchug:

 

En tevens blijkt dat je een ontzettend groot gevoel voor humor hebt.

De mijne zijn niet zo heel moeilijk te vinden. Het moet voor de zoekers wel leuk blijven

Rechthoek :P

 

Streepjes :ph34r:

 

- V - ;)

 

En jij weet het, als ik (Marja) ze op kan lossen, kan iedereen ze oplossen :D

 

 

Ruud cheers.gif en Marja wine.gif ps.gefeliciteerd met de 1800, op naar de 2500, das een event waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem,

 

Een super krantenartikel. En je staat leuk op de foto! 1800+ caches gevonden en die teller van ons staat nog maar op 18 :ph34r: Hopen dat dit snel meer wordt maar dat moet geen probleem zijn, de hobby is en blijft leuk. Ondanks de frustaties soms wanneer het even niet wil lukken.

 

Succes met de overige 700 die je nog moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel raar dat toen er iets op Talpa kwam over geocachen, menigeen riep dat het allemaal niet nodig was zoveel media aandacht en nu lees ik dat menigeen het krantenartikel van meneer wortel erg positief en leuk vindt, maar niets over het commentaar ze eerder hadden.

 

Sommigen praten ook zo als de wind waait..... :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel raar dat toen er iets op Talpa kwam over geocachen, menigeen riep dat het allemaal niet nodig was zoveel media aandacht en nu lees ik dat menigeen het krantenartikel van meneer wortel erg positief en leuk vindt, maar niets over het commentaar ze eerder hadden.

 

Sommigen praten ook zo als de wind waait..... :cry:

Ik heb het artikel niet gelezen (en al helemaal niet in de Telegrof :cry: ). Ik geloof het allemaal wel. Al die aandacht in de media hoeft van mij ook niet (meer). Gezien de reacties lijkt het artikel in dit geval erg meegevallen.

 

Maar goed, beter een leuk artikel met "mensen die qua mening met de wind mee waaien" dan "weer een flut-artikel en nog een berg negatieve reacties". Want dat laatste, hoewel consistenter en begrijpelijk, is toch jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel raar dat toen er iets op Talpa kwam over geocachen, menigeen riep dat het allemaal niet nodig was zoveel media aandacht en nu lees ik dat menigeen het krantenartikel van meneer wortel erg positief en leuk vindt, maar niets over het commentaar ze eerder hadden.

 

Sommigen praten ook zo als de wind waait..... :cry:

 

Dat de meeste mensen tegen media aandacht zijn weten we toch ondertussen wel. Dat hoeft niet in ieder draadje herhaald te worden.

Verder vind ik dat je (ook als je tegen media aandacht bent) positief kunt reageren op een stukje in een krant en dit is gewoon een leuk en informatief stuk over geocaching :cry:

En dat heeft niets te maken met praten zo als de wind waait.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel raar dat toen er iets op Talpa kwam over geocachen, menigeen riep dat het allemaal niet nodig was zoveel media aandacht en nu lees ik dat menigeen het krantenartikel van meneer wortel erg positief en leuk vindt, maar niets over het commentaar ze eerder hadden.

 

Sommigen praten ook zo als de wind waait..... :cry:

 

Niet te kort door de bocht graag. Want:

  • "Menigeen" is een vaag begrip. Het zijn niet altijd dezelfden die reageren.
  • Er is, mijns inziens, een behoorlijk verschil tussen Jack S. die erg kort en niet erg genuanceerd aandacht besteedt aan geocaching, en een goed opgebouwd artikel in de krant.

Ikzelf vind enige media-aandacht voor geocaching leuk, maar alleen als er genoeg 'zendtijd' is om verschillende aspecten te belichten. Zoals Talpa er mee omging -- nou, dat hoeft van mij ook weer niet te vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt in ieder geval weer aardig langs elkaar heengepraat hier.

 

Er is meer media aandacht geweest dan alleen Spijkerman en de Telegraaf. Er zijn de afgelopen jaren meerdere artikelen in diverse kranten geweest en er is op tv, zowel lokaal als nationaal, al meer aandacht geweest voor het geocachen.

 

Ik kan Sn@g zijn insteek best bergrijpen. Welke vorm van media aandacht ook, vele op het forum, zijn daar openlijk op tegen. Ook ondergetekende is er geen enkele voorstander van. Het met de wind meewaaien kan ik denk ik wel volgen. Immers, in elke topic dat over media-aandacht gaat, wordt er in de regel meer negatief dan positief over mediaaandacht gepost. Nu ons eigen zeer gewaardeerde Willixii, cacher, forum- en teamlid, aan dit artikel heeft meegewerkt, is er eigenlijk niets anders dan lof. Logisch dat er dan opmerkingen komen als die van Sn@g.

Wat niet wegneemt, dat als er dan zo nodig aandacht aan besteed moet worden, ik het liever zo zie als het artikel van Willem, waar verder ook niets mis mee is.

 

Al dat aandacht heeft ons eerder verlies dan winst opgeleverd. Meer aandacht betekent gewoon meer cachers. Meer cachers betekent meer mensen die op jacht gaan. Meer mensen die op jacht gaan betekent meer "vernielingen" in de natuur (er vanuitgaand dat de meeste caches nog in de natuur verstopt liggen.) Ik heb het dan niet over een bewuste vernieling, maar een vernieling door masale aanwezigheid.

Meer bezoekers bij een cache betekent dat meerdere beheerders van een stuk natuur, waar een cache verstopt ligt, zich langzamerhand achter de oren gaan krabben of ze er wel goed aan gedaan hebben om de cache toe te staan.

 

Mede dankzij de afspraken die we hebben kunnen maken met de natuurbeheerders, hebben we het nog redelijk voorelkaar om caches te mogen verstoppen. Als die afspraken niet waren gemaakt, was er geen cache meer te verstoppen in het Geldersch landschap, het Uitrechts Landschap en meerdere van deze clubs. En ook bij de grote grondbeheerder, het SBB, was er nog maar weinig animo over om nog een cache goed te keuren.

Als we al toestemming kregen, dan was dat meestal omdat we konden aantonen, door middel van computeruitdraaien van de meest bezochte caches, dat het met het aantal bezoekjes gemiddeld per jaar wel erg meeviel.

Je krijgt nu eenmaal sneller toestemming om en cache te mogen verstoppen als je aantoont dat het aantal bezoekers hooguit een 100x per jaar is, dan dat het straks 1000x per jaar is of meer.

Sommige van die beheerders zien eigenlijk liever niet een mens in hun bossen verschijnen. Of dit nu in onze onze kul is of niet, doet dan niet ter zake.

 

Dit geldt niet alleen voor geocachers, maar ook voor andere sporten. Als er een ATBtoertcht wordt uitgezet, heb je ook eerder bij 20 deelnemers toestemming dan bij 1000.

"Onbekend maakt onbemind" zal de voorstander zeggen, maar ik had liever een "wat niet weet wat niet deert". Dit is niet om nieuwe geocachers te weren. Ik was in 2002 ook een nieuwe. Ik prefereer meer het op toevallige wijze, doordat je al zoekende bent, bekend worden met geocaching en niet een toevallige omdat je via de media er op attent wordt gemaakt.

 

Wat niet wegneemt dat het stukje in die flutkrant waar Willem in geposeerd heeft wel positief is. Ik vraag me alleen af hoe Willem erbij komt dat hij nog 700 te gaan heeft. Ik mag toch aannemen dat hij in zijn lijstje van 1800 gevonden caches er inmiddels wel een paar 100 gearchiveerden in heeft zitten.

Nederland telt nu 2510 (335 disabled) caches, maar daar zijn de 100den die gearchiveerd zijn. niet bij geteld :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23 januari ben ik een dagje op stap geweest met Theo Smits, een journalist van de Telegraaf. Hij heeft een leuk stukje geschreven en dat staat in de zondagskrant van vandaag.

 

Ik heb het op mijn site weten te plaatsen en je kunt het hier lezen.

 

Hoi Willixii,

 

Gefelictieerd en bedankt voor het plaatsen van het stukje op je website. Ben nog maar een nieuwkomertje, al ben ik al geruime tijd op de hoogte van deze hobby. Ooit door Biertjuh op IRC aangestoken, echter pas paar weken geleden begonnen nu. We waren een beetje uitgekeken op het doelloos wandelen in het bos. En dit brengt toch net weer het beetje extra wat we nodig hadden.

 

En bedankt Biertjuh :lol1:.

 

Groetjes,

 

Boudewijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommigen praten ook zo als de wind waait..... :lol:

 

Ach...als een ander je weet te overtuigen kan en mag je een mening wijzigen.

Voortschrijdende inzichten zullen we maar zeggen.

 

Wat ik jammer vind is dat je steeds vaker op het forum reacties "om het reageren" ziet.

 

Reacties, meestal negatief, die niets aan het onderwerp of de discussie toevoegen.

 

Praten om het praten? (of is het nu ook al een sport om binnen een jaar 1000 forumpostjes te scoren?) :lol1:

 

Om even On-topic te blijven:

Los van het feit dat het in de verkeerde krant stond (mening), was het een prima artikel Willem! (feit)

Je stond er mooi op en de hobby werd duidelijk en positief belicht.

 

Met die blindgangers zal het ook wel meevallen denk ik, onder de actieve buitensporters die ik ken, zijn maar weinig Telegraaf lezers.

En van de Telegraaf lezers die ik ken, komen er maar weinig buiten. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...