Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Dus toch zsm weer een nieuwe box plaatsen. Er zit niets anders op.  :blush:

Groetjes,

The Foxes

zou toch een andere lokatie uitzoeken, om herhaling te voorkomen

:blush: Ook wij zijn inmiddels al een coin kwijt die uit 13 duistere deuntjes is gejat toen de box geripped is. Tevens zijn er ook medecachers die een TB al meer dan 4 maanden in hun bezit houden en niet reageren op e-mail ;)

/me noemt voorlopig geen namen

Geplaatst

In erg hardnekkige gevallen zou je een virtuele cache kunnen overwegen (foto of bepaald gegeven maile e.d.). Dat is niet altijd even leuk, maar voor uitgezette tochten wel toepasbaar en niet te rippen.

Geplaatst

Is het lastig om een kaart te maken met geripte caches (Reintje :blush: )? Misschien ontstaat er een patroon waar je je caches beter moet verstoppen of even niet neer moet leggen.

Tuurlijk leest een mogelijke dader ook mee (mocht er opzet zijn), maar dat helpt voor de geripte caches tot nu toe niet meer ;) Andere mogelijkheid is om je box te voorzien van een detectie systeem (net als in de fiets) en zo de dader op te sporen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ach, wij zijn er ook al eentje kwijt, op een plek waarvan ik dacht...dat moet kunnen. Niet dus, want wanneer een cacher niet goed oplet op het moment dat een groep scholieren langskomt...tja, dan kan een nieuwsgierig pubertje eens gaan kijken. En wat is er mooier dan een munitiekist met prullaria die "zomaar" ergens ligt? Natuurlijk niet goed te praten, maar wel erg verleidelijk.....helaas :blush:

Geplaatst (bewerkt)
In erg hardnekkige gevallen zou je een virtuele cache kunnen overwegen (foto of bepaald gegeven maile e.d.). Dat is niet altijd even leuk, maar voor uitgezette tochten wel toepasbaar en niet te rippen.

Virtuele caches kunnen sinds begin dit jaar niet meer aangemaakt worden.

Caches in een betonnen kluis met slot doen helpt zelfs niet, zie Concordia

Hangjeugd hangt in het dorp of in wijken, niet in bossen waar je ze anders ook nooit ziet.

Nou, ze trekken inderdaad doorgaans niet diep het bos in. Maar voor de rest blijkt dat ze toch wel vaak in natuurgebieden vlakbij de bebouwde kom kunnen 'rondhangen'. Op sommige plekjes kan je daarvan de afval aantreffen.

Gelukkig maar dat er inmiddels zo veel caches liggen dat ze onmogelijk allemaal geript kunnen worden :blush:. Op rip-gevoelige plekjes zou je kunnen overwegen geen munitiekistje maar een klein tupperware doosje te plaatsen. Met alleen een logboek en evt. enkele kleine goodies erin. Zodat je ook niet zoveel kwijt bent als de cache onverhoopt verdwijnt. Maar vervelend blijft het altijd.

bewerkt door TuuronTour
Geplaatst
Helaas kan ook ik hier een berichtje aan toevoegen.

Vandaag is gebleken dat mijn cache, Horsterpark (GVC8A9), is verdwenen. ;)

Ook hier ben ik ervan ovetuigd dat het een "medecacher" is die bewust met gps op pad gaat om caches te "scoren". Mijn cache was namelijk de laatste dagen absoluut niet zichtbaar door het groen. Ook het loggen was intussen goed te doen zonder dat je te zien was door anderen.

Dus toch zsm weer een nieuwe box plaatsen. Er zit niets anders op.  :blush:

Groetjes,

The Foxes

;) Triest. Kan Willie weer een nieuwe naar fenomeen aan zijn begrippenlijst toevoegen: Cache Raiders :blush:

Vast staat dat ze geestelijk niet in orde zijn. :D

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb nadien mijn cache gejat was deze vervangen door een plastic doosje. Maar ja daar word ik ook niet vrolijk van.

Nu krijg ik redelijk vaak commentaar in logjes van cachers die niet houden van plastic doosjes en al helemaal niet met een plastic zak er om heen, het is ook nooit goed :crybaby:

En helaas die troep (zoals blikjes) rond de caches.... komt denk ik niet van hangjeugd :no:

bewerkt door S**** Frank
Geplaatst
Nu krijg ik redelijk vaak commentaar in logjes van cachers die niet houden van plastic doosjes en al helemaal niet met een plastic zak er om heen, het is ook nooit goed  :crybaby: 

Van verwende cachers die alleen maar flink gevulde stalen kisten willen vinden moet je eigenlijk maar gewoon niks aantrekken, Frank.

Tupperware rules :no:

Geplaatst

Mijn cache Kindersteen is een keer geript. :crybaby: Dit weekend weer in orde gemaakt. Afwachten dus.

Cache Bargerveen is een keer geript, daarna is deze weer terugbezorgd. :yes: Althans vond ik later de onaangetaste ammobox open en bloot voor de originele plek terug.

Cache Hunebedden is geript geweest. :no: Op deze plek komen absoluut geen hangjongeren. Misschien een keer door een boer gevonden of zo?

Het tussenpunt van Negerslaaf is 2x verdwenen. :crybaby::crybaby: De 1e keer is deze als 'verjaardagskadootje' aan de veerman gegeven...

Al met al ben je hier dus wel even mee bezig om het weer in orde te maken.

Geplaatst
Maar terug naar mijn "anti jat code" idee:

De eindlocatie blijft inderdaad hetzelfde alleen de ripper moet wel een account hebben en mij een mail sturen, dus daarmee maak je het een stuk moeilijker. Nu hoef je namelijk geeneens in te loggen om een coordinaat te vinden. (en zeker niet bij multi's)

Daarnaast kan ik van de 30 logs die mijn cache hebben bezocht al van 25 zeggen dat die het niet hebben gejat, aangezien ik die direct of indirect ken.  Als meerdere cache leggers dit doen, en de caches worden wederom gejat, dan kom je binnen no-time op een paar namen uit. En als iemand de "anti jat code" opvraagd en mijn cache niet logged.. ja dan is dat ook wel een beetje verdacht...  :crybaby:

Maar zijn er andere ideen om het jatten te voorkomen? Spoilers verbieden doe ik al  :no:

Ik denk dat je mijn reply niet helemal begrepen hebt.

Je anti-jatcode is zo lek als een zeefje :crybaby:

Als jij denkt dat de volgorde gaat zoals jij het omschrijft, dan zou je "geluk" kunnen hebben, maar wat als de "jatter" anders denkt als jou en zo te werk gaat als ik heb omschreven?

Dan kun je nog zo'n mooie code hebben, je weet dan nog steeds niet wie je cache heeft geript.

Er dus van uitgaand, zoals je ook al vermeld hebt, dat de cache altijd daar blijft liggen waar het ligt.

Stel ik wil met alle geweld je cache rippen.

Stel ik vraag de anti-jatcode aan.

Stel ik vind de cache op 19 mei 2006.

Stel dat 4 maanden later er na mij nog 30 cachers de cache gevonden hebben.

Stel dat ik die 30 na mij afwacht en dat ik die 4 maanden later dat ga doen wat ik al steeds van plan was. Je cache rippen. ik weet hem immers te liggen?

Hoe wil jij mij er dan uitfilteren als de dader?

Dat je nu al stelt dat van de 30 die je cache gevonden heeft, er zeker 25 niet in aanmerking komen als dader, is al een verkeerde uitgangspunt.

Wie zegt dat er bij de 25 bekenden geen ripper zit? Goh, wie had dat nu van hem ooit gedacht?

Maar... daar tegenover staat dat je van de 30 al zo 5 cachers geschikt acht om de ripper te kunnen zijn, alleen al omdat jij ze niet kent....... Ik ben blij dat ik je cache nog niet gevonden heb en dus niet bij die 5 kan horen.

Maar, wat nu als je cache nu weer verdwijnt? Wil je alle 30 aanschrijven of die 5 die je niet kent?

En dan krijg je 30 x een ontkenning en de nodige verontwaardigingmail. En dan?

Alle namen van de vinders van alle geripte caches langs gaan en kijken wie de meeste van die geripte caches gevonden heeft?

Hmmm, dan ben ik bang dat je op iemand als Willixii uitkomt. Die heeft immers de meeste caches gevonden en zal volgens de statistieken dan ook wel de meeste van de geripte caches ooit hebben gevonden.

In theorie is je anti-jatcode perfect, in de praktijk zal blijken dat het niet werkt.

Als iemand wil rippen, dan zal hem dat lukken ook, met of zonder jatcode, ook als gc.com alleen nog maar caches laat zien aan accounthouders.

Natuurlijk zit er kaf onder het koren en des te meer koren, des te meer kaf. Toch ga ik er vanuit dat de meeste rippers toevaltreffers zijn van toevallige passanten. En het is best mogelijk dat er een verloren geocacherszieltje onder zit die in een bepaald gebied aan het rippen is. De reden? Er zijn zoveel zieke geesten. Dan kan alleen al zijn omdat een cache van "hem" afgewezen is door een landschapbeheerder, of door iemand die denkt dat die cache op die en die plek eigenlijk er niet had moeten komen, of omdat jij rood haar hebt of of of.

Kijk alleen al maar naar die zieke geest die de caches van Wij Drie loopt te verzieken met zijn 1000den logjes die nergens op slaan.

Er lopen meer gekken los dan dat er opgesloten zit.

Ik daag je bij deze uit om een anti-jatcode in te stellen bij een van je caches en je zult het bewijs geleverd krijgen dat het helemaal niet werkt :crybaby:

Geplaatst
Je zou bijna de cache verankeren in de grond (zoals men verkeersborden vast zet in de grond) en er dan nog een cijferslot opzetten waarvan de code uit de cache-beschrijving gehaald moet worden.

Dat je over dat soort zaken na moet gaan denken ..... beetje jammer.

In ieder geval een leuk idee van dat cijferslot waarbij je de cijfers moet vinden via een multi. :crybaby:

Geplaatst (bewerkt)

quote=Kruimeldief,May 16 2006, 18:36:26 ]

Laat er nu zo'n cache (met cijferslot) bestaan hebben en inmiddels gearciveerd zijn omdat het geript is? :crybaby:

Kruimeldief is briljant :crybaby: Hij slaat de spijker precies op zijn kop. Het is niet eenvoudig cash om raiders tegen te houden. En wie de oplossing heeft kan deze beter inzetten voor een commerciële toepassing :no: dan verdien er nog wat aan...

Ik zeg maar zo als nooit verdrietig bent dan weet je nooit wanneer je gelukkig bent.

He Kruimel is dit er één voor je verzameling? :crybaby:

bewerkt door Ketelbinkje
Geplaatst
Kruimeldief is briljant :crybaby:  Hij slaat de spijker precies op zijn kop.

Zolang de spijker niet geslagen is, gelooft hij niet in de hamer.

Ik zeg maar zo als nooit verdrietig bent dan weet je nooit wanneer je gelukkig bent.

He Kruimel is dit er één voor je verzameling? :no:

Ik sla hem bij deze op.

Op het beste staal wordt het hardst geslagen.

Geplaatst

Door de caches van het type "Members Only" te maken werp je ook en bariere op.

Zo sponsor je ook nog eens geocaching.com zodat ze betere servers kunnen aanschaffen want was is die zondag toch iedere keer traag zeg :crybaby: .

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...