Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie weet wat de reden is ...........ziek zwak misselijk of erger.

Niet te snel oordelen

Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant nee. Als je meedoet met dit spelletje en je neemt een TB mee dan weet je dat je hem het liefst zo snel mogelijk weer moet herplaatsen, maar zeker geen maanden bji je moet houden. Iedereen heeft wel een cache in de buert die hij/zij al eens gevonden heeft.

Als je zelf even niet kan cachen, dan doe je die tb/coin maar in een cache die je al hebt gedaan en die makkelijk te bereiken is. Het is een kleine moeite.

En als je al maanden een tb hebt en je reageert niet eens op emails van de eigenaar, en dit terwijl je wel op de geocaching site bent geweest, dan verdien je (minstens) zeker de term oetcaramba. Zo kan ik ook nog wel een team noemen die een coin van ons hebben en een ander team die een tb van ons hebben.

Die TB die hebben ze al vanaf begin mei :cry::thumbdown:

Geplaatst
Als je zelf even niet kan cachen, dan doe je die tb/coin maar in een cache die je al hebt gedaan en die makkelijk te bereiken is. Het is een kleine moeite.

Zelfs dat schijnt teveel moeite te zijn. Ik heb dat een aantal keer gevraagd, maar het gebeurt dus niet. Wat me nu twee keer wel gelukt is, is een mailtje met daarin het verzoek om de TB of Geocoin naar ons op te sturen, desnoods betalen wij de postzegel wel. Vorige week een TB uit België terug gekregen, terwijl die 4 maanden daar in 'gevangenis' had gezeten. Dan droppen we hem zelf wel, als het voor een ander teveel moeite is :cry:

Geplaatst

yups, dat hebben wij ook net naar iemand gedaan die een tb van ons heeft. nu alleen maar weer wachten op een reply . . . .

Geplaatst

Alddjip2 en ikeleane liggen vlak bij elkaar. Ik had alddjip2 gedaan te toen de route doorgezet naar ikeleane. Toen ik terug liep zag ik twee mensen bij de cache van aldjip2 rond spoken. Dit bleek achter af Geoteeth te zijn maar ik ben toch pols hoogte gaan nemen. Je weet maar nooit.

Maar het blijft soms toch moeilijk, zeker als je in je eentje bent, een cache ongezien te loggen.

Je kijkt om je heen, niemand te zien, en wanneer je de cache weer terug legt zie je ineens mensen lopen. En dan maar hopen dat ze niets gezien hebben.

Geplaatst

YES, onze tb (die sinds begin mei bij een mede cacher was) is weer in een cache geplaatst, overigens zonder dat de cacher reageerde op onze mailtjes. Blijkbaar had dit team een voorraadje tb's en coins nodig voor de eigen cache die net nieuw geplaatst is.

Nu alleen de coin nog weer in beweging zien te krijgen.

• 5 months later...
Geplaatst

Ook wij zijn deze week slachtoffer geworden van een cacheripper. Drie caches van ons in één week verdwenen!!

Bij toeval gevonden bestaat niet, want de caches waren nogal lastig verstopt (niet elke cacher vond ze).

De enige overeenkomst is, dat deze caches allemaal traditioneel zijn. Dus loop er naar toe en pak op. Het is erg jammer dat onze hobby nu zo verpest wordt. Wellicht maken we er nu een micro van. We zullen erover nadenken....

Geplaatst (bewerkt)
Ook wij zijn deze week slachtoffer geworden van een cacheripper. Drie caches van ons in één week verdwenen!!

Bij toeval gevonden bestaat niet, want de caches waren nogal lastig verstopt (niet elke cacher vond ze).

De enige overeenkomst is, dat deze caches allemaal traditioneel zijn. Dus loop er naar toe en pak op. Het is erg jammer dat onze hobby nu zo verpest wordt. Wellicht maken we er nu een micro van. We zullen erover nadenken....

Tsja, ik weet hoe het voelt... :beerchug:

Vorige week is ook onze multicache geript. Heb er inmiddels weer een ander bakje voor in de plaats gelegd, maar niet op dezelfde plek, ongeveer 20 m verderop, anders vind ik het te riskant. Het blijft balen, maar er zijn nu eenmaal van die vreemde wezens die onze hobby proberen te verzieken. Erg jammer. Bovendien zat er een TB in uit Nieuw-Zeeland die al een paar jaar aan het reizen was, dat vond ik nog het ergst. Heb de eigenaar op de hoogte gesteld.

bewerkt door malyenki
Geplaatst

Altijd balen als er iets verdwijnt. Valt me nog mee dat het nog niet in NL gebeurt is bij mij caches.... (ff op hout kloppen). Mijn rip vond plaats in Oostenrijk waar het kistje nooit meer is teruggevonden. Sneu: er zat ook een TB in die foetsie is. Ik heb de cache vervangen door een micro.

Een tweede cache is trouwens door een natuurlijke oorzaak aan zijn eind gekomen nadat er tonnen stenen overheen gekomen zijn met een aardverschuiving :thumbup: . Ook maar vervangen door een micro.

Van de TB's zijn er al 2 kwijt, waarbij er eentje na een maand al in de verkeerde cache zat (die geript is).

Laten we maar zo zeggen, het hoort bij de hobby dat er af en toe iets kwijt raakt :thumbdown: ...

Geplaatst
Altijd balen als er iets verdwijnt. Valt me nog mee dat het nog niet in NL gebeurt is bij mij caches.... (ff op hout kloppen). Mijn rip vond plaats in Oostenrijk waar het kistje nooit meer is teruggevonden. Sneu: er zat ook een TB in die foetsie is. Ik heb de cache vervangen door een micro.

Een tweede cache is trouwens door een natuurlijke oorzaak aan zijn eind gekomen nadat er tonnen stenen overheen gekomen zijn met een aardverschuiving ;) . Ook maar vervangen door een micro.

Van de TB's zijn er al 2 kwijt, waarbij er eentje na een maand al in de verkeerde cache zat (die geript is).

Laten we maar zo zeggen, het hoort bij de hobby dat er af en toe iets kwijt raakt :thumbup: ...

Ik vindt het echt te zot voor woorden! Wat is daar nou lollig aan! En dat ze ze "zo maar"vinden...tja dat kan..een vriendin vertelde daar laatst nml. een verhaaltje over. Ik heb de eigenaar wel een pm gestuurd om zijn cache te gaan checken..helaas niks terug gehoord. Dat vindt ik dan ook weer niet zo :thumbdown: Maar diegene welke zo goed verstopt liggen..dus die niet zo maar te vinden zijn. Zijn dat dan medecahchers die dat doen? het zal toch niet?

Gr.Spacewuppy (vr)

Geplaatst (bewerkt)

Tja, als dit soort dingen vaker gaan gebeuren....dan gaat de lol er wel snel vanaf. Ik ben zelf nog maar 3 weken aan het cachen en zit toch al barstens vol ideeen om er ook een paar te gaan plaatsen. Maar als het risico te groot wordt dat ze geript worden, heb ik natuurlijk niet zo'n zin in om er geld, tijd en energie in te steken. En dat zou toch best wel jammer zijn. :thumbdown: . Het is natuurlijk ook zo dat het cachen steeds meer bekendheid krijgt, waardoor ook "verkeerde" mensen er hoogte van krijgen. Bushokjes vernielen, vuilnisbakken uitbranden, ramen ingooien, caches rippen etc.. Ik heb nu ook net mijn eerste 2 coins binnen (nederlandse geocoin 2006) en ik wil er 1 laten rondreizen. Maar ik begin nu eigenlijk wel een beetje te twijfelen.

bewerkt door no-name
Geplaatst

Hebben wij iets gemist omtrent evt. berichgeving rond de caches van Sn@g en Twinlife?? Zie nl. dat al hun caches offline zijn. Zelfs de nieuwe die vanmiddag online kwam. Kan me moeilijk voorstellen dat ze allemaal geripped zijn, maar je weet het nooit.... Aangezien er bij de logs ook niet echt een verklaring staat behalve :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)
Tja, als dit soort dingen vaker gaan gebeuren....dan gaat de lol er wel snel vanaf. Ik ben zelf nog maar 3 weken aan het cachen en zit toch al barstens vol ideeen om er ook een paar te gaan plaatsen. Maar als het risico te groot wordt dat ze geript worden, heb ik natuurlijk niet zo'n zin in om er geld, tijd en energie in te steken. En dat zou toch best wel jammer zijn. :thumbup: . Het is natuurlijk ook zo dat het cachen steeds meer bekendheid krijgt, waardoor ook "verkeerde" mensen er hoogte van krijgen. Bushokjes vernielen, vuilnisbakken uitbranden, ramen ingooien, caches rippen etc.. Ik heb nu ook net mijn eerste 2 coins binnen (nederlandse geocoin 2006) en ik wil er 1 laten rondreizen. Maar ik begin nu eigenlijk wel een beetje te twijfelen.

Dat er caches 'geript' worden is schandalig. Tuurlijk kan het eens voorkomen dat een cache per toeval gevonden wordt, maar dan nog: in iedere cache ligt een briefje over het hoe & wat en wordt er gevraagd de cache te laten liggen, dus ook al wordt ie aangetroffen door een niet-cacher: het blijft rippen. Maar het jammerste zou nog zijn als cachers niet meer hun geocoin te laten reizen of geen tijd/energie/geld in een nieuwe cache willen steken. Het gaat toch in veel gevallen wel goed. En ben je bang je geocoin te verliezen dan zou je bij je opdracht kunnen zetten dat hij zich het beste thuis voelt in moeilijk te vinden caches (in rustige gebieden). Maar laat je niet afschrikken: zou een zonde voor deze prachthobby betekenen.

bewerkt door Team Ballefrutter
Geplaatst

Tja, als dit soort dingen vaker gaan gebeuren....dan gaat de lol er wel snel vanaf. Ik ben zelf nog maar 3 weken aan het cachen en zit toch al barstens vol ideeen om er ook een paar te gaan plaatsen. Maar als het risico te groot wordt dat ze geript worden, heb ik natuurlijk niet zo'n zin in om er geld, tijd en energie in te steken. En dat zou toch best wel jammer zijn. :lol1: . Het is natuurlijk ook zo dat het cachen steeds meer bekendheid krijgt, waardoor ook "verkeerde" mensen er hoogte van krijgen. Bushokjes vernielen, vuilnisbakken uitbranden, ramen ingooien, caches rippen etc.. Ik heb nu ook net mijn eerste 2 coins binnen (nederlandse geocoin 2006) en ik wil er 1 laten rondreizen. Maar ik begin nu eigenlijk wel een beetje te twijfelen.

Dat er caches 'geript' worden is schandalig. Tuurlijk kan het eens voorkomen dat een cache per toeval gevonden wordt, maar dan nog: in iedere cache ligt een briefje over het hoe & wat en wordt er gevraagd de cache te laten liggen, dus ook al wordt ie aangetroffen door een niet-cacher: het blijft rippen. Maar het jammerste zou nog zijn als cachers niet meer hun geocoin te laten reizen of geen tijd/energie/geld in een nieuwe cache willen steken. Het gaat toch in veel gevallen wel goed. En ben je bang je geocoin te verliezen dan zou je bij je opdracht kunnen zetten dat hij zich het beste thuis voelt in moeilijk te vinden caches (in rustige gebieden). Maar laat je niet afschrikken: zou een zonde voor deze prachthobby betekenen.

Je hebt helemaal gelijk, hoor. Ik ga er ook nog niet vanaf zien. Ik wil mijn munt(en) en TB's ook gaan laten rondreizen. Dat is leuk voor mij EN voor andere cachers die iets speciaals in de cache vinden en er dan wat mee kunnen doen. Ik heb er zelf dit weekend ook een paar kunnen verplaatsen en dat maakt het cachen alleen maar leuker. Dat gun ik de anderen ook wel. Dus eerst maar eens 50 caches scoren en dan ga ik denk ik wel beginnen met een micro om mij dan op te werken naar Ultra Mega Giant cache!!! En dan maar hopen dat mijn coins, TB's en caches een lang leven tegemoet kunnen zien om mij en anderen een hoop plezier te geven. :D

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...