Team Tammo Geplaatst 3 september 2006 Geplaatst 3 september 2006 Even off topic : FLashmobbing : Een flashmob is een groep mensen die op een vooraf afgesproken tijdstip, op een drukke plek, een ongebruikelijke actie ondernemen. Als de flashmob is afgelopen verdwijnen de flashmobbers razendsnel, hierbij de rest van de menigte in verbazing achterlatend. Meer info vind je hier En nu weer snel on topic...
Crankyhenkie Geplaatst 11 september 2006 Geplaatst 11 september 2006 Afgelopen weekend is mijn cache Baakistwaard geript http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=gcm9hf De box is afgelopen vrijdag of zaterdag verdwenen. Wel erg toevallig dat dit gebeurd is net nadat ik de goodies op vrijdagmorgen had aangevuld en een Green Jeep TB en een Dutch Geocoin had geplaatst. Nou weet ik hoe een eigenaar van een cache zich voelt als zoiets gebeurd is Groet, CrankyHenkie (deze keer echt "CRANKY")
gammo_team Geplaatst 16 september 2006 Geplaatst 16 september 2006 Het is voor mij reden geweest om de laatste cache (en bij gebleken succes ook de volgenden) als member only online te zetten. Nadeel hiervan is wel dat de statistieken bij Geocaching.nl wat te wensen overlaten. Laten we hopen dat het zichzelf 'de nek omdraait' voordat wij het moeten doen. Greetz, Gammo_team
TeamTobi Geplaatst 16 september 2006 Geplaatst 16 september 2006 (bewerkt) Afgelopen weekend is mijn cache Baakistwaard geript http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=gcm9hf De box is afgelopen vrijdag of zaterdag verdwenen. Wel erg toevallig dat dit gebeurd is net nadat ik de goodies op vrijdagmorgen had aangevuld en een Green Jeep TB en een Dutch Geocoin had geplaatst. Nou weet ik hoe een eigenaar van een cache zich voelt als zoiets gebeurd is Groet, CrankyHenkie (deze keer echt "CRANKY") Klote voor je, iets zegt me dat er nu weer een green jeep in 1 of andere verzameling verdwijnt...je zou bijna denken dat coins en jeeps reden gaan geven om caches te rippen. Jammer dat de gegevens van degene die een cache bezoeken op de com site niet public zijn... Idee is misschien om een der NL reviewers eens te laten informeren bij de .com wie jouw cache page heeft bezocht op vrijdag - zaterdag en wellicht ook de jeep id page? Dan zijn we zo klaar mits het niet met een account is gebeurd speciaal voor deze rip Het ip adres moet daar makkelijk terug te zien zijn.... 16 september 2006 bewerkt door TeamTobi
blazez Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 En zo verdwijnt de enige groene jeep ook weer in iemand zijn verzameling. Inderdaad wel super toevallig hoor dat hij juist nu geripped wordt. Een onderzoekje zou inderdaad wel eens nuttig kunnen zijn. en ALS het een cacher blijkt te zijn dan publiekelijk naam en toenaam bekend maken. Crankyhenkie, succes. wij vonden bakistwaard in ieder geval leuk om te doen. (mocht dat nog weer een steun zijn om hem nieuw leven in te blazen).
Myth Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 Ik weet niet hoor. Als je als cacher zo graag een groene jeep wilt en je bent bereid er voor te stelen, hoef je volgens mij niet de hele cache te gaan rippen. Lijkt me een beetje overdone. Het is waarschijnlijk gewoon toeval dat de jeep er in zat toen de cache geripped werd. Wel erg vervelend, natuurlijk.
blazez Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 Ik weet niet hoor. Als je als cacher zo graag een groene jeep wilt en je bent bereid er voor te stelen, hoef je volgens mij niet de hele cache te gaan rippen. Lijkt me een beetje overdone. tenzij je wi laten lijken alsof een niet cacher de cache toevallig gevonden heeft. het is in ieder geval wel heel apart dat de dag nadat er iets heel speciaals een cache in gaat deze geript wordt. Zeker aangezien ern (bij mijn weten) nog niet eerder problemen met deze cache zijn geweest.
maca_en_niels Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 En zo verdwijnt de enige groene jeep ook weer in iemand zijn verzameling. Inderdaad wel super toevallig hoor dat hij juist nu geripped wordt. Het maakt het feit dat Baakistwaard geript is natuurlijk niet minder erg, maar er is nog wel een groene jeep in nederland We zijn nu alleen een beetje bang om hem terug te plaatsen, we zetten hem wel in een lastige mysterie
geo_taz Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 (bewerkt) En zo verdwijnt de enige groene jeep ook weer in iemand zijn verzameling. Inderdaad wel super toevallig hoor dat hij juist nu geripped wordt. Het maakt het feit dat Baakistwaard geript is natuurlijk niet minder erg, maar er is nog wel een groene jeep in nederland We zijn nu alleen een beetje bang om hem terug te plaatsen, we zetten hem wel in een lastige mysterie Er zijn nog meer Groene Jeeps. Ik heb er vandaag een in een redelijk eenvoudige Multi geplaatst. 17 september 2006 bewerkt door geo_taz
Wij Drie Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 Het verdwijnen van de Baakistwaard cache is natuurlijk vreselijk. Maar mijn inziens is het een natuurlijk gevolgd van het steeds groter worden van onze hobby. Het trekt allerlei soorten mensen aan, ook kwaadwillenden. Het is slechts één van de vele ongemakken en we doen er niet veel aan. Uit ervaring weet ik dat GC.com niet er happig is om IP-nummers bekend te maken. Naar mijn beste weten zijn er nu drie Groene Jeeps in Nederland: De "Boulder Mountain (CO)" die team Firefox geimporteerd heeft; De "Woodtick Summit (ID)" die een stel Amerikanen hier hebben achtergelaten en nu bij maca_en_niels is. Een mijn nog onbekende Green Jeep die een dankbare Amerikaan afgelopen week in een nog niet bestaande Terracache heeft achtergelaten. Zodra hij thuis is, komt die cache live en zal er door de Nederlandse Terracachers op gejaagd gaan worden. De verwachting is dat de jeep daarna diverse Nederlandse Geo- en Terracaches zal gaan bezoeken. Aanvullingen op deze lijst zijn natuurlijk altijd welkom. tot cache, team Wij Drie
SN@G Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 Ik ben al eens een coin kwijt geraakt. Risico van het vak, maar absoluut niet leuk natuurlijk. Waar ik me nog veel kwaaier om kan maken is dat mijn plane al sinds 9 april in handen is van deze oetcaramba!!!! Ja je leest het goed. De man reageert gewoon nergens op en ja ik heb ook gezien dat ie in augustus voor het laatst op het forum is geweest, maar daarvoor heb ik hem al diverse keren gemaild. Ik was al gewaarschuwd door Pascale.
geo_taz Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 Degene die ik vandaag gedropt heb is "Camelback Mountain (WY)". Gewoon een week geleden zelf in een cache gevonden...
hannes1969 Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 Ik ben al eens een coin kwijt geraakt. Risico van het vak, maar absoluut niet leuk natuurlijk. Waar ik me nog veel kwaaier om kan maken is dat mijn plane al sinds 9 april in handen is van deze oetcaramba!!!! Ja je leest het goed. De man reageert gewoon nergens op en ja ik heb ook gezien dat ie in augustus voor het laatst op het forum is geweest, maar daarvoor heb ik hem al diverse keren gemaild. Ik was al gewaarschuwd door Pascale. Wie weet wat de reden is ...........ziek zwak misselijk of erger. Niet te snel oordelen
Crankyhenkie Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 Bedankt voor jullie meelevende reacties Of het toevallig is dat de cache juist nu geript is met de Jeep zal ik wel nooit te weten komen. Ik ben wel van plan hem opnieuw te plaatsen maar dan zodanig dat hij wat moeilijker te bereiken is en eigenlijk niet toevallig gevonden kan worden. Ik wil hem niet "members-only" gaan maken, ik vind dat iedereen de cache moet kunnen lopen. Maar het blijft wel een kl@@@-gevoel Groetjes, CrankyHenkie
gr2 Geplaatst 17 september 2006 Geplaatst 17 september 2006 http://www.geocaching.com/track/details.as...04-1405aed15650 Het Cairnteam mist bovenstaande coin uit de goedbewaakte en schaarsbezochte geocache Houten Fietsstad. We hebben hem er een paar weken geleden zelf in gestopt. Bij een bezoek van Krix afgelopen week bleek de coin niet meer in de cache te zitten. Een log ontbreekt. Laten we hopen dat hij nog ergens opduikt.
Aanbevolen berichten