Wally Geplaatst 14 maart 2002 Geplaatst 14 maart 2002 Ik ga deze zomer met het vliegtuig op vakantie en wil mijn GPS ontvanger meenemen. In verband met de verhoogde paraatheid van douane/beveiliging vraag ik mij af wat het slimste is om te doen: de GPS als bagage in de koffer of toch meenemen als handbagage? Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vermoed dat wanneer de GPS als handbagage meegaat je de gps moet demonstreren voordat je aan boord gaat, ook zal je waarschijnlijk de GPS niet mogen aanzetten aan boord. Graag hoor ik jullie ervaringen.
Ralph Geplaatst 14 maart 2002 Geplaatst 14 maart 2002 Gewoon in je handbagage doen! Dan kan je er tenminste een beetje mee spelen Ik heb em al 2x meegenomen (ook 1x na 11 september) in het vliegtuig en beide keren heeft het geen problemen opgeleverd, de stewardessen vragen vaak toestemming aan de piloot. En in het ergste geval gaat deze er niet mee akkoord maar die kans schat ik erg klein. Veel plezier!! :hehe: Ralph
louisearcher Geplaatst 14 maart 2002 Geplaatst 14 maart 2002 Mijn GPS neem ik als handbagage mee (net als GSM, allebei braaf in het bakje doen bij de metaaldetector, nog nooit een opmerking over gehad) en tijdens de start en landing doe ik hem netjes uit. Tijdens de vlucht dicht bij het raampje houden en je kunt je lol op. Louis.
Eagles Geplaatst 14 maart 2002 Geplaatst 14 maart 2002 Toen ik m'n GPS kocht, was er bij die winkel net één teruggekomen van iemand die hem in een harde brillenkoker had gedaan in z'n koffer. Na aankomst bleek de LCD display gebarsten te zijn. Dat zou kunnen komen door hardhandig omgaan met de bagage, en dat gebeurt. Dus om die reden zou je al kunnen twijfelen om hem in je koffer te doen. Maar de verkoper dacht dat het ook gekomen zou kunnen zijn doordat het bagageruim misschien niet op druk wordt gehouden. Te groot drukverschil -> krak. Door welke reden dan ook: bij de handbagage houden lijkt me safer. B.t.w. waarom zou je hem uit moeten zetten bij landing/opstijgen? Dat ding zendt toch niets uit, dus wat zou er kunnen gebeuren? Of is het gewoon voor alle apparatuur verplicht om uit te doen? Walter.
stada Geplaatst 14 maart 2002 Geplaatst 14 maart 2002 Paar jaar geleden m'n gps meegenomen in het vliegtuig naar Alaska. Niks geen problemen. Het vliegtuig ging iets van 777 km/h, als ik het me goed herinner.
Mumzle Geplaatst 14 maart 2002 Geplaatst 14 maart 2002 Gewoon in de handbagage, geen probleem en inderdaad bij het raampje ermee spelen is hartstikke leuk !
gimli Geplaatst 14 maart 2002 Geplaatst 14 maart 2002 B.t.w. waarom zou je hem uit moeten zetten bij landing/opstijgen? Dat ding zendt toch niets uit, dus wat zou er kunnen gebeuren? Of is het gewoon voor alle apparatuur verplicht om uit te doen? Hee laat je nu zelf het goede antwoord geven.. alle electronica moet UIT tijdens start en landing.. dus ook een walkman enz.. groetjes, Gimli :hehe:
Eagles Geplaatst 14 maart 2002 Geplaatst 14 maart 2002 Paar jaar geleden m'n gps meegenomen in het vliegtuig naar Alaska. Niks geen problemen. Het vliegtuig ging iets van 777 km/h, als ik het me goed herinner. Verschilt het trouwens per GPS tot welke snelheid hij geschikt is? 'k Heb me eens laten vertellen dat er GPS'en gemaakt werden die tot een beperkte snelheid gingen (om ervoor te zorgen dat een piloot een speciale, lees: duurdere, moest kopen voor in z'n rappe vliegtuigje). Walter.
Waterboys Geplaatst 15 maart 2002 Geplaatst 15 maart 2002 Wij hebben de GPS al vaak gebruikt in het vliegtuig. Nooit geheimzinnig mee gedaan. Gewoon bij het raampje gehouden. Zelf zijn wij nooit door cabine personeel benaderd met vragen. Heb weleens van een collega gehoord dat de piloot kwam kijken wat het voor apparaat het was en zeer geinteresseerd was. Behalve snelheid en hoogte is de locatie natuurlijk ook leuk om te weten. De meeste maatschappijen laten dat op de TV's wel zien. Maar wij hebben de piloot, in een vliegtuig zonder GPS-display op de TV's, eens betrapt op een foutje. Er werd toen omgeroepen dat we 100 km ten Noorden van Boekarest vlogen terwijl we er al 50 km aan de zuidkant voorbij waren gevlogen. Grote hilariteit vooral omdat mijn zoon niet zo zacht praat en de mensen om ons heen er zich mee gingen bemoeien. Ik ben even vergeten waar, maar er zijn sites waar je bv. de posities van alle vliegvelden (burger/militair en zweef) in Europa kan downloaden. Handig als referentie. Er zijn maatschappijen die gebruik van GPS, tijdens de vlucht) expliciet verbieden. In het COM-forum heeft daar weleens iets over in gestaan.
Waterboys Geplaatst 22 maart 2002 Geplaatst 22 maart 2002 Nieuws van het vliegtuig-front. Afgelopen dagen in Madrid geweest en heen en terug de gehele reis met de GPS gelogd. [u:post_uid0]Waargenomen wetenswaardigheden KLM Boeing 737-800:[/u:post_uid0] Snelheid bij opstijgen 290 km/h Topsnelheid 820 km/h Kruissnelheid 750 km/h Tijdens heftige turbulentie daalde het vliegtuig van 13 km naar 8.5 km hoogte. Tussen Limoges en La Rochelle over het Confluence punt 46N 0.0 gevlogen. Zou ik die bij het Degree Confluence Project kunnen aanmelden? Vliegafstand 1530 km De tijd vliegt met een leuk speeltje in de hand. Dit is de link naar een plaatje van heen en terugreis.
zwerver Geplaatst 26 maart 2002 Geplaatst 26 maart 2002 Ik ben net terug uit Kopenhagen, en heb beide opties uitgeprobeerd: handbagage en gewone bagage, beiden zonder dat er ook maar iemand aandacht aan schonk. Eigenlijk best wel saai dus. Weer een gemiste kans om iemand enthusiast te maken. Je moet wel je SwissCard in je gewone bagage doen. Hobbymesjes vinden ze kennelijk niet erg in je handbagage :sleeping: Volgens de regeltjes mag je je GPS vanaf het taxien tot en met het taxien niet aan hebben (de hele reis dus, want het is een apparaat met een antenne, hoewel die slecht te zien is aan een Etrex), maar ik geloof niet dat je er door neerstort.
puffin-team Geplaatst 23 april 2008 Geplaatst 23 april 2008 Een oud draadje al maar ik ben benieuwd of er nog nieuwe ervaringen zijn op dit gebied. Ik heb zelf m'n GPS al een aantal keer als handbagage meegenomen zonder enig probleem maar ik heb nu een verhaal van iemand gelezen wiens GPS en radio in Dubai door de douane was ingenomen. Hij zou 'm in Sydney terugkrijgen maar dat is nooit gebeurd. Het verhaal was een "recente vluchtervaring" op vliegtarieven.nl. Ik zou m'n GPS en PDA niet graag kwijtraken en twijfel nu tussen handbagage of ruimbagage. Wat vinden jullie?
smeule Geplaatst 23 april 2008 Geplaatst 23 april 2008 Een oud draadje al maar ik ben benieuwd of er nog nieuwe ervaringen zijn op dit gebied.Ik heb zelf m'n GPS al een aantal keer als handbagage meegenomen zonder enig probleem maar ik heb nu een verhaal van iemand gelezen wiens GPS en radio in Dubai door de douane was ingenomen. Hij zou 'm in Sydney terugkrijgen maar dat is nooit gebeurd. Het verhaal was een "recente vluchtervaring" op vliegtarieven.nl. Ik zou m'n GPS en PDA niet graag kwijtraken en twijfel nu tussen handbagage of ruimbagage. Wat vinden jullie? In de handbagage heb ik nooit problemen gehad.
Track_leader Geplaatst 23 april 2008 Geplaatst 23 april 2008 ik reis veel als in veel voor mijn werk en regelmatig gaat mijn GPS mee, en altijd mijn PDA nooit problemen gehad. Niet in Dubai, niet in de USA en niet in EMEA.....
keesenanita Geplaatst 23 april 2008 Geplaatst 23 april 2008 Ik heb de gps in maart nog meegenomen (Spanje) in de handbagage, wel uitgezet. In het vliegtuig stond ie gewoon aan. Wel netjes in de tas laten zitten in het bakje bij de detectiepoortjes. Ik moest hem wel even uit de tas halen maar er werd verder niets over gezegd en mocht gewoon mee. Ik had het idee dat ze die dingen wel vaker zagen. Succes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden