Spring naar bijdragen

Handleiding Geocachen voor beginners


Aanbevolen berichten

De reden is simpel. Op dit moment ligt de Kunst van het Vinden bij de uitgever. Vermoedelijk begin maart wordt de Kunst van het vinden als boek uitgegeven. Daartoe moeten natuurlijk alle gratis bronnen verdwijnen en dus heb ik geocaching.nl gevraagd de link te verwijderen.

 

De betaalsite is een site waar je 10 euro betaalt om het bestand te downloaden en blijft slechts bestaan totdat de boekvorm uitkomt.

 

 

 

Overigens was niet gevraagd de link te verwijderen van het boekwerkje van Vinnie maar men heeft die ook verwijderd.

 

 

 

Haak.

 

 

Ha ik snap het.

 

Ik wist dat je met een boek bezig was, alleen niet dat het "De kunst van het vinden" was.

 

Gewoon een stukje oud Hollandse handelsgeest dus. :thumbup: niks mis mee hoor.

 

Wat ik er wel jammer aan vind, is, dat een stukje prima informatie voor de beginnende cacher, wat voor iedereen bereikbaar was, nu niet meer vrijblijvend beschikbaar is.

 

Een boek over Geocachen kan natuurlijk een prima aanvulling zijn, maar een "simpele (basis) handleiding voor de beginnende cacher" naast de bestaande regels, als gratis informatie op de site pagina was / is m.i. niet verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, en ik sta er ook niet verkeerd tegenover om straks een keer iets verkorts te schrijven maar eigenlijk denk ik dat er meer dan genoeg informatie te vinden is op internet en dit forum maar het zoeken lijkt soms te veel werk. Nou in dat geval kan men gewoon het boek kopen :thumbup:.

 

Maar TP als jij mij jouw mailadres stuurt heb ik hier nog wel een versie voor je hoor.

 

 

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, en ik sta er ook niet verkeerd tegenover om straks een keer iets verkorts te schrijven maar eigenlijk denk ik dat er meer dan genoeg informatie te vinden is op internet en dit forum maar het zoeken lijkt soms te veel werk. Nou in dat geval kan men gewoon het boek kopen :).

 

Maar TP als jij mij jouw mailadres stuurt heb ik hier nog wel een versie voor je hoor.

 

 

 

Groeten Haak.

 

 

Dank je Ronald :thumbup: je hebt PM.

In de Powerpoint presentatie zitten overigens ook veel bruikbare dingen voor Anne d'r spreekbeurt. (die komt er weer makkelijk vanaf, haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kapitein Haak veel succes met het uitgeven van je boek.smiley_newspaper.gif Dat ie maar flink gekocht gaat worden! :thumbup:

En bedankt dat we zolang vrij gebruik van al je verzamelde gegevens konden maken.

bewerkt door kipchen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De powerpoint presentatie is erg mooi. Wij zijn nog groentjes. (we zijn net zondag voor het eerst met iemand mee geweest en nu vreselijk besmet... :thumbup: , hoe snel kan het gaan) en de presentatie geeft veel informatie en ziet er mooi en leesbaar uit.

 

Ik wacht nu met smart op het boek. Ligt het straks gewoon in de boekhandel of is het via internet te bestellen?

 

Groetjes, Monique

bewerkt door Uitvinders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou handig zijn als dan ook de verwijzingen van de frontpage worden verwijderd.

 

Overigens wel een idee om weer een freeware handleiding te gaan ontwikkelen en deze te publiceren. Ik geloof in opensource en denk dat dit soort handleidingen gebaat is bij veel, en gecontroleerde, input van een ieder. Het zou een mooie project zijn op een wiki! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou handig zijn als dan ook de verwijzingen van de frontpage worden verwijderd.

 

Overigens wel een idee om weer een freeware handleiding te gaan ontwikkelen en deze te publiceren. Ik geloof in opensource en denk dat dit soort handleidingen gebaat is bij veel, en gecontroleerde, input van een ieder. Het zou een mooie project zijn op een wiki! :thumbup:

Volgens mij is het begin er al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou handig zijn als dan ook de verwijzingen van de frontpage worden verwijderd.

 

Overigens wel een idee om weer een freeware handleiding te gaan ontwikkelen en deze te publiceren. Ik geloof in opensource en denk dat dit soort handleidingen gebaat is bij veel, en gecontroleerde, input van een ieder. Het zou een mooie project zijn op een wiki! :thumbup:

Volgens mij is het begin er al.

 

Yep,

 

maar dat is een slangenkuil.... er zijn daar mensen die niet willen dat er te veel exposure is. zonder overleg worden dingen weg gehaald. maar het is wel een goede start.

 

oja dit topic kan nu ook wel uit de vastgezet status gehaald worden nu de handleiding commercieel is. Er is immers niets meer te downloaden, misschien verplaatsen naar te koop aangeboden :)B);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang leve Open Source...

 

Is er al een alternatieve versie in de maak zodat n00bs weer gewoon kostenloos aan de slag kunnen..

 

-ik hoop het boek wel te kopen.. Is een leuk uitleen / weggeef item voor dreuzels die zich afvragen wat ik toch doe met die rare telefoon in het bos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-ik hoop het boek wel te kopen.. Is een leuk uitleen / weggeef item voor dreuzels die zich afvragen wat ik toch doe met die rare telefoon in het bos

 

Gewoon zeggen dat je boomchirurg bent. Werkt iedere keer. :thumbup:

 

Ben wel benieuwd naar het boek. Neemt Karel Kraak het mee ter inzage op het Wijchens Paas Event?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wil .nl hier straks wel reclame maken voor de verkoop in de goodiesshop. En dat de links er vandaar nog staan.

 

 

 

Haak.

Nog niet zo lang geleden werd hoog van de toren geblazen omdat een geocacher commercieel bezig was. In het forum werd dat, wat maar naar commercie neigde, neergesabeld.

Als ik bij Kapitein Haak op het linkje "Beginnershandleiding De kunst van het vinden" klik, kom ik toch op een site die verdacht veel op commercie lijkt. En daarnaast de wens/hoop dat .nl reclame gaat maken.

Wordt hier soms met 2 maten gemeten? Van mij mag het allemaal, maar dan "gelijke monniken gelijke kappen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wil .nl hier straks wel reclame maken voor de verkoop in de goodiesshop. En dat de links er vandaar nog staan.

 

 

 

Haak.

Nog niet zo lang geleden werd hoog van de toren geblazen omdat een geocacher commercieel bezig was. In het forum werd dat, wat maar naar commercie neigde, neergesabeld.

Als ik bij Kapitein Haak op het linkje "Beginnershandleiding De kunst van het vinden" klik, kom ik toch op een site die verdacht veel op commercie lijkt. En daarnaast de wens/hoop dat .nl reclame gaat maken.

Wordt hier soms met 2 maten gemeten? Van mij mag het allemaal, maar dan "gelijke monniken gelijke kappen".

 

 

 

De wens? waar lees je dat ik die wens zou hebben dan? Ik geef een mogelijke reden waarom die links er staan. (nog) Oh en over commercie, ik had ook de naam van mijn bedrijf kunnen noemen als één der verkooppunten maar ik noemde de goodiesshop. Overigens laat ik het boek persoonlijk uitbrengen en de prijs op de site waarop jij nu kijkt is weg zodra het boek uit is. En inderdaad je moet nu betalen voor wat een ander voor je gemaakt heeft, vreemd he.

 

 

 

Als er iemand voorstander is van gelijke kappen dan ben ik dat. Ik heb in dit draadje alleen maar gereageerd op vragen kortom ik heb dit geenzins gebruikt/misbruikt om reclame te maken dus graag geen stemmingsmakerij heer bitte.

 

 

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...