Spring naar bijdragen

Handleiding Geocachen voor beginners


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Zo lieve mensen.

 

Vaak is er om gevraagd, maar in de handleiding is nu een speciaal hoofdstuk over GSAK toegevoegd.

Echter dan moet ie wel van onderstaande site gedownload worden want de link op geocaching.nl moet nog worden bijgewerkt door de beheerders.

 

Veel plezier met 16 extra pagina's GSAK.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels ook weer vie geocaching.nl te downloaden in de geupdate versie.

Mijn dank hiervoor.

 

Groeten Haak.

Bij de volgende update graag bij de webcamcaches hetzelfde verhaal als bij de virtuelen :crybaby: Ook webcamcaches worden sinds november 2005 niet meer goedgekeurd.

alleen fysieke caches worden nog goedgekeurd. Dus caches waar daadwerkelijk een cache te vinden is in een doosje dat minimaal een logboek als inhoud heeft.

 

Hetzelfde geldt voor de zogenaamde earthcaches, maar die heb je er niet tussen staan.

 

Misschien dat je het verhaal over het indienen van de cache en dat de reviewer hem meestal binnen 24 online zet, iets kunt veranderen.

 

Geocaching.com stelt dat een cacheaanvrager binnen 72 uur een bericht mag verwachten van een reviewer, met de mededeling dat de reviewer in ieder geval notitie van de cache heeft genomen en/of er mee bezig is :no: Mag verwachten, wil niet zeggen dat het een must is. Het is immers allemaal vrijwilligerswerk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kruimel.

 

Ik heb de voorgestelde wijzigingen aangebracht, echter ik kan pas vanavond op mijn site he bestand aanpassen.

Verder is het zo dat op geocaching.nl een link staat binnen hun eigen site, kortom ze downloaden mijn bestand en zetten dat in de site. Dit houdt in dat zij pas een ge update bestand hebben als ze het dan weer downloaden.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kruimel.

 

Ik heb de voorgestelde wijzigingen aangebracht, echter ik kan pas vanavond op mijn site he bestand aanpassen.

Verder is het zo dat op geocaching.nl een link staat binnen hun eigen site, kortom ze downloaden mijn bestand en zetten dat in de site. Dit houdt in dat zij pas een ge update bestand hebben als ze het dan weer downloaden.

 

Groeten Haak.

 

Prachtig, Kaptein Haak.

Ik heb er een boekwerkje van gemaakt.

Heel leesbaar. Bedankt !!

 

Lidy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Mooi stukje werk, ik zal het eens aandachtig door lezen.

 

Alleen viel hier mijn oog op:

 

De GPS ontvangers kunnen, als ze minimaal het signaal van 3 satellieten ontvangen, de plaats van de ontvanger op de aarde bepalen. Als er 4 of meer signalen worden ontvangen kan, bij geschikte GPS apparaten, zelfs de hoogte en/of luchtdruk worden vastgesteld.

 

Dit doet vermoeden dan een GPSr de luchtdruk kan bepalen als deze maar een goede ontvangst heeft van 4 of meer satellieten.

Dit is echter niet correct.

Om de luchtdruk te bepalen heb je een apparte sensor nodig.

En of je nu wel of geen signaal ontvangst van satellieten hebt is dan niet belangerijk.

De juiste luchtdruk geeft een GPSr met zo'n luchtdruksensor altijd weer.

 

 

wat is dit voor forum zo onoverzichtelijk :thumbdown::thumbdown: als moderator van het nederlandse samewerkings instituut voor technise wetenschappers is dit een a zakelijk forum met onervaren moderators probeer via *** teveel eer voor deze site om een link te showen ****wat echte forum downloads te bekijken het is voor dedze moderators wel dringent nodig .

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stukje werk, ik zal het eens aandachtig door lezen.

 

Alleen viel hier mijn oog op:

 

De GPS ontvangers kunnen, als ze minimaal het signaal van 3 satellieten ontvangen, de plaats van de ontvanger op de aarde bepalen. Als er 4 of meer signalen worden ontvangen kan, bij geschikte GPS apparaten, zelfs de hoogte en/of luchtdruk worden vastgesteld.

 

Dit doet vermoeden dan een GPSr de luchtdruk kan bepalen als deze maar een goede ontvangst heeft van 4 of meer satellieten.

Dit is echter niet correct.

Om de luchtdruk te bepalen heb je een apparte sensor nodig.

En of je nu wel of geen signaal ontvangst van satellieten hebt is dan niet belangerijk.

De juiste luchtdruk geeft een GPSr met zo'n luchtdruksensor altijd weer.

 

 

wat is dit voor forum zo onoverzichtelijk :thumbdown::yes: als moderator van het nederlandse samewerkings instituut voor technise wetenschappers is dit een a zakelijk forum met onervaren moderators probeer via *** teveel eer voor deze site om een link te showen **** wat echte forum downloads te bekijken het is voor dedze moderators wel dringent nodig .

Voor een ervaren forumgebruiker zou je dan toch ook moeten weten dat je niet een draadje dat over iets anders gaat hiermee moet bevuilen maar dan een nieuw draadje moet starten.

 

Groeten Haak. :thumbdown:

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is dit  voor forum zo onoverzichtelijk  :thumbdown:  :thumbdown: als moderator van het nederlandse samewerkings instituut voor technise wetenschappers is dit een a zakelijk forum met onervaren moderators probeer via *** teveel eer voor deze site om een link te showen **** wat echte forum downloads te bekijken het is voor dedze moderators wel dringent nodig  .

Ik heb het advies gekregen om de troll niet te feeden. Ik heb je al geantwoord in een andere topic.

Daar was ik vergeten wat Haak hier al duidelijk meldt.

 

Je onovertreffelijke ervaring is niet te merken aan je crospposting en je offtopic reply.

 

Ik wil niet muggezifterig overkomen, maar lees de forumregels toch nog maar eens een keer door. In al uw ervarenheid moet u niet denken dat ze op u niet van belang zijn.

 

Let dan vooral op:

 

Offtopic

Crossposten

Flamen

 

 

Bij deze hebt u 14 dagen schrijfcontrole aan uw ervaren broek, uitgedeeld door uw onervaren collega. Dat betekent dat uw geposte berichten 14 dagen lang gemoderereerd worden door een onervaren moderator en door dezelfde onervaren moderator pas gepost worden als hij in zijn onervarenheid denkt dat het bericht door de beugel kan.

Herhaling betekent een een vroegtijdige beïndiging van uw lidmaatschap.

 

Hartelijke Groeten

 

Kruimeldief

Onervaren modje van dit zo beroerde forum.

 

EDIT:

 

Na het lezen van zijn derde bericht is de man met al zijn ervaring verbannen.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...