Spring naar bijdragen

Handleiding Geocachen voor beginners


Aanbevolen berichten

  • 5 months later...
ReizenReizen

Inmiddels heeft de beginnershandleiding een kleine update ondergaan. Dit kwam vooral omdat iemand me mailde met de melding dat het niet meer up to date zou zijn.

Na het vanmorgen gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat het nog wel up to date was. Ik heb wel wat kleine zaken toegevoegd, deels door de discussies die regelmatig op ons forum voorbij komen en deels doordat bijvoorbeeld TopoNL uit is gekomen.

 

De PDF in boekjesvorm is echter niet ge update en bevat dus nog het oude, wel up to date, bestand. Note, ik heb die versie niet zelf gemaakt, die is gemaakt door Team Gelaen. Misschien willen zij dit met het nieuwe bestand nogmaals doen?

 

Veel plezier voor de lezers gewenst.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geweldig! :thumbup:

Heb met interesse het verhaal over GSAK gelezen en besloten de proef op de som te nemen. Dus de gebruiksaanwijzing geprint, mijn pda uit de kast gehaald en afgestoft, de instructies gevolgd en uiteindelijk het "cache"bestand op de SD-kaart van mijn pda gekregen. Tot zover is alles duidelijk.

Maar dan? :huh: Hoe kan ik bij die info komen en het lezen? Heb ik daar ook een programmaatje voor nodig en zo ja welk? Hier zwijgt het boekje nog(?) stil.

Maar als het allemaal gaat lukken heb ik er als newbie dus een hoop van geleerd! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geweldig! :thumbup:

Heb met interesse het verhaal over GSAK gelezen en besloten de proef op de som te nemen. Dus de gebruiksaanwijzing geprint, mijn pda uit de kast gehaald en afgestoft, de instructies gevolgd en uiteindelijk het "cache"bestand op de SD-kaart van mijn pda gekregen. Tot zover is alles duidelijk.

Maar dan? :huh: Hoe kan ik bij die info komen en het lezen? Heb ik daar ook een programmaatje voor nodig en zo ja welk? Hier zwijgt het boekje nog(?) stil.

Maar als het allemaal gaat lukken heb ik er als newbie dus een hoop van geleerd! ;)

Hoi Knijn.

 

Ik neem aan dat je bedoelt het deel waar het gaat om alle caches op je PDA te zetten.

In dat geval heb jij dus nu een HTML file op je PDA of de SD kaart geplaatst. En die open je door dubbelklikken van de indexfile of vanuit de Internet Explorer.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geweldig! :thumbup:

Heb met interesse het verhaal over GSAK gelezen en besloten de proef op de som te nemen. Dus de gebruiksaanwijzing geprint, mijn pda uit de kast gehaald en afgestoft, de instructies gevolgd en uiteindelijk het "cache"bestand op de SD-kaart van mijn pda gekregen. Tot zover is alles duidelijk.

Maar dan? :huh: Hoe kan ik bij die info komen en het lezen? Heb ik daar ook een programmaatje voor nodig en zo ja welk? Hier zwijgt het boekje nog(?) stil.

Maar als het allemaal gaat lukken heb ik er als newbie dus een hoop van geleerd! ;)

Hoi Knijn.

 

Ik neem aan dat je bedoelt het deel waar het gaat om alle caches op je PDA te zetten.

In dat geval heb jij dus nu een HTML file op je PDA of de SD kaart geplaatst. En die open je door dubbelklikken van de indexfile of vanuit de Internet Explorer.

 

Groeten Haak.

 

 

Hm. Dan is er toch iets niet goed gegaan. Krijg alle html-codes en foutmeldigen te zien, dus ergens zal ik wel weer iets verkeerd hebben gedaan. :huh:

Bedankt in ieder geval!

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Tja, ik kom net sinds een paar dagen op deze site met het forum. Van bovenstaand corrspondentie schrok ik wel even, desalniettemin terecht naar mijn mening ***Edit-ging over pagina 3, draadje was nog niet aan het eind, mijn excuus..***. Ik ben niet helemaal maagdelijk in het gps gebruik en kan enkel lof spreken over Kapitein Haak. Je inleiding over het geocachen heeft voor mij veel vragen beantwoord. De hele info is goed beschreven en in een juiste volgorde, echter als ik iets moet/mag zeggen, had ik lang een vraag over wat nu eigenlijk goodies zijn. Later werd dit wel aangehaald, misschien het stukje iets naar voren halen. Maar ach, het blijft dan muggezifterij... :-)

 

Ik hoop mijn weg hier een beetje te vinden en dat ik er een leuke hobby aan over mag houden..!

:thumbup:

bewerkt door Smok3y
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop mijn weg hier een beetje te vinden en dat ik er een leuke hobby aan over mag houden..!

:thumbup:

Dat zal wel loslopen, Smok3y! :no:

 

Maar houd er wel rekening dat deze hobby zomaar kan omslaan in een of andere vorm van verslaving. :no:

In ieder geval welkom op het forum! :)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop mijn weg hier een beetje te vinden en dat ik er een leuke hobby aan over mag houden..!

:thumbup:

Dat zal wel loslopen, Smok3y! :no:

 

Maar houd er wel rekening dat deze hobby zomaar kan omslaan in een of andere vorm van verslaving. :no:

In ieder geval welkom op het forum! :)

 

Dank u!

Andere vorm van verslaving...????

Heb meerdere hobbies, duiken (ben instructeur) en een fervent betonliefhebber, oftewel bunkertjes/verdedigingswerken bekijken. Dit doe ik nu met behulp van gps en oude/nieuwe kaarten.

Na het zoeken hiervoor kwam ik eigenlijk hierop terecht. Dit lijkt me ook erg leuk om met de familie te doen. Echter wel het een en ander voorbereiden en wat verder verdiepen in de materie. We zullen eens kijken waar we beginnen moeten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 7 months later...

Ik gaf mijn dochter de tip (voor haar spreekbeurt) om "de kunst van het vinden" eens na te lezen.

 

Nu blijken de links op de Geocachepagina niet meer te werken? :thumbup:

Via de link in het profiel van Haak, kwam ze op een betaalsite terecht?? :lol1:

Hoe zit dat? Hoe werkt dat? en vooral...wat kost dat?? :P

 

edit - oops, niet goed gekeken, ik zie het al: ca 750 sec. downloaden a 80 eurocent per minuut. Das, eehh... 12,5 x 80 is eehh...10 euro-

(nou snap ik ook ineens waarom die link op de cachepagina blijkbaar niet meet werkt)

 

mmmm...volgens mij heb ik de laatste "niet-commerciele" versie nog wel ergens op mijn vorige computer staan.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beide links werken zelfs niet meer :thumbup:, staat toch wat slordig voor de beginnende geocacher.

Gaat dus om: "Handleiding Geocaching" en "Een schat aan ideeën" op de frontpage!

Ik zag op de betaalsite ergens een bedrag van 10 euro staan?

 

Mike

Nightfire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden is simpel. Op dit moment ligt de Kunst van het Vinden bij de uitgever. Vermoedelijk begin maart wordt de Kunst van het vinden als boek uitgegeven. Daartoe moeten natuurlijk alle gratis bronnen verdwijnen en dus heb ik geocaching.nl gevraagd de link te verwijderen.

 

De betaalsite is een site waar je 10 euro betaalt om het bestand te downloaden en blijft slechts bestaan totdat de boekvorm uitkomt.

 

 

 

Overigens was niet gevraagd de link te verwijderen van het boekwerkje van Vinnie maar men heeft die ook verwijderd.

 

 

 

Haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...