Spring naar bijdragen

Handleiding Geocachen voor beginners


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Goedweerloper,

 

Ik leg geen standaarden op, en als het zo overkomt dan verbrand ik het boekje en begin ik opnieuw.

 

Het is een ideeen boekje, niets meer en niets minder.

 

Een klein misverstandje dus. Misgrijpend lezen zullen we maar zeggen.

Dan kan ik dus toch doorgaan met mijn lekker ongecompliceerde wandelcache met 'standaard' waypointvragen en fotoherkenning. En met WWW 5, waar ik niets over ga weggeven behalve dat er geen scouting technieken in voorkomen en ook geen contente mennekes :lol:

 

Dan geef ik hierbij nog een verdiende :crybaby: voor die handleiding. Misschien komen er wel een paar topcaches uit. Zolang het niet mensen ontmoedigt (zoals mij ruim een uur geleden) vind ik het een goed idee om de kwaliteit van caches te verhogen. Verbrand de lijst zeker niet! Misschien ergens in de tekst verwerken dat niet alles moet o.i.d.

 

EDIT: en ik hoop dat er toch een logje van Vinnie1 gaat komen. Dat zal wel lukken, want WWW 4 wordt een stapje beter dan WWW 1 en ook daar lees ik een positief logje :lol1:

 

EDIT 2: (zie postje van Vinnie1 hieronder)

:blush: Zoiets. Meer uitleg is dan niet nodig.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedweerloper,

 

Zoiets als:´ Het boekje heeft niet de pretentie compleet te zijn of aan te geven wat goed en wat slecht is`

 

Dit is trouwens een quote uit het voorwoord van het boekje.

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Vinnie,

 

Leuk boekje en het enthousiasme van jouzelf spat eruit. Klasse!  :crybaby:

Zou je nog iets willen aanvullen, denk dan eens aan: proeflopers!!

 

Groetjes, Fangorn

 

Goed idee!

 

Misschien toevoegen aan dat hoofdstukje 'Een laatste check'.

 

Bijvoorbeeld:

- Het is heel belangrijk dat de waypoints goed zijn uitgepeild. (En tips geven hoe je dat kunt doen)

- Reken alles goed na. Als je niet MVDWOA volgt of andere standaard rekenregels (tussen haakjes!) dan misschien uitleg geven.

- Zelf een keer de cache proeflopen, anderen de cache laten proeflopen. En pas als alles klaar is.

 

EDIT: postje iets duidelijker gemaakt.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk boekje! :crybaby: Ik ben helaas niet zo handig dat ik een fraaie opbergplaats voor in de grond of wat dan ook in elkaar kan zetten.

 

Ik zie vaak dat houten bekistingen vol met water staan nadat het flink geregend heeft. De cache blijft dan wel gelukkig van binnen droog, maar het is niet zo lekker om deze uit een kist vol met water te moeten vissen. Mijn tip is dan ook om in de onderkant enkele afvoergaten te boren zodat het water kan weglopen in de grond. Is dat wat voor in het boek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat de site eruit ligt :crybaby:

Zal een ministoring zijn geweest want ik heb even gekeken nu net, (zag dit postje net pas) maar de site werkt gewoon.

 

@Vinnie

Ik wens je heel erg veel succes met dit boekje en weet zeker dat het wat bijdraagt tot het geheel.

 

@Diverse suggesties

De handleiding van Vinnie gaat feitelijk over puzzels en opdrachten, correct me if i am wrong Vinnie.

Ik kan me dus goed voorstellen dat gaten in de cachebox en laatste check mogelijk niet binnen het onderwerp van zijn boekje passen. Maar daar moet Vinnie maar even over beslissen.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier werk de link nog steeds niet. Krijg zowel in firefox als in ie de melding: "kan de server niet vinden".

Ik heb wel gezien dat "Een schat aan ideën" ook via de voorpagina van geocaching.nl te downloaden is. Eerste indruk: Ziet er goed uit! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier werk de link nog steeds niet. Krijg zowel in firefox als in ie de melding: "kan de server niet vinden".

Ik heb wel gezien dat "Een schat aan ideën" ook via de voorpagina van geocaching.nl te downloaden is. Eerste indruk: Ziet er goed uit! :crybaby:

Nogmaals getest hij doet het echt dus moet iets aan jouw kant zijn. Zijn er nog meer mensen die problemen met de link hebben?

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

complimenten voor de beide boekjes. Wij zijn net begonnen met geocachen, en beide boekjes beantwoorden voor beginners zoals ons een hele hoop vragen die we hadden. Het maakt ons enthousiasme alleen nog maar groter.

 

heel erg bedankt voor alle moeite die jullie er in stoppen (en natuurlijk ook bedankt voor alle forumleden die zo geduldig alle nieuwelingen op weg helpen :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vinnie1 en ook kapitein Haak,

 

Ik heb beide boekjes doorgelezen en ik vind ze prima. :) Ze voegen zeker iets toe. Vooral in het boekje van Vinnie waarin hij de verschillende technieken beschrijft. We hebben tijdens het cachen al met een paar van deze technieken kennis mogen maken. Nu hebben we het geluk dat onze kinderen op scouting zitten en ons hierbij goed hebben kunnen helpen. Ik kan me voorstellen dat met behulp van beide boekjes het cachen wat "gemakkelijker"wordt.

Ik wil alleen nog opmerken dat er bij Vinnie als maakdatum 2005 vermeld wordt, het lijkt mij dat dit 2006 moet zijn. ( lekker belangrijk [:lol1:].

 

Groetjes Corrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, ja, ja 2005 moet 2006 zijn. Maar dat was expres gedaan, om te checken of jullie niet aan het misgrijpend lezen waren. ;-)

 

Maar toch bedankt voor de diverse tips. Ik zal ze in versie twee meenemen.

 

@tuurontour

Water is inderdaad een probleem. Die gaten gaat dat niet oplossen. Het regenwater kan dan immers weg... Maar het grondwater komt er dan makkelijker in. De ideale opbergplaats ken ik dus nog niet, en ik houd me dus aanbevolen voor elk idee hiervoor. Immers er is geen grotere afknapper dan een natte vieze cache.

 

@ Aragorn.

Proeflopers, helemaal mee eens. Ik dacht alleen dat Haak dat in zijn boekje al had behandeld. Ik zal het even checken. En anders neem ik het in mijn versie op. Alleen niet te uitgebreid, het valt net op de grens van waar het boekje over gaat.

 

@All

Bedankt voor de leuke reacties. Ik begrijp dat er behoefte is aan "een schat aan ideeen" en dat doet me goed. ;-)

 

Ik merk ook dat er mensen zijn die opmerkingen en aanvullingen hebben op het boekje. Ik zal daarom een draadje openen waar je dit commentaar kwijt kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na het lezen van dit boekje is de hemelpoort voor me open gegaan..... :) ..zo leer je nog eens wat..en heb je iets aan dit boekje dan wel niet voor het leggen maar aan het vinden van een cache........

bewerkt door Toolief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...