Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de waarschuwing, ik heb er dan ook een extra holster van amper 1 euro bijgekocht. En het veertje in de knop is behoorlijk strak. Nog geen problemen ondervonden. Enne....handig om er iets in hout mee te branden?????? :ph34r::rolleyes:

Inderdaad, de knop is strak maar niet strak genoeg als er een fles fris van 1 liter in je rugzak tegen botst blijkbaar.

Daarnaast, handig is ie niet, gaatje branden doet ie goed en grondig :blush:

Greetz, Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Omdat ik niet exact weet hoe lang de lamp op 1 batterij brand, heb ik totaal 4 batterijen besteld die dus in de dual-lader opgeladen moeten worden.

 

Gisteren werd ik bij thuiskomst verrast met een in totale duisternis gehulde woonwijk (Jasonpark, Hillegersberg, Rotterdam)

Dit heeft geduurd van half 5 's middags, tot ca half 3 's nachts

Mijn Trustfire, die ik al geruime tijd in gebruik heb en al geruime tijd niet opgeladen, boodt uitkomst.

 

Zodanig opgesteld, dat hij het gehele keukenplafond verlichtte, gaf dit zoveel indirect licht, dat in de stand "full" de keuken ruim voldoende verlicht was om te kunnen koken etc.

Na een kleine 3 kwartier in "full" kon voor het eten en overig gebruik van de keuken worden overgeschakeld op "medium"

In die stand heeft de lamp ca. 2 uur gebrand, totdat ik hem heb uitgezet. (in de kamer hadden we gezellig kaarsverlichting)

 

In die periode werd de lamp "matig warm" m.a.w. hij wordt wel warm, maar kan nog normaal vastgehouden worden.

Hierna was de lamp overigens nog lang niet leeg.

 

Mijn ervaring bij nachtcaches is overigens dat je bij het afleggen van de etappes tussen de wpt's zo min mogelijk licht aan hebt.

Je ogen wennen sneller aan de duisternis met heel weinig licht.

Alleen op die plaatsen waar het strikt noodzakelijk is meer licht gebruiken.

De lamp op Full is daarbij zelfs vaak "overkill"

Vermijd zoveel mogelijk dat je zelf in het licht kijkt, ook niet indirect.

Je ogen moeten anders veel te lang weer aan het donker wennen.

Direct in de lamp kijken in de stand full is zeker niet handig, je ziet dan het eerste kwartier niets meer in het donker.

 

Ga er een beetje economisch mee om en je doet echt uren met 1 batterij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoihoi

 

buiten de links om is er ook iemand die de zaklamp heeft gekocht. 25 euro is niet duur maar wel als het niks is

Niks is het zeker niet, daar brandt :lol: Maglite zijn naam niet aan. Wanneer ik nog geen degelijke zaklamp zou hebben zou ik deze zondermeer direct kopen via Ibood. Voor de gewone 3D Maglite betaal je ook €25 in de aanbieding.

Maar er is meer te koop voor dat geld, je betaalt ook wel een beetje voor de naam. Het gaat om snel beslissen, dat kan alleen vandaag dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind 25 euro voor een zaklamp met "slechts" 83 Lumen, veel te veel geld.

Ongeacht het merk of de uitvoering.

Er zijn voor dat bedrag en veel goedkoper, legio alternatieven, die veel meer licht geven.

 

Mijn advies: niet kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn voor dat bedrag en veel goedkoper, legio alternatieven, die veel meer licht geven.

 

Please, roep maar.

En dat bedoel ik serieus.

Ik zit op allerlei hongkomgsites tte kijken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Gaat mijn eerste kleine worden, heb nu nog een mag3D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sku_14156_1_small.jpg

 

Deze is een SSC Led met 180 Lumen, ook in een oerdegelijke geanodiseerde alu behuizing, die ook 3*AAA gebruikt.

 

Verschil met Magled? ruim 2 maal zoveel Lumen, maar kost slecht 9 euro (ongeveer)

 

 

Er is nog een ander (beter) alternatief wat amper 17 euro kost.

sku_17401_1_small.jpg

Deze heeft ook een Cree led van 230 Lumen en door gebruikmaking van verschillende adapters, kunnen er 4 verschillende types batterijen in (o.a. 3*AAA)

 

Deze:

sku_18627_1_small.jpg

is weliswaar "maar" 95 Lumen, maar kost ook amper een tientje, en er gaan 2 AA batterijen in (handig, want die heeft iedereen natuurlijk ruim op voorraad)

Is ook oerdegelijk en heeft een handzaam formaat.

 

De al eerder genoemde 800 en 900 Lumen lampen van Trustfire e.a kosten ook vanaf 20 euro, als je niet bang bent voor een "vreemd" batterijformaat (18650 accu)

 

Ik ben met je eens, het is heel wat zoekwerk, en dat kan ik niet voor je doen, daarvoor spelen persoonlijke voorkeuren teveel mee.

 

Overigens kun je bij DX sorteren op aantal Lumen, soort batterij, soort led etc.

 

De hierboven getoonde lampen kun je vinden door in de afbeeldings URL even naar het SKU nummer te kijken en daar op te zoeken.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand enig idee hoe lang het laden van deze http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26249 accu's ongeveer duurt?

 

Je hebt batterijen gekocht van 3000 mAh

De oplader die je hebt gekocht heeft eeen output van 1000mAh*2

 

Heel grof gezeghd, kun je stellen dat het vermogen van je batterijen gedeeld door het vermogen van je oplader = 3000 / 1000 = 3

 

Dat zou betekenen dat je oplader ongeveer 3 uur nodig heeft voor het volledig opladen van 1 of 2 lege batterijen.

In de praktijk blijkt dat het ongeveer 20% langer duurt, dus ga maar uit van ca. 3,5 uur oplaadtijd.

 

Of je er 1 of 2 batterijen in stopt maakt in tijd niet uit. Het opgegeven vermogen wordt afgegeven per kanaal.

 

Dit is een tabelletje uit de gebruiksaanwijzing:

 

1600 mAh - 1.9 hours

1800 mAh - 2.1 hours

2000 mAh - 2.4 hours

2200 mAh - 2.6 hours

2400 mAh - 2.9 hours

2800 mAh - 3.4 hours

3000 mAh - 3.7 hours

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heya Camo.

 

Bedankt.

 

2 ervan had ik al op het lijstje van me (bovenste en onderste) de middelste nog niet. Zat dus toch wel goed bezig.

 

Wat ik vaak lastig vind is om de betterijduur te vinden van die dingen, staat er niet altijd bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt ook.

Vaak staat er een regeltje bij over "runtime" ~1 hr. (manufacturer rated) of zoiets.

Dat blijkt vaak een voorzichtige schatting. waarbij men doorgaans is uitgegaan van een gemiddelde batterij (2400 mAh).

 

deze regel is al duidelijker:

 

Circuitry: 1800mA Current Output, Digitally Regulated

er wordt dan 1800 mAh aan de led afgegeven wat betekent, dat je met een batterij van 1800 mAh (theoretisch) ongeveer een runtime van 1 uur hebt, maar als je een batterij van 3000 mAh hebt er dus ruim anderhalf uur mee doet.

 

DIT is dus een geweldige zaklamp voor de prijs die je er voor moet neerleggen.

 

Wel een 18650 accu, maar het circuit is zodanig opgebouwd, dat de lamp maar 800 mAh verbruikt terwijl hij toch 230 Lumen mooi helder wit licht produceert.

 

Dat betekent, dat je er met de tegenwoordig verkrijgbare 3000 mAh accu zowat 4 uur mee doet.

Omgerekend kost de lamp iets van 13,5 euro ofzo.

 

Van mij worden die Ledlensers, Fenixen, Maglites en noem ze maar op echt niet rijk. Die worden in dezelfde landen met dezelfde onderdelen gemaakt en daar mag je alleen voor het merk wat erop staat dan 500% meer betalen. Ja...merkengeilheid wordt duur betaald.

Wie dat doet, is een dief van z'n eigen portemonnee.

 

Maar ik val in herhaling

bewerkt door Camo Crew
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik val in herhaling

Nee hoor.

Je gaf me de laatste info die ik nodig had, nl de berekening. Ik wist wel hoe naar mAh te rekenen, maar ik zag vaak de output van die lamp niet. Zag wel 800mA staan, maar dat leek me zo weinig. Maar dat klopt dus wel.

Ik weet wat mijn lamp gaat worden.

bang for Bux.

 

p.s. welke accu's heb jij erin? als je deze dus hebt.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb DEZE in gebruik.

Even gelezen, maar er zijn wel wat cons. Staan ook alternatieven in. Afijn, ik neem de suggestie wel mee.

Ik zie net dat ze voor hetzelfde geld protected trustfires hebben, wel 2400mAh, maar ja van die van 3000 wordt ook gezegd dat ze dat niet halen. Dus verschil wordt klein dan.

Kan dit spul in een normale lader? (ik hou je wel bezig zo).

 

Van wat is het lensje gemaakt? glas?

en dat reflectortje? Alu?

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...