Spring naar bijdragen

Waar laat je je spullen?


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Nu heb ik deze topic gelezen

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=587&st=0

 

en zit ik toch nog met een vraag aangezien sommigen wel heel veel meenemen...

 

HOE neem je dat allemaal mee?

 

Rugzak, jas met 20 zakken of gaat er een bolderkar mee?

Creatief als ik ben wil ik iets gaan maken wat een beetje tussen rugzak en bodywarmer in zit (dus voor en achter laadruimte, voor elk dingetje zijn eigen op maat gemaakt vak). A la veiligheidshesje met bandjes aan de zijkant om het geheel vast en op maat te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neem inderdaad een grote rugzak mee. Bovenop zit een opberkvak voor de ruilgoodies en aan de zijkanten zitten vakken voor zaklampje, kompas, reservebatterijen, oprolbare prikstok, regenhoes voor de rugzak, extra pennen en opvouwbaar alles-in-een zakmes.

Ik heb de cachebeschrijving tegenwoordig op zo'n klembord vast, soms met hoesje als het regenachtig is. Dat is makkelijk met aantekeningen maken en rekenwerk.

De rugzak is vrij groot, zo'n hikersmodel, dus daar past ook extra water, appelsap, koekjes en luncpakket voor mij en de rest van de family.

 

De GPS heb ik soms in de hand, soms lopen de kinderen ermee en soms heb ik hem op mijn boekensteun achter de riem geklemd. (Handsfreekit voor GPS)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd een rugzak. Zonder dat krijg ik na een paar km last van mijn rug, met doe ik gemakkelijk meer dan 25 km per dag. De rugzak staat standaard in de hal met alle cache-attributen, alleen eten en drinken moet er nog bij.

GPS, cachebeschrijvingen en GSM pakken, en gaan!

Een bodywarmer of zo is natuurlijk ook leuk, bedenk wel dat hij snel scheef gaat hangen als de stof niet zo stevig is, en het gewicht niet goed verdeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga geocachen en ik neem mee:

 

2x GSM (tsja...), 2x GPS (hmm...), digitale camera, pda, plastic kompas, pen, notitieboekje, portemonnaie, (auto)sleutels, reservebatterijen, nitro (tsja...), zaklantaarn.

Dit draag ik allemaal 'op het lijf', dus ik heb een broek met veel zakken, en zo'n soort tropenjasje met nog veel meer zakken. Ik heb het wel eens flink warm gehad deze zomer... Ik voel me soms wel een buideldier, maar dan met buidels overal. Voordat de veiligheidsgordel in de auto goed zit, moet is soms flink wat schuiven met die buidels. Maar mij hoor je niet klagen...

 

Dan heb ik in de auto nog een vouwfiets, laarzen, goedgevulde bar.

 

Verder neem ik nog een rugzak mee met o.a. fietspompje, bandenplakspullen, aantal uitdraaien met info over geocachen, uitdraaien van foto-caches, uitdraaien van opgeloste puzzels, goodies, TB's, drinken, hapjes of brood, tekentangetje (van GeoDoc), wat extra pennen, zakmes, fluitje.

 

Zo, biedt er iemand meer? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draag ik allemaal 'op het lijf', dus ik heb een broek met veel zakken, en zo'n soort tropenjasje met nog veel meer zakken. Ik heb het wel eens flink warm gehad deze zomer... Ik voel me soms wel een buideldier, maar dan met buidels overal.

 

Je mag tegenwoordig wel uitkijken. Met een gordeltje om je buik wordt je zo in een pliesiebusje gesmeten....

 

Omdat wij met een kindje cachen (nu 2 jaar) moet er altijd een rugzak mee met een peuter-survival-kit. Daarnaast is altijd wel plaats voor batterijen, digicam, kompas etc....

 

Rugzak dus :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik deze topic gelezen

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=587&st=0

 

en zit ik toch nog met een vraag aangezien sommigen wel heel veel meenemen...

 

HOE neem je dat allemaal mee?

 

Rugzak, jas met 20 zakken of gaat er een bolderkar mee?

Creatief als ik ben wil ik iets gaan maken wat een beetje tussen rugzak en bodywarmer in zit (dus voor en achter laadruimte, voor elk dingetje zijn eigen op maat gemaakt vak). A la veiligheidshesje met bandjes aan de zijkant om het geheel vast en op maat te maken.

 

 

Wat dacht je van een vliegvisjack? Zit vol met zakjes om div. rommeltjes in te doen. Zelf zit deze bij mij vol met vliegvis spul. Maar misschen een tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, biedt er iemand meer?  :yes:

 

 

Zo min mogelijk (ik heb mij zelf zo gebouwd dat ik al genoeg mee te sjouwen heb) :thumbup: met grote regelmaat moet ik zelf terug om een pen te kopen of mijn gps te voorzien van verse batterijen.

 

Zo, biedt er iemand minder? :D

 

Ik wou een keer gaan cachen, maar toen was ik mijn gps-ontvanger vergeten :D

En daar heb ik wel meer een handje van, ik ben ook eens een keer mijn hockeystick vergeten mee te nemen voor een wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip,

 

Ik wou een keer gaan cachen, maar toen was ik mijn gps-ontvanger vergeten  :thumbup:

En daar heb ik wel meer een handje van, ik ben ook eens een keer mijn hockeystick vergeten mee te nemen voor een wedstrijd.

 

hm, wel eens met de verkeerde cachebeschrijving (en dus hint) een cache proberen te vinden, dus niet...

 

Coordinaat stond wel goed in de gps.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minder? Ja hoor, met helemaal niets. Een pen zat toevallig in mijn tas.

Ik wist welke maagd in Den Haag bedoeld werd bij de cache Maagd.

Tja, en als je dan toevallig langsloopt ga je toch even graaien.

 

Een vliegvisjack is een idee, maar kritisch als ik ben wil ik iets dat helemaal op mijn lijf gemaakt is en dus ga ik zelf aan de slag. Als het af is zal ik wel een fotootje plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt er aan. De minimum benodigdheden voor een cache zijn niet meer dan een GPS, een pen of potlood en een uitdraai van de cache beschrijving.

 

Maar er gaat altijd een rugzak mee met daarin water, lunchpakket, batterijen, gsm, rekenmachine, decodeersleutel (A=1 enz), reservepotlood, puntenslijper, zakdoeken (is ook WC-papier!) en een jas als ik die niet meteen aanheb.

Die rugzak blijft in de auto bij traditionals en korte/makkelijke multi's.

 

Verder neem ik voor het aanrijden van caches het (ANWB) boek van de weg mee omdat ik een eenvoudige GPS heb zonder kaarten en geen pda of andere dure speeltjes. Alle wegen en zelfs onverharde veldweggetjes staan erin! En met het pijltje en de afstand die de GPS aangeeft + de schaal op de wegenkaart kan ik ook goed gokken waar de cache ongeveer ligt. Bijvoorbeeld aan welke kant van een kanaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste tijd heb ik niet zoveel zin om met van alles en nog wat te gaan slepen. Dus cacheuitdraaien van wat ik zeker of misschien ga doen en eten/drinken blijft in de auto (tenzij de cache heel lang is), en gps/cache uitdraai/pen/reserve batterijen gaan mee met rugzakje. En als het mooi weer is en/of wanneer ik zin heb om foto's te maken de digitale camera. Oh ja, en wat steeds in de rugzak blijft is bijv. autan (muggen!) en tekenpen (ongebruikt :yes: ). Rugzakje is toch makkelijk met van die losse dingen als TB's die mee willen en zo. En dropjes :thumbup: .

bewerkt door TheFalcon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minder? Ja hoor, met helemaal niets. Een pen zat toevallig in mijn tas.

Ik wist welke maagd in Den Haag bedoeld werd bij de cache Maagd.

Tja, en als je dan toevallig langsloopt ga je toch even graaien.

 

Een vliegvisjack is een idee, maar kritisch als ik ben wil ik iets dat helemaal op mijn lijf gemaakt is en dus ga ik zelf aan de slag. Als het af is zal ik wel een fotootje plaatsen.

 

Maar voor het geval dat..... ruimte zat :thumbup:

99.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...