Spring naar bijdragen

Topografische kaart voor garmin GPS


Nahal

Aanbevolen berichten

Beste Mensen,

 

Ik heb de GPSmap 60CS van Garmin.

Ik heb inmiddels de SitySelect software gekocht, maar zou ook graag topografische kaarten willen kunnen gebruiken. (voor het lopen van cache'jes erg handig!

 

Klopt het dat Garmin nog geen topografische kaarten voor Europa heeft?

Kan ik ook andere topografische kaarten gebruiken in de Garmin?

 

Nahal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hier zie je een overzicht van bedrijven die o.a. topo-kaartmateriaal maken dat Garmin-compatible is.

 

Naar verwachting brengt Sailtron (de importeur) rond de kerst de eerste Nederlandse topokaarten uit.

De website waarop een en ander t.z.t. zal worden bekendgemaakt is http://www.toponederland.nl/

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het NotterForum (Garmin) hebben ze het er over:

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=5036

Bij

http://www.garmin.de/MapSource.php

geven ze een behoorlijk overzicht van Europese vector kaarten voor Garmin, ook de beschikbare topo's.

Om zeker te gaan kan je de landelijke Garmin site opzoeken. (let op: engeland is www.garmin.co.uk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hangt van de prijs af ben ik bang, tenzij echt sprake is van toegevoegde waarde.

 

Ik weet niet of ze ergens een pilot hebben lopen, waar men nog wat kan roepen?

 

De prijs zal 100 a 150 euro zijn, is de gok. En de kaarten zijn te bezichtigen in Notter, helaas (mag niet van de importeur) nergens een screenprint te zien tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik heb inmiddels de SitySelect software gekocht, maar zou ook graag topografische kaarten willen kunnen gebruiken. (voor het lopen van cache'jes erg handig!

 

CitySelect is toch ook topografisch? Of bedoel je de (Rijkswaterstaat-)stafkaarten?

 

Topografie (Wikipedia) : (uit het Grieks, letterlijk "plaatsbeschrijving") is de studie van de beschrijving van kenmerken van plaatsen en gebieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zijn dat ik nu volledig uit men nek klets want ik ken City Select niet.

Maar aan de naam te zien zou ik zeggen: dit gaat over auto-routing in urbane (bebouwde bewoonde stedelijke) omgeving. iIets met naar een postcode toe rijden, straatnamen zien, bruggen, snelwegen, doodlopende straten etc.

Dus niet speciaal kaarten die gegevens bevattten over hoogte, slootjes, duikers, kerktorens, boomgaarden, grasland, maisvelden, koedammen etc. Dat zijn n.l. topografische kaarten.

Topo's zijn een abstractie wat je allemaal om je heen kan zien en aantreffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, City Select bevat inderdaad geen hoogtes en zo. De Topo NL van Garmin wel, zo zag ik. En veeeeeeel meer slootjes, bosjes en dergelijke, maar ook individuele huisjes (buiten de bebouwde kom). De Topo NL is dan weer niet routable.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dan alleen de vraag of het simpel is om van de routable kaarten van cityselect naar de topo kaarten om te schakelen?

 

Tot nu toe heb ik alleen de optie gevonden om iedere individuele kaart aan of uit te vinken in de kaartinstellingen. En dat vind ik niet bepaald een handige manier.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dan alleen de vraag of het simpel is om van de routable kaarten van cityselect naar de topo kaarten om te schakelen?

 

Tot nu toe heb ik alleen de optie gevonden om iedere individuele kaart aan of uit te vinken in de kaartinstellingen. En dat vind ik niet bepaald een handige manier.

 

lteunis

 

Dat blijft volgens mij zo. Prio 1 hebben de select kaarten en daarna pas de extra kaartjes (=topo). Je zult ze dus stuk voor stuk moeten uitschakelen. Ik neem tenminste aan dat het niet anders zal zijn dan bij de Belgische en Duitse topo-kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dan alleen de vraag of het simpel is om van de routable kaarten van cityselect naar de topo kaarten om te schakelen?

 

Tot nu toe heb ik alleen de optie gevonden om iedere individuele kaart aan of uit te vinken in de kaartinstellingen. En dat vind ik niet bepaald een handige manier.

 

lteunis

 

Dat blijft volgens mij zo. Prio 1 hebben de select kaarten en daarna pas de extra kaartjes (=topo). Je zult ze dus stuk voor stuk moeten uitschakelen. Ik neem tenminste aan dat het niet anders zal zijn dan bij de Belgische en Duitse topo-kaarten.

 

 

Misschien was er een optie om alle topo prio 1 te geven (dus een voorkeur selectie toepassen). Jammer maar ik was er al bang voor.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...