Spring naar bijdragen

Werkzaamheden buiten geocachen

mlvdburg

Aanbevolen berichten

Hierbij zal ik dan mijn spreekwoordelijk steentje bijdragen:

Ik ben P@rick (32) en dan heb je ook meteen het complete team te pakken :D

Op dit moment ben ik nog 1 week werkzaam bij een groot ICT bedrijf en regel daar alle transporten. Door een 'reorganisatie' wordt ik ontslagen en sta per 1 dec. op straat. :o

Naast Geocaching heb ik nog een paar hobby's te weten:

Mijn 2 website's (Re-played.com) en (LupuX) daar komt ook meteen mijn naam vandaan ;)

de 1e website is al hobby begonnen maar begint nu toch serieuze vormen aan te nemen. De 2e website hebben we begin dit jaar pas opgezet.

Een andere hobby is fotografie, dus de camera gaat altijd mee.

En last but not least: Muziek ...:thumbup: een dag zonder muziek is een dag niet geleefd, dus eigenlijk heb ik altijd wel muziek op staan. Verder probeer ik ook nog wel eens een mix te maken, maar dat schiet er tegenwoordig bij in.

Ik ben op dit moment single en kan dus gaan en staan waar ik wil, das wel makkelijk als je ineens besluit om te gaan geocachen. (dit jaar voor het eerst).

IK hou er niet van om doelloos ergens te lopen en door wat speurwerk ben ik bij geocaching.nl gekomen met mijn PDA de eerste cache gelopen Het Vorstengraf en daarna maar meteen een GPS gekocht, een Garmin GPS60 want deze sport is toch wel een beetje verslavend.

Tot zover mijn bijdrage.....

op naar de volgende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

Herbiesadventures bestaat uit Herbert (35 j.) en hond Buul en iedereen die wel eens een keer mee wil lopen en dat zijn er meer dan je denkt.

Ik ben werkzaam bij een bedrijf wat high precision positionerings systemen bouwt, wat er op neer komt dat ik iedere dag op een duizendste millimeter nauwkeurig bezig ben.

Uitstekende reden om naar buiten te gaan en te gaan genieten van alle ruimte om je heen ;) .

Naast geocaching (helaas weinig tijd, nog maar 1 gevonden) houd ik mij bezig met Scouting, niet als leidinggevende maar ik verzorg het onderhoud aan de blokhut, muziek, lezen en de computer.

Ik hoop de komende tijd wel wat meer te gaan cachen ( Magellan eXplorist 200 ) want 1 gevonden cache ziet er wel triest uit :thumbup: .

Groeten, Herbiesadventures.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om al die verhalen te lezen ;)

Jojogirl (27 jaar oud) heet in het dagelijks leven Jolanda en is met het geocachevirus besmet door een collega (Mister@). Hij kocht een GPS met als doel wandelen, maar zag in het boekje iets over geocachen. Na wekenlang eerst zijn enthousiaste verhalen gehoord te hebben in zowat alle pauzes en later ook die van een andere collega (Blonds rule!) die inmiddels ook een GPS had aangeschaft, vond ik het steeds interessanter worden en zo kwam het dat ook ik een GPS kocht. Mijn eerste cache trip begon met een did not find (Pierenparadijs, coordinaten verkeerd overgetikt) en een found (Biertje?) en nu is het achtenhalve maand, 64 founds en 1 hide later en ik ben verslaafd.

Wat ik verder zoal doe in mijn leven? Ik woon samen met mijn vriend in Leiden en werk op een hematologisch lab in een ziekenhuis als analiste. Daarnaast softbal ik en ben ik penningmeester van die vereniging. Ook volg ik een cursus Spaans en ben ik thuis nog vaak bezig met creatieve knutselfrutseldingetjes.

Cachen doe ik meestal in mijn eentje, gewapend met mijn Extrex Venture.

Soms gaat mijn vriend mee en een heel enkele keer mijn ouders. Mijn vader is ook controleur in geval van nood van mijn cache aangezien deze in mijn geboorteplaats ligt, terwijl ik tegenwoordig aan de andere kant van het land woon.

Naast caches vind ik het ook leuk om ANWB paddestoelen te hunten en aan te melden bij The Mushroom Project.

bewerkt door Jojogirl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben Henk (42) en ik vorm de complete bezetting van Team-Omega-25. Een jaar of negen terug mijn eerste GPS aangeschaft om er mee wat te experimenteren. Na een vakantie, met Google geprobeerd er achter te komen wat de coördinaten zijn van een natuurlijke brug (rotsformatie) op het ZO puntje van Aruba, die we tijdens onze vakantie niet konden vinden. Als resultaat kwam daar een foto uitrollen die iemand had genomen en gepost op geocaching.com tijdens het zoeken naar een ‘schat’. En zo was het eerste contact gelegd met geocaching.

Door de week ben ik een applicatie programmeur in de industriële automatisering en in het weekend gaan Shamrock Stone (mijn broer) en ik er met de GPS op uit. Tot nu toe, nog geen spijt van gehad van deze hobby. Je komt echt op plekjes waar je normaal nooit zou komen. Het is natuurlijk ook een prima hobby die gecombineerd kan worden met een andere grote hobby van mij: op vakantie gaan!

bewerkt door team-omega-25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team de Smurfen (voorheen team Elsinga, maar moeders wilde een leuker naam ;)) bestaat uit Brilsmurf (Sander, nu 5 jaar), Knutselsmurf (Femke, bijna 8), Smurfin (Esther, 34) en Grote Smurf (Robert, 38).

Grote Smurf is "consultant" bij het bekende voorheen blauwe en nu gele ICT bedrijf en is veel bezig met migraties, Citrix, technische projectleiding en adviezen. Smurfin is parttime voedingsassistente in een verpleeghuis. Knutselsmur en Brilsmurf zitten op de lagere school.

Begonnen met geocachen toen Grote Smurf een GPS V kocht voor de heb en Smurfin het idee van een doel tijdens het wandelen en de goodies aan het eind voor de kleine smurfjes wel zag zitten. Inmiddels na een aantal jaar ruim 200 finds en een handvol placeds verder. We stijgen niet snel, we cachen als ze win hebben en het weer mee zit. Wat op vakantie vaak het geval is, zodat er redelijk wat buitenlandse caches op ons lijstje staan. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De persoon achter Gizmomuis ben ik, Wendy, 28 jaar. De naam Gizmomuis is een combinatie van de namen van mijn eerste twee ratjes. :huh:

Ik ben student aan de Wageningen Universiteit en op dit moment bezig met mijn afstudeeropdracht. Ik doe een onderzoek naar de belasting van de ruiter op de natuurlijke scheefheid van een paard en hoop in februari dit onderzoek af te ronden. :D

Ik ben aangestoken met het geocache-virus door de verhalen van mijn moeder en haar vriend (Stapitu). Toen mijn vriend een nieuwe telefoon kreeg in maart van dit jaar en daar ook TomTom en GPS op konden werken, hebben we onze eerste cache, De tuin van Sinkel gelopen. Daarna was ik eigenlijk al verkocht. Helaas, als mijn vriend moest werken en dus zijn telefoon mee had, kon ik niet cachen. :no:

Toen bleek dat een vriend nog een Garmin Etrex Euro in de kast had liggen, waar hij niets mee deed, heb ik deze overgekocht. ;) Vanaf dat moment ben ik eigenlijk meer en meer alleen op pad gegaan. Mijn vriend gaat nu alleen nog in weekend mee.

Geocachen heeft mij geholpen Eindhoven e.o. te leren kennen, aangezien ik pas sinds vorig jaar augustus in Eindhoven woon. Daarvoor heb ik 27 jaar in Maassluis gewoond.

Naast geocachen heb ik als grote hobby paarden. Ik men bij de vereniging van de universiteit en ik rijd regelmatig een paard van iemand anders. Andere hobbies zijn mijn twee fretjes en mountainbiken. Dit laatste natuurlijk het liefst in combinatie met geocachen. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, Joke2 omdat Joke al in gebruik was, hoewel ik daar op het forum niets van kan vinden..

Ik ben 48 en heb een internetbedrijf voor bedrukte pepermunten, snoepjes, lolly's en harten voor bedrijven, huwelijken, geboortes etc.

Verder ben ik getrouw met Frans (54) die een internetwinkel heeft in reptielenlampen en schildpaddenvoer. We lopen de caches met onze hond van 6 (groenendaeler). Moeder van 2 volwassen zoons, schoonmoeder van 2 volwassen schoondochters en oma van 2 geweldige kleindochters van 3 en 9 jaar oud.

Na veel dubben een Geko 201 gekocht. We hebben altijd veel gewandeld, voornamelijk LAW's, maar we houden meer van kleine paadjes. Omdat het niet altijd even makkelijk is om de weg terug weer te vinden in een bos was een GPS de uitkomst.

Wandelen en cachen vinden we prachtig, verder hebben we diverse reptielen (o.a. varanen en leguanen) en een leuke oranje kitcar om 's zomers mee te rijden.

*** EDITED BY MODERATOR: Linkjes naar, en namen van eigen bedrijf wordt als reclame maken gezien en is niet toegestaan, derhalve bericht aangepast en poster bericht gestuurd. ***

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik (Joeri, 26 jaar)) werk, zoals mijn nickname al doet vermoeden, bij de Nederlandse Douane. In aanraking gekomen met geocaching doordat een vriend (Biertiem) een keer wat aan het surfen was om een navigatiesysteem te kopen voor in zijn auto. Via via kwam hij terecht op www.geocaching.nl en vond het zo leuk dat ie mij mailde. Hebben de eerste cache gevonden met behulp van de aangeschafte navigatieapparatuur. Toen meteen maar een Garmin Geko 101 gekocht. Eenvoudig doch zeer doeltreffend. Sindsdien ben ik gegrepen door het cachevirus en mijn Gekootje gaat zelfs mee op vakantie. Andere vrijetijdsbestedingen zijn hardlopen, beetje mountainbiken en gewoon lekker stukje lopen door bos en over strand (liefst wel met GPS in de hand, maar ook wel zonder).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik (Pirri=Harrie Vendeloo) net een paar dagen 50! Ik cache samen met Monique = Team de Terrier, maar die wil alles ook zelf doen. Samen apart dus!

Ik ben ambtenaar bij Sport en Recreatie in Hoogvliet, en moet zorgen voor sportactiviteiten voor speciefieke doelgroepen (jongeren en 55+). Ik geef leiding aan vijf leuke jonge sportleiders. Ze noemen mij "Einstein" omdat ik altijd te laat naar de kapper ga. Erg naar mijn zin in Hoogvliet.

Ik ben gaan geocachen door een tip van de scoutinggroep in Hoogvliet, waar ook Marcel, de starter van deze topic, in de leiding zit. Ik was altijd al op zoek naar kaarten en atlassen en kocht eens zomaar een gps. De Terrier vond het allemaal erg stom om te lopen met zo'n ding in een stad. Toen zij eenmaal van Geocaching had gehoord en de eerste, Fly Away, had gevonden is zij erg fanatiek geworden. Geocaching is eigenlijk het einige wat we allebei leuk vinden. Meestal cachen we in West-Brabant, maar gelukkig komen er in de Hoekse Waard en de andere Zuid-Hollandse eilanden nu ook meer caches.

De mooiste cache vond ik de Wildertse Duintjes, Rozeven, de Quack en de Hollandse Biesbosch. Vorige week, in de Ardennen, vond ik High Deister ook erg mooi. Allemaal bij mooi weer uiteraard.

Verder hou ik natuurlijk van bijna alle sporten. Ik verdeel mijn vrije tijd met cachen en sport op tv kijken. Ik kijk al uit naar de Olympiche Winterspelen.

Ik woon in Oud Beijerland en vraag me allang af of ik hier ook niet een cache moet plaatsen. Maar ik wil een mooie, geen raper, en dat valt niet mee. Ik heb wel een idee, maar het gaat nog even duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben Els, 50 jaar (zoals mijn nickname doet vermoeden) :thumbdown: Ik heb vier kinderen, van 26, 25, 21 en 18 jaar. Ik ben ziekenverzorgster/pedicure en werk in een verzorgingshuis op een pg afdeling (=demente bejaarden).

Ik heb begin dit jaar voor het eerst van geocaching gehoord op de auto radio, dat klonk mij heel leuk in de oren, 's avonds op het internet verder gaan zoeken, en ik werd steeds enthousiaster. Voor mijn verjaardag een magellan explorist 200 gekregen, en sindsdien vind ik het geocahen hartstikke leuk om te doen.

Meestal ga ik met mijn zus op pad, soms met mijn kinderen (niet allemaal vinden ze moeders hobby leuk, maar ze helpen mij wel met dingen uitrekenen!! ;) ). En dat is ook weer niet verkeerd, toch.

Verder doe ik aan atletiek (niet echt fanatiek meer), en wandel ik veel, en nu dus het geocachen erbij!!! Ook kan ik mij thuis prima vermaken met kaartenmaken en bloemstukjes knutselen!!!

bewerkt door elisa1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit draadje een leuk initiatief, leuk om te zien wat voor achtergrond mensen hebben die allemaal aan geocachen doen. ;)

Waarom dan niet eerder gereageerd!? Ik (Marcel) heb een beetje een baalperiode, ik ben namelijk weer eens werkloos. Het solliciteren is onderhand mijn specialiteit geworden. :(

Wat doe ik normaal voor werk? Het voornaamste is webengineering maar mijn belangrijkste opleiding is eigenlijk biotechnologie op HBO niveau. Verder heb ik ook al diversen andere dingen tussendoor aangepakt, want thuis op de bank zitten word je ook niet zo blij van (al heb je dan wel veel tijd om te geocachen).

Verder bestaat Team 16 uit Corien, mijn vrouw. Zij is parttime werkzaam als cateringbeheerder.

Hoe wij aan geocachen zijn geslagen? Wij houden ervan om te gaan wandelen en fietsen in de natuur, maar het word dan vaak hetzelfde rondje. Zodoende op internet aan het zoeken geslagen voor wandel en fietsroutes en dan kom je er een hoop tegen die geschikt zijn voor GPS. Dit leek ons leuk en na orienteren in de wereld van de GPS'en kom je vanzelf informatie tegen over geocachen en dat leek nog leuker, een echt doel om te gaan wandelen/fietsen.

We hebben de aankoop van een GPS toen ruim een jaar uitgesteld omdat ik werkloos werd, maar toen ik eindelijk weer een baan had meteen een Etrex Vista aangeschaft. Na de eerste cache waren we ook meteen verkocht en we gaan als we tijd hebben op pad. :thumbdown:

bewerkt door Team 16
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, na al deze leuke berichten kunnen we natuurlijk niet achterblijven. :thumbdown:

team bie'tje bestaat uit wim (55) en margreet (39), we zijn getrouwd en hebben 2 'stief'kinderen (24+ 21). De kinderen vinden wandelen in de vrije natuur helemaal niet leuk en gaan dus nooit mee. ;)

wim is met het gps-virus besmet geraakt na de scout-in van 2003, nadat hij daar een workshop had gevolgd vond hij het zo leuk dat ie zelf een e-trex vista heeft gekocht.

sindsdien gaan we bijna altijd samen op pad, we lopen het liefts multi's met een stevige wandeling, maar helaas is de omgeving rond utrecht al helemaal door ons uitgekamd dus moeten we steeds verder weg om nog een leuke cache te vinden.

we wonen in Ijsselstein en werken allebei in rotterdam in het Erasmus MC ziekenhuis, wim is medisch technicus en margreet is apothekersassistente.

verder is wim nog actief met de scouting (bestuur en beheer) en doet margreet buiten het werk en de huishouding nog aan nordic walking.

iedereen veel cache-plezier, groetjes van team bie'tje ( oja team bie'tje slaat op onze achternaam = van der bie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...
Ik vind dit draadje een leuk initiatief, leuk om te zien wat voor achtergrond mensen hebben die allemaal aan geocachen doen.  :no:

Waarom dan niet eerder gereageerd!? Ik (Marcel) heb een beetje een baalperiode, ik ben namelijk weer eens werkloos. Het solliciteren is onderhand mijn specialiteit geworden. ;)

Wat doe ik normaal voor werk? Het voornaamste is webengineering maar mijn belangrijkste opleiding is eigenlijk biotechnologie op HBO niveau. Verder heb ik ook al diversen andere dingen tussendoor aangepakt, want thuis op de bank zitten word je ook niet zo blij van (al heb je dan wel veel tijd om te geocachen).

Verder bestaat Team 16 uit Corien, mijn vrouw. Zij is parttime werkzaam als cateringbeheerder.

Hoe wij aan geocachen zijn geslagen? Wij houden ervan om te gaan wandelen en fietsen in de natuur, maar het word dan vaak hetzelfde rondje. Zodoende op internet aan het zoeken geslagen voor wandel en fietsroutes en dan kom je er een hoop tegen die geschikt zijn voor GPS. Dit leek ons leuk en na orienteren in de wereld van de GPS'en kom je vanzelf informatie tegen over geocachen en dat leek nog leuker, een echt doel om te gaan wandelen/fietsen.

We hebben de aankoop van een GPS toen ruim een jaar uitgesteld omdat ik werkloos werd, maar toen ik eindelijk weer een baan had meteen een Etrex Vista aangeschaft. Na de eerste cache waren we ook meteen verkocht en we gaan als we tijd hebben op pad. :D

Even een update: Ik ben alweer een week werkzaam als webengineer/webmaster!! :D:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dan zal ik me ook maar eens voorstellen...

Dr. A. Cula is in het dagelijks leven beter bekend als Jan. Ik ben (bijna) 35 en sinds mei van dit jaar zonder werk. Daardoor een beetje in een dip...

Ik was werkzaam als klinisch-chemisch analist in het MCH lokatie Antoniushove te Leidschendam. Ik was één van die figuren in witte jassen die (o.a.) bloed komen afnemen bij patiënten. Door diezelfde patiënten werd ik steeds weer bestempeld als "bloedzuiger" of "vampier".

Dat is voor mij de reden geweest voor de naam "Dr. A. Cula" en het plaatje welke ik als avatar heb.

Nu met het ziek en werkloos zijn is de beweging er een beetje bij ingeschoten en dus moet er aan de conditie gewerkt worden...

Ik ga binnenkort een cursus Nordic Walking doen en hoop dat voortaan te kunnen combineren met het cachen. Gezondheid en fun tegelijktijdig.

Ik moet mijn eerste cache nog zoeken/vinden maar dat zal zeer spoedig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil uiteraard ook mijn steentje bijdragen. Ik, Arend (@rend) ben 57 jaar en werk als projectleider bij WPS, een firma die apparatuur maakt voor betaald parkeren in steden en dorpen. Kom je mij dus via mijn baan tegen dan is het parkeren meestal niet meer gratis :)

Ik ben tijdens een vakantie in Portugal hopeloos verdwaald geraakt, het is toen wel een lange wandeling geworden. Toen heb ik mezelf beloofd nooit meer op stap te gaan zonder GPS.

Eenmaal thuis, ben ik me gaan orienteren op de GPS markt en kwam toen het woord geocachen tegen. Na de eerste cache van GeoWolf heb ik de smaak te pakken gekregen en kan het niet meer laten.

Soms gaat mij n vrouw Marian mee of ik stuur even een mailtje rond en dan is bijna altijd wel iemand die meewil.

De hobby is inmiddels ontaard in een obsessie waarbij het woord "Ereleden in de Orde der Schijnheiligen" een grote rol speelt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...