Spring naar bijdragen

RSS


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

Ik heb nu zowel Opera als Thunderbird geprobeerd. Ze werken naar mijn mening allebei goed. Maar het is me nog steeds niet gelukt  om een filter aan te maken zodat een bepaald onderwerp die ik niet interessant vindt niet meer getoond word.

Dat gaat heel makkelijk anders, omdat Thunderbird de News&blogs-folder als gewone mail behandeld.

 

Kies Tools en dan Message-filters

Kies bij "Filters for" News&Blogs, en maak dan je filter aan.

Hier kun je van alles invullen wat je maar wil.

De groepen staan in haakjes achteraan het subject.

Bijv:

Als je op subject filtert op (Newbie vragen), en die als actie "moved" naar de trash-folder en meteen op READ zet, dan zul je daar nooit iets over lezen.

 

Simpel as that! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil ook alles voorbij zien komen, want ik wil tenslotte moderator worden hier en dan moet je alles wel volgen.  :thumbup:

Hmmm, neem je het van mij over dan?

 

Pas de problem! ;)

Te laat. Een jaar ongeveer... :blush: nee, niet ongeveer, precies! B)Overigens wel een grappig draadje om te lezen na een jaar ;)

 

Ow ja, doe maar weer ontopic over RSS...

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook alles voorbij zien komen, want ik wil tenslotte moderator worden hier en dan moet je alles wel volgen.  :thumbup:

Hmmm, neem je het van mij over dan?

 

Pas de problem! ;)

Te laat. Een jaar ongeveer... :blush: nee, niet ongeveer, precies! B)Overigens wel een grappig draadje om te lezen na een jaar ;)

 

Ow ja, doe maar weer ontopic over RSS...

 

Er staat trouwens iets heel interessants in het draadje.. Kruimeldief zei een jaartje geleden (als gewoon forumlid) het volgende:

"Om namelijk het vertrouwen te vergroten zouden de approvers de rechten die een moderator heeft, kwijtraken hier op het forum. "

 

Ik zie er geen probleem in dat Kruimeldief moderator en reviewer is, want het is bij twee verschillende instanties, maar dit is zijn eigen uitspraak. Het blijkt maar weer eens dat iemand van gedachten kan veranderen wanneer hij zelf in die positie terecht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat trouwens iets heel interessants in het draadje.. Kruimeldief zei een jaartje geleden (als gewoon forumlid) het volgende:

"Om namelijk het vertrouwen te vergroten zouden de approvers de rechten die een moderator heeft, kwijtraken hier op het forum. "

 

Ik zie er geen probleem in dat Kruimeldief moderator en reviewer is, want het is bij twee verschillende instanties, maar dit is zijn eigen uitspraak. Het blijkt maar weer eens dat iemand van gedachten kan veranderen wanneer hij zelf in die positie terecht komt.

Hmm, het zou leuker zijn als je het geheel had gekwoot of de postnummer had vermeld. Ik ben ook weer niet zo nieuwsgierig dat ik het op ga zoeken.

 

Ieder uitspraak is 2ledig uit te leggen. Waar het altijd in hoofdzaak om gaat is de context waar het om ging.

 

Misschien doelde ik toen wel op een bepaalde persoon, dat die niet en/en moest zijn. Er is in ieder geval nog niet eerder een moderator geweest van dit forum die ook reviewer is bij gc.com.

Wel hadden we 2 admins/reviewers (toen nog approvers) en de een werd na zeer lange afwezigheid op het forum ineens automatisch admin op dit forum omdat hij reviewer werd bij .com. Daar waren er velen op tegen, waaronder ik. Dat is later ook weer teruggedraaid. En terecht ook. Want dat zou betekenen dat het een wel met het ander verstrengeld zou zijn.

Zoiets moet toevallig gebeuren en geen logisch gevolg zijn. Zo dacht ik toen en zo denk ik nu nog. Ik ben ook geen reviewer geworden omdat ik hier toevallig modereer, maar omdat ik de meeste stemmen had. Ieder forumlid kon sollicteren op het "baantje" van reviewer.

 

 

Als het tenminste daarover ging waar jij naar verwijst.

Het klinkt waarschijnlijk arrogant, maar ik weet dat IK wel verschil en onderscheid kan maken.

En, wat misschien ook wel het geval kan zijn is dat je vanaf de kantlijn er anders tegenaan kijkt.

Vergeet niet dat ik toentertijd de rol had van recalcitrant/kritisch aanwezig zijn. Wat ik nu soms nog wel probeer, maar me niet meer in dank wodt afgenomen omdat anderen weer het verschil niet kunnen maken of willen zien, tussen Kruimel die als forumlid reageert em een kruimel die modereert :thumbup:

Het is niet alleen niet een probleem omdat het bij verschillende instanties is, het is ook geen probleem omdat het totaal verschillende functies zijn, die elkaar niet bijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF een update. Ik heb het draadje toch maar even snel doorgejast, maar kon er niets vinden over een uitspraak van mij over dubbele functies. Wel mijn theatrale mening over 2 namen gebruiken op het forum.

Tja, ineens is er een moderator die eigenlijk volledig anoniem is. Dat vind ik nog steeds niet correct..

Alhoewel het wel veiligeris en veel gezeur kan voorkomen. Kijk alleen maar weer naar dat er geschreven wordt over Kruimeldief's uitspraken toen hij alleen maar forumlid was wat niet lijkt te stroken met wat Kruimel niu zegt of doet als modje. Alleen daarom zou een alterego gewenst zijn. maar ben er nog steeds geen voorstander van.

 

Ik ben nog steeds van mening dat een "volkomen onbekende" niet ineens modje op een forum kan worden.

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het instellen van een filter lukt. Maar wanneer ik dan op "Nu toepassen" druk gebeurd er niets. Ook het popupscherm "Berichtenfilter" blijft staan. Ik heb geprobeerd de tekst als: Newbie, "Newbie en (Newbie) te schrijven. De reeds binnen gekomen te filteren berichten blijven staan en ook nieuwe berichten komen binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het instellen van een filter lukt. Maar wanneer ik dan op "Nu toepassen" druk gebeurd er niets. Ook het popupscherm "Berichtenfilter" blijft staan. Ik heb geprobeerd de tekst als: Newbie, "Newbie en (Newbie) te schrijven. De reeds binnen gekomen te filteren berichten blijven staan en ook nieuwe berichten komen binnen.

Probeer Opera maar, daar lukt het wel in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ff niet hoe het in het nederlands staat, maar in de engelse versie kun je, nadat je News&blogs hebt aangeklikt, de functie onder die onder filters staat gebruiken om je filter op een hele folder of een heel account te gebruiken.

Werkte hier prima, maar zit nu ff achter een PC zonder Thunderbird.

 

Enne, opera Gebruiken, Kruimeldief? Da's zoiets zeggen als dat je een nieuwe auto moet kopen als iemand vraagt hoe je een lekke band verwisseld. :thumbup:

 

Overigens is deze filter-optie ook wel wat voor die dikke-harige kat die de TS was. Kun je alle off-topic berichten gewoon filteren.

 

Groeten,

 

Dmace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Dmace :thumbup:

 

In thunderbird is het me nu gelukt. Ik hoop dat de binnenkomende berichten nu automatisch gefilterd worden.

 

Nu met Opera nog. Het voordeel hier vind ik dat je wanneer je een filter aanmaakt de teks van het onderwerp niet zelf hoeft in te typen. Dat is vooral handig wanneer er veel nieuwe threads gemaakt worden. Ik wil namelijk per thread filteren en niet pers subcategori of subforum (Newbie) of (slowchat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, sinds Thunderbird maar doet wat hij wil, of ik hem nu daar ook toestemming voor heb gegeven of niet, is Thunderbird dus hier niet meer welkom.

 

Een tig vakjes aanvinken dat ik geen webpagiandownload wil maar een tekst, en dan toch na het opnieuw opstarten, en zelfs soms maar zo overschakelend, op en naar webload, dan is het vuilnisemmer (Kliko) met de zooi. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, sinds Thunderbird maar doet wat hij wil, of ik hem nu daar ook toestemming voor heb gegeven of niet, is Thunderbird dus hier niet meer welkom.

 

Een tig vakjes aanvinken dat ik geen webpagiandownload wil maar een tekst, en dan toch na het opnieuw opstarten, en zelfs soms maar zo overschakelend, op en naar webload, dan is het vuilnisemmer (Kliko)  met de zooi.  ;)

 

Zelf geen problemen mee. TB doet alles wat ik wil, en zonder mokken. Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen, en wel op een heel makkelijke manier, en anders is het wel ergens op een forum te vinden hoe of wat ik wil.

Het wachten is nog even op TB 1.5, want dan worden de attachments eruit gehaald en blijft je mailbox lekker klein. :lol:

 

RSS in Opera is ook wel aardig, maar verre van zaligmakend, en als browser heeft ie nog maar weinig leuks te vermelden. Voor dat doeleinde valt hij af. Alleen voor RSS is hij me toch ff te groot.

 

Maar eenieder moet gebruiken waarmee hij/zij de klus kan klaren, toch :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...