Spring naar bijdragen

RSS


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

Ik volg nu al enige tijd het Forum via de RSS-service. Heel handig!

 

Wat ik jammer vind, is dat er behoorlijk veel berichten verschijnen uit het off-topic forum. Leuk dat zo'n forum er is, maar het heeft niet zoveel met geocaching te maken. En daar volg ik het Forum voor.

 

Idee: negeer het Off-Topic forum bij het samenstellen van de RSS-feed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik volg nu al enige tijd het Forum via de RSS-service. Heel handig!

 

Wat ik jammer vind, is dat er behoorlijk veel berichten verschijnen uit het off-topic forum. Leuk dat zo'n forum er is, maar het heeft niet zoveel met geocaching te maken. En daar volg ik het Forum voor.

 

Idee: negeer het Off-Topic forum bij het samenstellen van de RSS-feed.

Tja, en een ander weer alleen de Offtopic hebben en de rest negeren, weer een ander wil alleen maar berichten zien over geocaching, weer een ander alleen maar over de natuur, weer een ander wil dit en weer een ander wil dat....

 

Nee, geen gepiel met selectieve RSSfeed.

De modjes lezen het forum ook via RSS en die willen nu eenmaal alles zien/lezen.

 

Ik zie het probleem ook niet. lezen met de deleteknop in de hand. Van de 200 berichtjes van zondag had ik er 150 binnen 5 minuten gelezen. Gewoon op Del drukken en de volgende staat er.

Dit werkt bij Opera, FireFox en ook bij Thunderbird.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idee: negeer het Off-Topic forum bij het samenstellen van de RSS-feed.

 

Zoals Kruimeldief al aangeeft, wordt het lastig om iedereen te bedienen bij het samenstellen van de RSS feed. De functie die jij wilt hebben is dan ook meer iets voor de lezer dan voor de samensteller van de feed. Iedereen kan dan zelf in zijn lezer instellen wat hij wel en niet wil zien.

Met Feedreader blijkt dat mogelijk te zijn. Je kan filters maken van onderwerpen die je niet wil zien of juist wil benadrukken.

Even zoeken in je RSS-lezer zou ik zeggen, en als het daar niet in zit een andere lezer, zoals Feedreader, proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je het schaartje al op je toolbar staan?

 

Zo niet, klik met rechts op het lege deel van de toolbar en kies customize toolbar. Dan helemaal naar beneden scrollen. Daar staat delete headline (niet delete headlines, die knipt alles weg!). Dat sleep je naar de toolbar.

Daarna kan je berichtjes wegknippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik het wel bij Firefox en ik heb (nog) geen klachten, maar misschien is dit ook omdat ik niet anders weet. :D

 

Edit:

Klik op RSS icoon en voeg deze toe aan live bladwijzer of als live bookmark. Je kunt de rss feeds ook op de werkbalk zetten in Firefox. Ga naar Beeld - Werkbalken - Aanpassen, klik op Bladwijzers of sleep deze naar de werkbalk, klik op Klaar. Ga dan weer naar Beeld - Zijbalk - Bladwijzers en sleep de live bladwijzers naar het deel boven de streep (bladwijzerwerkbalkmap (pffff)). Daarna kun je het afsluiten dmv kruisje en dan zijn de bladwijzers als uitklapmenu in de werkbalk te vinden.

 

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! :thumbup:

bewerkt door Noorman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik in de hoofdzaak de Operabrowser. Die vind ik het mooiste voor wat RSS betreft. De berichten die je niet wilt zien kun je gewoon deleten. Je kunt ze ook labelen en dus bewaren enz. Je hoeft niet ingelogd te zijn, je gaat niet naar het forum. Je leest het perfect en ook de plaatjes zijn prima.

Verder gebruik ik en van de extra donwloadable extenties voor RSS in Firefox. Werkt ook leuk, maar is niet je dat. (sage heet de extentie)

Ook gebruik ik Slimbrowser, maar die is voor rss de mindere van de club :thumbup:

 

Ook een mooie, en ook gewoon per bericht te deleten, het leest als in een nieuwsgroep, is thunderbird, het emailprogramma van mozilla. Werkt echt als een van de betere.

 

Ik twijfel nu tussen Opera en tussen thunderbird. Beide zijn perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...