Spring naar bijdragen

Co-Input voor TomTom Navigator 5


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

bestaat zoiets ook voor de tomtom palm versie??

Op 25 September 2005 in deze treat schrijft "de bruine beren" dat Co-Input helaas ook niet voor Symbian bestaat (bijv Nokia N70) en er ook niet zal komen omdat hij alleen programma's kan bouwen met visual basic (.net). Heel jammer maar wel begrijpenlijk als je iets van programmeren weet en dus weet van de grote verschillen tussen het programmeren in Java en VB.

Misschien als iemand wel de kennis heeft van het programmeren in Java (symbian/palm) hem daarbij kan helpen. Een probleem kan natuurlijk zijn de auteursrechten etc.

Maar wie weet?

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij een enorm leuk programma, dus heb het eens geprobeerd ..

 

draai een asus (oem) pda, pocket pc, draait windows mobile 2003.

 

so far so good, heb op de link geklikt om .NET te downen, gedowned naar pc, gedraaid .. kon ik het alleen op eigne pc installeren.

 

toen gecopy and pasted naar pda, maar daar herkent hij het niet als een programma (de .msi) en dus kan ik het niet draaien.

 

hoe moet ik .NET installeren op de pda ??

 

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij een enorm leuk programma, dus heb het eens geprobeerd ..

 

draai een asus (oem) pda, pocket pc, draait windows mobile 2003.

 

so far so good, heb op de link geklikt om .NET te downen, gedowned naar pc, gedraaid .. kon ik het alleen op eigne pc installeren.

 

toen gecopy and pasted naar pda, maar daar herkent hij het niet als een programma (de .msi) en dus kan ik het niet draaien.

 

hoe moet ik .NET installeren op de pda ??

 

alvast bedankt!

 

Een .MSI file is een Microsoft Installer (ongeveer hetzelfde als een setup.exe) file.

Die moet je eerst op je windows systeem installeren.

Daarna gaat de installatie naar je PDA vanzelf erachteraan.

Had je activesync aan staan en je pda?

.NET installeren werkt hetzelfde als het installeren van alle andere applicaties voor je pda die je via windows installeert.

 

Zelf heb ik Co-input afgelopen weekend ook even geprobeerd en het werk perfect.

Alleen krijg ik een foutmelding wanneer ik nogmaals wil navigeren naar nieuwe coordinaten die dezelfde naam hebben gegeven. Als ik de naam aanpas, dan lukt het opslaan wel.

 

Een nadeel, Tomtom stuurt je nu zelfs over veldwegen.

Je komt wel dicht bij de cache op deze manier :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje ruben!

 

ik dacht dat hij .net op pc wou zettne .. en dat wou ik dus zeker niet :-)

 

gelijk geprobeerd, en werkt nu prima.

 

moet wel rustig aan doen .. als ik alles direct wil doorklikken loopt ie vast .. als je alles gewoon rustig doet gaat het prima.

 

heel mooi programma, bedankt bruineberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig tooltje, veel handiger dan OS GPS.

 

Ik zou het wel handig vinden dat dat OziExplorer waypoint bestand niet telkens overschreven wordt, maar dat al de waypoints behouden blijven, althans als je telkens een andere naam opgeeft.

 

Wat ik ook mooi zou vinden is dat je de “Show on map” ook zou kunnen doen naar OziCE zoals dat bij OS GPS werkt (welliswaar enkel als de GPS in OziCE uitgeschakeld is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de recent verschenen TomTom 6 is het nu weer mogelijk om coördinaten in te voeren. Een review (pocketinfo geloof ik) gaf zelfs aan dat dat 'fijn was voor de liefhebbers van geocaching'.

eerste bevindingen van Toeter i.v.m. TT6

 

Vandaag een eerste test kunnen doen van TT6 op mijn mio 168. :rolleyes:

 

Het ontvangst is veel beter tegenover versie 5.21,de balkjes zijn veel meer gevuld dan vroeger.Heb nu een fix na 5 seconde waar dit vroeger 20 sec. duurde

 

Ook het uiterlijk is een stuk moderner.

De extra folders met stemmen,schemes en andere moeten nu op de sd gezet worden,dit bespaard weer wat geheugen op de pda (20Mb aan stemmen ????)

 

En ja je kunt terug coördinaten ingeven, dit kan in 3 soorten van formaten.

Maar wie het progje co-input gebruikt,kan dit gewoon blijven gebruiken.

 

De menu is een beetje handiger ingedeeld ten opzichte van vorige versie.

Al de vorige kaarten zijn niet meer bruikbaar ;) ,al wie dus kaarten kocht van het type 632 zit nu vast aan TT5.21.De nieuwe kaarten zijn van het type 650.Dit vind ik eigenlijk wel spijtig!

 

Dit waren op het eerste gezicht mijn bevindingen.

Zondag eens testen in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
als ik de help open op min ipaq 6515d staan de icons dwars door de text heen....

 

is geen klacht ik ben er namelijk hEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEel blij mee.. maar meer een tip

 

De iPAQ 6515 heeft een vierkant scherm van 240 x 240 pixels.

En daar heb ik geen rekening gehouden tijdens het programmeren :yes:

 

Is de rest wel werkbaar weer gegeven op het scherm ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik de help open op min ipaq 6515d staan de icons dwars door de text heen....

 

is geen klacht ik ben er namelijk hEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEel blij mee.. maar meer een tip

 

De iPAQ 6515 heeft een vierkant scherm van 240 x 240 pixels.

En daar heb ik geen rekening gehouden tijdens het programmeren :cry:

 

Is de rest wel werkbaar weer gegeven op het scherm ?

 

Ik heb verder ab-so-luut geen klachten...

 

Alles is werkbaar, niet alles is praktisch, ik ben tevreden.. co-input rulezz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik weet dat de nieuwe versie van TomTom Navigator 6 weer het gebruik van coördinaten ondersteund :) , maar alleen in WGS84. :P

 

Verder voor de deihards die toch liever Co-Input gebruiken, vanwegen het gebruikers gemak, hier de nieuwste versie van Co-Input 1.14 Beta compatible met TomTom Navigator 6. :P

 

1.14 Beta NEW! Compatible with TomTom Navigator 6

Het is nog even wachten op TomTom :huh: maar deBruineBeren kunnen in winterslaap :P

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Aan de Bruine Beren... Dank voor het fijne progje Co Input!!

Echter nog een wens...misschien te overwegen om deze mee te nemen in een volgende release:

Co-input kan waypoints voor OziExplorer wegschrijven... harstikke handig!

Maar is het mogelijk dat Co-Input de coordinaten van een Waypoint kan ophalen, zodat deze vervolgens weggeschreven kan worden als een favoriet of als POI.

Dat scheelt weer intikken van de coordinaten, want ik gebruik TT 5.21 en Ozi op PDA.

 

Alvast bedankt!!!

 

Groet!!!

 

Otiz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...