Spring naar bijdragen

Co-Input voor TomTom Navigator 5


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Alex,

klasse die nieuwe versie 1.11. Zojuist geinstalleerd en werkt weer perfect. Ziet er ook mooi uit en met de nieuwe kleuren kan ik het ook weer goed zien.

Ook een goede verbetering is de keuze uit de twee notatievormen van de coordinaten. denk dat ik dat met de Camper goed zal kunnen gebruiken. Nu nog die lui van Facile en route aan hun verstand peuteren dat ze ronduit foutieve coordinaten in hun boekwerk hebben opgenomen. Zie mijn eerdere topic over `wie kent de coordinaten`.

Keep up the good work :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst wil ik even kwijt dat ik zeker niet het schitterende programma van de Bruine Beren wil torpederen of anderzins wil afkraken :eek: .

 

Ja, ik had mijn berichtgeving ook via een PB, mail of MSN kunnen sturen.

Maar wellicht loopt iemand anders tegen exact dezelfde problemen op.

Dan is het toch fijn als het op het forum helemaal uitgekauwd omschreven staat, inclusief de oplossingen. Daar is een forum toch voor? Om elkaar te helpen? Toch :blink: ?

 

Dus vanavond wederom aan de slag gegaan en het probleem, voor zover het een probleem is, kunnen traceren.

 

Het programma Co-Input 5.5 maakt een mapje Co-Input 5.5 aan, terwijl de nieuwe versie een ander mapje aanmaakt met de naam Co-Input.

Als je de programma's met de tool "remove programs" verwijderd, blijft het mapje Co-Input 5.5 met daarin een bestandje toch bestaan.

Dit mapje nu handmatig verwijderd en vervolgens Co-Input 1.11 geïnstalleerd.

 

Het werkt nu als een speer :blink::huh: !!!

 

Alex, het is weer SUPER !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Henkksd

Hallo,

 

ik heb net de nieuwste versie 1.12 geinstalleerd op mijn qtek9100 / vario/ M3000 (de laatste heb ik).

Eerst heb ik netjes de oude versie (5.5) verwijderd. Compliment alles is echt weg.

 

Bij de installatie krijg ik de melding "Het programma dat u hebt geinstalleerd wordt mogelijk niet correct weergegeven omdat het gemaakt is voor een oudere versie van Windows Mobile software."

 

Ik heb windows mobile en pas vorige week de rom-update van Orange geinstallerd.

Rom versie 2.18.1.3 NLD

Rom datum 2/14/06

 

Maar die melding neem ik even voor kennisgeving aan. Dus gewoon verder gegaan. Eerste keer opgestart vanuit verkenner zonder TT5.21 en weer netjes afgesloten.

Daarna TT opgestart gewacht dat hij de BT muis had. Co-input opgestart vanuit TT / tabblad 4. Dat werkt allemaal zelfs vind hij waar de GPS muis is.

Maar als ik dan andere coordinaten intik waar ik naar toe zou willen en hem via het nieuwe icoontje kaart (even wennen) wil laten zien waar ik bedoel dat gaat hij terug en krijg ik telkens de vraag van tt of ik "een korte demonstratie van de kaartbrowser wil". Nou nee dus.

Maar als ik nee (of ja intik) kom ik weer terug in de kaart met mijn hudige positie en niet waar ik heen wil.

 

Wat doe ik verkeerd. Ik wil juist dit programma gebruiken om naar ingegeven coordinaten te kunnen!

 

Vertrouwende op de uitstekende service van BruineBeren een vriendelijke groet

bewerkt door Henkksd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

ik heb net de nieuwste versie 1.12 geinstalleerd op mijn qtek9100 / vario/ M3000 (de laatste heb ik).

Eerst heb ik netjes de oude versie (5.5) verwijderd. Compliment alles is echt weg.

 

Bij de installatie krijg ik de melding "Het programma dat u hebt geinstalleerd wordt mogelijk niet correct weergegeven omdat het gemaakt is voor een oudere versie van Windows Mobile software."

 

Ik heb windows mobile en pas vorige week de rom-update van Orange geinstallerd.

Rom versie 2.18.1.3 NLD

Rom datum 2/14/06

 

Maar die melding neem ik even voor kennisgeving aan. Dus gewoon verder gegaan. Eerste keer opgestart vanuit verkenner zonder TT5.21 en weer netjes afgesloten.

Daarna TT opgestart gewacht dat hij de BT muis had. Co-input opgestart vanuit TT / tabblad 4. Dat werkt allemaal zelfs vind hij waar de GPS muis is.

Maar als ik dan andere coordinaten intik waar ik naar toe zou willen en hem via het nieuwe icoontje kaart (even wennen) wil laten zien waar ik bedoel dat gaat hij terug en krijg ik telkens de vraag van tt of ik "een korte demonstratie van de kaartbrowser wil". Nou nee dus.

Maar als ik nee (of ja intik) kom ik weer terug in de kaart met mijn hudige positie en niet waar ik heen wil.

 

Wat doe ik verkeerd. Ik wil juist dit programma gebruiken om naar ingegeven coordinaten te kunnen!

 

Vertrowuende op de uitstekende service van BruineBeren een vriendelijke groet

 

Als je nu in TomTom zelf eens de functie "Bekijk kaart" gebruikt, en de demostratie door loopt.

Werkt het dan wel vanuit Co-Input ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Henkksd

Omdat ik zelf ook aan het stoeien was dat ook geprobeert. Ging eerst alleen met hetzelfde probleem. Daarna (weer) een softreset gegeven omdat hij na 5 minuten nog niets deed.

 

Vreemd genoeg werkt het nu wel alleen..... hij geeft bij het berekenen van de route eerst de melding

 

----------

Co-Input

It looks like TomTom is not answering Make sure Tom Tom is running and try again

---------

 

Omdat Co-input vanuit TT is opgestart hoef je daar dus niet naar te kijken. Maar als je OK drukt gaat hij gewoon zoeken en ... het werkt. Ook het rechtsreeks op de kaart laten zien.

 

Maar bij de volgende opgave weer de foutmelding.

 

Moet trouwens ook erg wennen aan de nieuwe plaatjes/icoontjes. Vond zelf de oude teksten duidelijker maar dat is natuurlijk persoonlijk en ik kan hier best mee leven.

Over het geheel genoemen meer dan waardering voor wat jullie maken. :rolleyes:

 

 

Nog even als aanvulling op de vraag

-- Als je nu in TomTom zelf eens de functie "Bekijk kaart" gebruikt, en de demostratie door loopt.

Werkt het dan wel vanuit Co-Input ? --

Nee dat werkte ook niet. hij scahkelde echt co-input uit. Je kreeg alleen de kaart waar je was.

bewerkt door Henkksd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bruine Beren,

 

Staat op je ToDo lijst ook de mogelijkheid om naar een RD coordinaat te navigeren of op de kaart zichtbaar te maken?

 

'k gebruik m'n SPV C550 regelmatig voor die doeleinden, maar doe dat door een ov2 bestand aan te maken op m'n PC en die vervolgens te gebruiken in TomTom. Dat kan natuurlijk een stuk eenvoudiger.

 

Heb je net een PM gestuurd met wat info :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bruineberen

 

Een geweldig programmaatje

Tot nu toe moest ik het doen met os-gpsconverter wat nogal omslachtig was met veel bugs

Toch nog een vraag.

Ik heb co-input allereesrt op mijn mio 201 geinstalleert en het werkt geweldig.

Maar ik wil het programma eigenlijk laten draaien via mijn SD kaart waar ook tomtom op staat.

Dus gedeinstalleerd, en weer opnieuw geinstalleert met de optie op storage kaart. Maar nu doet hij het niet meer. Weer alles op mijn apparaat gezet en hij doet het weer.

Is er een manier om CO-Input volledig te deinstalleren zodat hij ook uit TOMTOM verdwijnt en daarna weer te installeren op mijn SD kaart ?

 

Bedankt alvast

Flippo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bruineberen

 

Een geweldig programmaatje

Tot nu toe moest ik het doen met os-gpsconverter wat nogal omslachtig was met veel bugs

Toch nog een vraag.

Ik heb co-input allereesrt op mijn mio 201 geinstalleert en het werkt geweldig.

Maar ik wil het programma eigenlijk laten draaien via mijn SD kaart waar ook tomtom op staat.

Dus gedeinstalleerd, en weer opnieuw geinstalleert met de optie op storage kaart. Maar nu doet hij het niet meer. Weer alles op mijn apparaat gezet en hij doet het weer.

Is er een manier om CO-Input volledig te deinstalleren zodat hij ook uit TOMTOM verdwijnt en daarna weer te installeren op mijn SD kaart ?

 

Bedankt alvast

Flippo

 

CoInput moet op het interne geheugen staan en kan niet vanaf de SD kaart starten. TT zelf staat ook op het interne geheugen.

Het kaartmateriaal staat wel op een SD kaart.

Probeer maar eens (als je de mogelijkheid hebt) een SD kaart met alleen het materiaal van bijv. Italië. TT draait gewoon omdat het op/in het interne geheugen staat maar zal nu de map van Italië inlezen.

 

Waarom zou je CoInput eigenlijk op je SD willen hebben. Het wordt dan trager en het is een klein progje.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bruineberen

 

Een geweldig programmaatje

Tot nu toe moest ik het doen met os-gpsconverter wat nogal omslachtig was met veel bugs

Toch nog een vraag.

Ik heb co-input allereesrt op mijn mio 201 geinstalleert en het werkt geweldig.

Maar ik wil het programma eigenlijk laten draaien via mijn SD kaart waar ook tomtom op staat.

Dus gedeinstalleerd, en weer opnieuw geinstalleert met de optie op storage kaart. Maar nu doet hij het niet meer. Weer alles op mijn apparaat gezet en hij doet het weer.

Is er een manier om CO-Input volledig te deinstalleren zodat hij ook uit TOMTOM verdwijnt en daarna weer te installeren op mijn SD kaart ?

 

Bedankt alvast

Flippo

 

CoInput moet op het interne geheugen staan en kan niet vanaf de SD kaart starten. TT zelf staat ook op het interne geheugen.

Het kaartmateriaal staat wel op een SD kaart.

Probeer maar eens (als je de mogelijkheid hebt) een SD kaart met alleen het materiaal van bijv. Italië. TT draait gewoon omdat het op/in het interne geheugen staat maar zal nu de map van Italië inlezen.

 

Waarom zou je CoInput eigenlijk op je SD willen hebben. Het wordt dan trager en het is een klein progje.

 

Ger@ld

 

 

De nieuwe .NET versie kan je ook van af een SD kaart draaien. B)

 

Verwijder eens de volgende bestanden uit de map "\TomTom\SDKRegistery\"

- "Co-Input.cap"

- "CoInput.bmp"

 

En start Co-Input dan weer op via het start menu.

Als het goed is werkt het dan vervolgens ook weer via TomTom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bruineberen

 

Een geweldig programmaatje

Tot nu toe moest ik het doen met os-gpsconverter wat nogal omslachtig was met veel bugs

Toch nog een vraag.

Ik heb co-input allereesrt op mijn mio 201 geinstalleert en het werkt geweldig.

Maar ik wil het programma eigenlijk laten draaien via mijn SD kaart waar ook tomtom op staat.

Dus gedeinstalleerd, en weer opnieuw geinstalleert met de optie op storage kaart. Maar nu doet hij het niet meer. Weer alles op mijn apparaat gezet en hij doet het weer.

Is er een manier om CO-Input volledig te deinstalleren zodat hij ook uit TOMTOM verdwijnt en daarna weer te installeren op mijn SD kaart ?

 

Bedankt alvast

Flippo

 

Na het (her)installeren van Co-Input moet je deze altijd eerst 1 keer via het Start Programs menu opstarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...