Spring naar bijdragen

Co-Input voor TomTom Navigator 5


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Beste Anja,

 

Er lijkt i.d.d. een probleem te zijn met Windows 2002.

Al komt dit niet zo vaak voor, of niemand gebruikt meer Windows 2002, want je bent pas de tweede die ik ken met dit probleem.

 

Eigenlijk bestaat Co-Input uit twee programma's:

 

1. Co-Input.exe, dit programma laat het icoontje zien in TomTom.

En heeft maar een functie en dat is het opstarten van Co-Input.vb.

 

2. Co-input.vb, dit is het programma dat al het werk doet.

(Deze heeft geen eigen Icoon, vandaar dat Co-Input.exe bestaat.)

Dit programma staat in "\Program Files\Co-Input v0.5.5 Beta\"

 

Het probleem bij Windows 2002 is dat het programma Co-Input.exe niet wil draaien.

Helaas weet ik niet waarom  :thumbup:

 

De oplossing is om File Explorer te gebruiken en Co-Input.vb op te zoeken en deze zelf handmatig op te starten.

 

Eventueel kan je zelf een Snelkoppeling aanmaken op een plaats waar je makkelijker bij kan, bijvoorbeeld in je Start menu.

 

 

Bedankt voor je bericht !

Met handmatig het programma opstarten werkt het wel :D

 

Dus TT5, mag blijven B)

 

Bedankt voor het handige programma :beerchug:

 

Groetjes

Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Vandaag de lang verwachte nieuwe PPC met Windows Mobile 5.0 binnen gekregen.

Een HP iPAQ hx2790 met 625 MHz processor Wifi SDIO CF en een bak vol geheugen. :eek:

 

Nu had ik via de PM al vernomen dat Co-Input v0.5.5 Bèta, ondanks de officiële berichten van Microsoft dat eMbedded Visual Basic niet meer ondersteund zou worden, toch zou draaien op Windows Mobile 5.

 

Gelijk de proef op de som genomen en een runtime van eMbedded Visual Basic geïnstalleerd.

Wonder wel ging dit nog ook. ;)

Let wel op dat je de "Regional Settings" op "English (United States)" hebt staan.

 

Vervolgens Co-Input geïnstalleerd, en ja hoor het werkt.

 

Co-InputWM5.gif

 

Zit ik me nu wel of te vragen of ik nu voor nix een nieuwe versie van Co-Input in VB.NET zit te schrijven of niet :(

 

PS. de SmartPhone versie van Co-Input is bijna klaar. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem zojuist geinstalleerd en het werkt!...........perfect.

ziet er goed uit. :thumbup:

 

had al veel gelezen over geocaching maar ga er nu maar eens mee beginnen.

gebruik nu eerst mijn PDA met tomtom 5 navigator en besluit dan of ik een gps koop voor geocaching.

 

Beren.......bedankt voor dit programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem zojuist  geinstalleerd en het werkt!...........perfect.

ziet er goed uit.  :thumbup:

 

had al veel gelezen over geocaching maar ga er nu maar eens mee beginnen.

gebruik nu eerst mijn PDA met tomtom 5 navigator en besluit dan of ik een gps koop voor geocaching.

 

Beren.......bedankt voor dit programma.

 

Ben ook zo begonnen en schaf nu ook een gps aan, het programma co-input helpt je voortreffelijk op weg maar voor het laatste stukje heb je nog meer software nodig, bijvoorbeeld VITO navigator II of iets dergelijk.

Als advies kijk even of je Geocaching leuk vind en schaf z.s.m. een GPS aan anders blijft het toch een beetje behelpen.

 

p.s. Bruine Beren nog bedankt voor Co-Input, bijna onmisbaar geworden !! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem zojuist  geinstalleerd en het werkt!...........perfect.

ziet er goed uit.  :thumbup:

 

had al veel gelezen over geocaching maar ga er nu maar eens mee beginnen.

gebruik nu eerst mijn PDA met tomtom 5 navigator en besluit dan of ik een gps koop voor geocaching.

 

Beren.......bedankt voor dit programma.

 

Ben ook zo begonnen en schaf nu ook een gps aan, het programma co-input helpt je voortreffelijk op weg maar voor het laatste stukje heb je nog meer software nodig, bijvoorbeeld VITO navigator II of iets dergelijk.

Als advies kijk even of je Geocaching leuk vind en schaf z.s.m. een GPS aan anders blijft het toch een beetje behelpen.

 

p.s. Bruine Beren nog bedankt voor Co-Input, bijna onmisbaar geworden !! :thumbup:

 

Huur anders eerst een GPS want met een PPC wil het best wel lukken om te cachen want ik doe niet anders :thumbup:

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb enige tijd met mijn PDA en Vito een en ander geprobeerd, maar was niet echt enthousiast. Traag reageren op positieveranderingen enz. Daardoor enige tijd gestopt met cachen. Nu heb ik een eenvoudige Garmin Etrex en een kompas en gebruik in "noodgevallen" de PDA met OziCE. Met deze combinatie kom je een heel eind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb enige tijd met mijn PDA en Vito een en ander geprobeerd, maar was niet echt enthousiast. Traag reageren op positieveranderingen enz. Daardoor enige tijd gestopt met cachen. Nu heb ik een eenvoudige Garmin Etrex en  een kompas en gebruik in "noodgevallen" de PDA met OziCE. Met deze combinatie kom je een heel eind.

 

Op de PPC heb ik ozi staan en dat werkt voor mij als een tirelier maar ik denk dat iedereen wat anders werkt met andere middelen.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS. de SmartPhone versie van Co-Input is bijna klaar.  :D

 

 

Ik wacht geduldig af op de smartphoneversie maar kan ik niet beta tester worden ofzo, ik ben waarschijnlijk een van de weinige die zich alleen moet orienteren met een bluetoothGPS receiver en tomtom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS. de SmartPhone versie van Co-Input is bijna klaar.  :P

 

 

Ik wacht geduldig af op de smartphoneversie maar kan ik niet beta tester worden ofzo, ik ben waarschijnlijk een van de weinige die zich alleen moet orienteren met een bluetoothGPS receiver en tomtom.

 

Nee hoor,

Er zijn er meer, :P

Maar om ook maar ff ontopic te komen, ik gebruik ook de co-input en zit met "smart" te wachten op de lente/zomer om deze combinatie verder uit te testen om caches te vinden, :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist ook CoInput op de PPC gezet.

Werkt in één keer zonder morren.

Kunnen de heren van MS wel een puntje aanzuigen. :P

 

Het was misschien verstandiger geweest als ik het hele draadje eerst volledig had gelezen.

Heb ik zojuist de 'record' knop hergeprogrammeerd voor CoInput, lees ik dat het vanaf nu ook kan via het TomTom menu. :P

 

De record knop is nu dus gewoon weer een record knop.

 

Bruine Beren in 1 woord geweldig.

Voor mij zijn jullie genomineerd voor de Nobelprijs vaar de PPC. :P

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Co-input ziet er prachtig uit en is precies waar ik naar op zoek was.

Nu blijkt echter dat het niet geschikt is voor WM5 (voor MDA Pro).

 

Wat is nu wijsheid: embedded visual basic runtime installeren op WM5 of wachten op WM5 versie van Co-Input.

 

Bruine Beren moet ik regional settings persé op English (United States) zetten om EmVB te laten werken?

Hoe vlot het met de WM5 versie van Co-input?

 

Keep up the good work :beerchug: (donaties?)

bewerkt door RoLiSa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Co-input ziet er prachtig uit en is precies waar ik naar op zoek was.

Nu blijkt echter dat het niet geschikt is voor WM5 (voor MDA Pro).

 

Wat is nu wijsheid: embedded visual basic runtime installeren op WM5 of wachten op WM5 versie van Co-Input.

 

Bruine Beren moet ik regional settings persé op English (United States) zetten om EmVB te laten werken?

Hoe vlot het met de WM5 versie van Co-input?

 

Keep up the good work  :beerchug:  (donaties?)

 

Zal als ik al schreef heb ik eMedded Visual Basic geïnstalleerd op mijn WM5 en zo te zien geeft dit geen problemen voor WM5 of andere software.

Voor “the time being” zo ik dus de oude versie gebruiken, als de nieuwe versie klaar is kan je eVB altijd weer verwijderen.

 

De nieuwe versie zal nog wel een paar weken op zich laten wachten, eerst moet de SmartPhone versie de deur uit.

 

Anders nog even geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...