Spring naar bijdragen

Co-Input voor TomTom Navigator 5


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Dan heb ik ook nog een vraag. Als je dan toch bezig bent met versie 0.5.6, is het dan ook mogelijk dat je deze geschikt maakt voor Windowsversies die de nieuwe PPC's hebben? (Dus niet voor WindowsCE, Windows 2002, 2003, of 2003SE, maar voor WM5).

 

Geen enkele van jouw software draait daar helaas op.

 

Ik weet het, ik moet eMbedded Visual Basic Runtime for Windows Mobile geïnstalleerd hebben, maar die werkt ook niet meer op de nieuwere windowsversies voor de PPC.

 

Voor WM5 en ander geldt: Microsoft recommends that developers of eMbedded Visual Basic applications begin porting their applications to Visual Basic .NET and the .NET Compact Framework.

 

Ik heb geprobeerd je site te bekijken of er iets over beschreven staat, maar helaas, die ligt er volgens mij uit.

 

Misschien dat je het al weet, en anders heb ik een tip voor je. Ik weet dat je namelijk en voor PPC bezig bent en ook gebruik maakt van smartphone met Windows OS.

 

Het is niet voor niets dat de laatste OS voor de PPC een naamsverandering heeft ondergaan van Windows 200X in Windows Mobile X. De volgende OS voor de PPC, die er binnenkort aankomt, is een versie die "samenwerkt" met de nieuwe OS'es voor de Smartphones. Ze zullen identiek of bijna identiek zijn. In ieder geval zal software van de een op de ander kunnen draaien. Daarmee komt mijn voorspelling van een paar jaar terug uit :cry:

De PocketPC en de Smartphone zullen langzamerhand overgaan in één apparaat en beide zullen in de huidige vorm verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor WM5 en ander geldt: Microsoft recommends that developers of eMbedded Visual Basic applications begin porting their applications to Visual Basic .NET and the .NET Compact Framework.

 

Daar was ik al bang voor :)

Wat Microsoft er dan wel vergeet bij te melden is dat eVB gratis is en een versie van VB .Net waar je applicaties voor een draagbaar apparaat (PPC, Smartphone, etc.) mee kan ontwikkelen, een investering van een kleine 1000 euro vraagt :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Microsoft er dan wel vergeet bij te melden is dat eVB gratis is en een versie van VB .Net waar je applicaties voor een draagbaar apparaat (PPC, Smartphone, etc.) mee kan ontwikkelen, een investering van een kleine 1000 euro vraagt  :cry:

 

Ik denk niet dat ze dat zijn vergeten :) Dat heet geld maken ;)

 

Hier nog even een screenshotje van een van de vele artikeltes die er over gaan:

 

pc_capture22.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef dat de nieuwe OS er aan zit te komen, de opvolger van de WM5, maar hier lees ik weer dat het ook nog jaren kan duren.

Ik denk dat eigenlijk ook. De hele bubs dat nu nog in de voorraadkasten zit en zelfs nog moet verschijnen, eerst verkocht moet worden.

 

pc_capture24.jpg

 

of vertikaal

 

pc_capture23.jpg

 

 

 

De nieuwste PPC van HTC (Qtek, Imate, enz enz) die er aan komt is er eentje met ingebouwde GPS en een geheugen van 128 Mb echte bruikbare geheugen

Helaas is mij niet bekend of er WiFi in zit, wel dat er geen GSm ingebouwd is, en dat is natuurlijk jammer.

 

Fujitsu Siemens schijnt met een nieuwe Loox te komen met GPS en zelfs 256 Mb geheugen.

 

Maar, om even sneaky weer ontopic te gaan... Het wordt dan langzamerhand tijd dat DeBruineberenSoftware er maar eens geld voor gaat vragen :) en zo door kan gaan met leuke simpele software om het navigeren en geocachen voor ons van betere tooltjes te voorzien.

 

Pff, nu zijn we weer ontopic, toch? :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I.d.d. zit het probleem hem in het feit dat Windows Mobile 5 geen eMbedded Visual Basic meer ondersteund.

Alle software moet dus omgeschreven worden naar de .NET Compact Framework.

Hiervoor wil ik Visual Basic .NET gaan gebruiken.

Maar anders dan de naam doet vermoeden lijkt Visual Basic .NET voor geen meter op eMbedded Visual Basic.

Dit betekend dat alle codes opnieuw geschreven moet worden.

 

Als dit allemaal gedaan is dan worden ook scherm rotatie (horizontaal / verticaal), scherm resoluties (qVGA / VGA) en de compatibiliteit met Windows Mobile 5 meegenomen.

 

Als studie object voor de .NET Compact Framework zal er eerst een SmartPhone Versie van Co-Input uitkomen.

Als deze goed werkt, denk ik genoeg kennis te hebben om de andere programma’s ook te herschrijven.

 

CoInputSmartPhone.gif

 

@ Biertjuh,

Ja, om juridische ellende te voorkomen zal er in toekomstige versie gebruik gemaakt worden van eigen gemaakte symbolen.

Zoals Kruimeldief al schreef, sluit ik het niet uit dat er in de toekomst een betaalde versie van Co-Input komt.

En met de commerciële houding van TomTom vandaag de dag geef ik ze liever geen aanleiding tot een juridische correspondentie.

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je software altijd aanbieden via Handango en Pocketgear en meer van die internationale distributeurs. Ik weet niet hoeveel percentage zij willen hebben hiervoor, maar zo lukt het wel om internationaal je software te verkopen. Was er ook niet een Nederlandse, van oorsprong duitse distributeur? Ik meende pocketland of zoiets.

 

Er is vast en zeker ook wel animo voor buiten Nederland voor je software. Voor alledrie wel en vooral denk ik voor de co-input. TomTom wordt immers internationaal gebruikt.

 

Ik wacht wel af voor wat de WP5 versie betreft. Ik hoop dat je suc6 hebt met de smartphoneversie. Landscape zou perfect zijn :P TomTom ziet er ook in Landscape lekker uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mardix:

 

Ik zou het eigenlijk niet weten. Kijk Co-Input werkt op alle versies van TomTom. Tenminste, daar ga ik van uit.

Het probleem is ook niet dat je een bepaalde versie van TomTom zou moeten hebben, het probleem ligt eerder aan het apparaat dat TomTom laat werken.

 

Co-input is geschreven voor PocketPC's met Windows voor PPC als Operating System. En dan alleen voor Windows 2002, Windows 2003 en Windows 2003SE.

Zie een van mijn berichtjes boven, dan kun je lezen dat dezelfde PocketPC, met de nieuwste Operating System, Windows Mobile 5 (WM5) niet meer kan samenwerken met Co-Input. Dus met nog steeds dezelfde versie van TomTom zit er verschil in.

Degene in dit draadje die dol enthousiast zijn over co-input hebben allemaal TomTom 5, de laatste versie. Ik heb dezelfde TomTom, maar een nieuwe PPC, met de laatste OS, en mijn PPC herkent co-input in zoverre dat tijdens de installatie ik al de melding krijg dat het voor een andere OS is.

 

Ik weet niet veel van de TomTomGo. Ik vermoed toch dat het geen ingebouwde PocketPC is, maar een specifiek apparaat dat TomTom daar special voor heeft laten maken. TomTomGo heeft ook een andere softwareversie dan de PocketPC of de Smartphone.

Ik weet niet eens of je op de Go ook ander software op kunt zetten, door het net als een PC of PPC te installeren.

Ik ken de verschillen wel tussen de GO's, dat is de prijs en iets duurder heeft weer iets meer. De 700 heeft een kleine Harde schijf en de 500 heeft een memorycard en dan nog een klein verschilletje meende ik. De 700 en de 500 hebben weer Bleutooth en de 300 volgens mij niet. De laatste kan dan volgens mij niet gebruikt worden om een GSM er op aan te koppelen voor de TomTomPlus mogelijkheden. Maar ja, er zit iedere keer weer een dikke 100 euro verschil in die apparaten.

Aangezien Co-Input speciaal voor PPC's is gemaakt en al niet meer draait op de laatste versie Windows, lijkt het me sterk dat het op een Go wel zou doen.

 

Enneh, nee, het is geen klein dom vraagje. Niet omdat het geen kleine vraag is, maar omdat het gewoon geen domme vraag is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik hier op het forum had gelezen, dat De Bruine Beren een handig programma hadden gemaakt voor TT5, heb ik deze gisteren toch maar geïnstalleerd.

 

En dat draait zonder problemen op mijn Mio Mitac 338+, met Windows 2002.

Maar ik krijg helaas Co-Input niet werkend.

 

Ik zie wel het icoontje op mijn vierde blad staan, maar als ik hem aanklik gebeurd er niets.

 

Ik heb de gehele topic doorgelezen en ik miste ook de map SdkFileCalls.

Dus die heb ik handmatig aangemaakt.

Als ik het programma buiten TT wil opstarten, krijg ik de volgende melding.

 

Cannot find 'Co-Input' (or one of its components).

Make sure the path and filename are correct and all the required libraries are available.

 

Ik heb geen van de eerdere versies gebruikt en heb gelijk versie 5.5 genomen.

 

Wie heeft raad ??

 

Groetjes

Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bruine beren,

 

Bedankt. :thumbup:

 

Door Co-input is Geocaching duizend maal leuker geworden omdat mijn grootste frustratie is verdwenen. Ik raak nu niet meer verstrikt in een doolhof van weggetjes om het startpunt te bereiken.

 

Het is nu zelfs een genot geworden. ;-)

 

Many thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik hier op het forum had gelezen, dat De Bruine Beren een handig programma hadden gemaakt voor TT5, heb ik deze gisteren toch maar geïnstalleerd.

 

En dat draait zonder problemen op mijn Mio Mitac 338+, met Windows 2002.

Maar ik krijg helaas Co-Input niet werkend.

 

Ik zie wel het icoontje op mijn vierde blad staan, maar als ik hem aanklik gebeurd er niets.

 

Ik heb de gehele topic doorgelezen en ik miste ook de map SdkFileCalls.

Dus die heb ik handmatig aangemaakt.

Als ik het programma buiten TT wil opstarten, krijg ik de volgende melding.

 

Cannot find 'Co-Input' (or one of its components).

Make sure the path and filename are correct and all the required libraries are available.

 

Ik heb geen van de eerdere versies gebruikt en heb gelijk versie 5.5 genomen.

 

Wie heeft raad ??

 

Groetjes

Anja

 

Beste Anja,

 

Er lijkt i.d.d. een probleem te zijn met Windows 2002.

Al komt dit niet zo vaak voor, of niemand gebruikt meer Windows 2002, want je bent pas de tweede die ik ken met dit probleem.

 

Eigenlijk bestaat Co-Input uit twee programma's:

 

1. Co-Input.exe, dit programma laat het icoontje zien in TomTom.

En heeft maar een functie en dat is het opstarten van Co-Input.vb.

 

2. Co-input.vb, dit is het programma dat al het werk doet.

(Deze heeft geen eigen Icoon, vandaar dat Co-Input.exe bestaat.)

Dit programma staat in "\Program Files\Co-Input v0.5.5 Beta\"

 

Het probleem bij Windows 2002 is dat het programma Co-Input.exe niet wil draaien.

Helaas weet ik niet waarom :thumbup:

 

De oplossing is om File Explorer te gebruiken en Co-Input.vb op te zoeken en deze zelf handmatig op te starten.

 

Eventueel kan je zelf een Snelkoppeling aanmaken op een plaats waar je makkelijker bij kan, bijvoorbeeld in je Start menu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je dat ook wel is? Dagen zoeken naar een oplossing, en dan blijkt het om de hoek te liggen.

 

Voor het eerst aan het Geocachen geslagen, een makkelijke cache gezocht, en enorm zitten pielen om op de juiste plek te komen met de auto. (De Ackerdijkse plassen van Pa Beer!) En dan blijk je nog verkeerd te zitten. En dan zie je opeens dit programma'tje. Super

 

Moet dus mijn eerste cache nog vinden maar dat komt nu wel.

 

Nog twee vraagjes aan deze bruine Beer.

 

* Mijn geheugen van de PDa is zeer beperkt, daarom dat ik consequent alle programma's op de CF kaart zet. Is er een manier dat ik dan vanuit TomTom 5 Co-input kan opstarten, aangezien geen van beiden op de aanbevolen plek staat? Nu lukt dit dus niet.

* Waarom is er eigenlijk gekozen om de link naar CO-Input in het hoofdmenu te zetten en niet in het menu Navigeer naar ... ? Hier heb ik in eerste instantie ook gezocht aangezien me dat logish leek.

 

In ieder geval bedankt!

 

Hoi

 

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je dat ook wel is? Dagen zoeken naar een oplossing, en dan blijkt het om de hoek te liggen.

 

Voor het eerst aan het Geocachen geslagen, een makkelijke cache gezocht, en enorm zitten pielen om op de juiste plek te komen met de auto. (De Ackerdijkse plassen van Pa Beer!) En dan blijk je nog verkeerd te zitten. En dan zie je opeens dit programma'tje. Super

 

Moet dus mijn eerste cache nog vinden maar dat komt nu wel.

 

Nog twee vraagjes aan deze bruine Beer.

 

* Mijn geheugen van de PDa is zeer beperkt, daarom dat ik consequent alle programma's op de CF kaart zet. Is er een manier dat ik dan vanuit TomTom 5 Co-input kan opstarten, aangezien geen van beiden op de aanbevolen plek staat? Nu lukt dit dus niet.

* Waarom is er eigenlijk gekozen om de link naar CO-Input in het hoofdmenu te zetten en niet in het menu Navigeer naar ... ? Hier heb ik in eerste instantie ook gezocht aangezien me dat logish leek.

 

In ieder geval bedankt!

 

Hoi

 

Richard

 

 

Er zijn twee redenen waarom Co-input in het hoofdgeheugen moet staan:

 

1. Er wordt als je Co-Input op start een soort snelkoppeling in een van de mappen van TomTom geplaatst.

Omdat ik niet kan voorzien waar iedereen zijn programma's wil installeren (Storage Card, Slot, Slot2, CF Card, enz enz, dit is afhankelijk van het merk/type PPC en/of geheugenkaart) moet ik een aannamen doen waar deze snelkoppeling heen moet wijzen.

Als iedereen het programma in het hoofdgeheugen installeert dan is het probleem opgelost. :thumbup:

 

2. Wegens mijn beperkte kennis van programmeren, kan ik niet uit vogelen vanuit welke map een programma gestart is.

Dus ook hier moet ik een aannamen doen.

 

Wellicht dat dit in toekomstige versies opgelost wordt maar voorlopig niet.

Het programma is maar 77 kb groot, dus zo erg kan het toch niet zijn.

 

 

Waar het Icoon in TomTom komt kan ik niet beïnvloeden, TomTom heeft bepaald dat hij in het hoofdmenu moet komen en daar kan ik niets aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht dat dit in toekomstige versies opgelost wordt maar voorlopig niet.

Het programma is maar 77 kb groot, dus zo erg kan het toch niet zijn.

 

Heb het maar even opnieuw geinstalleerd en op de standaard plek neergezet. 77k valt inderdaad wel mee. :beerchug: Ik zag dat er zowat 1 Mb werd geinstalleerd. Dat zit zie ik voornamelijk in de bijbehorende bestanden en niet in het hoofdprogramma.

 

Waar het Icoon in TomTom komt kan ik niet beïnvloeden, TomTom heeft bepaald dat hij in het hoofdmenu moet komen en daar kan ik niets aan doen.

 

Dat is dan maar zo. Programma werkt in ieder geval prima.

 

Hoi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...