Spring naar bijdragen

Geocachen in Duitsland


Ravje

Aanbevolen berichten

Het pinksterweekend ben ik in Duitsland geweest in Saarburg. Ik had een aantal caches in de buurt uitgezocht om op te speuren. Ik ben er achter drie aangegaan en heb er geen een kunnen vinden. Na de tweede begon ik te twijfelen of mijn kaartdatum WPS84 wel goed was. Ik heb toen een vriend in Nederland gebeld en hij zei dat in Duitsland de zelfde kaartdatum werd gehanteerd. Toch klopte de coordinaten niet en heb ik daardoor op de verkeerde plek gezocht.

In Nederland heb ik nooit moeite met het zoeken van de cache. Wie weet wat er is verkeerd gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben in Duitsland ook meer DNF's als hier in NL. De manier van verstoppen is toch anders...

 

Dat klopt. Wij zijn ook net terug uit Duitsland. We hebben inmiddels een paar caches kunnen vinden die ons vorig jaar niet lukte.

 

In Nederland hoef je maar te zoeken naar een onlogisch hoopje takken en bladeren oid en je hebt de cache te pakken.

 

Zo gauw je uit het vlakke land bent en de natuur ruiger wordt zijn de verstopplaatsen van de caches minder zichtbaar. Rotsen, stenen ed zijn we niet gewend. Toevallig hebben we 2 weken geleden nog een cache gevonden waarbij we vorig jaar wel op de goede lokatie zaten maar naar nu bleek 20 a 30 meter te laag. Wij waren in een grot aan te zoeken maar de cache lag boven op de rots.

 

In Nederland kunnen we bij wijze van spreken op de gympies een cache vinden. Maar je hoeft maar 200 km (vanaf ehv) Duitsland in te rijden (Eiffel) en je vind daar schitterende caches waarbij je echt goede schoenen nodig hebt anders kom je er niet.

 

In Nederland zit de complexiteit vaak in de vraagstelling van de multicache. In het meer ruigere buitenland vaker in de route en de bereikbaarheid van de cachelokatie.

 

Een andere uitdaging dus! Ik zit alweer uit te kijken naar de volgende korte vakantie in Duitsland om te gaan cachen.

 

Mvg,

De Wolvjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere uitdaging dus! Ik zit alweer uit te kijken naar de volgende korte vakantie in Duitsland om te gaan cachen.

Je hebt in omgeving Hanover hele spannende caches, zoals deze en deze.

groundinspector heeft nogal erg interesante caches, ik heb weleens kontakt met hem gehad over Funkmessgeraetstellung. / German radar ruins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Hemelvaart in Duitsland rond Hannover een aantal caches gedaan. Verstoppen is daar inderdaad verstoppen... Maakt het wel weer leuk: zo hebben we bijvoorbeeld met 4 man een dikke 2 uur nodig gehad om een ruine uit te pluizen om de N-coordinaat en E-coordinaat bij elkaar te sprokkelen. Een multi-cache van intotaal nog geen 500 meter duurt zo al snel een hele middag :blink:

Maar het is wel even wennen.

 

Wel lastig dat (zo goed als) alle caches in het Duits zijn.

 

Even off-topic: het is een wereld-wijde bezigheid, waarom niet bij elke cache ook een vertaling in het Engels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij hebben al vaak gecached in Duitsland, Belgie en Luxemburg en ik moet zeggen dat het ruigere terein ons erg aanspreekt urenlange tochten zijn dan vaak het gevolg.En dat voor 1 logje maar dan wel een log die veel voldoening geeft :blink: .Er is een cache in Luxemburg waar we drie keer terug zijn gegaan voordat we hem vonden.Door de kloven in dat gebied was er zeer slechte ontvangs.We hebben er momenteel nog een paar openstaan waar we gefaald hebben en dus naar terug zullen moeten. Toch zijn ook daar de tochten meestal erg goed uitgezet en kloppen de coordinaten. Dus het devies in dit soort terrein is NIET OPGEVEN! :lol: Het kan veel moeite kosten maar de voldoening is ook des te groter.Wij hebben nog nooit iets aan hoeven te passen in onze e-trex om in het buitenland te kunnen cachen dus ik zou zeggen zo snel mogelijk terug en opnieuw proberen.

Veel succes en greetings from Snoopy and Woodstock.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duitsland is qua stelsel hetzelfde als hier: lat./long. en WGS84. Maar qua terrein en omschrijving nogal eens anders. Wij hebben heel fraaie caches gedaan in de Harz afgelopen zomer en gaan nog zeker eens terug.

 

Waypoint X en dan (zeker bij slecht ontvangst of veel begroeiing) altijd zo'n straal van 15 tot 25 meter aanhouden. Vind je niets dan kan je rustig een not found loggen en vragen om een cache controle aan de maker. Is ook zeker handig voor volgende zoekers en zet hem op je watchlist, kan je zien of je inderdaad voldoende gezocht hebt. Ik weet het...na een half uur krijg je een breakpoint...ga ik door of niet :blink: . Soms helpt het ook om de gps uit te zetten en weer aan, vaak geeft ie dan een iets ander punt aan waarmee je de cache ineens wel vindt. Of een PM sturen aan de maker met de eindcoordinaten en vragen of het klopt.

Werkt bij ons tot nu toe altijd...een not found is altijd verdwenen en tot nu toe één keer een PM gedaan (was nog in Nederland ook :lol: ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie. Ik weet dat ik nu in Duitsland anders moet gaan zoeken. En hoe is dat in Frankrijk? Van de zomer ga ik naar Frankrijk. Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In duitsland worden de cache's niet zo goed onderhouden als bij ons

 

Tenminste dat is mijn ervaring.

Bij terugkomst vaak gemaild met de plaatsers van de cache's

en die mailde dan terug dat ze wisten dat hij er niet meer lag

maar de cache disablen , ho maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie. Ik weet dat ik nu in Duitsland anders moet gaan zoeken. En hoe is dat in Frankrijk? Van de zomer ga ik naar Frankrijk. Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Ik zou zelf een woordenboek meenemen. Doe ik ook in Duitsland :lol: .

De gegevens over de caches heel goed voorbereiden, veel beter dan je voor NL caches gewend bent, alle tekst vertalen.

In berg gebieden oppassen als de cache nog zo'n 600 verder ligt, want dan kun je nog een aardig eind moeten klimmen.

Dichtbij betekend in berggebieden niet altijd de korste en de gemakkelijkste weg! :tooth:

Je verkijkt je vaak op dit soort situaties als inwoner van een bijna plat land!

Maak daarom altijd waypoints aan bij splitsingen ed.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al verschillende caches gedaan in Duitsland rond Kleve en Goch. Deze waren altijd keurig verzorgd en prima te vinden. Met name de GeoBone caches zijn zeer de moeite waard. Als je wat Duits spreekt/leest is dat wel makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...