Spring naar bijdragen

Geocachen in Duitsland


Ravje

Aanbevolen berichten

Sommige volkeren hebben een historisch geheugen als een pot. Het valt me met die Nederlanders wat dat betreft erg mee want die hebben een miniem historisch benul; wie heeft nog iets speciaals met Spanjaarden (80-jarige oorlog zie hier als ik de lezers even aan die droeve tijd mag herinneren). Zijn er nog Spanjaardengrappen?

Het flauwe reactie van Poes Minou aan het BigFurryMonster:

poes3.jpg

is: "Ik wil mijn fiets terug".

 

En nu weer on-topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

(In berg gebieden oppassen als de cache nog zo'n 600 verder ligt, want dan kun je nog een aardig eind moeten klimmen.)

 

Klopt als een bus wij hebben al eens aan een afgrond gestaan, de cache lag 10 meter verder, maar dus wel 25 meter lager en dus konden we 2 KM om gaan lopen om hem te kunnen bereiken.

bewerkt door snoopy and woodstock
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ravje

Volgens de geocaching.de statistieken hebben wij inmiddels 110 Duitse caches gevonden. Slechts een enkele niet gevonden en die bleken bij thuiskomst meestal te zijn verdwenen. Dus wat dat betreft hebben wij erg goede ervaringen met de Duitse caches.

 

Wel is het zo dat de verzorging t.o.v. de Nederlandse caches - qua stash - nogal wat te wensen over laat. Het zijn meestal imitatie tuperwaredoosjes, die duidelijk wat minder goed afsluiten naarmate ze langer buiten liggen. Ook wordt héél veel gebruik gemaakt van andere plastic trommeltjes, waar voorheen ijs, salade saté etc. in heeft gezeten. Slechts een enkele keer (van het aantal dat wij hebben gevonden) bestond uit een degelijke munitiekist. De inhoud is - ondanks dat we daar in Nederland zo vaak over klagen - ook beduidend minder als bij ons. Althans dat is tot op heden onze ervaring.

 

Het moeilijk vinden van de cache komt enerzijds door een andere verstopmethode, maar volgens ons ook doordat veel caches veel minder worden gevonden dan bij ons. Daardoor heb je al snel minder aanknopingspunten en spoilerfoto's blijken dan ineens niet meer overeen te komen met de werkelijkheid.

 

@ De Roode Loper

Het Zwarte Woud is natuurlijk behoorlijk groot, maar je kunt er leuk cachen. Wij hebben ervaring in het zuidelijke gedeelte. Mocht je daar zitten, dan is een bezoek aan de Reinfall te Schaffhauzen (Zwitserland = zonder tol goed te bereiken) zeker de moeite waard. Toen wij daar waren lag er ook nog een cache. Toch mooi meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, vergeet ik de gebieden te vermelden waar we hebben gezeten :tooth:

 

Thüringen = +/- 50 caches

Wesenbergland = +/- 25 caches

Het Zwarte Woud = +/- 20 caches

Eifel = +/- 15 caches

 

We hebben veel foto's gemaakt bij de desbetreffende caches, dus als iemand geïnteresseerd is, zoek ze op en bekijk op de foto's de omgeving van de caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het pinksterweekend ben ik in Duitsland geweest in Saarburg. Ik had een aantal caches in de buurt uitgezocht om op te speuren. Ik ben er achter drie aangegaan en heb er geen een kunnen vinden. Na de tweede begon ik te twijfelen of mijn kaartdatum WPS84 wel goed was. Ik heb toen een vriend in Nederland gebeld en hij zei dat in Duitsland de zelfde kaartdatum werd gehanteerd. Toch klopte de coordinaten niet en heb ik daardoor op de verkeerde plek gezocht.

In Nederland heb ik nooit moeite met het zoeken van de cache. Wie weet wat er is verkeerd gegaan?

 

Hallo Ravje

 

Ook wij gaan al jaren naar Saarburg op vakantie (Landal Warsberg). Altijd laatste week van april en eerste van mei. Sinds 2 jaar cachen wij daar in de buurt.

We hebben eigenlijk alles gevonden en nooit problemen gehad.

Vertel eens met welke caches jullie problemen hadden, misschien kunnen we een extra hint geven voor als jullie nogeens in de buurt komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ De Roode Loper

Het Zwarte Woud is natuurlijk behoorlijk groot, maar je kunt er leuk cachen. Wij hebben ervaring in het zuidelijke gedeelte. Mocht je daar zitten, dan is een bezoek aan de Reinfall te Schaffhauzen (Zwitserland = zonder tol goed te bereiken) zeker de moeite waard. Toen wij daar waren lag er ook nog een cache. Toch mooi meegenomen.

 

Bedankt, maar ik had deze al op het lijstje staan. Ik kwam je naam ook al tegen in enkele duitse logs (grappig). Wij willen in ieder geval Braunhornle doen, we kijken daar vanuit onze caravan op uit en ja dan moet je er ook naar toe. Ik heb de mainzelmanchenkaarten en de laptop gaat mee, dus ik kan me goed voorbereiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een flink aantal Duitse caches gedaan. Voor ons is er in de regio

net zoveel te vinden in D als in NL.

 

Maar de D caches in onze regio zijn moeilijk te vinden door:

- Gebrek aan controle door de plaatsers. (Weg, geplunderd etc.)

- Begraven, zoekplaatsen zien er vaak uit als een voederplaats van everzwijnen :tooth:

- Teken!!!!!!!!!!!!!

- Zeer kleine caches (boterhamdoos formaat) in braamstruiken etc.

 

Uiteraard zijn er uitzonderingen. En buiten de regio hebben we met name in en

om Berlijn leuke caches gedaan!

 

Ik denk dat geocaching in D een nog stormachtige ontwikkeling heeft gehad dan

in NL. Maar dat het zelfregulerend effect ook daar plaats zal vinden. Al is D veel

groter en op een flink aantal plaatsen minder bevolkt dan NL.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat twee grote verschillen tussen NL en D een rol spelen:

  • D is minder dicht bevolkt dan NL en daarom worden de caches minder vaak bezocht;
  • D heeft meer 'lastig' terrein dan NL en daar zijn wij plattelanders niet aan gewend.

Heb vorige week in Noorwegen gecacht en daar gelden beide verschillen ook voor. Een paar caches waren gewoon een maand of 8, 9 niet bezocht. De winter zorgt er bijvoorbeeld al voor dat sommige caches enkele maanden niet of zeer lastig beschikbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...