Spring naar bijdragen

Nieuw in de goodiesshop (3)


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Nauw dat was me vandaag wat. Het begon met de melding:

01/10/2008 9:45 A.M. REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / SHIPMENT SUBMITTED TO CLEARING AGENCY

gevolgd door een wat minder optimistische:

01/10/2008 9:45 A.M. SHIPMENT IS HELD TO VERIFY COMMODITY DESCRIPTION WITH THE CUSTOMER FOR CORRECT CLASSIFICATION / BROKERAGE RELEASED SHIPMENT. SHIPMENT IS SUBMITTED TO CLEARING AGENCY FOR FURTHER CLEARANCE

maar is dus beweging in gekomen.!!! Maar nog geen uurtje later brrrr....

01/10/2008 10:22 A.M. SHIPMENT IS HELD TO VERIFY COMMODITY DESCRIPTION WITH THE CUSTOMER FOR CORRECT CLASSIFICATION / DELIVERY RESCHEDULED

Ben ik nu terug naar af?

ROTTERDAM, NL 01/10/2008 4:10 P.M. REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / RELEASED BY CLR AGENCY. NOW IN-TRANSIT

Het komt eraan :beerchug:

 

Wat was nu het probleem? EU regeling!

Niet alleen Murphy maar ook Catch-22.

Er zat kleding in die gemaakt was in China en voor Chinese kleding dient er een importvergunning te zijn.

Die verkrijgen is slechts mogelijk met een Certificate of Origin van de Kamer van Koophandel in het land dat de goederen produceerde. Maar in de USA kan een K.v.K slechts goederen gemaakt in de USA certificeren, geen geïmporteerde China spullen.

Uiteindelijk is er een sluipweg gevonden: voor textiel met een waarde minder dan 350 euro is een invoervergunning niet verplicht. Kwijtschelding van importvergunningsnoodzaak is mogelijk, indien, mits, enz enz...

Dat is dus vandaag gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nauw dat was me vandaag wat. Het begon met de melding:

01/10/2008 9:45 A.M. REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / SHIPMENT SUBMITTED TO CLEARING AGENCY

gevolgd door een wat minder optimistische:

01/10/2008 9:45 A.M. SHIPMENT IS HELD TO VERIFY COMMODITY DESCRIPTION WITH THE CUSTOMER FOR CORRECT CLASSIFICATION / BROKERAGE RELEASED SHIPMENT. SHIPMENT IS SUBMITTED TO CLEARING AGENCY FOR FURTHER CLEARANCE

maar is dus beweging in gekomen.!!! Maar nog geen uurtje later brrrr....

01/10/2008 10:22 A.M. SHIPMENT IS HELD TO VERIFY COMMODITY DESCRIPTION WITH THE CUSTOMER FOR CORRECT CLASSIFICATION / DELIVERY RESCHEDULED

Ben ik nu terug naar af?

ROTTERDAM, NL 01/10/2008 4:10 P.M. REGISTERED WITH CLEARING AGENCY / RELEASED BY CLR AGENCY. NOW IN-TRANSIT

Het komt eraan :P

 

Wat was nu het probleem? EU regeling!

Niet alleen Murphy maar ook Catch-22.

Er zat kleding in die gemaakt was in China en voor Chinese kleding dient er een importvergunning te zijn.

Die verkrijgen is slechts mogelijk met een Certificate of Origin van de Kamer van Koophandel in het land dat de goederen produceerde. Maar in de USA kan een K.v.K slechts goederen gemaakt in de USA certificeren, geen geïmporteerde China spullen.

Uiteindelijk is er een sluipweg gevonden: voor textiel met een waarde minder dan 350 euro is een invoervergunning niet verplicht. Kwijtschelding van importvergunningsnoodzaak is mogelijk, indien, mits, enz enz...

Dat is dus vandaag gelukt.

Hulde!!! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dus vandaag gelukt.

 

Ja, ik merkte het ook.

Ik kreeg gisteren een petje per post.. en vandaag ineens nog eentje. En ze kosten ook nog eens verschillende bedragen, hoewel de petjes verder indentiek zijn.. :blush:

 

Nou ja, heb ik alvast een reservepetje.. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een groen pet over, maar voor wie?

Toen heb ik mij vergist. Nu maar hopen dat niet iemand komt met 'waar blijft mijn pet'? Murphy, meneer, Murphy.

En ik had me verrekend. De extra invoerrechten op Chinees textiel zijn slechts op de pullovers betaald, niet op de petten.

Het is heel jammer dat toen ik bestelde zoveel maten uitverkocht waren.

Heden heeft iedereen die wat krijgt bericht gehad of heeft de spullen nu al of ze zijn onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houdt dat in als je niets gehoord hebt en wel besteld je niets krijgt? :yes:

 

Net de pagina hiervoor gelezen en ja ik had ook een L besteld dus heb antwoord zelf gevonden!

Het is net cachen "goed lezen" scheelt de helft :thumbup:

bewerkt door gekodiver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn er meerdere die het duister is.

Iedereen die had besteld maat LG heeft niets gekregen.

Een paar mensen voor maat XX en XL en XXX en SM heb ik wel blij kunnen maken, de rest niet.

Dus heel simpel: heb je niets van mij gehoord dan komt er ook niets je kant op. :rolleyes:

 

Komt er nog wel een mogelijkheid tvoor een nabestelling/herbestelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de afgelopen gebeurtenissen heb ik even mijn bekomst.

Ik moet het goodiesshop runnen wel leuk blijven vinden. :rolleyes:

 

Is er geen deal te bespreken met lokale geocache sites / shops binnen de EU? ik bedoel als er iemand is die een lokale " hub" opzet dan kun je centraal inkopen (europa wijd) en binnen de EU her-distribueren.. Als klein (geocache-)kikkerlandje hebben we weinig voet maar een onze oosterburen kunnen dan meer gewicht in de schaal leggen....

 

Ik denk dat je dan zelfs goedkoper kunt leveren door nog grotere inkoop en goedkopere verzendkosten...

 

sterker nog.. na controle zie ik dat de geocaching shop punkt dee eee official distributor is....

 

nou dat dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...