Spring naar bijdragen

Cache-informatie: Uitprinten of PDA?


Raoul

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dan lijkt het me nu weer een goed moment om ontopic te gaan. Als we verder willen discusseren over hoe om te gaan met nieuwe leden of over hoe nieuwe leden wijzen op forumfincties en forummogelijkheden, dan kunnen we daar beter een draadje over opstarten en deze berichten daar naar toe verhuizen.

 

Mijn tip aan de vraagsteller is (om naar de topic terug te gaan):

Als je al niet weet hoe info van je PC naar je PDA moet sturen, begin er dan niet eerder aan nadat je eerst alle info over de mogelijkheden met een PDA hebt verzameld. Wat te doen met een PDA dus.

Daarom zou ik gaan naar en printer. Een goede en volwassen kleurenprinter koop je momenteel voor 50 a 60 euro en dat is echt niets vergeleken met een PDA.

 

Kruimel

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, voor de allerlaatse keer dan ;)

 

Daar is wel wat te doen, door nieuwelingen te moderen met het openen van een nieuw topic.

Dat wil ik best wel doen, en ik zou het zelf al gedaan hebben, ware het niet dat jij me gewoon voor bent. Het lukt me niet altijd binnen 9 minuten te reageren en te modereren. Dat is namelijk het tijdverschil tussen het starten van het draadje en jouw wijzen op de zoekfunctie :angry:

 

Ik vind het heel jammer dat informatie nu zo versplinterd is op het forum. :o

Dat zeg ik

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet mee eens: ergernis creëer je zelf ... :angry:

 

Goed, jij je zin. :o

 

Dankjewel ... dankjewel ... dankjewel ... Mijn zondag is weer goed!! ;)

 

Maar even serieus: waar deze vraag in essentie om draait, is: kies ik voor een printer of een PDA? En die vraag is hier nog niet zoveel gesteld...

 

En dan vind ik een printer veel praktischer. De PDA wordt pas echt interessant als je daarnaast ook member van de .com wordt, zodat je automatisch selecties van caches opgestuurd krijgt, die je vervolgens eenvoudig naar je PDA laadt.

 

Zo, en nu ga ik Oost-Groningen onveilig maken :o CU later Alligator!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee dan,fijne mensen...bedankt voor de nuttige en grappige reacties... ;)

Het was niet de bedoeling maar ik moest toch erg lachen om wat ik allemaal losmaak en de reacties die daarop volgen... :angry:

 

"Je hebt toch geen mager koppie en een lange puntbaard en af en toe duikelt er een band van je met een boodschap op?" :o:o

 

Ben een stuk wijzer (en vrolijker) dan bij het starten van dit "draadje?!?"

Graag tot de volgende keer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar even serieus: waar deze vraag in essentie om draait, is: kies ik voor een printer of een PDA? En die vraag is hier nog niet zoveel gesteld...

 

Ben het daarmee ook eens. Dat die vraag niet vaker gesteld is kon wel eens liggen aan het feit dat beide apparaten niets maar dan ook niets met elkaar te maken hebben. Denk je aan een Printer is niet de logische gedachte dat je ook aan een PDA denkt en vice versa natuurlijk. Normaal gesproken dan.

 

En dan vind ik een printer veel praktischer. De PDA wordt pas echt interessant als je daarnaast ook member van de .com wordt, zodat je automatisch selecties van caches opgestuurd krijgt, die je vervolgens eenvoudig naar je PDA laadt.
Ja, en ook al als je de queries opgestuurd krijgt, is dat nog niet genoeg om een PDA te willen.

 

Zo, en nu ga ik Oost-Groningen onveilig maken  :o CU later Alligator!

Suc6.

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een eenvoudig printertje is niet zo heel duur.

Nee, maar de inkt patronen wel.

Let dus op dat je een printer koopt met afzonderlijke cardridges, bv Canon heeft.

Ook het de printkop moet niet aan het inkttankje vast zitten.

HP heeft alles in een cardridge zitten.

Voor het voordelige printen zijn er hervulsets, dwz knoeien met de injektie spuit.

Die hervul sets worden vaak op computerbeurzen verkocht.

Let op dat je bij een hervulsetje ook rubberen stopjes krijgt.

 

 

Inderdaad, daarom zou ik gewoon kiezen voor een goedkoop printertje. Zijn de cartridges leeg, kun dan je net zo goed weer een nieuw printertje aanschaffen waar weer cartridges bij zitten. Dat bijvullen is ook maar een geknoei en die re-used cartridges die je op de beursen koopt is ook maar afwachten of het was is :o , althans dat is mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn de cartridges leeg, kun dan je net zo goed weer een nieuw printertje aanschaffen waar weer cartridges bij zitten.
Helaas zijn er printer fabrikanten die de cardridges bij de nieuw geleverde printer niet volledig vullen.
Dat bijvullen is ook maar een geknoei

Het is knoeien, maar het bespaart!

Zie het als een uitdaging! ;)

Ik ben inmiddels aan mijn 3e hervul setje toe! :o

Je hoeft de cache pagina ook niet volledig af te drukken.

Ik druk meestal alleen de koordinaten, tekst en de foto's af.

De spoiler neem ik mee als de cache wat verder weg is.

Mestal druk ik de pagina af als een pdf op A3 pdf, die A3 druk ik op de printer af als A4.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je heoft de cache pagina ook niet volledig af te drukken.

 

Precies, ik selecteer de hele cachebeschrijving, plak hem in Word en verwijder alle overbodige tekst, plaatjes en achtergrondjes. Bij veel caches werkt dat perfect. Je bespaart een heleboel papier en inkt. Het is wel een hoop werk, maar ach, dat hoort een beetje bij de voorpret wat mij betreft. Het zal vast nog veel handiger en beter kunnen, maar mij bevalt deze manier prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook voor de printer gaan, het is soms noodzakelijk om aantekeningen te maken. Daarnaast kan je die printer ook voor andere zaken misschien goed gebruiken. Een gevaar is wel dat als je eenmaal een uitdraai hebt en je de cache niet kort erna gaat zoeken je uitdraai verouderd kan zijn, controleer dit dus voor je hem gaat zoeken.

Voor het gebruik van foto's is een PDA waarschijnlijk handiger, hoewel je deze ook zou kunnen printen. Zelf heb ik geen PDA. Als ik foto's nodig heb print ik ze uit, is het alleen een spoiler dan is vaak even thuis van te voren kijken al voldoende.

Kortom: ik zou de printer kiezen

 

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak bijna altijd gebruik van papier.

 

Maarrr, als er "tijd over" is gebruik ik ook vaak iMode. Speciaal voor PDA gebruikers is er een mogelijkheid om op deze informatie te komen. De link is eenvoudig: http://www.geocaching.nl/pda_index.php.

 

iMode gebruikers kunnen gewoon http://www.geocaching.nl gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je heoft de cache pagina ook niet volledig af te drukken.

 

Precies, ik selecteer de hele cachebeschrijving, plak hem in Word en verwijder alle overbodige tekst, plaatjes en achtergrondjes. Bij veel caches werkt dat perfect. Je bespaart een heleboel papier en inkt. Het is wel een hoop werk, maar ach, dat hoort een beetje bij de voorpret wat mij betreft. Het zal vast nog veel handiger en beter kunnen, maar mij bevalt deze manier prima.

 

Zo doe ik het ook. Ik weet niet of iemand ook de .com optie gebruikt dat op iedere pagina staat, nl de printvriendelijke optie. Deze is er met de 5 laatste logs en helemaal geen logs. Alle overbodige kleuren info verdwijnt en de pagina wordt breder omdat de naastliggende info van .com ook verdwijnt.

 

Ik wil het liefst ook alles op 1 a 2 kantjes houden en alle achtergrondinfo van de omgeving enz is mij ook overbodige ballast, me wel beseffend dat de plaatser wel daar zijn best op heeft gedaan .....

Tevens print ik voor ieder cache, het liefst op de achterkant van de beschrijving, een afdruk van alle waypoints van de cache op een topografische kaart :cry: van de omgeving.

Maar, als ik alles geprint heb, sein ik alles door naar mijn PDA en smartphone. Ik heb dus alles driedubbel bij me. Waarom? Gewoon ;)

 

Foto's die er toe doen van een cache, print ik ook altijd uit op de beste kwaliteit voor normaal papier. Meestal vergroot naar 25 of 50% van een A4tje. Is dat geen A5 en A6?

 

Wat kost me dat aan inkt? Ik ben voor alles wat ik print per jaar, dus ook foto's op fotopapier, alle andere printgedoe en caches, ongeveer 75 tot 100 euro aan inkt kwijt. Dat is 3 a 4 x alle keuren apart verwisselen. Dat is goedkoper dan complete kleurencartridges. Ondanks dat het inktpotje voor zwart 2x zo groot is dan alle kleuren apart, gebruik ik toch 2x zoveel zwart per jaar dan kleur.

 

Printergebruik voor wat inkt betreft is net weer getest in de consumentengids en de winnaar is Canon.

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo doe ik het ook. Ik weet niet of iemand ook de .com optie gebruikt dat op iedere pagina staat, nl de printvriendelijke optie. Deze is er met de 5 laatste logs en helemaal geen logs. Alle overbodige kleuren info verdwijnt en de pagina wordt breder omdat de naastliggende info van .com ook verdwijnt.

 

Jazeker!! Deze optie werkt perfect. Zo krijg ik bijna alle caches op 1 A4tje geperst. Foto's print ik alleen als ze nodig zijn voor de cache, en dan natuurlijk verkleind! En natuurlijk dubbelzijdig printen!! Ons ben zunig hé!! ;)

 

Ik heb eerst ook zo'n goedkoop HP printertje gehad. Dat kost kapitalen aan inkt. Nu heb ik een canon met 5 aparte cardridges, scheelt bakken met geld. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...