Spring naar bijdragen

Cache-informatie: Uitprinten of PDA?


Raoul

Aanbevolen berichten

Zo doe ik het ook. Ik weet niet of iemand ook de .com optie gebruikt dat op iedere pagina staat, nl de printvriendelijke optie. Deze is er met de 5 laatste logs en helemaal geen logs. Alle overbodige kleuren info verdwijnt en de pagina wordt breder omdat de naastliggende info van .com ook verdwijnt.

Ik print meestal een selektie naar pdf (moet je wel acrobat writer/COLOR] tot je beschikking hebben)
Maar, als ik alles geprint heb, sein ik alles door naar mijn PDA en smartphone. Ik heb dus alles driedubbel bij me. Waarom? Gewoon ;)
Dat is wel erg ingewikkeld!
Foto's die er toe doen van een cache, print ik ook altijd uit op de beste kwaliteit voor normaal papier.
Sinds ik voordelig op de computerbeurs foto papier gekocht heb, gaan plaatjes op foto papier.
Wat kost me dat aan inkt? Ik ben voor alles wat ik print per jaar, dus ook foto's op fotopapier, alle andere printgedoe en caches, ongeveer 75 tot 100 euro aan inkt kwijt. Dat is 3 a 4 x alle keuren apart verwisselen. Dat is goedkoper dan complete kleurencartridges. Ondanks dat het inktpotje voor zwart 2x zo groot is dan alle kleuren apart, gebruik ik toch 2x zoveel zwart per jaar dan kleur.

Ik vul mijn cardridges ieder kwartaal en ben zo per jaar een hervulset nodig van 50 euro.

Als ik die cardridges zou kopen, danmoest ik per kleur (3x) 15,91 en voor 26,14 betalen, met een totaal van 73,87, dat schiet lekker op! :cry:

De printer kostte toendertijd F 200,-

Printergebruik voor wat inkt betreft is net weer getest in de consumentengids en de winnaar is Canon.
Ik had al in dit draadje al de naam Canon genoemd! ;)

Naar mijn idee kun je beter kiezen voor een wat duurdere printer met voordeliger inkt patronen.

Bij de Aldi of Lidl worden ook vaak voordelig inkt patronen aangeboden.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet niet of iemand ook de .com optie gebruikt dat op iedere pagina staat, nl de printvriendelijke optie.

 

Jazeker!! Deze optie werkt perfect. Zo krijg ik bijna alle caches op 1 A4tje geperst. Foto's print ik alleen als ze nodig zijn voor de cache, en dan natuurlijk verkleind! En natuurlijk dubbelzijdig printen!! Ons ben zunig hé!! :P

:thumbup:

 

Ja natuurlijk printerfriendly pages afdrukken, niet alleen dubbelzijdig, maar ook 2 pagina's op een zijde van een A4tje. A5 formaat dus... Want ons ben zeker zunig, maar 't is ook een makkelijk formaat voor onderweg. Foto's vaak in de PPC, omdat ze anders op voorhand al bestudeerd worden en het vinden van de cache vergemakkelijken. Alleen als we er echt niet meer uitkomen foto's raadplegen in de PPC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...