Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vanmorgen lees ik in een log, van 1 van mijn caches, dat er 2 messen in gevonden zijn. Zie Foto

De logger heeft ze gelukkig meegenomen, maar ik vraag me toch af, hoe komen die erin?

Uiteraard is in de laatste logs, niets terug te vinden over 2 messen die achtergelaten zijn. :beerchug:

Wat zijn dat toch voor mensen die zoiets in een Cache achterlaten en hebben jullie ook wel eens vreemde/gevaarlijke zaken in een Cache aangetroffen?

Geplaatst
Hier zijn ook al ettelijke draadjes aan gewijd. Zoek eens op het forum.

Nou ik heb flink gezocht, maar het enige wat ik vindt, zijn draadjes over de inhoud van Caches. En dan gaat het over, voor hoeveel Euro doe je erin, ruil je wel gelijkwaardig, zit er afval in en nog meer van dat geneuzel.

Maar als we het hebben over gevaarlijk, dan is dat wat anders natuurlijk. Nu zijn het 2 messen, misschien volgende week een paar voetzoekers, kunnen we wachten op ongelukken? Moet je voortaan voorzichtig gaan doen bij het openen van een Cache? Zijn er kinderen van een bepaalde leeftijd die 'alleen' cachen?

Daar wilde ik graag meningen over weten.

En vergeef me als er toch draadjes over zijn, maar ik kon ze niet vinden.

Geplaatst

Laat het duidelijk zijn: het is VERBODEN (niet in overeenstemming met algemeen aanvaarde regels over geocaching) om in een cache achter te laten:

- gevaarlijke spullen (zoals MESSEN!, vuurwerk, ....)

- alcohol en drugs

- gewoon illegaal spul

- etenswaren die kunnen bederven of die door hun geur dieren kunnen aantrekken. Een blik Spam, daarover verschillen de meningen.

- reclame voor je bedrijf, geloof enz.

- alle andere dingen waarvan je GBV zegt dat het niet zo handig is.

Wat je in je cache hebt aangetroffen is 1) dus tegen de regels en 2) so wie so niet erg handig, om niet te zeggen stom.

Maar ja? Wat doe je met geocachers die hun GBV thuislaten?

Je kunt moeilijk naast je cache gaan zitten oppassen.

Het enige dat rest is, als je er lucht van krijgt, zulke spullen uit je cache te halen. En eens flink te foeteren op adequate plaatsen. Zoals hier.

Micky

Geplaatst

Het enige dat rest is, als je er lucht van krijgt, zulke spullen uit je cache te halen. En eens flink te foeteren op adequate plaatsen. Zoals hier.

Micky

Zoals ook zo vaak in dit soort draadjes geschreven: lang niet alle geocachers (lees waarschijnlijk het grootste deel) komt op het forum. Deze groep bereik je zo dus niet. Als je via de logs kan achterhalen wie het er ingedaan heeft kan je die per PM er op wijze. En ja er op wijzen, ik zou het op een andere toon doen als dat je nu deed (al begrijp ik je reactie wel). Het zijn veelal de beginners die in hun enthousiasme nog werkelijk gooddies bij zich hebben, en niet nadenkend zoiets er in doen.

Het zijn die zelfde beginners die per ongeluk vette spoiler foto's plaatsen, ik heb al een paar keer een PM naar zulke beginnende teams gestuurd om zo'n foto te verwijderen.

Ik geloof dus in eerst instantie altijd in de goede bedoeling van andere geocachers, en je helpt ze dan meer met wat genuanceerde opbouwende kritiek.

Locutus

Geplaatst

Hoi Mensen,

Ik ben de gene die de messen gevonden heeft.

Het te idioot voor woorden dat mensen er niet bij na denken wat ze in een cache plaatsen. :beerchug: Waarom doen ze dit???????

Voordat ik mijn eigen team had ging ik vaak cachen met team EMMA 21. Op één van onze cache avonturen vonden we zware shag in een cache. Misschien minder gevaarlijk, maar niet verstandig en deze direct weggegooid.

Gelukkig zijn er genoeg geocachers die deze activiteiten afkeuren en het spel leuk houden.

Geplaatst (bewerkt)
Laat het duidelijk zijn: het is VERBODEN (niet in overeenstemming met algemeen aanvaarde regels over geocaching) om in een cache achter te laten:

- gevaarlijke spullen (zoals MESSEN!, vuurwerk, ....)

- alcohol en drugs

- gewoon illegaal spul

- etenswaren die kunnen bederven of die door hun geur dieren kunnen aantrekken. Een blik Spam, daarover verschillen de meningen.

- reclame voor je bedrijf, geloof enz.

- alle andere dingen waarvan je GBV zegt dat het niet zo handig is.

Wat je in je cache hebt aangetroffen is 1) dus tegen de regels en 2) so wie so niet erg handig, om niet te zeggen stom.

Micky

Geen etenswaren????

1500ac5d-98b2-4f05-b070-ea8a0f467afa.jpg

Deze cache hebben we afgelopen weekend gelopen :beerchug: (en er lag ook Spam in...)

Ik vind de opsomming toch wel een beetje overdreven:

- geen messen? Nee niet van dat soort. Een kleine Victorinox geen probleem.

- geen Alcohol/drugs? Dat spreekt vanzelf!

- geen vuurwerk en illegale dingen?? Niet doen!

Maar geen bedrijfsreclame, geen geloof, dat vind ik onzin, moet kunnen en heeft ook niets met GBV te maken. Dan moet ook de cache van de Bruine Beren de Kathedraal van de lucht en de cache in Deventer dat over Bijbel opdrachten gaat.

Nee hoor jullie mogen in mijn caches een Bijbel of Koraan stoppen. Trouwens, onze cache de Jasper en Conny cache is een sticker cache en we lezen graag van mensen die met gepaarde trots een bedrijfssticker erin stoppen. Geen probleem!!

Ik vind het veel erger als mensen kapotte dingen in de cache stoppen, rotzooi of dingen waar ik mezelf er voor schaam als ik het zou doen. Volgens mij heeft Megaheks hierover een draadje ooit geopend.

bewerkt door Team GPSearching
Geplaatst
Hoi Mensen,

Op één van onze cache avonturen vonden we zware shag in een cache. Misschien minder gevaarlijk, maar niet verstandig en deze direct weggegooid.

Tja en dan zijn er 2 cachers die nu nog steeds ruzie hebben omdat volgens de één, de ander hun afspraak is vergeten om shag mee te nemen naar een cache zodat de ander het diezelfde middag uit deze cache kon halen zonder naar de winkel te moeten.

Maar goed, het klopt niet helemaal natuurlijk. Alhoewel, hoeveel kinder lopen nu alleen in het bos die wel vertrouwd zijn met pappa's GPS en niet met een puutje shag, snoep of een ander spul wat volgens enkele regels eigenlijk niet in een cache zou moeten horen.

Ik zelf zie het gevaar niet helemaal hoor.

Als er een aansteker in een cache zit wil niet zeggen dat de vinder een kind moet zijn of een pyromaan is.

Er zit meer gevaarlijk speelgoed in een cache dan spul wat als gevaarlijk wordt aangemerkt.

Hoe oud moet je zijn om met een zakmessie vertrouwd te zijn?

Wat is gevaarlijk? Ik vind dan dat er geen pennen of viltstiften in een cache kunnen. Als een kind ermee valt en het in zijn oogjes krijgt is het blind.

Degene die de mesjes heeft achtergelaten heeft in ieder geval iets van waarde achter gelaten. Het is weer eens iets anders dan lege smartie doosjes en zakjes met snoepjespapiertjes

Ik weet dat ik waarschijnlijk niet veel geloofsgenoten heb, maar ik zie eigenlijk het probleem niet.

Etenswaar in een cache moet eigenlijk niet vind ik omdat je niet weet wat er mee is uitgevreten. Verder is het niet zo'n punt. Het meeste blijft jaren goed en een beetje cache-eigenaar komt toch wel even elke week of veertien dagen zijn cache controleren? Op zijn minst toch wel 1x per maand?

En welk dier moet er nu op afkomen? Het zit notabene meestal in een waterdichte munitiekist.

Ik vind dat er in de regel iets overdreven wordt gereageerd. Van alle caches die ik gevoonden heb, heb ik mij het meest ge-ergerd aan al die rotzooi dat er in zit en dat is achtergelaten door een medecacher die om de een of andere reden denkt dat de cachedoos een vuilnisemmer is.

Een cache die al een tijdje ligt en die niet bijgevuld wordt door de eigenaar, is toch na een half jaar al niets meer dan een logboekje en een lege pen?

En drugs in een cache? Zulke caches ben ik nog nooit tegengekomen.

Kruimel_tr_2.gifdie denkt dat de komkommers weer groot, lang en stevig zullen worden..

Geplaatst

Het is niet te geloven, ik schrijf op hetzelfde moment als Kruimel en we zijn het aardig mee eens, gebeurd niet elke forum schrijver zeg!! :beerchug:

Geplaatst

Ik vind dit nogal overdreven.

Ik ben van kleins af aan opgevoed om te eten met mes en vork. Inieder huis liggen messen voor het grijpen en naar ik aanneem bij het eten op tafel.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus ik zie dit gevaar niet.

Ik doe zelf in nieuwe caches vaak een soort stanleymessen/breekmesjes.

Mi. geen enkel probleem, ook niet voor kinderen.

Mochten er kinderen zijn waarvoor een mes een gevaar betekent (?) dan neem ik aan dat de leeftijd zodanig is dat er ouders bij zijn.

Verder vind ik goodies in een cache absoluut niet per se voor kinderen bestemd: het is volgens mij geen kinderhobby, maar een hobby voor volwassenen, waarvan een aantal hun kleine kinderen meeneemt als ze op pad gaan.

Laten we aub. redelijk blijven en niet doorslaan. Ook kinderen moeten met zulke dingen leren omgaan. Er zou wel eens meer gevaar kunnen bestaan voor kinderen die ver van messen zijn gehouden, dan voor diegenen die ermee om leerden gaan.

Geopatra.

Geplaatst
Maar goed, het klopt niet helemaal natuurlijk. Alhoewel, hoeveel kinder lopen nu alleen in het bos die wel vertrouwd zijn met pappa's GPS en niet met een puutje shag, snoep of een ander spul wat volgens enkele regels eigenlijk niet in een cache zou moeten horen.

Ik zelf zie het gevaar niet helemaal hoor.

Als er een aansteker in een cache zit wil niet zeggen dat de vinder een kind moet zijn of een pyromaan is.

Er zijn gewoon spullen die je niet in cache plaatst. Voor iedereen zal de grens ergens anders liggen dus het is moeilijk te bepalen wat nou wel of niet zou mogen.

Messen, alcohol, etenswaren, sigaretten, enz. dit zijn ook spullen waar geocachers toch niet op zitten te wachten. Oké ik mag ook wel lekker doorzakken met een heerlijk biertje, maar het past niet bij het geocachen of iedere geval niet in de cache.

Gewoon leuke grappige spulletjes, speelgoed, enz en/of het nou met je geloof te maken heeft of misschien reclame is voor je bedrijf. Mag allemaal wel als het maar niet de "TE" is. (te commercieel, te gevaarlijk, enz)

Maar ik ben het met je eens dat er veel caches vol zitten met troep. En dat is erg jammer. Als ik me afval kwijt wil kan ik ook een rondje rond de vuilnisbelt doen.

Ik weet niet of de meeste eigenaars hun cache vaak controleren, maar als je het tegen kom stuur je gewoon een mailtje naar de eigenaar en de meeste zullen dit oplossen door cache op te schonen.

Geplaatst

Ik vermoed, eerlijk gezegd, dat die regeltjes over die "gevaarlijke" spulletjes niet zo direct voor de cache-hunters zelf bedoelt zijn. Want inderdaad, kleine ukkies hebben ouders bij zich. Maar wat als een aantal avontuurlijke kids ergens in de bossen hun hut aan het bouwen zijn oid, en dan toevallig een cache opduikelen waar aanstekers of zo in zitten?

Geplaatst
Het is niet te geloven, ik schrijf op hetzelfde moment als Kruimel en we zijn het aardig mee eens, gebeurd niet elke forum schrijver zeg!!

Dat is niet alleen niet te geloven, dat is zelfs eng. Ik denk dan dat ik mijn mening maar weer verander :beerchug:

Messen, alcohol, etenswaren, sigaretten, enz. dit zijn ook spullen waar geocachers toch niet op zitten te wachten. Oké ik mag ook wel lekker doorzakken met een heerlijk biertje, maar het past niet bij het geocachen of iedere geval niet in de cache.

Daar ben ik het wel mee eens. Die dingen horen ook niet in een cache als goodie. Maar, van alle caches die we gedaan hebben ben ik maar één keer een luciferboekje tegen gekomen en die heb ik meegenomen omdat ik bij gebrek aan een tandenstoker zo'n lucifer ervoor kon gebruiken....

Ik heb er geen probleem mee als ik eens zoiets tegenkom. Ik bedoel, ik zou niet helemaal over de rooie gaan of alles eruit halen omdat het niet zou moeten kunnen in een cache.

Gewoon leuke grappige spulletjes, speelgoed, enz en/of het nou met je geloof te maken heeft of misschien reclame is voor je bedrijf. Mag allemaal wel als het maar niet de "TE" is. (te commercieel, te gevaarlijk, enz)

Welja, allemaal van dat spul dat voor een euro te koop is in winkels als Blokker, Wibra, Zeeman enz enz.

Ik gooi er nogal eens wat visitekaartjes in van Team Dauwtrappers en soms ook van die rubberen MagnetischeTeamDauwtrappersflexibelevisitekaartjesvooropkoelkastenenz.

Die kosten me ook een euro per stuk.

Op het neijoarsveziede-event heb ik voor de liefhebbers hetzelfde maar dan zo groot als een postkaart en dan staat de kalender van 2005 erop met, jawel, Team Dauwtrappers. Dus ook een soort van reklame :(.

Maar ik ben het met je eens dat er veel caches vol zitten met troep. En dat is erg jammer. Als ik me afval kwijt wil kan ik ook een rondje rond de vuilnisbelt doen.

Oeps, als je het maar niet bij onze cache "De Schans" neerlegt dan, deze cache ligt op een gewezen vuilnisbelt.

Ik vermoed, eerlijk gezegd, dat die regeltjes over die "gevaarlijke" spulletjes niet zo direct voor de cache-hunters zelf bedoelt zijn. Want inderdaad, kleine ukkies hebben ouders bij zich. Maar wat als een aantal avontuurlijke kids ergens in de bossen  hun hut aan het bouwen zijn oid, en dan toevallig een cache opduikelen waar aanstekers of zo in zitten?

Je kunt best gelijk hebben, maar dan wordt zo'n complete cache geplunderd en ik mag lijje dat ze zich dan de fikken verbranden ;)

Een avontuurlijk kind dat in de bossen rondstruint kan al al die zogenaamde gevaarlijke spullen bij zich hebben. Zulke kids hebben al een mes, vuuraansteker of sigaretten bij zich ;)

Een vuuraansteker of een mes is toch niet per defenitie gevaarlijk voor een kind of in een kind zijn bezit?

De meest bermbranden enz die ik veroorzaakt heb als kind kwam door die vergrootglazen van een kwartje die bij kouwgom in zat. Beroerd als ik was van dat flesje bier dat ik had gepikt uit mijn vaders kratje en van alle shag dat ik uit mijn moeders puutie had geleend. Of het pakje cabalero van 1 gulden 75 dat we met 4 man hadden gekocht en die 25 sigaretten moesten wel op voor we weer naar huis gingen.

Of al die vuuraanstekers die we wonnen op de kermis met de grijper. Iedere keer weer zo'n blikken ding gevuld met watten en als brandbare vloeistof kochten we een flesje wasbenzine bij de drogist.

Ik bedoel maar, ach en dan vind zo'n kind een vuuraansteker. Het hoeft toch niet direct gevaarlijk te zijn? Niet ieder kind is een pyromaan en ik geloof niet in gelegenheidspyromaantjes.

Maar goed, ik heb de kinderen al het huis uit, en zolang we geen kleinkinderen hebben denk ik niet aan de bus met chloor in de keukenkast of al die medicijnen in een inmiddels volledig uitpuilend medicijnenkast a la wandmeubel :beerchug:

Kruimel_tr_2.gif

Geplaatst

Het enige dat ik jammer vind is, dat niet meteen de complete messenset in de cache is gestopt. Of zijn de anderen nog ergens te vinden? Idee voor een serie caches?

Alle gekheid: laten we niet overdrijven. Een kind vindt een mes in een cache. En dan? Gaat dat kind meteen in de rondte steken? Kom nou toch.

Ik kan me wel voorstellen dat het gevaar zit in het doorzoeken van de cache. Als het mes niet goed zichtbaar is en niet goed ingepakt is, kan de vinder zich er lelijk aan verwonden. Dat geeft zin aan de regel geen messen in een cache te stoppen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...